Club 30 -Perjantaipino-
Aluksi kiitos kaikille mukavasta vastaanotosta! :) Clubissa tuntuu olevan kivaa porukkaa!
Lyhyesti omasta tilanteesta, eli... Olemme toivoneet esikoista kesästä 2000 alkaen, yhtään plussaa ei ole tullut koko aikana. Mitään syytä lapsettomuutemme ei ole löytynyt. Hoidettavana olemme Oulun VL:ssä, toinen inssi tehtiin reilu viikko sitten. Muutaman päivä sitten oli alavatsakipuja, mitään muita oireita ei ole ollut - onko se sitten hyvä vai huono...
Nyt pitää jatkaa töitä, paremmalla aikaa enemmän... Onneksi kohta pääsee viikonloppuun viettoon!
Hyvää viikonloppua kaikille!
T:Helmi77, pp9
Kommentit (13)
Hih hei viikonloppua. Tätiä edelleen odotellaan kp28, taidan jännittää itelle pisimmän kierron ikinä ;0)
Helmellä rupee kohta oleen piinailu testiä vaille valmis bd bd bd peukutusta.
Helille vois taas apteekkarikin olla kateellinen tosta lääkevarastosta. Tais löytyä nyt oikee lääke kun kuulostat kuitenkin niin positiiviselta. Jospa se nyt natsais se plussakin ++++++
Siivotakin pitäs mutta ei nappaa kyllä yhtään ja ulkona on niin kylmä hrrr -20 astetta ettei kyllä ulkoilukaan kauheesti kiinnosta. Jospa nyt ois laiskottelu viikonlopun aika \0/ zzzzzz *tyytyväisenä nyökyttelee*
Mites muilla lupilaisilla menee? Jotkuhan taitavat piinailla ja niille joilla piinailu päättyi + oikeen paljon onnea ja niille joilla tuli - (((((0))))) lohtuhali.
Ihanaa jatkoa kaikille tasapuolisesti pohjoisjaoston jäseneltä.
Tänään olen ollut koko päivän liikenteessä, joten nyt vasta istahdan koneen ääreen.
Helmi kiva että oot avannut pinon ja kyllähän me ollaan niin mukavia että... lieneekö ikä tehnyt sen. [color=blue];)[/color] Paraaneehan se viinikin vanhetessaan.
Täällä edelleen odotetaan niitä menkkoja nyt on ollu jo hieman tuntemuksia siihen suuntaan, alkais vaan se vuotokin jo. Nyt 30-27 pv, keskenmenosta, joten kyllä niiden vähitellen pitäskin alkaa. (toisinaan siis myös minä saatan olla kärsimätön [color=red];)[/color])
Missäs muut clubilaiset oikein luuraa? Kertokaahan kuulumisia.
[b]Helmille[/b] vielä ei niitä oireita oikeesti tossa vaiheessa vielä oo, mullakin plussakierrossa vain hieman menkkamaista kipuilua alamahalla ei MITÄÄN muuta. Rinnat alkoi aristaa myöhemmin ja siinä ne mun oireet sitten oikeestaan olikin. Tsemppiä piinailuun!
Kyllähän se on sullakin piinis meneillään. [b]bd bd bd bd bd[/b]
Löhöily kuulostaa mukavalta viikonloppu suunnitelmalta, saattaa olla että siihen se menee milläkin. Riippuu tosiaan millainen sää on, lähdetäänkö kiertelemään kaupungille ja ehkä johonkin museoon vai jäädäänkö kotisohvalle kattelemaan elokuvia. =D
Ulkomaan jaosto jatkaa viinin nautiskelua. =)
Tosiaan enpä ollut ajatellut asiaa tolta kantilta, näin hyvin sitä on nollannut ajatuksen luomumahdollisuudesta.
Luulen kuitenkin että kyllä ne sieltä tulee viimeistään viikon kuluessa (hih hih), alaselkää meinaa särkeä siihen malliin, mutta kuitenkin kiitos tsempityksestä.
Jos sen verran ahkerois että lämmittäs saunan ;) ja löhöis sitten löylyissä.
Ei ne sunkaan suunnitelmat huonolta kuullosta. Jaa-a tiedä mihin noi sitten johtaa......... bd bd bd bd ja siitä sitten +++++++
Terkut jälleen kylmästä pohjolasta.
Hei!
Aurinko paistaa taas, ihanaa... mutta niin kylmä on, ettei tuonne voi pitkää ulkoilulenkkiä lähteä tekemään.
Voisin tässä ilmoittautua ' eteläiseen jaostoon' eli pk-seudulla asustellaan!
Sitten kysymys ivf:n kokeneille: miten usein sumuja otetaan, eli montako kertaa päivässä? Ja oletteko ostaneet kaikki lääkkeet kerralla, vai osissa hoidon etenemisen mukaan?
Mukavaa viikonloppua kaikille, ja peukutuksia piinistelijöille jos heitä on porukassa!
syyssäde: ivf:ssä sumuttelin 4x/pv, lääkkeet ostin niin että ensin 2 ploa sumuja ja parikymmentä ampullia menopuria, sumuttelinkin pidempään kun menkat eivät alkaneet ja jouduin vielä hakeen yhden plon suprecuria lisää. Ostin siis muut kerralla paitsi luget vasta sitten kun niiden tarve tuli varmistettua.
Helillä taitaa olla mahassa lääkkeiden lisäksi aika pino blinejä;) Voimia lääkevaihtoon!
Helmille ja Tirpalle peukutukset!
Suvikselle huiskutukset \o/
Omaa napaa: Eilen siirrettiin kaksi alkiota. Pakastettaessa alkiot olivat 2 soluisia, to luennassa 2- ja 4 soluiset, pe aamuna samoin. Just ennen siirtoa laboratorioihminen toi hyviä uutisia neljäsoluisesta oli tullut 6-soluinen=) Päätettiin siirtää molemmat koska 2 soluista ei olisi kannattanut pakastaa uudelleen ja roskiin ei haluttu laittaa. Sitten ihanin yllätys: Limakalvo 10mm!!!! Olin niin onnellinen, piti oikein kysyä että onko totta!!!! Siirto meni hyvin ja helposti, pienen pieni vihlaisu tuntui katetria laitettaessa, muuten ei mitään. Hoitaja sanoikin että todella helppo siirto. On se ihana että edes joku menee helposti=)
Nyt sitten vain odotellaan kaksi vkoa, VAIN mistähän tuokin tuli??? Nuijanukutuksen kun sais kaheks viikoks..... Ens vko on lomaa, saa rentoutua, sit viimiseks piinaviikoks taas töihin niin aika kuluukin vähän nopeemmin=)
Waimo *kera Ilon ja Valon pp1*
Waimolle oikeen paljon tarraliimaa.
SuviTuulille; mun lyhkänen piina ;) kutistu päivän mittaseksi eli kierto tällä kertaa oli 28pv edellinen oli 32pv. No maanantaina soittelen IVF hoitajalle ultra-aikaa ja sitten osteleen ovistikkuja ja bongaileen sitä. Ens viikon oonki reissussa joten pitänee jossain välissä koittaa päästä puhelimen ääreen ja jos löytys nettikone niin pääsis kertoon teille aikataulua. Mun lyhyellä matikalla laskettuna kp10 osuu ainakin maanantaille. Toivottavasti ovis sattus otolliseen aikaan, että päästään pakkasta tyhjenteleen bd bd bd kun tän kierron pituutta ei tiedä vielä kukaan.
Sehän rupee toi eteläinenkin jaosto vahvistaan joukkojaan, huiskutus SyysSäteelle. \0/
Heli; Mites meni blini-ilta? Toivottavasti oli kivaa!!!!!
Hattarapää mikä hattarapää kun ei muista ketkä muut oli kirjotellu tähän ketjuun, huiskutukset teillekin \0/
Kirpakkaa viikonlopun jatkoa.
Noista sumuista kyselisin eli pitääkö ne ottaa ihan samaan aikaan joka päivä?
Ensi kuussa kun minullakin edessä sumuttelu eka kertaa ja ainakin yhtenä päivänä olen kursseilla ja eihän sieltä voi kesken kaiken yhtäkkiä rynnätä sumuttelemaan.
Voiko niitä siis sumutella esim. taukojen aikana?
Kestääkö sumut pakkasta, millaisessa lämpötilassa ne pitää säilyttää.
Maaliskuun lopussa toki pitäisi ilmojen olla jo lämpimämpiä, mutta varmistelua jälleen asiantuntijoilta.
Työmatka kun taittuu reippaasti pyöräillen ja sumujen pitäisi kulkea myös mukana.
Waimolle hurjasti peukutuksia piinisaikaan :)
Tsemppiä myös muille piinaajille.
T:pohjoisjaoston asukas
Ulkona paukkuu pakkanen... Sisällä olen värjötellyt aamupäivän, vaikka ulkona onkin ihana auringon paiste.
Tänään matkaan maailmalle ja huomisesta lähtien olen taas mukana " ulkojaostossa" . Vilkutukset siis Suvikselle.
Waimolle paljon tsempityksiä huurunenien kanssa. Peukut korkealla!
Minerva, minulle ainakin korostettiin,että sumut tulisi ottaa aina samaan aikaan ja aina väliä se 12 tuntia. Eli suihkaukset aamuin illoin. Mulla oli Synarela aina takin taskussa, eihän kukaan erota sitä muista nenäsuihkeista. ;O) Mulla se meni nuhalääkkeenä ja välillä allergiaa helpottavana. ;O) Ja lääke ei saa jäätyä eikä saa olla liian kuumassa. Purkin kyljessä oli ohje +8 ja +25 välillä. Ja piikitykset myös aina samaan aikaan.
Helin blini teksti sai veden kielelle. Nam, ihana idea järjestää illanistujaiset blinien kera.
Terkkuja ja tsempityksiä kaikille clubilaisille!
Flunssa helpottaa vähitellen ja tekisi mieli jo ulkoilemaan. Hieman tuo pakkastilanne hirvittää kylläkin.
Eilen juttelimme miehen kanssa näistä seuraavista vaiheista. Sovimme, että ensi kierron tikutan ja tarkistan vielä ovulaation paikan, koska tuo edellinen kierto venähti pari päivää. Sitten sitä seuraavaan varaan lääkäri ajan. Tälle asialle on jo tehtävä enemmän - jo senkin takia että pää ei tahdo kestää enää. Jospa toiminta toisi jonkinlaista helpotusta. Noh, nyt on päätetty ja pienoinen kivi pyörähti sydämeltä. Milloinkhan tästä projektipäällikkö asenteesta pääsisi eroon?!?
SuviTuulialle toivottelen hormonien tasautumista ja menkkoja :o. Kaikenlaista sitä toivotellaankin ;) Minervalle tsemppiä sumutteluun ja Helille kärsivällisyyttä - kyllä ne päivät siitä kuluu ja pääset uuteen vaiheeseen.
Waimolle erikoispeukutukset bdbdbdbd!! Ja kärsivällisyyttä piinaan - täällä me ollaan ja toivotaan samaa lopputulosta, joten yksin ei ainakaan tarvitse piinailla.
Talviset terkut ja halit kaikille!
Leia
Alkajaisiksi tsempitykset Waimolle! Kuulostipa _tosi_ hyvältä nuo olosuhteet: alkio jakautuu, siirto menee helposti ja vielä hyvälle pohjalle!! Niin paljon kun olet limiksestä saanut olla huolissasi... nyt se sitten kunnostautui toden teolla ja toivottavasti imaiseekin alkion/t oikein kunnolla kiinni!
syyssäde: tervetuloa eteläiseen osaklubiin! Mua lääkäri neuvoi ostamaan aluksi vain yhden Puregonin, kun ei tiedä paljonko sitä loppujen lopuksi menee. Tein työtä käskettyä ja jätin suosiolla Orgalutranit ja muutkin myöhemmin tarvittavat toistaiseksi ostamatta.
Suvikselle menkkasäteitä (enkä olisi uskonut tällaista kirjoittavani...)
Ja Tirppa sitten hoitaa asiat sillä tavalla, ettei tiedonsaantimme katkea!
Nurulle toivotan oikein hyvää ja turvallista matkaa lämpimämpiin maisemiin. Sait sentään vähän maistella pakkastakin. Ja vaikka se onkin hyytävää, niin saat tänään mukaasi kauniimman muistokuvan Suomesta sen tavallisen lossakkomaiseman sijaan...
Leia: Tuo " projektipäällikkö" oli aika hyvä kuvaamaan myös mun asennettani tähän koko ruljanssiin :-) Ainakin mulla nimenomaan toiminta on tuonut helpotusta. Ymmärrän heitä, jotka haluavat pitää hoito/yritystaukoa siksi, ettei pää tahdo kestää. Tai loppuun asti en ymmärrä, eli omalle kohdalle sellaista ajatusta en osaa kuvitella. Mua on ajanut eteenpäin tunne ajan valumisesta hukkaan. Se tunne ei ole väistynyt missään vaiheessa, ja molempien turvalleenmenneiden raskauksien aiheuttamaan suruun sekoittui harmia siitä, että taas menee aikaa hukkaan kun elimistön pitää tasaantua.
No mutta: Oma napa sisältää tänään lähinnä blinejä ;-) Taikinaa jäi yli ja napa sai naukua brunssilla uudestaan. Kiitos kysymästä, kekkerit menivät hienosti lukuunottamatta valmisteluvaiheessa sattunutta keskitason kriisiä: lykkäsin juustokakun uuniin, jonka olin 175 asteen sijaan säätänyt 275:een. Enkä huomannut siinä vaiheessa kun avasin uuninluukun (:-o Huomasin sen vasta 45 minuutin päästä kun vieno savunhaju jo leijaili ilmassa. Näin rankaistaan ihmistä, joka lähtee taistelemaan kakkusääntöjen tuulimyllyjä vastaan. Mitäs menin samana aamuna yrittämäänkään sellaista kakkua, jonka pitäisi levätä kylmässä seuraavaan päivään. Mies lähti kauppaan pakoon. Tellussa menee Lost-sarja, jossa pelko voitettiin laskemalla viiteen. Sovelsin samaa tähän selkkaukseen ja leivoin viileän tehokkaasti pellillisen pullia ja silppusin sitten sienisalaatin.
Jännitysnäytelmän tuoksinassa kp:n laskeminen jäi ainakin päiväksi. Nyt se on 23. Aamulla harrastimme seksiä eikä verta tullut.
Mahtavaa jatkoa kaikille!
Onpas viikonloppu mennyt vauhdilla, nyt vasta ehdin koneen ääreen¿
Enpä osannut tuohon pinon alkuun tehdä sellaista hienoa listaa, jonka SuviTuulia oli tehnyt aiemmin¿
Waimo: Kuulostaa todella hienolta, pidän peukkuja!!! :) Muistanko oikein, että olet/te myös Oulun VL:ssä hoidettavana?
Minerva: Asutaankohan samassa kaupungissa, ainakin etäisyys Oulusta täsmää¿ :)
LeiaK: Mukavaa, että voit jo paremmin! Sullahan tais olla ne raksahommat ajankohtaisia, muistelen¿ Itsellänikin tuoreessa muistissa, noin vuosi ollaan nyt omassa kodissa asuttu. :)
Nurulle hyvää matkaa!
Pirteitä pakkasterkkuja myös muille klubilaisille! :)
Omaa napaa sen verran, että menkkaoireita on ilmaantunut, rinnat on kipeytyneet ja mahaa juilii menkkamaisesti. :( Välillä oon ihan varma, että vuoto alkaa hetkellä millä hyvänsä (vaikka pitäis alkaa vasta puolen viikon maissa) ja niinä hetkinä kun mahaan ei koske, pieni toivonkipinä vielä herää¿ Mies ¿ realisti kun on ¿ on yrittänyt vetää mua pilvilinnoista maan pinnalle. Todennäköisesti tulen kohta alas korkealta ja kovaa¿ Kiitos kaikille peukutuksista, toivottavasti ne tehoaa!!! :)
T: Hermoileva Helmi, pp11
Jep, Helmi, olen ihan samaa mieltä, että ollaan tosi kivaa porukkaa, kun siihen itsekin kuulun :-D Toivotaan, että alavatsakipusi olisi kiinnittymiskipua! Ainakin aika täsmäisi, jos siis hedelmöittymisestä kiinnittymiseen menis ehkä 5 päivää *laskeskelee*
Minäkin odotan viikonloppua innolla, hommia on tiedossa. Megasiivous on puolista kurjimpia, mutta kokkailuon aina kivaa. Porukkaa tulee sen verran, että blinien seurana taitaa upota koko litra smetanaa :-) Ei nyt kuitenkaan ihan puolta kaupunkia ole tulossa, mutta veikkaan, että aika hyviä ollaan syömään kaikki :-)
Omaan napaan kuuluu lähinnä kärsimätöntä lääkevaihtoasiaa. Lääkeloota on järkyttävän näköinen: aamulla pitkulainen tabletti (e-lääke), kaksi pientä pyöreää (toinen e-lääke), keltainen folvite (folaattilisä) ja tero. Illalla kaksi pitkulaista, kaksi pientä pyöreää, tero ja Multivita2+. Taivas... hurjalta näyttää, eikö. Mutta onneksi kaks noista on vitamiineja ja kaks muuta väliaikaisia. Ei muuta kuin silmät kiinni ja napit naamaan. Viikon päästä aikaisintaan vois ruveta odottelemaan menkkoja ja pistelyitä. Kiitettävän nopeasti sen odotuksen aika on vilahtanut ihmetellessä nappivalikoimaa.