Millä perusteella kumppani tulee valita?
Olen tapaillut monia miehiä, käynyt treffeillä ja näin päin pois, mutta en oikein ikinä tuntenut mitään suuria tunteita ketään kohtaan. En tajua miksi, sillä noissa miehissä ei ole ollut mitään vikoja, ja heitä on ollut laidasta laitaan.
Miltä tapailun ja sen kaiken sitten pitäisi tuntua? Nautin monien tapailemieni miesten seurasta, mutten ole kokenut koskaan sellaista elokuvista tuttua huumaa ja salamointia. Myönnän, että suutelu ja seksi ei tunnu minusta ikinä miltään.
Olen nyt tavannut miehen, joka on oikein hyvä. Ihan hyvännäköinen, rauhallinen, hyvä työ, älykäs. Sellainen ihminen jonka kanssa haluaisin jakaa elämäni. En kuitenkaan koe oikein mitään ihmeellistä häntä kohtaan. Vaikka haluaisin. :(
Onko "väärin" alkaa suhteeseen ja onko tämä normaalia? Elänkö vain virheellisessä käsityksessä siitä millaista pitäisi olla? Ehkä sitä huumaa ei ole olemassakaan?
Kommentit (61)
Huuma todellakin on olemassa, siitä ei ole kyse. Kaikki vaan eivät ehkä koe sitä ikinä. Aivojen välittäjäaineista sun muusta nuo tunteet on kiinni ja joillain ihmisillä on niissä poikkeamia. Lisäksi varmaankin asenne ja suhtautuminen vaikuttavat osaltaan.
Olet aseksuaali, joten älä turhaan sotke toisten elämää.
Kyllä rakkauden tunne pitää olla, se tuntuu vatsanpohjassa ym. ja jos ei kerran mikään seksiin liittyväkään kiinnosta, voi olla että sussa todellakin on jotain häikkää, tai sitten et vaan ole löytänyt sitä oikeaa jonka kanssa kemiat sopii yhteen, sehän voi olla että sä oletkin lesbo, ootko kokeillu naisia?
En suosittele sellaista että annat jonkun miehen rakastua sinuun, ja teeskentelet että välitätä hänestä vaikka et oikeesti välitä tai ainakaan rakasta, sellaiset kämppissuhteet on elämän tuhlausta molemmille. Todella epäreilua toista kohtaan jos saa sitten joskus vanhana tietää että on tuhlannut elämänsä ihmisen kanssa joka ei ollut alunperin edes rakastunut, kun rakastava kumppanikin olisi nuorena ollut mahdollista löytää ja elää onnellisempi elämä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Voi luoja kun ihmiset eivät ymmärrä termejä... Mitä oikeimmin ap on aseksuaalin lisäksi myös aromanttinen, sillä ei ole koskaan ihastunut.
Suurimmalla osalla meistä taviksista ei ole mitään joukkiota potentiaalisia kumppaneita, joista tehdä valinta. On otettava se jonka saa. Mutta sinun kannattaisi miettiä mitkä ovat tavoitteesi/toiveesi kumppanin valinnalle ja asettaa pisteytyskriteerit sitten sen mukaan ja ottaa suurimman pistemäärän saanut. Voi myös käyttää eri painokertoimia. Esim jos tavoitteisiin kuuluu lapset, kannattaa ottaa terve (myös sukuhistoria), hyvännäköinen, kunnollinen, mahdollisimman paljon tienaava kumppani, joka myös haluaa lapsia. Jos taas etsit kumppania esim. hauskanpitoon niin sitten sellainen, joka on hauska ja omaa samanlaiset harrastukset kuin sinä jne.
Mies vastaa: rakkaus, kumppanuus, yhteiset arvot ja samanlainen käsitys todellisuudesta.
Nainen vastaa: jos miehellä on rahaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:57"]
Suurimmalla osalla meistä taviksista ei ole mitään joukkiota potentiaalisia kumppaneita, joista tehdä valinta. On otettava se jonka saa.
[/quote]
Väärin. Juuri taviksilla on nykyisin parhaimmat mahdollisuudet valikoida se sopivin kumppani useiden joukosta.
Sitä minäkin kysyisin, että mihin tarkoitukseen sen miehen haluat, vai haluatko oikeasti? Etsitkö lapsille isää ja millä aikataululla? Jos ei tunnu missään, niin mikset ole yksin ja tapaile kavereita?
Mulla muuten sama kuin ap:llä mutta seksi kyllä kaikkien kanssa tuntuu joltain. Itsekään en tiedä mihin suuntaan etenisin, kun kaikki ovat 'ihan kivoja' mutta kehenkään ei suurta rakastumista.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:51"]
[/quote]
Voi luoja kun ihmiset eivät ymmärrä termejä... Mitä oikeimmin ap on aseksuaalin lisäksi myös aromanttinen, sillä ei ole koskaan ihastunut.
[/quote]
Miten niin en ymmärtänyt termiä aseksuaali?
Tiedän kuinka ärsyttävä vastaus tämä on, mutta sen vaan tietää kun oikea osuu kohdalle. Olin itse ennen aika samanlainen, tykkäsin kyllä seksistä mutta ei ikinä mitään oikeita tunteita ketään kohtaan. Sitten kerran ekoilla treffeillä se vaan iski, ai TÄLTÄ se tuntuu. En tosin väitä, että kaikille kävisi noin, mutta omalla kohdallani se oli sellasta menoa, että kaikki must have -listat ja kriteerit lensi kyllä ikkunasta samantien.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:11"]Mulla muuten sama kuin ap:llä mutta seksi kyllä kaikkien kanssa tuntuu joltain. Itsekään en tiedä mihin suuntaan etenisin, kun kaikki ovat 'ihan kivoja' mutta kehenkään ei suurta rakastumista.
[/quote]
Niin ja nyt siis ominaisuuksiensa suhteen yksi hyvä ja kunnollinen mies kiikarissa. Mutta ei periaatteessa tunnu sen kummemmalta kuin muidenkaan kanssa.
Täytyy deittailla ens alkuun ja katsoa mihin suuntaan menee. Älä levittele ennen sitä haaroja.
En koe olevani aseksuaali koska kiihotun ajatustasolla. En vain jotenkin miehen kanssa touhuillessa koskaan pysty säilyttämään sitä tunnetta joten seksi on oikeasti laimeaa.
Olen ollut ihastunut vähän joskus mutta en rakastunut. Tiedän että voisin olla miehelle hyvä vaimo, enkä edes mustasukkainen. Lapsia haluan tulevaisuudessa mutta olen 24 joten minulla ei ole kiire, mutta tiedän että kun aika tulee, saisin tuon miehen kanssa tasapainoisen perheen rakennettua.
Mies ei ole elättäjäni, sillä olen itsekin maisteria viimeistelemässä ja jo töissä. Tulevaisuudessa palkkatasoni tulee nousemaan joten en ole miehen kanssa taloudellisista motiiveista. Ap
Minäkin olen tylsä ja sanon että sen tietää sitten. Minulla kyllä kesti 49 vuotta ennen kuin se tuli kohdalle. Mutta sitten siitä ei ollut mitään epäilystä, se oli juuri niin pökeryttävä Thunderbolt City kuin siinä Neljät häät ja yhdet hautajaiset sillä yhdellä parilla. Ja me vaan sovitaan toisillemme kaikessa, taustalta, arvoilta, mieltymyksiltä. Nyt toivon että olisin tiennyt miltä se Mr Right tuntuu, niin olisi useampi Mr Wrong jäänyt kokeilematta.
Sanot, että mies on sellainen, jonka kanssa haluat jakaa elämäsi. Se on oikein hyvä pohja parisuhteelle. Miksi et yrittäisi tämän miehen kanssa katsoa, voisitteko olla onnellisia yhdessä? Seksi kyllä useimpien mielestä kuuluu parisuhteeseen, mutta voithan sinä suhtautua siihenkin asiaan avoimin mielin ja kokeilla tämän miehen kanssa, löytäisittekö yhdessä mukavia tapoja olla intiimisti. Kiirettähän ei ole. Onko mies halukas olemaan hellä, haluaako hän sinua, hierooko mielellään?
Seksuaalisuutesi ei ole valmis vaan edelleen kehittyvä. Voit tutkia tämän miehen kanssa, mitä siltäkin alueelta löytyy.
Joka tapauksessa ole miehelle rehellinen.
Minkä ikäinen olet ja etkö ole siis ikinä ollut ihastunut?