Millä perusteella kumppani tulee valita?
Olen tapaillut monia miehiä, käynyt treffeillä ja näin päin pois, mutta en oikein ikinä tuntenut mitään suuria tunteita ketään kohtaan. En tajua miksi, sillä noissa miehissä ei ole ollut mitään vikoja, ja heitä on ollut laidasta laitaan.
Miltä tapailun ja sen kaiken sitten pitäisi tuntua? Nautin monien tapailemieni miesten seurasta, mutten ole kokenut koskaan sellaista elokuvista tuttua huumaa ja salamointia. Myönnän, että suutelu ja seksi ei tunnu minusta ikinä miltään.
Olen nyt tavannut miehen, joka on oikein hyvä. Ihan hyvännäköinen, rauhallinen, hyvä työ, älykäs. Sellainen ihminen jonka kanssa haluaisin jakaa elämäni. En kuitenkaan koe oikein mitään ihmeellistä häntä kohtaan. Vaikka haluaisin. :(
Onko "väärin" alkaa suhteeseen ja onko tämä normaalia? Elänkö vain virheellisessä käsityksessä siitä millaista pitäisi olla? Ehkä sitä huumaa ei ole olemassakaan?
Kommentit (61)
Veikkaisin, ettet tosiaan ole tavannut sitä oikeaa (tai yhtä niistä useista oikeista) vielä. Kemia ja tunne puuttuvat. Liian nirsohan et ole, koska näet miehessä ne hyvät puolet. Älä kuitenkaan hätäile tai ryntää suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan sinulla ei ole tunteita. Tuhlaat silloin vain molempien osapuolien aikaa. Seksikin varmasti tuntuu paremmalta, kun kumppani on sellainen, johon olet ihastunut ja jota haluat oikeasti. Ja olet niin nuori, ettei sinulla ole mitään kiirettä minnekään. Niitä ihmisiä, jotka ovat tyytyneet siihen ihan kiva -vaihtoehtoon, käy usein sääli. Tuntuu, että elämä menee siinä vähän hukkaan.
Isokullinen ja ok tulot. Sellainen on paras mies. Saa juodakin joskus, jos on hyvinvarustettu.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:46"]Ja olet niin nuori, ettei sinulla ole mitään kiirettä minnekään. Niitä ihmisiä, jotka ovat tyytyneet siihen ihan kiva -vaihtoehtoon, käy usein sääli. Tuntuu, että elämä menee siinä vähän hukkaan.
[/quote]
Niinpä. Mitäs jos ap tyytyy nyt tuohon mieheen ja 5 vuotta myöhemmin elämään astuu se mies, joka vie täysin jalat alta ja on se ns. oikea hänelle? Hyvää kannattaa odottaa.
Hyvinvarustettu lentokapteeni tänne kiitos.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:00"]Mies vastaa: rakkaus, kumppanuus, yhteiset arvot ja samanlainen käsitys todellisuudesta.
Nainen vastaa: jos miehellä on rahaa.
[/quote]
Mies vastaa: aina halukas seksiin. Hyvä kodinhoitaja, terveydenhoitaja ja lastenhoitaja. Hyväksyvä kaikkeen mitä mies milloin ikinä haluaa tehdä. KAUNIS ja laiha.
Nainen vastaa: kunnollinen ja viehättävä
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:47"]Paksu lompakko miehellä.
av-mammojen korkein neuvosto
[/quote]
Miten nämä muutamat ilmeisesti syrjäytyneet ja katkerat jaksavatkin tätä samaa mantraa?
Miten he selittävät oman syntymänsä?
Tuskin uikuttajien omat isätkään olivat mitään "parisuhdemarkkinoiden" suurikullisia ja menestyneitä konserninjohtajia... äidiltä lohkes silti.
Valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:47"]Paksu lompakko miehellä. av-mammojen korkein neuvosto [/quote] Miten nämä muutamat ilmeisesti syrjäytyneet ja katkerat jaksavatkin tätä samaa mantraa? Miten he selittävät oman syntymänsä? Tuskin uikuttajien omat isätkään olivat mitään "parisuhdemarkkinoiden" suurikullisia ja menestyneitä konserninjohtajia... äidiltä lohkes silti. Valitettavasti.
[/quote]
No kun heillä itsellään ei ole (ollut) onnea naisten kanssa, niin jotenkinhan se asia pitää itselleen selittää. "Köyhyys" on hyvä tekosyy, kun ei pysty muuten myöntämään, että jossain muussa asiassa saattaa olla vikaa. He siis kieltäytyvät näkemästä ikävää totuutta itsestään.
Pohdin itse jatkuvasti samankaltaisia asioita kuin ap. Olen ihastunut lukuisia kertoja ja ihastun edelleenkin, mutta tunne on aina ennemmin tai myöhemmin lopahtanut. Olen nyt ensimmäisen varsinaisen miesystäväni kanssa yhdessä (26-v.), kuten olen ollut jo reilut kolme vuotta. Hän on kaikin puolin ihana, kiltti ja minulle sopiva mies. Olin häneenkin alkujani ihastunut, nyttemmin en osaa pukea tunteitani sanoiksi. En koe olevani rakastunut, kun kuulen ihmisten hattaraisen romanttisia sepustuksia miehistään ja parisuhteistaan - jopa tilanteissa, joissa suhde mielestäni tulisi pikimmiten päättää. Itse en kokisi minkään suuremman tunteen pidättelevän minua, jos mies tekisi minulle vääryyttä, pettämällä tai muuten. Rakastan miestä kylläkin, haluan hänelle hyvää ja viihdyn hänen kanssaan. Uskon, että hänestä tulisi mahtava aviomies ja isä. Epäilen miehen rakastavan minua enemmän, sillä vaikka emme olekaan romanttisinta sorttia (juurikin yllä mainitun tunnevajeeni vuoksi?), on hän sanonut minun olevan hänelle se oikea. Myöskään riitatilanteissa ei koskaan halua kuulla erosta puhuttavankaan.
Olen toisinaan miettinyt, pitäisikö lähteä ja odottaa suurempia tunteita. Koen kuitenkin olevani nytkin onnellinen ja tulevaisuuteni olevan miehen kanssa valoisa. Miksi siis heittää hyvä, joskin kipinätön suhde menemään? Parempaa en usko löytäväni, ja pelkään tunnekylmyyteni olevan muutenkin pysyvää sorttia lapsuuden traumojen johdosta. Voi siis olla, että en koskaan löytäisi ketään, kenet tuntisin yhtään sen läheisemmäksi.
Oikeastaan ainoa pelkoni on, että mies löytäisi itselleen jonkin Suuren Rakkauden ja saisin jäädä yksin, kykenemättä ymmärtämään moista tunnetilaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:58"]
Hyvinvarustettu lentokapteeni tänne kiitos.
[/quote]
Status , paksu lompakko ja iso muna. Juupajuu. Ja sinulla on tarjota Pyhä Vulva? Entä muuta?
[/quote]
Sulla ei ole tarjota naiselle yhtään mitään. Ei edes hyvää luonnetta. Menehän nyt siitä, koko palsta tietää jo sun ongelmat.
Kannattaa valikoida sellainen kumppani, jonka kanssa ollessa molemmat antavat kokoajan jotain toisilleen. Ulkonäkö on tietenkin yksi pointti, mutta se ei välttämättä kiinnosta niin paljon, jos on jo aiemmin saanut nauttia toisten ulkonäöstä yllin kyllin. Mitään yleisiä standardeja en itse noudattaisi. Nukkekodin tai regulaarisuhteen perustaminen ei yksinkertaisesti kiinnosta. Vapaa maa. :)
Minulle käy pienimunainenkin mies, jos on kiltti ja hyvä palkka. Isomunainen saa olla vaikka Siwan kassa.
"Olen nyt tavannut miehen, joka on oikein hyvä. Ihan hyvännäköinen,..."
Et erityisemmin ole viehättynyt miehiin... Kuinka moni mies on mielestäsi "ihan hyvännäköinen"? 1/100? Todella komeita 1/1.000.000?
Matkustan metrolla töihin ja näen joka päivä monta mielestäni todella kaunista nuorempaa tai suunileen itseni ikäistä naista.
En voi käsittää tilannettasi, koska minun olisi helppoa vaikka Helsingissä päivän kiertelyllä nimetä yli 100 todella kaunista naista... Ihan hyvännäköisinä pidän ehkä joka neljättä 20-30v naista.
41v m
Nro. 36: siis mies on hyvännäköinen. Valehtelisin jos sanoisin että kaikista komein tuntemani, mutta ei minulle ole tärkeää se onko mies se komein uros. Olen tapaillut komeampiakin miehiä eikä ulkonäkö saanut minua ihastumaan heihin sen enempää.itseasiassa mies johon ihastuin eniten aikanaan ei ollut kuin ihan keskivertokomea.
En haluaisi erota, koska ei ole takeita että löytäisin mitään parempaakaan. Ja missä mielessä parempaa? Joku muu mies saattaisi herättää intohimoa, mutta olisiko hän yhtä vastuullinen, rehellinen ja vakaa kuin nykyiseni? Nuo piirteet ovat kuitenkin paljon tärkeämpiä kuin varsinainen tunteiden palo.
Seksikään ei ole ongelma. Mieheni ei ole vastenmielinen joten harrastan seksiä hänen kanssaan ihan mielelläni. Se on ihan kivaa läheisyyttä, vaikka ei tunnu mitenkään erityiseltä. Eikä se tavallaan haittaa, koska olen tottunut tähån jokaisessa aiemmassakin miessuhteessani. Vika ei siis ole miehessä, sillä kenenkään toisenkaan miehen mikään kosketus ei ole ikinä kiihottanut. Harrastan kuitenkin masturbointia ja leluilla leikin ja fantasioin useinkin. Eli varsinainen tyydyttävä seksielämäni tapahtuu kun olen yksin, mutten koe sitä ongelmaksi. (tai epänormaaliksi?) kiihotun ja seksiä tekee mieli, mutta aina kun olen jonkun miehen kanssa se tunne vain katoaa vaikka mielessäni olisin kuvitellut sen olevan todella ihanaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:05"]
"Olen nyt tavannut miehen, joka on oikein hyvä. Ihan hyvännäköinen,..."
Et erityisemmin ole viehättynyt miehiin... Kuinka moni mies on mielestäsi "ihan hyvännäköinen"? 1/100? Todella komeita 1/1.000.000?
Matkustan metrolla töihin ja näen joka päivä monta mielestäni todella kaunista nuorempaa tai suunileen itseni ikäistä naista.
En voi käsittää tilannettasi, koska minun olisi helppoa vaikka Helsingissä päivän kiertelyllä nimetä yli 100 todella kaunista naista... Ihan hyvännäköisinä pidän ehkä joka neljättä 20-30v naista.
41v m
[/quote]
Olipa typerä kommentti mieheltä, joka ei ymmärrä eikä käsitä kuin oman näkökulmansa. Minä olen kiinnostunut miehistä, mutta hyvin harvoin näen hyvännäköisiä tai komeita miehiä, todella hyvännäköisistä nyt puhumattakaan. Kauniita ja hyvännäköisiä naisia taas aika useinkin. Kuinka usein sinä näet omasta mielestäsi komeita miehiä? Entä kuinka usein näet itseäsi vanhempia naisia, jotka ovat todella hyvännäköisiä?
Hyvännäköisyysstandardi miehelle on täysin erilainen. Se juontuu jenkkiläisistä actionfilmeistä ym. Lihakset ja nopea toiminta, liukas supliikki edustavat kuitenkin vain yhdenlaista hyvännäköisyyttä absoluuttisessa mielessä, eli esim. mielipide ujon nörtin rumuudesta on enemmän mielipide. Naisisista 90% on ainakin jonkin verran hyvännäköisiä, koska heiltä löytyy jotain symmetriaa, mikä mielletään heidän kohdallaan hyvännäköisyydeksi. Eli naisia arvioidaan luonnollisemmin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:54"]
Hyvännäköisyysstandardi miehelle on täysin erilainen. Se juontuu jenkkiläisistä actionfilmeistä ym. Lihakset ja nopea toiminta, liukas supliikki edustavat kuitenkin vain yhdenlaista hyvännäköisyyttä absoluuttisessa mielessä, eli esim. mielipide ujon nörtin rumuudesta on enemmän mielipide. Naisisista 90% on ainakin jonkin verran hyvännäköisiä, koska heiltä löytyy jotain symmetriaa, mikä mielletään heidän kohdallaan hyvännäköisyydeksi. Eli naisia arvioidaan luonnollisemmin.
[/quote]
Ei, vaan naiset laittautuvat, pitävät huolta itsestään, pukeutuvat paremmin ja ovat hoikempia mitä miehet.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:57"]
Ei, vaan naiset laittautuvat, pitävät huolta itsestään, pukeutuvat paremmin ja ovat hoikempia mitä miehet.
[/quote]
Miehelle huolenpito on yleensä lihastreeniä, yrittämistä, pärjäämistä, toisten miesten kanssa kisailua. Lisäksi pituus, kropan luustovaatimukset on ihan toista luokkaa. Sitten kun nämä on kunnossa, tulee kysymykseen vaatteet, jonka lisäksi usein myös vuositulot/tuotot ja autokysymys yms.
Naisen kauneuskäsitystä tukee pitkälti naisellinen luonne yhdistettynä herkkään, siroon symmetriaan. Sitä ei kovin paljon tarvitse, että naista pidetään kohtuukauniina tai että hän voi lyödä huoran ammatissa normaalin hintalapun palveluilleen.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 18:57"]
[/quote]
Miehelle huolenpito on yleensä lihastreeniä, yrittämistä, pärjäämistä, toisten miesten kanssa kisailua. Lisäksi pituus, kropan luustovaatimukset on ihan toista luokkaa. Sitten kun nämä on kunnossa, tulee kysymykseen vaatteet, jonka lisäksi usein myös vuositulot/tuotot ja autokysymys yms.
Naisen kauneuskäsitystä tukee pitkälti naisellinen luonne yhdistettynä herkkään, siroon symmetriaan. Sitä ei kovin paljon tarvitse, että naista pidetään kohtuukauniina tai että hän voi lyödä huoran ammatissa normaalin hintalapun palveluilleen.
[/quote]
Kuten sanottu, miehet voisivat aloittaa siitä että laihduttavat terveelliseen normaalipainoon (miehet ovat tutkitusti naisia lihavampia) ja kiinnittäisivät huomiota hygieniaan ja pukeutumiseen. That's it :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:01"]
[/quote]
Voi jestas mitä paskaa. Ei todellakaan näin. Taas näitä typeriä miehen harhaluuloja.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:51"]
Olet aseksuaali, joten älä turhaan sotke toisten elämää.
[/quote]
Voi luoja kun ihmiset eivät ymmärrä termejä... Mitä oikeimmin ap on aseksuaalin lisäksi myös aromanttinen, sillä ei ole koskaan ihastunut.
[/quote]
Miten niin en ymmärtänyt termiä aseksuaali?
[/quote]
Koska ainoa mihin kiinnitit huomiota oli se, että ainakin tällä hetkellä ap ei saa mitään irti seksistä. Minusta suurempi ongelma on se ettei ihastumista tapahdu.