Löytyykö täältä Mea-nimistä tai jolla on Mea-niminen tyttö?
Hei!
Haluaisin tiedustella Mea-nimisiltä tai joilla on Mea-niminen tytär tai joka tuntee Mea-nimisen tytön/naisen, että lausutaanko nimenne/lapsenne nimi todellakin niinkuin pitää eli yhdellä e:llä eikä venytetä kahteen ee:hen eli Meea?
Tyttäremme sai viikonloppuna kasteessa nimekseen Mea (ensimmäinen nimi) ja jo ristiäisissä kuulin yhden sukulaisemme lausuvan sen "Meea" ja kyllä särähti korvaan ja jouduin korjaamaan, että ei kun se lausutaan yhdellä e:llä MEA!
Mietin vain, että joudunko jatkossa useinkin törmäämään tuohon samaan. Sama on Nea nimen kanssa. Miksi vanhemmat laittaisivat lapselleen nimen Nea, jos he haluavat sen kuitenkin lausuttavan Neea? Mikseivät olisi saman tien laittaneet nimeksi Neea, jos haluavat sen niin lausuttavan.
Meillä on Mea, ei Meea.
t. Mean äiti
Kommentit (87)
En tunne mutta jo otsikosta luin kahdella e:llä "Meea"
Olen Mea, mutta minun nimi lausutaan Meea:)
minulla on Meea, Mea, Neea ja Nea
Mutta meidän Eetua ei kukaan ole Etuksi sanonut!
Selkeetä.
Tässä pienesti keskustelusta myöhässä, mutta mua on aina kutsuttu Meaksi ja vain vahingossa jotkut kutsuu kahdella eellä. Onhan se raivostuttavaa aina nimenhuudossa korjata, mutta en tunnista itsekseni jos joku kutsuu Meeaksi 🤷 Samassa koulussa on toinenkin Mea ja Neakin jotka molemmat ovat yhdellä eellä
Luokallani on Jonathan ja lausutaan todellakin Jonathan. Mikä ihmeen Juuuunatan???