Mistä johtuu +50 vuotiaiden miesten ärtyneisyys?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:33"]Sun mielikuvituksesta. Esim oma isäni ei ollut 50+ yhtään ärtynyt, eikä ollut kukaan hänen kavereistaan. [/quote] Minun isäni oli 30 vuotiaasta htien ärtynyt
[/quote]
No ehkä me savolaiset olemme vaan leppoisampia.
[/quote]
Tästä sen täytyy johtua. Tuttavapiirini koostuu enimmäkseen itseni ikäisitä savolaismiehistä enkä ole huomannut kenenkään käyttäytyvän mitenkään poikkeuksellisen ärtyneesti, pikemminkin päinvastoin.
m50
[/quote] On siis tullut tehtyä väärä miesvalinta
[/quote]
Tiedä tuosta miesvalinnasta mutta ystäväpiiriin on etsiytynyt enimmäkseen vain elämään optimistisesti suhtautuvia henkilöitä :D
On miehillekin hormonihoitoa saatavilla vaihdevuosioireisiin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:07"]
Yli puolet avioliitoista päättyy eroon, ja 80% eroista tapahtuu naisen aloitteesta. Kun nainen vie mukanaan puolet omaisuudestasi, ja sinulle jää lastesi suhteen lähinnä elättäjän rooli, niin saattaahan se aiheuttaa hieman ärtyisyyttä.
[/quote]
Tarkoitin juuri tätä. Monikin täällä eroaa sitten, kun seksiä ei ole enää ollut viiteen vuoteen, ja mies vain äyskii ja tiuskii ja haukkuu, nukkuu huonosti ja on univelassa, valvoskelee kun muu perhee nukkuu. Kun menisi ajoissa lääkäriin, jospa sekin avioero vältettäisiin.
36
[/quote]
Johan on yksipuolista mutuilua avioerojen syistä. :D Miehessä on vika, kun nainen lähtee. Miehessä on vika, kun seksiä ei ole suhteessa. Vain mies äyskii ja tiuskii. Hohhoijaa...
Huono provo. Ap:lla ongelmia itsellään.
En ole ap, mutta ihmettelin aikanaan samaa. Mieheni oli melkein 10 vuotta vanhempi kuin minä, joten kun hän tuli vaihdevuosi-ikään, minä en ollut vielä siinä iässä enkä tajunnut asiaa. Ihmettelin vain, että minne se mieheni on kadonnut, ja kuka toi tuon kärttyisän vanhan miehen meille. Ei kuulkaa ollut helppoa. Olisipa työterveydessäkin joku ottanut asian ikäkausitarkistuksessa puheeksi. Naisillehan helpostikin joku sanoo kun alkaa valittaa ärtyisyyttä, huonounisuutta ja yöhikoilua. Miehille se ilmeisesti on vielä tabu.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:26"]
Grumpy old men... Tää on niin totta:D just todistin tällaista lounaalla. Kuuskymppinen mies oli pirun pahalla tuulella, kaikki harmitti, vänkäsi ja kiukutteli vaimolleen. Aika hyvin nainen sen kesti, ilmeisesti huumorilla otti.
[/quote]
Toota kai se on "totta", koska kun ketjun aihe on +50-vuotiaiden miesten ärtyneisyys, niin sinä mielessäsi muistelet vain tuohon kuvaukseen sopivia henkilöitä/tilanteita. Silloin jää huomiotta nuoremmat äksyilijät ja +50-vuotiaat äksyilijänaiset. Koko ketjun aihehan on leimaava - siinä lähdetään jo siitä oletuksesta, että yli viisikymppiset ovat ärtyneitä todistamatta tuota oletusta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:26"]
Grumpy old men... Tää on niin totta:D just todistin tällaista lounaalla. Kuuskymppinen mies oli pirun pahalla tuulella, kaikki harmitti, vänkäsi ja kiukutteli vaimolleen. Aika hyvin nainen sen kesti, ilmeisesti huumorilla otti.
[/quote]
Toota kai se on "totta", koska kun ketjun aihe on +50-vuotiaiden miesten ärtyneisyys, niin sinä mielessäsi muistelet vain tuohon kuvaukseen sopivia henkilöitä/tilanteita. Silloin jää huomiotta nuoremmat äksyilijät ja +50-vuotiaat äksyilijänaiset. Koko ketjun aihehan on leimaava - siinä lähdetään jo siitä oletuksesta, että yli viisikymppiset ovat ärtyneitä todistamatta tuota oletusta.
[/quote]
Kokemuksia kaivattiin. Yleinen ongelma näköjään.
Hankalia miehiä ovat. Kiukkuisia, vihaisia . Ärtyvät pienestä .
Enemmän niitä ärtyneitä on +50 naisissa. Kuumat aallot ym menopaussi oireet on rajuja monillakin.
Mun veli on 57 eikä yhtään ärtynyt. Tyytyväinen nuoreen naiseensa jonka tapasi Aasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä nuoremmat menee ohitse, samoin parisuhdemarkkinoilla. Lapset saatu just omilleen, muttei se oma uusi elämä nyt sitten niin mahtavaa olekaan. Sama kyllä pätee joihinkin naisiinkin.
Miksi ihmeessä mies jolla on jo lapsia jahtaa jotain parisuhdetta? Oletteko apinoita?
Vierailija kirjoitti:
Mun veli on 57 eikä yhtään ärtynyt. Tyytyväinen nuoreen naiseensa jonka tapasi Aasiassa.
Mutta se kotiorja ei ehkä olekaan kovin tyytyväinen. Sitähän ei häneltä tietysti kysellä.
Keho prakaa, hormonituotanto sakkaa. Ei ole mielihyvähormoneja, on erilaisia tulehduksia ja vaivoja jotka johtuvat paskoista elintavoista ja vammaisesta suorittamismentaliteetista. Lisäksi mielenterveys paskottu olemalla itse tuomitseva ja hyökkäävä, ja sitten kun huomaakin itse olevansa siinä heikoimmassa asemassa, alkaa pää hajoamaan kun on hokenut koko elämänsä heikompia sortavaa propagandaa. Samasta syystä miehet vihaavat homoseksuaalisuutta -> miesten seksuaalisuus on niin destruktiivista ja pahaa, että he eivät halua olla sen kohteena itse. Näin käy myös pahalle ihmiselle yleisesti, he eivät voi koskaan alentua takaisin vastaanottajan asemaan, koska ovat kohdelleet muita niin huonosti. Tämä aiheuttaa heissä sitten äärimmäistä stressiä, kun ei pärjää itsekseen, on heikko, ja joutuu pelkäämään (omaa karmaansa).
Parempi vaan pysytellä heistä kaukana. Kykenevät kyllä rakentamaan järkeviä ihmissuhteita ihan missä tahansa iässä, jos heistä itsestään on sellaiseen. Jos ei ole niin sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se kotiorja ei ehkä olekaan kovin tyytyväinen. Sitähän ei häneltä tietysti kysellä.
Ei sitä tiedä. Riippuu minkä kokoinen omaisuus ja perintö on tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Sun mielikuvituksesta. Esim oma isäni ei ollut 50+ yhtään ärtynyt, eikä ollut kukaan hänen kavereistaan.
Homo.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän niitä ärtyneitä on +50 naisissa. Kuumat aallot ym menopaussi oireet on rajuja monillakin.
Kaikilla kun ei ole niitä aaltoja . Yleistetään turhaan , mainostetaan. Jotkut eivät tunne mitään oireita.
Andropaussista pitäisi puhua enemmän. Samoin kuin siitä, että myös miesten hedelmällisyys ja siittiöiden taso laskevat iän myötä.
Bensa-asemalla kysyin n.60 vuotiaalta mieheltä ihan ystävällisellä "Anteeksi, temppuileeko sekin mittari?" Vastaus jotain epäselvää tiuskimista. "Anteeksi, kun kysyin". Siinä sitten nuori romanimies lopetteli tankkausta: Tämä toimi ainakin Nordean kortilla ihan hyvin.
Menin sitten siihen tankkaamaan ja se vanha mies siinä edelleen tunaroi. Katsoin häntä silmiin hymyillen ja sanoin "siihen on syynsä, miksi kannattaa deitata vain itseään nuorempia miehiä".