Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****NELIAPILOIDEN VIIKONLOPPU****

03.02.2006 |

Perjantain myötä positiiviseen viikonlopun tunnelmaan!

Lähden aamukahvilleni...piti vain KÄYDÄ täällä :)

Kuulumisiin!

toivoopi k@isa-78

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Helmiini halista. Ei tuo tädin tulo nyt niin kauheasti masenna, kiva kun tilanne selkeytyi, että tiedän taas missä mennään ja aloitellaan uusi yritys kun täti häipyy maisemista.

Joo, siitä kuukupista. Mulla on ollut se käytössä viime toukokuusta lähtien ja ihan oikeasti se on paras ostos, jonka olen aiheeseen liittyen tehnyt. Mä en voi sietää siteitä ja tamponeista tulee hiivatulehdus. Ensin katsoin vähän kauhuissani sitä kuppia, kun se tuli postista, mutta muutaman kerran käytön ja antennin lyhennyksen jälkeen se on ollut suorastaan mahtava. En antaisi pois. Siinä on se hyvä puoli, että toisin kuin tamponit se ei ime itseensä mitään eli ei kuivata paikkoja. Varsinkin vuodon allussa ja lopulla se on hyvä, kun tamponi olisi liikaa ja pikkuhousunsuojat hautoo ja ärsyttää. Ja siitä hinnasta, oli muistaakseni 26 euroa netistä tilattuna postimaksuineen, joten aika nopeasti haukkuu hintansa verrattuna siteisiin tai muihin suojiin.

Ja säästän sitten luontoa tuossa asiassa, kun en ole koskaan kestovaippaillut lasten kanssa enkä kyllä aio alkaakaan, kun olen niin laiska.

Vierailija
22/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa rauha, tai no melkein. Kaks vanhinta uinahti juuri, kuopus ei ole tietävinään koko nukkumaanmenosta... Mies lähti juuri viunakauppaan ostamaan punaviiniä tai " hedelmällisyyshoitoa" , kuten hän sen sanoo; on vissiin taas kujeet mielessä =).

Mä olen jostain ollut kuulevinani tuosta kuukautiskupista, vaikuttaa mielenkintoiselta! Onko se sotkuista puuhaa? Mulla on kyllä niin runsaat menkat, ettei varmaan kuppi ihan riittäis, enemmänkin tarttisin saavin! Tai sitten se pitäis vaan kipata useammin. Tuntuuko se muuten yhtään? Entä onko pelkoa lorahteluista? Ai kyselyikäkö? Anteeks.

Me asustellaan vuokralla 4mh' n paritalossa (miehen työsuhdeasunto). Ei olla haluttu vielä ostaa omaa, kun miehen työn vuoksi saatetaan muuttaa vielä montakin kertaa ja eri puolille Kanadaa muutaman vuoden sisällä, joskus jopa vaan parin viikon varoitusajalla. Koita siinä nyt sitten myydä talo äkkiä! Ehkä sitten muutaman vuoden päästä perustetaan oma " tukikohta" jonnekin. Vanhahan tämä talo on, ja huonosti suunniteltu ja rakennettu, mutta kyllä se meille nyt kelpaa!

Mitäs mulla vielä oli asiaa... ai niin Minnilotta, eikös se olekin parasta liikuntaa?! Kuluttaa kivasti kaloreitakin! Sullakin on mielenkiintoiset päivät menossa...

Hupsista, munhan piti mennä laittamaan tuo kuopus nukkumaan ja sitten ruiskuun ja miehen viereen telkkaria kattomaan viinilasin kera. Eikö ole romanttiset esileikit tässä taloudessa?! Katsotaan nyt, jaksetaanko jumppailla, alkaa jo tulla lieviä rasitusvammoja (ehkä harjoituksenpuutetta?).

Hyvää yötä ja kauniita unia toivottelee Chicky

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi sammutin koneen eilen aivan liian aikaisin!!! Täällähän oli mahdottomasti pulinoita, mie vaan luin kirjaa sohvan nurkassa :)

Smurffi taisi kysellä tuosta talosta. Me asutaan miehen " kotitalossa" , ostettiin tämä 2001, on vaan äärimmäisen hullusti suunniteltu, talo sisältää kaksi (kylläkin suurta) makuuhuonetta. Ne on kyllä helppo (paraskin puhuja, kun en kuitenkaa osaa mitää tehdä...) jakaa kahtia, ja ollaan suunniteltu että tehtäisiin vielä yksi iso huone. Saisi oman makkarin erilleen lasten huoneista ja tuon " kuntokeskuksen" sekä tietokoneen omaan soppeen. Hyvin mahtuu meidän tenavat samaan huoneeseen. Ja kun eivät osaa vaatia omia huoneita (ainakaan vielä) niin näin mennään eteenpäin... Ensi vuonna on kai jotain tehtävä kun esikoinen lähtee kouluun, mutta onhan tässä aikaa =)

Ihanaa olisi asua kaksikerroksisessa talossa, jossa olis vaikka 6 makkaria... Olis jopa vierashuone ;)

Minäkin olen tosi huono pihanhoitaja. Kaikki sisäkukatkin kokevat äkkikuoleman ;)... Meillä on pihalla tasan yksi kukkapenkki, sellaisen altaan ympärillä (inhottava kapistus moinen allaskin...), sen kukkapenkin sitten kitken kaksi kertaa kesässä :/ ja kateellisena katselen muiden kauniita pihoja! Mutta ehkä joskus :) (paitsi ehkä ei... en vaan ole viherpeukalo)

Teillä on ihana leipomisvimma! Kuinka usein jaksatte leipoa? Mulla taitaa sekin jäädä liian harvaksi, mihin oikein käytän kaiken aikani...?

Saako Chickyltä kysyä (ei ole pakko vastata) onko miehesi suomalainen vai kanadalainen? Olen jollakin ihmeellisellä tavalla kiinnostunut ulkosuomalaisista :) Anteeksi siis uteluni!!!

Ja kiinnostaa kyllä kuulla siitä kuukautiskupista, kun nämä omat luomumenkat täältä joskus tulevat, ovat kyllä tooosi runsaat, kaikki keinot ovat tarpeen =)

Nyt taidan jatkaa muiden juttujen lukemista ja jätän tilaa teidänkin kirjoituksille!! Kuulumisiin

Kaisa

Vierailija
24/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille kaikille!!

Juu, eilen tuli lakkailtua yömyöhään saakka enkä jaksanut enää tulla koneella käymään. Aamulla jatkui taas lakkaillut, nyt on osa kuivumassa oottamassa uudelleen lakkausta. Tässä välissä päätin tulla hetkiseksi tänne. Lapset meni ulos hetkeksi; ihanan näköinen ilma siellä. Pakkasta -20 ja aurinko paistelee.

Asuntoasioista on ollut puhetta täällä. Me asutaan 1948 rakennetussa rintamamiestalo-tyyppisessä talossa. On miehen papan rakentama. Täällä sitä remonttia sitten tehdään; ollaan muutettu kesällä tähän. Osa on jo valmiina, mutta paljon vielä edessä. Katto ja ikkunat on vaihdettu, wc ja keittiö tehty. Nyt mennään huone kerrallaan sitten etiäpäin. Alakerrassa kaksi makkaria, keittiö, vessa ja olohuone. Ylhäällä aula ja kaksi makkaria. Ulkona sauna. Jokaiselle lapselle on siis nyt oma huone, mutta nuorimmainen on sanonut, että jos meille joskus tulee vauva, se saa tulla hänen kanssaan samaan huoneeseen... :))

Puheen olleen " lasten vauvakuumeesta" . Meillä on vanhin tyttö kysellyt jo vuoden, että miks meille ei enää tule vauvaa. Sen luokkakaveri sai silloin pikkusiskon ja sen jälkeen se on kysellyt. " KUka päättää monta lasta jokaiseen perheeseen tulee jne?" Nyt vanhimmat lapset on päättäneet jo nimetkin, jos joskus tulee pikkusisko/veli: INTO ja TYTTI. No, se on eri asia onko nimet äidin mieleen... ;o Tytöillä on kauhea hoivavietti, tykkäävät hoidella tuttujen vauvoja. NO, katsotaan nyt, josko saisivat vielä joskus pikkuveljen tai siskon.

Täytyy mennä tyhjentämään pyykinpesukone. Tuun myöhemmin taas " linjoille" .

-emma-

Vierailija
25/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mittari näytti -26, kyllä tällä vilukissalla pyöri jo sukat jalassa!! HRRR!! Puita kannettava hevoskuorma, lämmitettävä kunnolla kun ollaan kylään sit lähdössä. Ei kylläkään me kaikki, isäntä lähti MP-näyttelyyn ja esikoinen on isänsä luona. Minä ja tytöt siis kotmiehinä

Joku kyseli miten mulla endoa on päätetty hoitaa (olen täysi lahopää muistamaan juuri kenenkään nimimerkkejä jos en lapulle kirjoita!! anteeksi..). Eilen kävin lääkärissä, ja tämänhetkinen hoito on tuo kierukka. Sehän aiheutti hieman vuotoja ja kipuja, jotka ovat nyt lakanneet. Oli vinossa, mutta on nyt asettunut paikalleen hyvin. Lääkärin mielestä paras hoitomuoto minun ikäiselleni, varsinkin kun on vielä niitä vauvahaaveita. Pienellä horminimäärällä paras mahdollinen tulos. Enpä tahdo itsekään tumpata kroppaa täyteen hormooneja ja kärsiä vaihdevuosioireita! Ja laparoskopiaa (eli tähystysleikkausta) ei suositellut tehtäväksi tässä vaiheessa, kun endo on kierukan ansiosta lepotilassa, eikä siten saataisi oikeaa kuvaa tilanteesta. Eli jos tuo mies joskus suostuu siihen neloseen (ja vitoseen.. ;)) niin tiedän että saan apua asiaan pian jos ei vauvaa ala kuulua tai kivut yltyy mahdottomiks.

Mutta toistaiseksi siis olen vähemmän aktiivinen kuumeilija, muuta onneksi meitä on muitakin! Miehen pehmittelyä, ja plussasäteitä hirmuisesti, sekä isot halit kaikille sen pahuksen tädin yllättämille!

Ja kiitokset kun olette tukeneet minua murheessani!!

Vierailija
26/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on nyt hiljaista, mutta ei se mitään, turistaan sitten yöaikaan. Meillä on mies yövuoroissa, joten mulla on omaa aikaa kun saan ipanat nukkumaan.

Tänään oli niin kylmä, että raivasin metrin korkuisen pinon epämääräistä roinaan puuhellan päältä ja olen sitten tehnyt päivän ruuat siinä. Se alkukäry on vaan aika mahtava, kun ei ole sitten viime talven käytetty koko kapistusta. JA sain jopa aikaiseksi pullaa ja porkkanasämpylöitä. Vähäks olen ylpeä itsestäni. Tupa on lämmin ja leipomukset tuoksuu. Lapsetkin menivät pihalle, joten on ihanan rauhallista. Mies roikkuu toisella tietokoneella ja minä läppärillä sohvalla.

Kuukupista vielä Chicky ja Helmiini. Googlettakaapa kuukuppikunta ja saatte tietoa enemmän kuin tähän viitsin kirjoittaa. Olin itse aikoinani aika skeptinen, mutta en ole enää. Kuppi ei todellakaan tunnu missään. Aluksi en uskaltanut lyhentää sitä antennia tarpeeksi, mutta nyt se on lyhyt eikä häiritse. Mulla ei ainakaan edes pahimpina vuotopäivinä ole tullut ylivuotoa, joten aika varauksetta suosittelen kaikille.

Sämpylät huutavat apua uunissa, kirjoittelemisiin.

T. Riin@ kp 2/28-34

Vierailija
27/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkistä... Kävin lukaisemassa pääpiirteittäin tuosta kuukupista, kuulosti lupaavalta! Suosin ekologista ajattelua, vaikka meilläkin vaipat on kyllä olleet kertakäyttöisiä :/. Tosin olen kyllä jo ajatellut että jos vielä joskus vauvan saisi, voisi ainakin osittain kestovaippoja käyttää.

Kuukuppi vaikutti kyllä minulle sopivalta, olen kärsinyt tavallisesti runsaista menkoista enkä todellakaan pidä niistä (kukapa pitäisi...)!

Kävin vaan kertomassa uudesta mielenkiinnon kohteestani :), luullakseni tilaan oman kuukupposen =).

Jaahas, täällä rakkauden hedelmät alkavat jo olla aika villissä tunnelmassa, herätys oli aamulla seiskalta, joten nukkumattikin kohta tulee kylään... Ihanaa, kun saa viettää " omaa aikaa" kunhan saan minäkin muksut nukkumaan. Paitsi *muistaa* että meidän esikoisella on lauantaisin " valvomisilta" , hän saa valvoa pidempään kuin pikkusisko ja -veli... mutta on se meno kuitenkin rauhallisempaa kuin kaksi kolmesta valvoo :)

Tais olla aika sekava sepustus kokonaisuudessaan!

Illan jatkoja, käyn lukemassa juttujanne kun kerkeän...

-K-

Vierailija
28/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut aikaiseksi muutamaan päivään kirjoitella, mutta onneksi täällä on ollut muita ahkeria palstailijoita :)

Huih mikä pakkanen! ;O Ulkoiltiin tänään muutama tunti, ja oltiin kyllä niin jääkalikkoina, että piti sitten lämmittää sauna, että saatiin lämmiteltyä kunnolla :)

Toiveajatteluako vai mitä, mutta pahoinvointi on vaivannut, ja tänään ruoan jälkeen jo olin varma, että joudun mennä halailemaan pönttöä, mutta en kuitenkaan, olo helpottui, mutta kaiken aikaa semmoinen " outo" etova olo ;O

Houkutus oli suuri ostaa raskaustesti, kun tänään apteekissa käytiin, mutta maltoin vielä mieleni, ja odottelen ensi viikkoon, jospa se ilkeä täti kuitenkin tulisi ;O Tai mielummin jättäisi tulematta ;)

Kauhistus, että olenkin lahopäinen: mieheni muisti tänään aamulla heti herättyämme, että tänään on meidän 10 v kihlajaispäivä, ja päivälleen 12 v näimme ensikerran, mutta enhän minä sitä olisi muistanut ;O

Me asutaan 4 h + k + s, 98 m2 rivarissa, ja tila kyllä riittää meille, mutta saisi sitä tietty lisääkin olla.

Tällä hetkellä vaan ei houkuta lisälainan ottaminen, joten mahdutetaan itsemme tähän, vaikka se neljäskin ilmoittaisi tulostaan.

Tällä hetkellä tyttärellä (15 v) on oma huone, ja nuo kaksi poikaa (3,5 v ja 2 v) jakavat yhdessä yhden huoneen, ja meillä vanhemmilla on oma soppi myös. Meillä on tällä hetkellä isoin huone siksi, että jos se neljäs ilmoittaa tulostaan, niin meitähän on kolme jakamassa yhtä huonetta, ja mahtuu sitten pinnasänky ja hoitopöytäkin hyvin tuonne :)

Omakotitalosta haaveilemme, mutta haaveeksi taitaa jäädäkin, täällä pk-seudulla ainakin, ja täältä emme havittele pois.

Kuukautiskuppi mullakin on, Divacup, ja olen ollut todella tyytyväinen siihen.

Hankin sen varmaan n. vuosi sitten, ja maksoin siitä n. 30 ¿, mutta on ollut hintansa väärti :)

Mulla on todella runsaat vuodot, ja olenkin pitänyt tuon kupin kanssa (lisäksi siis) kestosidettä, mitä voin myös lämpimästi suositella.

Kertakäyttöiset hiostavat ja itse ainakin olen sen verran allerginen, että saan järkkyä ihottumaa ja kutinaa/kirvelyä niistä, joten vuosia olen jo käyttänyt kestoja hyvin kokemuksin.

Kuppi ei tunnu, ellei sitä asenna väärin, ja poisottamisen/asettamisen oppii tosi helposti.

Voin jopa väittää, että tuon kupin kanssa voin jopa ajoittain unohtaa koko tädin olemassa olon, ja olen käynyt uimassakin sen kanssa, ilman mitään ohivuotoja.

Pullasta puheenollen, ajattelin huomenna lasten kanssa leipoa pullaa, pitkästä aikaa :)

Ensi viikonloppuna meillä vietetään kuopuksen 2 v synttäreitä, ja ajattelinkin, että jospa huomisista pullista säästyisi juhliinkin ;O

Epäilen vaan pahasti, että ei riitä, kun meillä koko perhe on heikkona lämpimiin pulliin kylmän maidon kera :)

Nyt taitanen lähteä limulasia täyttelemään, jospa limu hillitsisi tätä yököttävää oloa ;O

Leppoisaa lauantai-iltaa! :)

t: Muumimamma-72, kp 24/26-28

Vierailija
29/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuopus nukahti omaan nojatuoliinsa *huokaus*, olipa ihanaa kun kannoin nukkuvan lapsen sänkyynsä. Suloisesti tuhisi sylissäni...

Pakko vielä kommentoida tuota keskustelua (" pääsivulla" ) siitä että onko marraskuu " tylsä" kuukausi syntyä... Tulin sinne vastanneeksi ja kun luin oman tekstini myöhemmin, sai siitä sen kuvan että suosin kevät lapsia :). Me " tehtiin" esikoista 7 kuukautta, aika lyhyen aikaa kuitenkin, mutta mikäli hän olisi syntynyt vaikka vuoden viimeisenä päivänä niin olisi yhtä rakas, tietenkin!!

Nyt olenkin miettinyt, että olisi ihanaa saada loppuvuoden vauva, koska meillä kaikki ovat olleet kevätvauvoja (helmi, maalis ja toukokuu). Olen itse syntynyt marraskuun loppupuolella, niin mikäs sen kivempaa kuin laskettuaika synttäreiden lähellä =)

Niin, ja koska esikoinen syntyi toukokuussa, ruvettiin pikkukakkosta pupuilemaan vuoden päästä toukokuussa, tärppäsi heti :), hän syntyi maaliskuun alussa. Ja kun keskimmäinen oli 1 v 2 kk, rupesin odottamaan kolmostamme. Eli meillä on vaikuttanut vanhemman enemmän lapsen ikä kuin mahdollinen tuleva syntymäkuukausi...

Että tällaista tällä kertaa... oli vaan sanottava ajatus loppuun asti ;)

Vierailija
30/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen ja tämä päivä on mennyt siivotessa, ruokaa laittaessa ja leipoessa, mitenkäs muutenkaan.... iso talo on kiva muulloin paitsi siivouspäivänä. Nyt tosiaan täytyi pakkanen käyttää hyväksi ja laittaa kaikki matot, petivaatteet ja sohvatyynyt ulos tuulettumaan. Pesin saunankin, joka viimeksi putsattiin ennen joulua. Ajattelin ensi viikonlopun olla tekemättä yhtään mitään, niin kauhee työmäärä tehty eilen ja tänään.... ja koko viikko!!!

Niin, meillä on pari vuotta vanha n.250m2 perinnetalo kolmessa kerroksessa. Jokaisella muksulla omat huoneet, äiskän ja iskän makkari, työ/vierashuone, pari oleskeluhuonetta, iso tupakeittiö ja khh sekä kolme vessaa ja saunatilat. Tilaa riittää ihan kivasti vaikka tulis vielä pari muksua lisää.

Juu juu chicky, parasta liikuntaa mitä tiedän..... ;)

Hauskaa illan jatkoa kaikille!!!

Vierailija
31/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muumimammalle piti sanoman, että oireesi kuulostaa tosi lupaavalta... jänskää.... pidän sulle PEUKKUJA!!!

Minnilotta

Vierailija
32/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua käyty talon koosta... Taisin ennen jo mainita, että meillä on nyt 3 makuuhuonetta. Tokalokkalainen sai n. vuosi sitten oman ja 4 ja 6 vuotiaat jakaa toisen. Minä siis jaan mieheni kanssa 3. ja hyvin on meillä ainakin sujunut =). Kokoa talossa n.180 neliötä, eli ihan hyvin mahdutaan ja yläkerta on yks iso tila tällä hetkellä (vieras ja tietsikkahuone...), sinne siis saa helposti kolmekin " koppia" . Meillä ei vaan pojat uskalla vielä yläkerrassa nukkua vaan mieluiten vaikka kaikki 3 samassa sängyssä... Eli ei meillä kiirettä tai hätää tilan kanssa. Tosin en kyllä IKINÄ kuvittelis meille 4 lasta enempää.. Katsotaan roikunko täällä vielä joskus uudelleen???

Kuppia en ole minäkään kokeillut. Kuulojuttuja vaan naapurilta (terkkuja vaan taas...), varmasti on hyvä, mutta en meinaa sellasta tarvita vähään aikaan!!! POSITIIVINEN AJATTELU AUTTAA!!

Niin mullahan OLI ideana testata ovista tässä kierrossa... mutta apteekissa käytyäni taidan luottaa vaan ihan sormituntumaan. Oli meinaan AIKA arvokkaita. En viitsi 35 ¿ maksaa ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Olenhan oppinut teiltä siskot limoista ym. täältä niin paljon, että enköhän selviä. Ja kunhan vaan pupuilee, niin mitäs sen enempää voi tehdä???

Vielä sinnittelen hereillä ehkä hetken...

Alice kp 9

Vierailija
33/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimammalle kovasti tsemppiä +++++++! Toivottavasti nyt alkaisi tapahtua neliapiloissa!!!!

Vierailija
34/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ihan pihalla teidän jutuista. Luin viestit läpi ja nyt pää on jo ihan tyhjä.. plääh. No yritän muistaa jotain.

kuukuppia voin minäkin todella suositella! Kolmet kuukautiset on ollut kuppi käytössä ja oon tosi tyytyväinen. Kun antennin lyhensin, ei tosiaan tunnut ollenkaan. Ohivuotoa oli ekojen menkkojen aikana, kun en vielä osannut oikein asentaa, mutta ei enää. Ja täältä löytää siis todella paljon tietoa aiheesta! http://www.kuukuppikunta.net/ Iselläni on Divacup, maksoi n.30,- .

Ja asumisesta.. Me taidetaan asua aika ahtaasti!? Vuokralla, 78 neliötä, 3mh, niin ja kerrostalo. Tosin meillä on mahdollisuus/aikomus ostaa tää omaksi. Silloin oli tosin suunniteilla kolme lasta ja nipin napin näin mahduttais, mutta neljäs? Noh, menee vielä sen aikaa kun on pinniksessä meidän makkarissa, katotaan sitten mitä tehdään kun se mahd. neljäs lapsi on isompi ;) Täällä pk seudulla tosiaan on asuntojen saatika talojen hinnat niin hirmuisia nyt, ettei meillä varat riittäis paljonkaan isompaan. Ehkä sitten joskus kun ollaan molemmat töissä.

Nyt minä taidan mennä pehkuihin, mies on töissä ja itsellä huomenna aikainen herätys töihin, väsyttää jo ajatuskin.

äitikki kp20/30-33(45)

Vierailija
35/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko päivän poissa koneelta ja meni pitkä aika kuulumisianne lukiessa. Mukava niitä aina lueskella. Jatketaan samaan tahtiin :)

Kiitos kovasti kuukuppi neuvoista ja kokemuksista. Nyt kuulkaa taitaa olla niin, että tämä mamma tilaa sellaisen ihan vaikka vaan tätin kiusaksi. Jotenkin niin mukavan luontoystävälliseltäkin kuulostaa. Hiukan alkaa olla jo huono omatunto kertakäyttövaippojen käytöstä. Muumimammako se käytti myös kestositeitä? Mistä niitä ostit ja montako niitä pitäisi olla että pärjäisi? Ootteko kaikki tilannut kuppinne netistä vai ostanut jostain kaupasta?

Mies oli joku aika sitten lukenut myös näistä kuukautiskupeista. Mainitsin asiasta tänään ja hän tiesi heti mistä on kyse. Kyllä ne miehetkin jotain ymmärtää.

Nyt pakko väistyä hetkeksi koneelta. Mies haluaa kurkistaa jotain kala-juttuja netistä...

Palaan takaisin pian...

Älkään suostuko Nukku-Matin kyytiin vielä :)

Vierailija
36/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo juttu tosiaan, välillä tuo paha olo iskee, ja sitten vaivaa aikansa ja kaikkoaa, tullen taas uudelleen ;O

Mahatautia ei ole, joten ei kyse siitä.

Rinnat aavistuksen arat, mutta nekin vaihdellen, eli välillä ei mitään, ja sitten välillä taas pientä juilivaa tuntemusta ;O

Tosin, kun ollaan yritelty aikoinaan noita kahta poikaa, niin olin niin innoissani kuumeitteni kanssa, että teki varmaan kepposet jo pelkkä päänuppi, ja sain jos jonkinmoisia oireita ;O

Ja onpa mulla välillä ennen kuukautisiakin outoja oireita, joten nyt yritän malttaa mieleni, toivoen raskautta, mutta peläten pahinta, eli pudota haaveistani taas kerran ;O

Tänään tosiaan ruoan jälkeen nousi ihan kunnolla kurkkuuni syömäni ruoat, ja ajattelinkin, että joudun syleilemään Idoa, mutta en onneksi kuitenkaan.

Näin jo yhtenä yönä unta, että odotin vauvaa, ja unissani ostin jo haalariakin vauvalle :)

Mutta viime yönä näin unta, että jouduimme kääntymään lapsettomuuden takia lääkärin puoleen ;(

Ensi viikolla varmaan ratkeaa tämäkin " mysteeri" ;)

Madam Mammahan povasi meille marraskuussa -06 syntyvää poikaa, ja niin mieluusti haluaisin uskoa hänen povaukseensa ;)

Mietin kyllä jo valmiiksi, että jos tämä oloni onkin " sitä itseänsä" , niin kolmen raskauden kokemuksella kyllä tiedän, että pahoinvoinnit vaivaavat (etenkin noita poikiamme odottaessani), ja mitenkäs sitä " salaisuutta" pitää sisällään, jos naama kalpeana pitää ensi viikolla juhlia kuopuksen synttäreitä, puolen suvun läsnäollessa ;D

Pitääkö sitten tyytyä valkoiseen valheeseen, että krapula vaivaa? :D

Juhlista tulikin mieleeni, että näin tänään kuvan aivan ihanasta Nalle Puh kakusta, jossa nallen pää ja korvat, ja semmoisen ajattelin väsätä synttäreille :)

Osaako joku vinkata hyviä sivustoja tai ohjetta, josta voisin löytää ohjeen millä tehdä sen nallen naama? ;O

Kinuskikuorrutus tms. kenties? (että saadaan nallelle ruskea naama :) )

Tosi romanttinen " vuosipäivä" meillä, tekisi välillä mieleni huutaa: " tuo ämpäri!" , kun oikein " kääntää" mahassa ;O / ;D

Ei, kait mun pitää mennä viihdyttämään miestä ja esikoista, katsovat elokuvaa, joten liityn seuraan, ja toivottelen teille muille illanjatkot! :)

Vierailija
37/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiini kyseli kestositeistä, joten vastailen samantien, etten unohda (sama pää kesät talvet ;D ).

Olen ostanut omat kestositeeni ekokauppa Ruohonjuuresta, mikä on ainakin Helsingissä, VR:n makaasiineilla, eduskuntataloa vastapäätä.

Sieltä muuten ostin kuukupinkin.

En muista mistäpäin olet, mutta jollet lähettyviltä, niin Ruohonjuurella taisi olla nettikauppakin, ellen ihan väärin muista ;O

Oliskohan ihan www.ruohonjuuri.fi

Mulla on noita siteitä muistaakseni kuusi kappaletta, ja olenkin ajatellut hankkivani niitä lisää.

Olin alkuun tosi " epäileväinen" noiden kuukuppien kanssa, joten käytin aluksi pelkkää sidettä, ja nykyisin siis sidettä ja kuppia.

Pienellä määrälläkin pärjää, etenkin nyt, kun käytän tuota kuppia, mutta toisekseen, pärjää paremmin jos on useampi, kestäähän noissa tovin kuivuakin pesun jäljiltä.

Siteiden hintaa en muista (tai kysyitkö sitä edes? ;) ), mutta jotakin 15 ¿ tietämillä taisi olla per kappale.

Niitähän on kahtaa kokoa, eli normaali side ja yöside, ja itselläni on noita isompia, runsaiden kuukautisten takia.

Yllättävän äkkiä maksavat itsensä takaisin, ja niin älyttömän mukavia ovat käytössä, että ei tulisi mieleenikään enää käyttää kertakäyttöisiä.

Mikä myyntilause ;D

Onhan noita tosin muissakin nettiputiikeissa ja ihka oikeissakin liikkeissä, katsoppas vaikka googlesta hakusanalla, niin löydät vaikka kuinka monta :)

Kestovaippoja olen kokeillut pojillemmekin, mutta eivät tykästyneet, ovat sen verran paksumpia ja " tönkömpiä" , ja olivat tottuneet jo kertakäyttöisiin.

Mutta mahd. neljännelle olen ajatellut ihan vauvasta saakka käyttää kestoja, katsotaan sitten minkälaisella menestyksellä ;)

Jeps, nyt perheen pariin! :)

Vierailija
38/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei jaksanut odottaa vuoroaan.

Luin myös pinon, jossa puhetta siitä onko tylsä kuukausi syntyä marraskuussa. Välillä itsekin sitä mietin. Luovuin jo siitä parin kuukauden paussista. Jatkan laihista ja jos plussa tärähtää tikkuun, pyrin vain pitämään painon nousun kurissa.

Voi ihanaa Muumumamma-72...on niin lupaavat merkit siellä. Jännättävää riittää.

[color=deeppink][b]Iloiset onnittelut vuosipäivänänne! Nauttikaa toisistanne :)[/color][/b]

Kaunis kiitos vinkeistä. Kuulostavat käytössä mukavilta nuo kestositeet ja " tätinappari" . Täytyy vielä selailla nettiä.

Nyt vuoro taas muille. Menenkin heti surffailemaan...

Vierailija
39/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sähellän...

Eli piti kirjoittaa tietenkin Muumimamma-72 ja tulikin sitten ihan jotain muuta.

Ja sitten yritin asiaa korjata toisella viestillä...

niin kuinkas se sormi taas osuikin Enteriin.

Nyt kyllä häviän pikaisesti...

*kurkistelee nurkan takaa punastellen*

Vierailija
40/51 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo lähteä nukkumaan, mutta enpäs sitten kuitenkaan joutanut kun tulin tänne lueskelemaan teidän turinoita...

Mulla taitaa olla ovulaatio tulossa, oikeanpuoleinen (ja välillä jopa vasenkin) munasarja on kipeä, edelleen. Tänään vihloi kohdun kohdalta, sanoisinko että kovahkosti. Mikä sana...

Outoa sinänsä, koska tän kierukan kanssa ei ole tuntunut yksikään ovis, miksi siis nyt? NO maanantaina onneks pääsen siitä eroon ;).

Ja muumimammalle lähtee täältä säteitä, ota kiinni... ++++++++++++++++++++++++++++++++

tuli niin paljon, että riittää muillekin =)

Kauniita unia, yritän kömpiä jo vällyjen väliin!