***LOKAKUISTEN PERJANTAI***
Otin etuoikeuden perustaa perjantai-pinon kun en nähnyt toistakaan, paitsi sen alkuviikon pinon.
Jos joku oli jo ehtinyt perustaa niin anteeksi astuminen varpaillesi!
Vieläkään ei ole juuri mitään oireita, mitä nyt koko ajan koskee alavatsaan, sitä oli esikoisestakin.
Tilasin neuvolan ja se on vasta olikohan 27.2.
Esikoista odottaville vinkiksi annan jo tässä vaiheessa että kannattaa rueta etsimään imetystietoa jos aikoo imettää. Sairaalassa eikä neuvolassa saa täälläpäin mitään tietoa/ohjausta niin että itse on kaikki tiedettävä.
Luin myös jostakin että imetys onnistuu parhaiten niillä jotka jo alkuraskaudesta etsivät asiasta tietoa.
Ja nimeäkin kannattaa miettiä, muuten tulee oikeasti kiire, meille tuli viimeksi....
Eipä tässä muuta, olisi kiva kuulla muidenkin kuulumisia ja että onko löytynyt lisää plussanneita :)
Ja pitäisikö tosiaan tehdä se esittelypino, osaako kukaan käyttää niitä värejä ja tehdä sydämiä?
Lupicaia ja " Sylvi-papu" rv 6 tasan
Kommentit (23)
huomenna pitäis töihin mennä tekemään sellainen mukava 12h vuoro...
tarkoitatko tuota foolihappoa? sitä olen ottanut tabletin päivässä :)
Hirmu väsy päällä kohta pakko mennä nukkumaan ku aamul täytyy klo 5 herätä.. mitenköhän jaksan..
T:Hexu ja papu 5+3
Imetin esikoistani vuoden ja koko raskausajan hoin kaikille että meinaan yrittää imettää vuoden ja luin kaiken mahdollisen.Koskaan en tarvinnut korviketta käyttää. Ite käytän tuota multivitaa missä ei ole a-vitamiinia.Sitä käytin esikoistakin oottaessa siinä on noita b vitamiineja.Lisäksi yritän syödä rehuja ja hedelmiä.Huh nyt nukuttaa...menen nukkumaan.
siis minäkin lokakuisiin.
Tuosta foolihaposta, miksi tuo on niin tärkeää? Ja aloittaa jo ennen raskautumista?
Sydämistä ja muista en tiedä, mutta jos kiinnostusta riittää, voisin tehdä oman foorumin yahoolle lokakuisille. Lokakuun lutuisille..?
Ehdotuksia otetaan vastaan! =)
Mitä mieltä olette?
vasta plussasin, joten rv ollee n. 6 =)
yahoolla on jo lokakuisten yhteisö :)
http://groups.yahoo.com/group/lokakuiset-06/
tää lähtee nyt töihin... hieman väsyttäis.
Kävin just koiran kans ulkona ja yökin koko matkan saa nähdä mitä tulee bussi matkasta..
T:Hexu ja papu rv 5+4
Siis en nyt tarkkaa muista minkä takia foolihappo on tärkeää mutta muistaakseni vauvan kehityksen takia ja aivojen tai jotain. Käytän muutenkin tuota multivitaa aina kun siitä saa pienen määrän joka vitamiinia paitsi a. Nyt on siis rv 5+3.Kyllähän nää päivät tästä menee kun on pieni poika hoidettavana.Ei oo kiva kun on liian kylmä vissii ni ei voi kuin kävästä ulkona kaupassa.Ei vieläkään okseta. Onneksi minun ei tarvitse töissä olla kun oon nyt ollu 3 vuotta kotona ja nyt vielä melkein 4 vuotta voin olla.Tosi kivaa.Ei kyllä tylsäää ehi olemaan. Oon jo tehny listaa mitä vauvalle ostan.Paljonkohan synnytys maksaa?Pitäs alkaa siivoilemaankin.koti on iha ok mutta pitäisi sen olla vielä paljon siistinpi ja ylimääräistä tavaraa viedä pois. Vielä kun jaksaa siivota niin kannattaa...
..varovaisesti kurkkaan tänne odotuspuolelle;)
eli plussa tuli pari päivää sitten ja viikkoja nyt menkoista laskien 6+3..mutta en usko että ihan niin pitkällä kun noita nega-testejä tuli tuossa jo jokunen tehtyä.. tiedä sitten...
meillä yritystä ollut tuosta esikoisen syntymästä lähtien, eli kesäkuulta ja vihdoi se plussakin sieltä ilmestyi:)
nyt huolettaa..kun on ollut pientä tuhruttelua(rusehtavaa)
ja tänään vähän enemmän...oranssinväristä..kipuja ei ole, ja aikaisemmissa keskenmenoissa on ollut todella kovatkin kivut...mutta silti hirmuinen pelko, ja toisaalta haluaisin vain iloita raskautumisesta..
inhottava epätietoisuus!
oireita nyt ollut kyllä jo jonkin aikaa...
onnea kaikille plussista ja ihanaa masun kasvatusta!
onnellinen ja huolestunut fiikuna+pieni6+3(tai jotain)
Vaikka onkin jo lauantai. Mä luulen, että meitä on vielä sen verran vähän, että päivittäisiin pinoihin ei riitä juttua. Sopisiko teille tuo maalismussukoitten systeemi eli ma-ti, ke-to ja viikonloppupino(pe-su)? Siinä pääsisi seuraamaan paremmin keskustelua, kun musta ainakin on ikävää, että jos pääsee kirjoittamaan vasta myöhään illalla niin ne jutut jää muilta lukematta, vai mitä?
Tuosta imetystietoudesta olen lupicaian kanssa samaa mieltä! Itse esikoista odottaessa luulin, että luonto hoitaa eli imetys rupeaa sujumaan luonnollisesti. No eihän siinä käynyt noin vaan onnistuin imettämään vain 4,5 kuukautta ja sitten en jaksanut enää taistella tytön rintaraivareitten kanssa. Olen tosi epävarma tämän tulokkaan imetyksestä, pelkään, että sekin epäonnistuu varsinkin kun esikkoa onnistuin imettämään vain rintakumin avulla, joten en yhtään tiedä oikeista imuotteista. Mutta tässähän sitä on aikaa opiskella asiaa ja ajattelin käydä imetystukiryhmässäkin jo raskausvaiheessa.
Fiikunalle tervetulotoivotukset tälle puolelle! Mullakin tuota tuhrua oli ennen plussaa ja esikon kohdalla sitä tuli kahteen otteeseen, toisella kertaa jopa kirkasta vertakin ja kaikki oli silti hyvin! Liimaa ja tarrasukkia masussasi asustavalle pienokaiselle!
Täällä ei kummempia, ekaa ultraa odottelen kovasti! Aikaa siihen on vielä 2,5 viikkoa. pitkältä tuntuu!
:) S-I ja Lumikukka 5+4
fiikuna: Soita neuvolaan tai sairaalaan ja pyydä niitä tarkistamaan asia.Muutamalla ystävälläni on tullut rusehtavaa vuotoa ja joillain ihan verta mutta vauva silti ollut kunnossa.Soita kuitenkin ja tee niin kun ne sanovat.Ensiksi kokeile lepoa lämpimän peiton alla.Lepää paljon.Joskos ei menis kesken. Tuntuu pahalta kun lokamasuistakin nyt parilla on tuota samaa.Itselläni ei onneksi ole tuommoista ja toivon ettei tule.Pelkään silti kovasti keskenmenoa.Toivotaan ettei kukaan meistä joudu keskenmenoa,kohdunulkoista tai tuulimunaa kohtaamaan vaan että kaikki saa pienen lokavauvan tai jotkut jopa lokavauvoja.
Lauanataita kaikki Lokakuiset,
Tänä aamuna varmistui plussa (kp 32/28-35). Vauvalehdn laskurin mukaan nyt menossa rv 5 ja LA olis 10.10.2006.
Meillä perheeseen kuuluu minä, avmies, pikkuneiti 2v2kk ja kaksi koiraa.
Nyt tarvii mennä kun neiti huutelee äitiä, mutta palataan !
Tiitutoo rv 5
Minäkin ilmoittaudun joukkoon mukaan. Keskiviikko-aamuna tein testin ja helistimen laskurin mukaan LA olisi 9. lokakuuta.
Meidän perheeseen kuuluu 10, 8 ja 6 -vuotiaat lapset sekä aviomies 31 ja minä 29.
Jännittää ja pelottaa kamalasti, kun 9/05 todettiin tuulimuna ja 11-12/05 oli keskenmeno, jota ensin ulkopuoliseksikin luultiin ja sen takia jouduin tähystykseenkin. Onneksi eka ultra on jo 13.2. Silloin pitäisi siis olla 6 viikkoa täynnä ja pitäisi näkyä, jos siellä masussa joku jo asustelisi ;)
Aurinkoista ja talvista viikonloppua kaikille!
Tuike+ masukki rv 4+6?
Heippa kanssa sisaret!
Ihanaa, että viikonloppu ja vapaata. Viime yönä maistui uni todella hyvin. Koko viikon olen nukkunut päikkäreitä ja aamuyöstä sitten on ollut vaikea saada unta. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia/ongelmia?
Kamala salmiakin himo ollut jo pari viikkoa ja vasta menossa rv 5+1 kai? Laskettu aika siis 6.10 vauvalaskurin mukaan.
Mies eilen ekankerran totesi, että sullahan on tissitkin isommat kuin ennen..Eka kiinnostumisen merkki raskauteni " vaivoista" . Odotan siis toista.
Mä syö sitä Multivita 2+, joka suunnattu odottaville äideille. Pitäskö vielä jotain muuta popsia? Maitohappobakteeria olen ajatellut syödä, koska se saattaisi kuulemma auttaa vauvaakin ja välttyisi koliikilta. Meidän ekalla lapsukaiselle oli koliikki ja en syönyt raskauasaikana maitohappobakteereja. Silloin vauvalle auttoi nuo bakteerien anto...luojan lykky...sen verran rankkaa aikaa se oli.
Kaikille mukavaa viikonloppua!
Sefi
Sefi: en usko että jos syö maitohappobakteereja ni ei tulis koliikkia kun en minäkään syönyt kun poikaa ootin ja sillä ei ollut koliikkia.Mutta en tietysti voi asiasta varma olla
Väsyttää ihan koko ajan!Ihanaa...mietin vaan koko ajan että miten ihanaa tämä on...monesti päivässä vaan tänne tulen vaikka leikkiä kannattaisi ja siivoilla ja ulkoilla yms...niin kun jo mainitsin niin olen ostanut kevyttoppapuvun vauvalle.Semmonen valkoinen jossa on kilpikonnia erivärisiä ja hatun siihen.Se on kokoa 56. No mut nyt hylkään koneen ja meen tuon suloisen pienen pellavapään kanssa leikiskelee ja ulos.
todella runsas vuoto eilen ja iso klimppikin tuli..
Poistun siis täältä ja ehkä palailen sitten myöhemmin, hyvää odotuksen jatkoa teille kaikille!
T.entinen lokamasu (la olisi ollut 6.10)
Jas, ikävä kuulla keskenmenostasi :( Toivottavasti uusi raskaus onnistuu pian.
Itse plussasin noin 20min sitten ja en voi uskoa asiaa... raskaus on kyllä toivottu, mutta mitään oireita ei ole ollut, joten epäilyttää vielä pitääkö testi todella paikkaansa. Ihan hento viiva testiin kyllä tuli.
Laskettuaika olisi kuukautisista laskettuna 2.10, mutta veikkaan, että siirtyy ultran jälkeen lähemmäksi lokakuun puoliväliä kuten esikoisen kanssakin.
Parhaalla ystävälläni oli juuri kohdunulkopuolinen raskaus, joten sekin laittaa miettimään, miten tässä oikein käy...
Kati rv 5+5
Mullakin menossa 4 ja jotain :) kolme keskenmenoa takana joten päivä kerralla mennään,mullakin on tuhruttanut,ei onneksi tänään.
Jas: Voi harmi.Otan osaa suruusi. On kauheaa varmasti kauheaa menettää oma pieni. Toivottavasti tärppää pian uudestaan
Kati05: Ei minullakaan mitään oireita ollut tuossa kun testasin ja no nyt kun oon testannu jo 3 haamua joista viimeisin oli jo oikeestaa plussan vahva viiva nyt mahassa alkaa olee turvotusta ja kipuja välillä.Mutta rinnoissa ei tunnu miltään eikä ole pahoinvointia.No ei esikoisenkaan kanssa ollut suunnilleen mitään ennen kun pahoinvointi rv 12 alkoi
Pitääs mennä ostaa tarpeet runebergin torttuihin...nam
Meidän veitikasta 1v.3kk olisi tulossa isoveli 10.10.06! Vasta plussasin ja en oikein voi uskoa tätä todeksi vielä, ei kummempia oireita. Mutta tässä sitä ollaan. Osaako joku muuten kertoa tuosta alkuraskauden ultrasta, millä viikoilla kannattaa mennä, että sielä jotain näkyykin?
vauvalaskurin mukaan rv 5.
Tervetuloa kaikki uudet ja suuret pahoittelut Jas...
Mullakin vähän tuhrutteli ennen plussaa, elikkä periaatteessa viikolla 3.. Plussasin rv4+3 ja nyt menossa 6+2. Eli melkein kaksi viikkoa tietoisesti raskaana! :)
Mulla on just toi uni -juttu. Elikkä väsyttää koko ajan ja päikkäreitäkin otan kun pystyn, mut sitte aamuyöstä saatan herätä ja siinähän ollaan. Nyt pikkusen näyttäis et taas unta saa paremmin yölläkin mut vast yks paremmin nukuttu yö takana joten ei sen perusteella kai voi mitään sanoa. ;) Eikä oo silleen vaikuttanu et olisin nyt pirteempi...
Hirveesti tekis jo mieli kailottaa kaikille ilosanomaa mutta ollaan aateltu et vast rv12 tai niillä main. Mites muut? Ja eka neuvolakin vast rv10!
Täytyypi kait ruveta miettimään tota imetysjuttua, oon aatellu imettää siten kun onnistuu. Mitään hirveitä paineita en asiasta aio ottaa, mut toki olishan se " kätevää" et olis eväät ain mukana! ;) Ja muutenkin.
ma-ti, ke-to ja vklo pinot on musta ainakin hyvä järjestely! Ja täytyy vissiin ettiä esittelypino ja käydä rustaamassa tiedot sinne! Mut ihan näin tiedoks että ekaa odotellaan ja " yritystä" syyskuusta lähtien. :)
Ja miehestä: on kans tutkinu rintoja " innoissaan" on kuulemma eri
tuntuset ku ennen! ;) Ja on ne kyllä mustakin. Eilen kuulemma maha näytti jo tosi isolta tietystä kulmasta katottuna.. ;) Ihana mies.. :)
Mutta eipä tänään kai muuta, hyvää viikonlopun jatkoa kanssasisaret! :)
että nyt viimeistään aloittakaa se b-vitamiinin syönti. Sehän olisi pitänyt aloittaa jo ennen raskautumista.