Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten hel..ssä saan taottua päähän noille kotiäitikavereilleni

Vierailija
03.02.2006 |

että menevät töihin!!

Siis tunnen pari kotiäitiä, jotka elää perheineen köyhyysrajalla. Heillä ei riitä rahat kohta edes ruokaan!

Toisen miehellä on kohtalaiset tulot, mutta eihän se riitä kuiten vaimon ja 3 lapsen menoihin. Toisella vielä huonommin asiat, koska mies on työtön.

Siis mä ymmärrän kyllä, että jää kotiin hoitaan lapsia jos ukko tienaa riittävästi ja siihen on varaa. Itsellä olis ollut mahdollisuus jäädä, oltais pärjätty kyllä. Menin kuitenkin töihin, koska halusin muutenkin kuin rahan takia. Mutta jos rahat ei riitä, niin silloin pitää tehdä jotain saadakseen sitä!! Onko muilla tällaisia tuttavia??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähihoitajana tällainen tilanne. Eli rahan takia ei kannata mennä töihin.

Vierailija
2/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos useampi lapsi, ihan huonopalkkaiseen duuniin ei kannata mennä koska jo hoito- ym maksut imaisevat suuren osan palkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka on onneton, miehen ei mikään ihmeellinen mutta kuitenkin sellainen että päivähoitomaksut ovat täydet. Niiden ja työmatkojen jälkeen mulla jäisi käteen VÄHEMMÄN kuin kotona ollessa. Aika selvä valinta.

Vierailija
4/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain verkostomarkkinointihommaa ja pienyrittäjyyttä kokeilleet, mutta ei nekään kannata riittävästi.

Taustalla siis on se, että haluavat olla kotona, omien sanojensa mukaan lasten takia. Alan kyllä kohta epäillä onko taustalla sittenkin pelko työelämää kohtaan?Laiskuus?

Itsekin periaatteessa olen kotihoidn kannalla, mutta ei sentään elämisen kustannuksella, kun ei rahat riitä mihinkään, ei lapsillakaan ole paras hyvinvointi!!

ap

Vierailija
5/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä vastauksia sait.. ei aina kaikki ole siltä kuin miltä näyttä..

Vierailija
6/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun ei rahat riitä mihinkään, ei lapsillakaan ole paras hyvinvointi!!

ap

ja toiset kyllä ovat onnellisia tiukasta taloudesta huolimatta.

Vierailija
7/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paasaamalla, vaan kertomalla omia kokemuksiani: lapset viihtyy hoidossa, työaikoja voi toisinaan järkkäillä, että lapsilla lyhyemmät hoitopäivät, lapset viihtyy niin hyvin, etteivät aina kotiin haluaisikaan hoidosta, on kiva kun on omaa rahaa, omaa elämää, ihanaa palata kotiin ja jaksaa lapsiakin paremmin jne..

Monilla kotiäideillä on joku ihme kuvitelma, että lapset riutuu ja kärsii ihan onnettomiksi käpysiksi, jos äiti lähtee töihin. Ehkä sillä pönkitetään omaa itsetuntoa tai jotain. Varsinkin, jos mies on työtön, niin eihän tule edes päivähoitomaksuja, kun mies ne hoitaa kotona.