Nuoret vanhemmat=sossupummeja? LUKEKAA!!!
Olimme katsomassa yhtä vuokrakämppää koko perheen voimin, koska meidän täytyy myydä tämä oma kämppä nyt pois että voidaan ruveta rakentamaan meille taloa.
Mies soitti ilmoitukseen rivarikämpästä joka vuokrattaisiin. Vuokra 700e ja 85neilöö. Todella kallis täälläpäin. Kunnan samankokoiset rivarikämpät maksaa 560e. Ja ovat hyvässä kunnossa, toisin ku tuo mitä kävimme katsomassa.
Niin, menimme katsomaan. Siellä haisi ihan oudolta. Ja saimme sellaisen käsityksen että joku mummeli oli kuollut sinne. Kaikki pinnat oli ihan suoraan 80-luvulta ja kaikki muutkin koneet. En tiedä mahtoiko edes liesi ja jääkaappi toimia, kun olivat vähän öhöm näköiset..
No, mieheni sitten sanoi että kyllä tuo 700e on liikaa tälläisestä, niin se vuokranantaja sanoi sitten meille näin: " noo, ne on aina sanonut että ei väliä paljonko vuokra on kun sossu sen maksaa."
Hitsi, etten sitä heti silloin tajunnut että tuo ukko luuli että ollaan jotain saatanan sossupummeja....
Olisin kyllä sanonut vastaan aika pahasti, jos heti oisin sen käsittänyt...prkl
Että mua suututti koko loppupäivän. Teki oikein mieli soitella sinnepäin ja sanoa suorat sanat!
Kommentit (17)
Yleensä sossupummeiksi hakeutuu kirjoitustaidottomat ihmiset.
että kunhan tukia saa, ni ei väliä mikä vuokra on....
Paskat me mitään tukia mistään saada!
-ap-
Itseasiassa olin hiljaa koko sen ajan ja katselin kämppää. Kun mieheni hoiti tuon puhumisen, koska mua ei pahemmin se kämppä miellyttänyt. Ja katselin lapseni perään siellä...
-ap-
asunnon näyttäjän luulot?! Jos joku luulisi mua sossupummiksi, niin nauraisin hiljaa olemattomaan partaani, enkä vetäisi hernettä nenääni. Tosin en ole sitä mieltä, että KAIKKI asumistukea saavat ovat pummeja. Aika suppeaa ja ahdasta ajattelua harrastat. Sori vaan....
Vierailija:
asunnon näyttäjän luulot?! Jos joku luulisi mua sossupummiksi, niin nauraisin hiljaa olemattomaan partaani, enkä vetäisi hernettä nenääni. Tosin en ole sitä mieltä, että KAIKKI asumistukea saavat ovat pummeja. Aika suppeaa ja ahdasta ajattelua harrastat. Sori vaan....
jos siihen tulot oikeuttavat. Sehän on hieno homma jos ette saa mitään tukea, se on merkki et tulette ilmankin toimeen vähintään riittävästi. Jos joku saa sossusta toimentulotukea niin se on merkki tosi vähävaraisuudesta eikä sitä kannata olleskaan kadehtia. Tässäkin maassa on niin paljon yhteiskunnan aiheuttamaa työttömyyttä et on hieno asia kun saa tukia jos kerran töitä ei ole tarjolla kaikille. Ihminen on siittä kumma kapistus vaikka se itse voi hyvin mutta silti sen tarvii kadehtia heikompiosaisia ja siihen on syynä monesti luulot eikä todelliset tiedot. Luullaan aina et joku voi paremmin vaikka sitten toimeentulotuen turvin.
Vierailija:
No, mieheni sitten sanoi että kyllä tuo 700e on liikaa tälläisestä, niin se vuokranantaja sanoi sitten meille näin: " noo, ne on aina sanonut että ei väliä paljonko vuokra on kun sossu sen maksaa."
JOS tuo oli sanatarkka lainaus, niin äijähän selvästi viittasi aiempiin vuokralaisiinsa joko siinä tai muussa kohteessa. Ei siis teihin sinänsä, koska käytti sanaa " ne" .
Jos olisi viitannut teihin, olisi sanonut vaikkapa että " noo, eikös teillä kuitenkin sossu maksa, joten mitä väliä sillä on kuinka paljon tää maksaa?"
Miksi sinä ap olet noin herkkänä iästänne? Onko huono itsetunto?
Totuus on tilastojen mukaan kyllä niin, että nuorilla perheillä on keskimäärin enemmän talousongelmia ja tarvetta yk-tuille. Sinänsä se on täysin ymmärrettävää siinä elämänvaiheessa, että esim. ei ole vielä hyväpalkkaista duunia, opiskellaan jne (itse olin köyhä opiskelija 24-vuotiaaksi asti ja sen jälkeenkin kolmisen vuotta niukilla tuloilla pätkätöissä). Mitä hävettävää siinä on? Eikä kukaan älykäs vuokranvälittäjä tuijota potentiaalisen asiakkaan IKÄÄ vaan MAKSUKYKYÄ, joka vaihtelee...
ja kuvittele saan asumistukeakin vielä 50e, ajattele millainen pummi olen.
Ja en nyt haukkunut ketään sossupummeiksi, joten siihen ei tarvi takertua. Sanoin noin yleisesti, koska se mies viittasi kyllä aika suoraan meihin. En nyt sanatarkkaan muista miten sanoi, mutta jotenkin sillee...
Ja ne ihmiset jotka sitä vuokras, niin he eivät ennen ole vuokranneet asuntoa, koska olivat sen juuri ostaneet itsellee, muttei vielä muuttaneet sinne itse.
-ap-
Se näytössä ollut ihminen puhui yleisellä tasolla, eikä teistä. Muuten olisi käyttänyt eri sanamuotoja.
9
ja mieheni ymmäri asian myös siten kuten minä!
-ap-
Mutta on aika paljastavaa, minkä tulkinnan sä itse siitä sanomisesta teet.
Jos se teitä tarkoitti, niin mistä päättelet, että se viittasi teidän ikäänne eikä vaikka nuhruiseen asuun tai siihen että ylipäänsä etsitte VUOKRAasuntoa?
paitsi 7% omavastuu pitää hoitaa itse. Näin siis jos saa toimeentulotukea niinkuin minä. T. sossupummi
No minä en usko koko juttuun. Sossun asiakkaalle eli köyhälle on nimittäin erityisen tärkeää, paljonko vuokra on. Sitä ei tiedä joko ap tai tarinan vuokranantaja.
Sossu maksaa asumistuen päälle rahaa asumiseen, mutta vain tiettyyn kattoon asti. Jos sossun vuokramaksimi kahdelle asujalle on 450 euroa, se ottaa huomioon vain tuon 450 euroa vuokrasta ja loput rahat saa sossupummi etsiä ihan muualta, sossu ei niitä tosiaankaan maksa. Ja jos saa toimeentulotukea, ei voi olla varaa maksaa itse montaa sataa vuokrasta omasta pussistaan.
Ärsyttää, kun näissä sossupummijutuissa ei ole siteeksikään totuutta. Toistan: sosiaalitoimen asiakkaalle on erityisen tärkeää, että vuokra ei ylitä sitä sossun määrittelemää maksimivuokraa, sillä kalliimpaa vuokraa sossu EI maksa.
Ja se maksimi on niin matala, että ainakaan suurissa ja keskisuurissa kaupungeissa sillä ei saa kaksista asuntoa.
Vain silloin maksaa, jos vuokra on tarpeeksi matala. Maksavat siihen omaan rajaansa asti.
Vierailija:
Mutta on aika paljastavaa, minkä tulkinnan sä itse siitä sanomisesta teet.Jos se teitä tarkoitti, niin mistä päättelet, että se viittasi teidän ikäänne eikä vaikka nuhruiseen asuun tai siihen että ylipäänsä etsitte VUOKRAasuntoa?
me sanottiin niille että myydään oma kämppä pois että voidaan ruveta rakentamaan taloa. Joten siitä ei ollut kiinni miksi etsimme vuokra-asuntoa..
Ja voipi olla että olimme nuhruisissa vaatteissa kun menimme toppapuvut päällä lapsen kanssa pulkalla katsomaan sitä asuntoa, kun oli meidän kämpän lähellä...
huoh...
-ap-
Mitä taas tuohon sossun asiakkuuteen tulee, niin eivät kaikki siellä asioivat ole pummeja.