Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^* LOKALAHJOJEN TORSTAITOUHUT^*

02.02.2006 |

Juup, ei muuta ku tänne vaan kaikki kukkuvien vauvojen mamit...

Kiitos kaikille vielä neuvosta siinä perunajutussa. Huomenna varmaan (jos uskallan) aletaan pojan kans maisteleen miltä se pottu maistuupi :)

Miten se aina sattuuki et oon just puoliltä öin täällä???? *myhäilee itsekseen*

Oukei, hyvää yötä kaikille, tais poitsuki nukahtaa ku vaan vein sen tonne sänkyyn ihmettelemään....* toivoo mielessään*

Misuli

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninnuli30;meillä on kans ystävältä saatu hyppykiikku odottamassa käyttöä.Ja just tänään soitin neuvolaan ja kysyin millon sitä voi alkaa käyttää kun en ollu varma.Puolen vuoden iästä eteenpäin tuli vastaus.

Meillä on sit myös kirpparilta ostettu kangaskiikku,kiinnitetään samalla tavalla kattoon..siinäkin voi alkaa kiikkua vasta kun osaa itse istua.

Nyt odottelen että tulis kenkien ostaja,sais tämä akka rahhaa:)

Myin huuto.netissä semmoset pvc-liekkisaappaat kun ei omaan jalkaa kunnolla mahdu.Kerran käytin jopa...tilasin ne itse Alankomaista..

Muitakin kenkiä pitäs pistää myyntiin kun ei tuu käytettyä...

Saunakin on tuolla lämpiimässä,pääsee Juliuskin sit kylpyyn samalla:)

Iltapalaks aattelin syödä mustikka-vadelma-mansikka-banaani sekoitusta ja päälle kermavaahtoa,njam!Laihduttajan herkkua:D

No mut nyt meen!

Vierailija
62/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin pinoutumaan. Meillä yölliset ähinät ja tuhinat jatkui viime yönä. Puoli kasin jälkeen toi poitsu ei torkahtanu kuin ihan hetken ja sit ylös touhuileen. Kolmet pikku päikkärit tänään on nukkunut. Kun normaalisti nukkuu ainakin yhdet pidemmät päikkärit. Ilmeisesti joku yöähinä vaihe menossa tässä iässä, kun vastaavanlaista on ilmeisesti muillakin ollut.

Heti aamusta asti ite oon ollu niin pahalla päällä, että oksat pois. Piti jo aamupäivästä pinoutua, mutta aattelin, että parempi jättää jupinat silloin väliin.

Mitähän tänään on ollu aiheina. Ainakin autoista. Meillä on vm91 Opel Omega farmari. Pääsi muuten eilen katsastuksesta läpi, vaikkakin pari hitsauskohtaa oli. Ne pitäis olla kuun loppuun mennessä korjattu. Mutta pääasia oli, että leima tuli. Ennen meillä oli Mazda 626 Sport saloon, ei ihan ollu perheautomallia.

Niin ja Johannun pienokaiselle onnittelut hyvistä tutkimustuloksista. Varmaan on tosi helpottunut olo teillä?

Ja mobilesta. Meillä ei oo eikä tuu ainakaan sänkyyn. Mun mielestä sänky nukkumispaikka eikä leikkipaikka. Hoitopöydän tms yhteyteen sellainen vois ollakin ihan kiva.

Voi harmi Annu kun et pääse, mutta sauraavalla kerralla sitten. Kai me uudestaankin kokoonnutaan. Toivottavasti Nasulin mies olis saanut järjestettyä työvuoronsa, että pääsisit mukaan.

Olikos se sulla Coppola niitä pieneksi jääneitä vaippoja. Mitäs ne nyt taas oli? Jos ne oli Liberon Midejä, niin ota mukaan ne huomenna. Kyllä mä ne voin lunastaa.

Mitäs vielä? Ei kai mitään tärkeämpää. Palailen, jos tulee mieleen jotain.

T:nuuskis ja pikkukänkkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosiaan ahkeraa kirjoittelua, tänään-kin :)

Töihinpaluuta hieman itsekin miettinyt, että onhan tyttö niin pieni vielä syyskuulla mutta elämän realiteetitkin tulevat vastaan ja ei sillä kotihoidontuella juuri juhlita.. Käsittämätöntä, että se on niin pieni summa ja kuitenkin toivotaan lisää lapsia armaaseen koti-Suomeemme, hivenen ristiriitaista..

Vaippoja vaihdetaan päivisin 2-3 tunnin välein mutta öisin vain, jos haiskahtaa isolta lastilta. Tänään ollutkin taas " kakkipäivä" , kolmet vaipantäyteiset jo siivonnut olen, Liberot koetuksella hih..

Lueskelin tuolta, että jopa 10kg:sia 4-kk neuvolassa, huh huijaa.. Saa nähdä kuin meillä kasvettu. Jänskättää, maanantaina 3kk-neuvola!

Vierailija
64/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitä lupaatte, että alan teitä huomenna?

*kysyy Pikku-Myyn äänellä ja näyttää lisää kieltä*

Vierailija
65/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisko rähmämunkki ja rasvainen pizza? Mä lupaan olla kiltti sulle, kunhat nyt riisut ihan suosiolla sen ihaa- puvun pois :)

Vierailija
66/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päivä! Huutoa ja huutoa. Ja lisää huutoa. Illalla siis.. Mahavaivoja.

Pukeminen: meillä ei siinä suhteessa ole mitään ongelmaa myöskään, kun teen sen aina imetyksen jälkeen ja muutenkin sopivassa saumassa. Muuten ei tuu rattailuista ja mistään mitään, kun esikoinenkin vielä on olemassa tarpeineen, se sentään kestää vähän jo heikompana hetkenäkin pukemista. Niin, tottakai tuo meidänkin vauva huutaa jos puen hänet nälkäisenä, väsyksissä, ja väärän aikaan, liian kuumassa ja oudossa ympäristössä. Mutta se ei oo mulle mikään ongelma, vaan odotettavissa..

Syöpöttelyt: meillä yhä täysimetyksellä, ja aion sitä koittaa jatkaa vielä, vaikka vähän olen jo miettinyt asiaa.

Vierailija
67/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa ku näkyy, et paljonko on viestejä. Nytkin näytti et ois 77 mutta näkyy vain 71 viestiä. Mua ärsyttää suunnattomasti :)

_Empunpemppu: missä luuraat?

Vierailija
68/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi on vielä päivittäistä. Kait ne on niitä viestejä, jotka katoaa minnelie

Vierailija
69/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut viestiteltyä ainaskaan viikkoon. Hyi mua! Mut nyt kun täs taustailin ja näin ANNU777 huhuilut (kiitosta vaan!), niin olihan se pakko pari riviä raapustaa. =D

Ei jotenkin oo jaksanut kirjotella, en tiä mikä on vaivannut. No, kuitenkin. Tällä hetkellä tääl ois menossa taas tankkausvaihe ainakin yöaikaan. Alan jo vakavasti harkita ainakin iltavellin antoa, tähän asti oltu siis täysimetyksellä. Ei jaksa kyl kovin kauaa 2-3h heräilyä. Vaikkei Jesse itkekään, kunhan ähisee ja nukahtaa heti syötyään, mut kuitenkin. Jos nyt pari viikkoa sinnittelisin et tulis 4kk täyteen ja ois neuvola, et kysyn sit vielä " luvan" sieltä. Vaikka se neuvolatäti on sellanen seniili, et myöntelee varmaan vaan sanon mä ihan mitä vaan.

Iltaa kohden on kyl niin tyhjät pussit vaan tos rintojen tilalla, et epäilyttää mahtaako sieltä mitään evästä tullakaan. Toisaalta pieni osa musta odottaa imetyksen loppumista,et palautus hormoonit normaaleiks (itkuherkkyys ja halut), eikä ois sit niin sidottuna tohon pojan hoitoon, et vois mennä vaikka jumpalle tai jotain mis kuluis enempi kun 1-2h. Ja sit taas toisaalta mä rakastan sitä tunnetta, kun oon korvaamaton tolle pienelle ihmiselle. On se vaan niin uskomaton sen koko kasvot kirkastava loistava hymy, jonka saa aina kun oon hetken ollut näköpiirin ulkopuolella ja tuun sit takas...*sniif* Samaan hengen vetoon tulee jo surku sitäkin,et onko tää nyt tosiaan viimenen kerta kun koen tän vauva-ajan. Nonni, taas meni surkutteluks. Mitähän kivaa mulla ois kerrottavaa?! Ainiin! Meitä pyydettiin tänään pienen tyttösen kummeiksi. Kivaa! (3.kummilapsi sitten jo ja huhtikuussa syntyy neljäs) ja Mulla ois enään 1kg jäljellä lähtöpainoon, mut sen lisäksi ajattelin karistaa n.3kg. Ja kolmantena kivana juttuna mulla on juoniminen ton ukkoni päänmenoksi, kun järkkään sille ylläri 3-kymppisbileitä, joissa on kamuja, joita ei oo nähnyt vuosiin...=))

Nyt pitää lopettaa, ukko tulee ihan just töistä ja Alias alkaa töllöstä. Levollisia öitä kaikille! hei vaan hei!

Jane & Jesse 3,5kk (isoveikka 2vkon päästä 3v)

Vierailija
70/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin huomannut ihan selkeästi, että ruokahalu on kasvanut ja enemmän " täytyy" syödä, täysimetyksellä siis mennään vielä. Koskas se oli kun sen raskaustestin tein, pari viikkoa? No jokatapauksessa silloin kiinnitin huomiota siihen, että koko ajan on nälkä ja se olikin yksi syy miksi epäilin, että oliskohan sittenkin voinut lipsahtaa...

Tästä on varmaan ollut juttua aiemminkin, mutta kauankos vauvat voi ekoja hampaita " tehdä" ? Mietin sitäkin voisko ne Lukaa kiukuttaa, kun tänään saatiin muutaman kerran kitinä loppumaan sillä, että tuttia pyörittelin suussa. Lukahan siis ei muuten tuttia suostu imemään, mutta nyt tuntuu olevan hauskaa mälvätä sitä. Ostin sitten oikein viilentävän pururenkaankin, mutta ei sen päälle oikein vielä ymmärretty mitään.

Niin ja minkäs ikäisenä vauvat oppii itse istumaan? Kun Luka oppi muutama päivä sitten miten hauskaa on punnertaa makuulta istumaan käsistä kiinni pidettäessä, niin sen jälkeen se ei ole oikein selällään viihtynyt. Istumaan vaan pitää vääntäytyä ja siinä olis sitten kiva napottaa. Mutta en uskalla istuttaa vielä niin paljon kun pikku-ukko itse haluaisi, ettei selkä kärsi.

Oho, tulipas höpinää illan päätteeksi :)

Poistun takavasemmalle!

Vierailija
71/71 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sippasi jo yhdentoista maissa, historiallista! Kylvyn jälkeen veti 180 ml maitoa ja jo ennen kylpyä 120ml, onkos kumma jos nukuttaa :)

Coppolalle voisin vastata jotain: saattaahan se Luka tietty hampaitakin tehdä, Roope kitisee kans aika paljon ja tutin antaminen suuhun hiljentää kun saa sitä jäytää. Meillä on kans purulelu ja sitä on ihan parina päivänä jäytänyt vähän aikaa... sillä seurauksella et sitte yökkii ku työntää liian syvälle suuhun. Siitä en tiedä kauanko saattaa jopa pari viikkoa " tehdä" niitä. Näin ainakin siskon tyttö... omaa kokemusta kun ei ole.

Sitten siitä istumaan nousemisesta. Roope nousee kans kokoajan sitterissä ja sylissä istumaan. Nostaa ihan itse itseään vatsalihaksillaan. Hauskaa kateltavaa ku punnertaa, ja tykkää myös tuosta leikistä et äiti nosta käsien varassa istumaan, mutta vielä mielekkäämpää ois seisominen. Silloin herähtää ilmoille makeat naurut, ottaa vissiin mahanpohjasta :) Mutta siis, neuvolasta keskiviikkona kysyin tuota istumisjuttua niin vasta 6 kk iässä saa istuttaa. Sylissä saa olla puoli-istuvassa asennossa. Ei ainakaan Roopella maltti riitä niin kauaa, se on saletti :)

Juups, mut kerrankin nyt pääsen ennen puoltayötä sänkyyn joten otan ja menen. Ja annan Meritähtösen avata perjantaipinon. Ollosta hyvä vaan :)

Öitä siskot,

Misuli