Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^* LOKALAHJOJEN TORSTAITOUHUT^*

02.02.2006 |

Juup, ei muuta ku tänne vaan kaikki kukkuvien vauvojen mamit...

Kiitos kaikille vielä neuvosta siinä perunajutussa. Huomenna varmaan (jos uskallan) aletaan pojan kans maisteleen miltä se pottu maistuupi :)

Miten se aina sattuuki et oon just puoliltä öin täällä???? *myhäilee itsekseen*

Oukei, hyvää yötä kaikille, tais poitsuki nukahtaa ku vaan vein sen tonne sänkyyn ihmettelemään....* toivoo mielessään*

Misuli

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nukahti n. 30 min sitten, pian meen kyllä ittekkin nukkumaan. Outo ilta ollut ku esikoinen on yökyläs mummolas, niin hiljasta.

Eipä mulla mitään asiaa ollu, taidan riisua vihdoin tän inkkaripuvun pois :) .

Öitä!

Emily

Vierailija
2/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään heräsin jo puoli viiden jälkeen vaikka koko muu perhe vetää autuaallisesti sikeitä *haukotus* Tuntuu että joka päivä vaan aikaisemmin ja aikaisemmin ja sitten unesta ei enää millään saa kiinni :( No joo elämä on!

Hyvät oli bileet eilen *kiittää KAISAA*. Pitänee kai tänään käydä extra pitkällä lenkillä että polttaa kakku-kalorit. Askelmittarille käyttöä... tuliskohan 10 000 vihdoinkin täyteen :P

VAIPPA meillä vaihdetaan noin 4 kertaa vuorokauden aikana...riippuu millainen kakkapäivä herralla on. Kakka tulee siis lähes poikkeuksetta joka päivä ja sitten on päiviä, jolloin se tulee joka vaippaan. Silloin kuluu ihan hyvin noita Liberoita!

RASVAUKSEEN olen käyttänyt toistaiseksi vain äitiyspakkauksen kosteusvoidetta. Juhanalla on muuten ihan hyvä iho, mutta kuivia länttejä on etenkin jalkojen taipeissa ja kyynärpäissä. Punaista myös joskus poskissa ja kaulamakkaran alla. Komeat makkarat onkin :)

MERITÄHTÖNEN voih ihana mies kun oli oikein pizzat paistanut illan päätteeksi :) Mun miehelläni on muutama hyvin ärsyttävä tapa (jota en kehtaa täällä mainita), mutta muuten on kyllä oikea unelma ukkeli. Meilläkin on niin päin että mies siivoaa paremmin ja useammin kuin minä ja siksipä meillä koti onkin yleensä oikein hyvännäköinen vaikka tulisi yllärivieraitakin :) Kaikki kunnia siitä sinulle rakas ukko *puss*

GALLUPPIA OLI IMETTÄVILLE! Joo eli täysimetykselä mennään, mutta mä en kyllä ole huomannut lisääntynyttä ruuantarvetta :O Pikemminkin päinvastoin... tuntuu että täyttyy älyttömän helpolla. Sen sijaan tuntuu että jano on kokoajan... Mutta hyvähän se vaan laihista ajatellen :P

Juu ja omasta navasta vielä sen verran että nyt tuli asuntomme nettiin. Näyttää muuten hyvältä :) Nyt vaan odotellaan yhteyden ottoja. Ensimmäinen esittely olisi jo sununtaina 16-17 ja sitten täytyy lähteä evakkoon... jee jee näin ne hommat etenee... Ehkä pian ollaan siellä rivarissa ja hoidan omaa pihaa *haaveilee*

Mutta nyt loppu leikki sano Kinnusen Mikko. Palailen vielä lukemaan ja kenties jopa kommentoimaan :)

Sinilainen ja Juhana tasan viikon päästä 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se krapula eilisten naamiaisbileiden jälkeen? Mulla ei ole muuta kuin maha kipee sen boolin litkimisen jäljiltä, tais synttärisankari olla laottanu siihen vaan pelkkää limpparii.... ;-P

Ihme ähellystä koko yö. Eemil ei tunnu nukkuvan kuin tissi suussa ja jos sitä ei ole, on uni MELKO (!) rauhatonta! Musta tuntuu, etten itse juuri kunnolla saa nukutuksi, kun poika lutkuttas jatkuvasti sitä tissiä. Viime yönäkin 4:n aikaan taisteltiin, kun halusin sen omaan sänkyyn, että saisin edes hetken kunnolla nukuttua. Poika alkoi heti semmoisen tuskaisen ähinän kun syö käsiä ja ranteitaan, hihatkin oli niin märät kun syötin sen tuossa 7:n aikaan, että vääntää olisi voinu! Koko yö siis samanlaista rumbaa oli sitten omassa sängyssään tai meidän :(.Onko taas joku tiheänimun kausi vai hampaat tulossa...? Ei kyllä ole ikenet edes koholla, vaikka kuinka olen koettanut katsoa ja tunnustella suuta. Ihme veijari.... :-/

Lapset vielä nukkuu, joten lähdenpä juomaan toisen kupin kahvia ja nauttimaan vielä hetken tästä IHANASTA hiljaisuudesta!

Mukavaa päivää teille kaikille mammoille ja tietty myös niille lahjoille :)!

*Vallu kera nukkuvien lasten*

Vierailija
4/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään olis naamiaiset niin olisin petteripunakuono=)

Ihanaa!!!!! Janette heräs vaan kaksi kertaa yöllä, kiitos nasolinin nenätippojen. Paketissa kyllä luki ettei suositella alle kolmikuisille, mut onhan Janette melkein. Ja jos se olis suostunu syntymään silloin ku piti niin se olis jo kolme kuukautta=)

Galluppiin: En mäkään ole huomannu mitään älytöntä syömmis vimmaa, mut juotavaa kyllä menee ihan reippaanlaisesti. Oikein laskin yksi päivä niin meni varmaan viisi-kuusi litraa juomista.

Pitää varmaan Janetteaki käyttää lääkärissä, jos tuo pitkään jatkuu, kun meillä oli tuo isi taas korvatulehduksessa. Sekin voi kuulemma olla tarttuva tauti jos on taipumus korvatulehduksiin. Tuolla esikoisella kyllä sen huomas, et jos siskolla oli tulehdus niin se melko varmasti oli sit esikoisellaki.

Mä saan muuten kokoajan korjailla omia kirjoitusvirheitä, rupee ihan naurattaa:) Taidan yrittää juoda kupin kahvia, kun Janette nukkuu(toivotonta, tiedän).

Hennajo

Vierailija
5/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat juhlat oli, kiitti Kaisa ;)

SINILAINEN: me asutaan rivarissa ja täytyy sanoa, ettei musta ois kerrostaloon asujaks. Olen ikäni asunut maalla ja kaupunkiin muutettua oli pelko joutua kerrostaloon. No, mutta lykästi kivasti ja ostettiin rivari (kaksio) , josta joudutaan muutaman vuoden sisällä muuttamaan, niisk. Tulee tilan ahtaus. Anyway, on se kesällä mukavaa, kun saa omalla takapihalla grillata jne.

VALLU: Tosta öisestä pyöriskelystä...meillä poju on nykyisin myös rauhaton nukkuja. Pyörii kuin hyrrä sängyssään ja ähinä kuuluu. Siis nukkuu useamman tunnin putkeen ,mutta levoton kaveri on. Tutin kun laittaa jossain vaiheessa suuhun, helpottaa hetkeksi. Päivisin sitten kyllä nyrkit suussa koko ajan, ei ees tuti kelpaa. Ja sylky lentää. Oisko sitten hampaita tulossa...sehän voi vaikuttaa yöuniin, kuulema. Ei meidänkään pojan ikenet ole turvoksissa tms. No, mutta pääpointti siis että levoton yönukkuja meilläkin.

P....le! Koko ajan mies huutelee jotain olkkarista, että tuu kattoo...kuuntelepa...haetko tutin... GRRRRR!!!! Jos vähän aikaa haluis rauhassa olla, niin ei! Ite se saa kyllä rauhassa olla silloin kun haluaa, en koko ajan häiriköi! nyt täytyy laskea kymmeneen ..1...2...3... ettei vaan päivä ala huonosti ton takia.

Huomenna ois se Tanperemammojen kokoontumisajot. Hieman jännittää...aamusta saakin olla topakka, että ehtii sovittuun aikaan paikan päälle. Hmmm...mitähän sitä pukisi päälle *miettii ettei näyttäisi kotirääsyltä* Mikä onkin yleinen näky näin kotona ollessa.

Ei paljon jaksa panostaa ulkonäköön kotona. (ihan kuin se jotenkin paranisi siistimmillä vaatteilla, tsih! )

No, mä meen myös hakee lisää kaffea.

Hemulii_i

Vierailija
6/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan! Täällähän bileet jatkuivat melko myöhään eilen :)

Meillä mennään nukkumaan suht ajoissa, eilenkin puoli yhdeksän aikaan. Mutta sitten heräilläänkin tosi useasti. Viime yönä heräiltiin taas tunnin välein, taisi yksi kahden tunnin pätkä olla! Ja puoli kuudesta seitsemään Eelis taas valvoskeli, onneksi isukin kanssa, niin itse sai nukuttua. En vaan vielä haluaisi alkaa antaa mitään kiinteitä parempien yöunien toivossa, mutta jos tätä jatkuu niin parin kuukauden päästä olen kyllä puolikuollut :P

No nyt aamupuuhiin...

m.elli ja Eelis

Vierailija
7/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HennaJo: mulla myös sama ongelma...eli kirjotusvirheitä pukkaa koko ajan. Ei oikein toimi tää kymmensormijärjestelmä... *naputtaa parilla sormella*

Vierailija
8/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu meilläkin asuvan taas yksi yöpyöriäinen :-/

Tai, alkuyö oli sellasta pirun tissillä asumista taas. Silloin puoli11 maissa kun tuonne sänkyyn mentiin, niin pari tuntia varmaan Pinja heräs imuttelemaan. Siis ensin neiti " söi" jotain 30min jotta sai vaan nukutuksi (--> olin siis tuttina), hetken päästä heräs pyöriskelemään, taas tissi suuhun, ja sellasta se sit oli... Joskus kyllä niiiin toivon että se tutti kelpais!

Se on naamiaiset nyt ohi... joten [b]Vallu[/b] riisu se zombie-puku vaan pois ;D

Emppu-Pomppu

Vierailija
9/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sehän tänään on, toinen toista, heh!

Meillä taas kokonainen yö takana, tuo herra vaan heräs jo 8.15 isänsä kelloon, eikä nukahtanu enää. No syötin sen ja katsotaas koska simahtaa. Huolettaa vaan ku kokoajan yöunet lyhenee. Nyt tuli nippa nappa 8 tuntia unta herralle.

Tänään pitäis sitten alottaa se potun anto. Huomasin vaan etten oo osannu varautua tarpeeksi, sillä se silikonilusikka puuttuu. Muovinen kyllä löytyis, samoin kuin normaali teräksinen. Täytynee varovasti sillä muovisella yrittää maistattaa herraa.

Nykyään meillä menee maitoakin (siis korviketta) kerralla se 2 dl purkki, joskus jää 20-30 ml. Eli varmaan tän perunan syönnin ansiosta taas maidon määrä vähentyy. Täytynee aloittaa varuksi uudelleen ne d-vitskut.

Joo, mut nyt toi kitinäkalle karjuu, joten täytyy mennä

Misuli ja Roope

Vierailija
10/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin ollut jännä yö ja aamu - paras ystäväni makoilee osastolla synnytyksen käynnistämistä odottelemassa... varttitunnin päästä saa pillerin ja sitten on menoa (hitaammin tai nopeammin...)! Jännittää kovasti, saisko Aukusti pojan leikkikaveriksi, kun kaikilla, siis KAIKILLA muilla meidän ystäväpiirissä on tyttö! :D

Eilen illalla annettiin sitten koko pullo ihan pelkkää velliä. 120ml siis. Joi hyvällä halulla ja ootettiin hyviä yöunia, mutta nukkuikin sitten vain kolme tuntia, sitten valvoi tunnin ähisten ja puhisten (mahavaivaa??) ja taas nukkui kolme tuntia ja heräsi. Mitä luulette, onkohan vain totuttelua velliin? Mitään mahavaivaa ei ollut, kun antoi vellin korvikkeeseen sekoitettuna. Vai voiko olla, että nukkuu huonommin jos syö kovasti justiin ennen nukahtamista? Kantsiskohan sitten juottaa se velli vähän aikaisemmin, vaikka ainaski tuntia ennen nukkumaanmenoa?

Vielä vähän omaa napaa... meillä riideltiin eilen ja vieläkin harjoitan mykkäkoulua (lähes). Mies loukkasi minua tosi pahasti eilen illalla. Valittelin, etten saa töitä tutkinnosta huolimatta ja mies otti tosi kivan asenteen: " mikset tehnyt enemmän töitä opiskeluaikanasi? Moni on tehnyt töitä opiskeluista huolimatta! Mikset valmistunut nopeammin? On moni valmistunut nopeamminkin!!" :( No joo, totta, mutta tuntui tosi ikävältä kuulla noita ja vielä syyttävään sävyyn - minkäs tuolle enää teet!!! Itkeskelin sitten koko illan, eikä mies ole vieläkään tajunnut pyytää anteeksi. :(

Sitten iloisempiin...

Misulille jänniä hetkiä potun parissa! Kerro sitten miten kävi! :)

M.elli - kurjaa että teilläkin valvotaan. Meillä oli kans pitkään tuommosta ja en tiiä sitten auttoiko tuo vellittelyn aloitus vai kahvin juonnin lopetus enemmän, mutta nykyään nukkuu ainakin yhden kolmen tunnin pätkän yössä, jopa neljänkin. Juotko paljon kahvia tai teetä?

Oli muuten jännä, olin äsken keittiössä ja Aukusti olohuoneessa mahallaan tyynyn päällä leikkimässä (tykkää nojata tyynyyn niin on helpompi käyttää käsiä lelujen tutkimisessa). Sitten rupesi kuulumaan vaimeaa kitinää ja menin katsomaan - poitsu oli kierähtänyt tyynyltä ja oli selällään lattialla melko kaukana tyynystä! Hassua, ei näköjään enää tiiä mistä asennosta pojan löytää... Aukusti ei siis ole vielä harrastellut kääntymisiä, joskus harvoin selältä kyljelleen.

Sitten gallupeihin... VAIPPA vaihdetaan meillä n. 3 tunnin välein, kun kestoillaan, ja yöllä kertakäyttövaippa on läpi yön päällä, kun ei ole tainnut kertaakaan kakata yöaikaan.

RASVAA meillä ei käytetä ollenkaan. Kylpyvedessä on kylpyöljyä ja kerran olen pojan posket rasvannut apteekin perusvoiteella, kun olivat pakkasessa kuivuneet. Bepanthenia laitetaan jos pylly punoittaa.

RUOANTARPEENI ei ole kasvanut imetysaikana, pikemminkin päinvastoin. Välillä on kyllä viikko, jolloin eritoten makea maistuisi - tekeeköhän jo kuukautisia, kun noin taitaa hormonit jo heitellä??

Juu, nyt annan jo vuoron toisille, tulipa taas purettua. :D

-Miumau

Vierailija
11/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteinen liskojen yö taas takana,tosin ei ihan niiin paha kuin yleensä,joten toiveikkaana taas..

KAISAlle kiitos pippaloista,pukuloisto oli upea!! ;)

HEMULII_I:tuttu tunne tuo kun isäntä huutelee...prrrkele kun ei saa koskaan olla rauhassa!ite yritän ajatella vähän aina toistakin osapuolta,mutta noilta ukoilta ei taida ihan yhtä hyvin onnistua!

viime päivinä on ollu vähän kiree ilmapiiri,niinkuin KIELOkin eilen kertoili..joko teillä muuten on sopuisaa?

mulla on kyllä sitten se paha tapa kun tosissani hermostun että saatan huutaa mitä sylki suuhun tuo,MUTTA osaan pyytää myös anteeksi jälkeenpäin.tosin kuin nuo miehet..plaaaaah!

noh,ehkä tämä tästä.

SINILAISELLE onnea asunnon myyntiin,toivottavasti kaupat syntyy pian!

ANDROMEEDA kertoili myös Marthan yökukkumisesta,osaa nuo nelosetkin temppuilla,eikä vaan esikoiset! ;)

olikos täällä muita nelilapsisia kuin WAIMO72 meitin ja andromeedan lisäksi..?

juu huomenna tapaillaan tampereella,kivaa!

noh taidan käydä siivoilemaan,palailen kun ehdin..

-nasuli

ps.menen tänään katsomaan kaverin muutaman viikon ikäistä vauvaa,lutuista!vien mennessäni kassin auroralle pieneksi jääneitä vaatteita..*haikealla mielellä kun jo vaatteet on pieneksi käyneet*

Vierailija
12/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIUMAU teilläkin siis riitaisaa,voih.

halit sinne!äläkä välitä roskapuheista,tuskin ukkosi kuitenkaan tarkoitti loukata,tuskin edes sen enempää ajatteli sanomisiaan(niin kuin minä yleensä kun ukon kanssa riidellään..*myöntää kainosti*)

kyl se siitä!

MISULIn Roopelle tsemppiä potun maisteluun,itseasiassa minäkin jo eilen keitin perunan auroraa varten,mutta jätin kuitenkin vielä antamatta..ehkä tänään..?hölmöltä tuntuu tälläistäkin pähkäillä! =)

-nasuliini

Vierailija
13/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poju huusi ja kiukutteli lähes koko päivän. Vierastaa ihan hulluna, jo kuukauden päivät. Vierastetaanko muilla jo?

No kunhan huudon jälkeen nukahti noin 23 nukkuikin 0830 asti, jippii. Nyt näyttää olevan hyväntuulinen eikä vierasta mormor' iakaan enään.

Vaippaa ei vaihdeta yöllä lainkaan mutta aika tiheään päivisin, kun poika joutuu käyttämään nesteenpoistolääkettä sydänvian vuoksi..vaipat siten aika täysiä päivisin.

Me kokeiltiin kiinteitä viime viikolla ja koska meni vatsa niin kovaksi olen nyt vain antanut välillä luumusosetta (siitäkin kovaksi) ja eilen ekaa kertaa maito-velli-sekoitusta. Tänään ajattelin antaa vellin vellinä ilman sekoitusta. Tuntuu että maito ei pidä nälkää loitolla kuin maksimissaan 2 h.

No nyt täytyy soitella loma-asioita töihin, ja ruveta miettimään hoitovapaata.

Mitens te muut, aiotteko jatkaa kotona olemista vai palaatteko jo kesällä töihin? Itse ajattelin olla vuoden loppuun asti kotona, sitten pitää jo palata töihin jotta saa maksettua asuntolainaa pois.

Torstainjatkoja!

Vierailija
14/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas viime yönä tissiteltiin kahden tunnin välein,prkele!Parempi sekin kuin edellisyön tunnin välein mutta....

Tulis jo viikonloppu niin sais(toivottavasti)nukkua!

Miehen veli tulee tyttöystävänsä kanssa meille vkonlopuks ja anoppi ja appiukko pyörähtää huomenna ennenkuin jatkaavat lennolla kaukomaille lämpöön!

Oli tarkotus tehdä suursiivous tänä vkonloppuna...jospas pistäskin nuorison(ite kun oon niin vanha:))töihin:)

m.elli:sympatiat teille,tiiän miten rankkaa kun yöt menee päin peetä!

Hennajo;hyvä että teillä nukuttiin,toivottavasti Janette paranis pian.ja toivottavasti ei korvatulehdusta puske!

No mutta lopettelen nyt kun alkaa olla hankala kirjottaa kun duracell-pupu pomppii sylissä:)

Blacka ja Julius

Vierailija
15/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...palasi taas normaaliin 3:n heräämiseen edellisen yön imuttelun jälkeen. Meillä ei ole kertaakaan nukuttu läpi yön. *kateelisena kuuntelee muita*. Täysimetyksellä mennään ja itse en ole huomannut itsessäni lisäntyvää syömistä, pikemminkin päin vastoin. Janottaa vain välillä.

Rasvagalluppiin: Rasvasin tyttöä muutaman keran heti kun tultiin laitokselta kotiin,kun oli syntymän jälkeen kuivaa ihoa, mutta sen jälkeen en ole käyttänyt mitään. Pelkässä vedessä täällä pulikoidaan kylvytkin joka toinen päivä ja talkkia käytetään yövaipaassa.

Itse tässä pohdiskelen mitä teen työhön palaamisen kanssa tai oikeammin mietin päivämäärää. Päivähoitolappu on ja haettu ja täytettykin, paitsi ne päivämäärät. Täällä anomus pitää jättää 4 kuukautta aiemmin eli tämän kuun lopussa jos heinäkuuksi aikoo mennä töihin (Äl loppuu heinäkuun alussa) mietin kyllä, jos ottaisin kesälomat tuohon perään ainakin kuukaudeksi, ettei tytön tarvitsi aloittaa väliaikaisessa hoitopaikassa ja sitten siirtyä varsinaiseen paikkaan.

torstaita kaikille!

j+beibi

Vierailija
16/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miumau: En mä juo teetä ja kahvia kovin paljon, eilen kyllä taisi mennä kahvia pari ja teetä yks kuppi. Täytyy jättää tänään juomatta, jos siitä olisi apua. Kahvia juon kyllä harvemmin, teetä yleensä aamulla.

ROM: Meillä Eelis kanssa " vierastaa" , jos ei ole nähnyt isovanhempiaan pitempään aikaan. Varsinkin vielä, jos on juuri herännyt, alkaa alahuuli väpättää... Se on niiin suloisen näköistä, muttei tietenkään pojan itsensä kannalta kivaa :) Hetken aikaa rauhoituttuaan on kyllä ihan iloinen oma itsensä!

Kotiin olen suunnitellut jääväni, riippuu miten pitkään on taloudellisesti mahdollista. Mutta ihan varmasti ainakin vuoden loppuun, ja tarkoitus olisi kyllä olla pidempäänkin. Pienen laittaminen hoitoon tuntuu itsestä niin pahalta (vaikka se varmaan on kuitenkin edessä). Ja varsinkin kun olen lto:na ollut pienten ryhmässä, niin en haluaisi omaa sellaiseen hulinaan pistää...

Nyt aamupesuille, kun Eelis nukahti unilleen...

m.elli

Vierailija
17/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän neidillä kova yritys kääntyä. Se on hilkulla! Viikonloppuna kääntyi (vahingossa) vatsalta selinmakuulle kolmesti, mutta sitten onkin ollut hiljaista. Eilen aloitti kovan punkemisen kyljen kautta. Aavistus puuttuu, että olis vatsallaan. Hauskaa seurailla, kun on niin tosissaan;)

ROM: Meillä vierastaa kans! Ihan järkyttävä huuto, kun joku muu kuin ä tai i tulee ja sanoo jotain. Kamala huuto ja mikään ei tunnu auttavan. Miten teillä ilmenee? Olen hiukan kysymysmerkkinä tämän asian kanssa, kun luulin vierastamisen alkavan vasta n. 7-8kk ikäisenä. Meillä neiti alkoi vierastaa jo ennen 4kk.

BUMBO-tuolista juteltiin täällä tällä viikolla. Onko jollakin jo sellainen? Mistä kantsii ostaa? Missä edullisin? Netistä näin hinnan 42¿ ja siihen tule tietty toimituskulut päälle. Ajateltiin, että se vois olla kyllä tosi kiva, kun meillä tykätään niin olla istuvassa asennossa. Vauva-asento ei kelpaa enää.

Yöt nukutaan täällä suht kivasti.Yösyöttöä ei enää tarvita. Tuttia joudun laittamaan suuhun, kun tippuu koko ajan...puhinaa... Nukahtaa 23 aikaan ja syö aamulla 6.30-7 ja vien heti jatkamaan unia. Ylös noustaan klo 9 aikaan. Nukkumisen kanssa ei täällä siis ole ollut suurempian ongelmia *koputtaa puuta*, mutta muiden asioiden kanssa sitten.

Oliko se Waimo?? (en muista nimimerkkiä) kun kirjoitti eiliseen pinoon siitä, että vauva hylkii rintaa päivisin. Meillä just näin. Unenpöppörössä syö jonkin verran ja ainakin rauhoituu, mutta päiväaikaan ei mitäänsaumaa saada syömään tissiä. Pitkien päikkäreiden jälkeen myös tissi kelpaa. Kai se oma maidontuotanto tässäpian tyrehtyy, kun niin harvoin syö, Itsestä ainakin tuntuu, kun on tyhjät ja roikkuvat;)

Kiinteät myös aloitettu ja peruna-porkkanasose menee jo aika kivasti. Hedelmäsoseista ruusunmarja on ollut ehdoton suosikki. Iltaisin olemme antaneet maissivelliä. Silikoonilusikka on tosiaan hyvä.

Tässä tällaisia torstaiturinoita, kun pikkanen simahti jumppamatolleen.

Pansu ja pikkanen 4kk+Ivk

Vierailija
18/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hyvät unet takana, jopa yksi kolmen tunnin unijakso jee! Mutta aina tuo aamu n. kuudesta lähtien on yhtä heräilyä, nukkumista, heräilyä.. :(

JOHANNU miten meni Aadan sydänkontrolli? Suuret halit teidän pikkuiselle.

ROM meillä ei vielä vierasteta. Oikein aurinkoisesti tyttö naureskelee kaikille. Tietysti tää on vasta vajaa 3kk. Koita muuten päärynää siihen kovaan massuun. Itelläni ei ole kokemusta, koska tyttö on esikoinen, mutta olen lukenut, että joillakin päärynä auttaa.

NASULI ei meillä olla vieläkään sovussa. Tai no illalla oltiin jo aika ok, mutta tänä aamuna polkastiin taas uusi sota käyntiin. Tällä kertaa harrastuksista ja muuten vain kotona pois olemisesta. Siis kyse oli siitä tällä kertaa, että munkin pitäis välillä päästä tuulettumaan.

Semmosta GALLUPINTYNKÄÄ että mitä teillä vauvat tykkää ulkovaatteiden pukemisesta? Meillä on aina alkanut mieletön huuto heti kun alkaa pukemaan. Nyt kuitenkin viimeiset.. palttiarallaa ehkä neljä päivää ollaan edistytty niin, että vasta kun alan laittaa lakkia päähän niin alkaa karjua. Sitten vaunuissa hiljakseen rauhoittuu. Tuttihan tässä auttais vaan kun se ei pysy suussa.

Toinen KYSYMYS/GALLUPPI: onko teillä kehdon yläpuolella sitä sitä (nyt meni sana hukkaan!) semmoista leluhärdelliä? Siis josta roikkuu leluja vauvan yläpuolella. (Mikä se on?!) Aattelin vaan, että tykkäisköhän Alissa semmosesta.. mutta käykö siinä niin, että rupeaa katseleen vaan sitä ja nukkuminen unohtuu. Tuo tyttö on niin herkkäuninen, etten uskalla ottaa mitään " riskejä" .

Voi taivas minkä röyhtäyksen tyttö täräytti tässä sylissä! Vautsi :) Tämä tirppana kyllä röyhtäilis vaikka aikuiset miehet pöydän alle :D Hyvähän se on, että saa ilmat pihalle. Ihan äidillä silmät kostuu kun jälkikasvu osaa röyhytä noin komiasti *snif*

Nyt ei enää viihdytä yhtään tietokoneen ääressä, alkoi mahoton vänkääminen ja väkinä. Heips!

Vierailija
19/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on matkan varrelta, niin voin poimia samaan kyytiin. Minähän siis lähden täältä Maikkulasta ja matkan varrella on mm. Knuutilankangas ja Kastelli. Kättä pystyyn vaan niin kiepautan teidän kautta :)

Vierailija
20/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuossa aina välillä käynyt viestejä lukemassa ja seuraamassa teidän " touhuja" , mutta kun olen päässyt jonon loppuun lukemisessa niin jotain aina ilmaantuu ja jää omat turinat kirjoittamatta.

Meillä syntyi 3. lapsi tyttö 17.10. Kaksi aiempaa ovat tyttö (-99) ja poika (-02). Aika on lentänyt kuin siivillä nämä muutamat kuukaudet. Nuorimmainen (Nea tuli nimeksi) on ollut liiankin helppo että oikein pelottaa koska tämä " uni" loppuu. Päivällä n.4 tunnin päikkärit ulkona ja sitten vielä tuossa illemmalla 1-2 tuntia.Yöt nukkuu noin klo 21-05.30 ekalle syötölle ja sen jälkeen vielä tuonne 8-9 asti. Ei kyllä ollut tällaista aikaisemmin lasten kanssa. Täytyy nyt vaan nauttia niin kauan kun kestää.

Lapsetkin ovat olleet terveinä. Nyt on kyllä jokaisella nuha, Neaa myöten. Eilen vähän kylvetettiin ja saunotettiin että saatiin lima ja räkä liikkeelle ja nukkuikin sitten suht hyvöt yöunet yhden lähes valvotun yön jälkeen.

Itse tuossa kyllä sairastin oikein kunnolla kun Nea oli 4 vkoa. Alkoi Kuumeella ja yskällä. Kesti noin viikon ja luulin että lähti jo pois. Sitten alkoi kuumeet uudestaan ja yskäkin siihen päälle. Todettiin keuhkoputkentulehdus johon 10 pvän antibioottikuuri. Ei auttanut. Rohisi oikein kunnolla sekä pysty että makuuasennossa. Uudestaan lääkäriin ja sitten 3 pvän antibioottikuuri. Hävitti kuumeen mutta limaisuus ja yskä jäi. Kun oli kulunut 7 vkoa taudin alkamisesta taas uudestaan lääkäriin. Sitten keuhkokuviin ja löydöksenä oli viruksen aiheuttama keuhkokuume. JEP JEP. Ei ole lääkettä kun on viruksesta kyse. Odotetaan 4 vko ja uudet kuvat. Nyt sitten eilen kävin uusissa kuvissa ja tänään klo 14.45 lääkäriin kuulemaan tulokset.

Voitte vaan kuvitella kuinka vei voimat tuo sairastelu, mutta edelleen ollaan pelkällä rintaruokinnalla mikä ihmetyttää suunnattomasti. No mutta se siitä.

Itse ajattelin olla kotona ainakin tuonne kesän -07 loppuun. Esikoinen kun lähtee kouluun nyt syksyllä niin haluan olla ainakin sen ekan vuoden kotona. Siitä eteenpäin katsotaan sitten rahatilanteen mukaan. Me kun rakensimme ja muutimme (7/04) uuteen taloomme niin voi vain kuvitella kuinka paljon sitä lainaa on pankista otettu. Joten voi olla että tuolloin työt kutsuu.

Tässäpä vähän alkua. Yritän olla aktiivisempi tämän sivuston kanssa tulevaisuudessa.

Ihatsuu ja lumista päivänjatkoa kaikille.