^* LOKALAHJOJEN TORSTAITOUHUT^*
Juup, ei muuta ku tänne vaan kaikki kukkuvien vauvojen mamit...
Kiitos kaikille vielä neuvosta siinä perunajutussa. Huomenna varmaan (jos uskallan) aletaan pojan kans maisteleen miltä se pottu maistuupi :)
Miten se aina sattuuki et oon just puoliltä öin täällä???? *myhäilee itsekseen*
Oukei, hyvää yötä kaikille, tais poitsuki nukahtaa ku vaan vein sen tonne sänkyyn ihmettelemään....* toivoo mielessään*
Misuli
Kommentit (71)
Kiitos eilisistä tsempityksistä!!
Aada sai eilen TERVEET paperit.Eli vuotoa ei enää ollut ts. oli mut just sen verran mitä meillä kaikilla on.Yes!Kyllä tuli tippa linssiin ja mikä parasta ei tarvinnut aadaa nukuttaa/rauhottaa ultran ajaksi vaan neiti vetikin sikeitä.
Toki meni meillä kuitenkin 4h kun lekuri oli myöhässä.No pääasia kuitenkin että tyttö voi ja kasvaa normaalisti ainakin nyt.
Taidan ruveta lukemaan pinoja niin pääseen juttuihin taas mukaan ja kommentoimaan.
Muutes vielä tuosta laihisryhmästä olenko katsonut oikeen että vain yksi on saanut risuja.Kaisa!?No onko ryhmä ottanut itteensä niskasta kiinni!Hyvä!Ja nyt kaisan suuntaan ekstratsempitykset!!!
johannu ja aada
ja muutkin perunan antajat: Kuinka teette perunasta sosetta eikä liisteriä? mä tehosekoittimella soseutin potut keitin veteen ja melkoista liisteriä tuli... eli onko vinkkejä
Hyvin maistui pottu pojalle, mut ilmeet oli näkemisen arvoiset :) Äidillä oli hauskaa ainakin. Toivottavasti ei tuu masu nyt pipiksi
Misuli
Perunan soseutin ihan haarukalla.
Minähän se, täällä vähän harjoittamassa sorminäppäryyttä.
Mutta nyt on minunkin aika lähteä ulos ja hakemaan vanhemmat lapset kotiin.
Tervehdys!
Minusta ei ole kuulunut aikoihin mitään, koska kaksi pientä lasta pitävät päivät aika kiireisinä.
Meidän kuopushan syntyi kuukauden ennen aikojaan eli 18.9.2005 (la 15.10). Hän oli 4 kk neuvolassa 6030 g ja 59 cm eli pienoinen mies. Olen täysimettänyt.
Meillä on mennyt ihan hyvin tämä vauvaelämä. Valtterilla tosin epäiltiin maitoallergiaa, kun hän oli hyvin itkuinen 1,5 kuukauden iästä lähtien. Kyse ei ollut siis koliikista. Oireet loppuivat kun aloin maidottomalle dieetille. Teimme altistuskokeen viikonloppuna ja hän ei enää ragoinutkaan maitotuotteisiin, voi sitä riemua!!!
Onko muiden vauvoilla harva " kakkaamistahti" ? Meidän vauva saattaa olla kakkaamatta viikonkin ja ei auta mallasuutteet saati muut. Luumusosetta on jouduttu antamaan pari kertaa, että ollaan saatu kakka ulos.
Kun lueskelin teidän juttuja ja näin tuttuja nimimerkkejä, niin ihan tuli raskausajan pinot mieleen. :' ) *sniiiif*
T: Ona ja Valtteri 4,5 kk
Ensiksi ihana kuulla Johannu että saitte terveet paperit : )
Meillä oli eilen neuvola ja Elias painaa nyt 6100g ja on 63,8cm. Paino oli noussut liian vähän, tiputtiin käyrällä alaspäin... Joten näitä kiinteitä sitten pitäisi aloitella... Ja niin ollaa tehtykin, mutta vasta tässä treenataan ja olen antanut vain muutamia lusikallisia.
Meillä Elias pitää edelleen aika paljon käsiä nyrkissä ja neuvoivat että pitäisi niitä availla päivän mittaan usein... Siis minä availen niitä : ) Eli tällaista jumppaa meillä. Ja toinen oli tämä varhaisheijastus eli moro, se kuulema meilla vielä... Ja mennää sitten ens viikolla lääkäriin. Kertokaa viisaammat että mikä toi moro -heijastus juttu olikaan...
Elias on alkanut yrittämään kääntymään selältä vatsalle, mutta onnistuu vain avustuksen kanssa. Kyllä se siitä : ) Meillä ei edelleenkään niihin leluihin kovinkaan usein tarrata, enemmänkin katsellaan ja joskus kyllä ottaa kiinnikin... Suuhun ei niitä vielä kovin usein laita... Sellaista houkuttelemista on ennen kun ottaa lelun käteensä... Taitaa olla mietiskelijä tyyppiä tämä meidän Elias : ) Kova on kyllä juttelemaan...
Mistäs täällä olikaan puhetta... No en nyt kaikkea muista, mutta tuosta töihin paluusta... Se on tällä hetkellä pohdinnan alla. Mulla loppuu äitiysloma heinäkuun lopussa. Joudun palaamaan syksyllä töihin näiden lainojen takia, mutta vielä en tiedä palaanko syyskuussa vai lokakuussa vai ? Täytyy ensin neuvotella tuosta työajasta, meinaan olla tuolla osittaisella hoitovapaalla eli tehdä 6 tuntista päivää sinne asti kun Elias menee kolmannelle... Eli vuoteen 2013 : )
Mutta nyt täytyy lähteä siivoilemaan...
Mukavaa päivää!
T: NikkeH ja Elias 4kk6pv
voi harmi kun alkoi taas nää pakkaset ja joutuu sisällä kökkimään...tänään kyl käytiin lähikaupassa rattailla...pakkasta -16. poitsu tekee sisällä koko ajan kaikkea mitä ei sais tehdä ja neiti ei nuku kunnon päikkäreitä sisällä...huoh.
annoin neitille eilen maissivelliä ja mikä parasta suostui juomaan tuttipullosta:) joi 60ml ja hymyili äitille kiitokseksi...masu vaivoja ei tullut ja yöuniin ei vaikuttanut vielä mitenkään. neiti on nyt viikon verran nukahtanut klo 20 aikoihin ja herännyt ekan kerran syömään klo 23.30-00.30 ja niinpä varasin meille ens keskiviikoksi hoitajan ja lähdetään miehen kanssa syömään kun saan lapset nukkumaan. esikoinenkin käy nukkumaan jo klo 19-20. ihanaa päästä johonkin ihan kahdestaan:)
kunhan poitsu herää lähdetään käymään kaverilla kylässä...hänellä kohta 10kk tyttö. huomenna olis sitten aamupäivällä perhekahvila ja iltapäivällä tulee yks kaveri käymään...kiva kun on ohjelmaa jos tonne uloskaan ei tarkene lähteä.
hauskaa torstai päivää kaikille!
-äiti 24v, poika 1½v ja tyttö 3kk1vko.-
[b]Johannu[/b], onnittelut terveen papruista tytöllenne :)
[b]Misuli:[/b] Haarukalla minäkin sen potun soseuttaisin... ;D Ja käytä kiinteän sijasta jauhoperunaa *bd*
[b]Valtsu:[/b] Voikko heittää mua jollain (siis ihan millä vaan) meilillä? Tartten sun osoitteen että voin laittaa sulle postia. Mulla siis käytössä outlook ja nyt kun en oo kotona, ni en voi sauniksesta laittaa postia ku siellä ei oo mulla osoitteita :-/ Enkä jaksa siihen paavo-postiin sulle mitään laittaa jos käytkin siellä harvemmin :D
Tyttö tankkas tissiä koko yön ja aamusella ehdinkin ootella kellonsoittoa tovin... Menin pojun(5v) kanssa sairaalaan, sieltä kaupunkiin (ensin nakkasin pojun kotiin) asioille sitten hain koululaisen ,käytiin postissa ja tultiin kotiin... Onneksi tuo nuorin jäi kotiin isukin kanssa =)
Oli tyttö sitte posottanu yli yhteentoista!!!! Hyvähän sen oli :(
Mä oon ihan poikki ja nälissään.Aamukaffeet ehin nakkaamaan naamaan ku lähdin kierrokselle!
Ja nyt pittää mennä ruuanlaittoon...
Waimo72 & pesue
Kävin Aleksin kanssa aamulla lääkärissä, sai antibiootti kuurin, rs-virus tai keuhkokuume epäily. On yskinyt nyt 5 päivää keuhkoja pihalle. Et ei me lähetä huomenna minnekään:( Tosi kurja juttu, olisi niin kiva ollut tulla, mutta pikkuinen etusijalle. Äitilläkin vähän yskää ja nuhaa ilmassa.
Pitäkää hauskaa ja tulkaa sit kertomaan miten tapaaminen meni.
Lääkärin luvalla laitoin pojan pihalle nukkumaan, kun nukkuu paremmin ulkona. Käyn sit välillä aina kattomassa et nukkuu hyvin ja itkari on vaunuissa+lämpimästi päällä.
annu ja aleksi
Empulle on postia...
Tänään en jaksa oikeen kirjuutella. Mikähän mua vaivaa, taidan olla KIPEE ;-O?!
*WaL WaLpiO*
Käytiin vähän vaunuttelemassa,kirjastossa jne...Ihanan kirpsakka pakkanen,naamassa ainaski tuntu:)
Sit vastailuja galluppeihin ym;meillä ei vielä oo näkyny vierastamista,ikää nyt siis 4kk9pvää:) toivottavasti ei pahemmin alakaan vierastaa missään välissä kun meilläkään ei mahdollisuutta nähdä isovanhempia kuin max 1xkk,sen verran välimatkaa:(
Julius ei tykkää ulkovaatteiden pukemisesta jos tarttee monta kerrosta topata päälle.Jos vaan esim.kevyttoppapuku tai toppapuku tms helposti puettava vaate niin ei sano mitään.
Juu,meillä on se leluhärdelli:) pinnasängyssä kiinni...ei vaan mahdu pyörimään kunnolla kun meillä myös se " verho" laskeutuu pinnasängyn ylle.Soinnista kyllä tykkää mutta ei kyllä ole mitenkään rauhoittava vaikutus,päinvastoin!Ei siis meillä käy nukuttamistarkoituksessa.
Mä oon jo anonut hoitovapaan niin että meen töihin syyskuun alussa -07...Julius siis täyttämässä silloin 2v!Een raaski lähtee aiemmin,töitä kerkee vielä tehdä ihan tarpeeks elämänsä aikana.Taloudellisesti tulee tosi tiukkaa lähes mahdotonta kun on isot lainat jne..mutta silti...Paitsi jos mies nyt tosiaan sais sen paremman työn sieltä samasta paikasta missä on jo...palkka nousis reilulla tonnilla:)Toivotaan kovasti,sit ei ois hätäpäivää!
Misuli79;en ole vielä antanut perunaa,se oli vaan suositus terveydenhoitajalta neuvolassa kun puklailee niin paljon.Ohjeen sain että keittää peruna ihan pehmeäksi,sitten tilsiä vaikka haarukalla tosi hyvin ja sit laimentaa tosi löysäksi keitetyllä vedellä tai rintamaidolla,näin ei pitäisi tulla liisteriä.Saas nähdä millon sit testaan ekan kerran..
Johannu;olipas kiva kuulla että kaikki hyvin,on varasti suuri helpotus:)
Kääntyilyistä ja leluista;meillä Julius kääntyillyt mahalleen 2,5kk iästä saakka,kauaa ei selällään lattialla viihdy kun jo pitää käännähtää masulleen..siinä sit kovasti ryömimisharjoituksia ja pienellä avustuksella jo hyvin mennään eteenpäin:)
Leluihin on tarrannut jo pitkän aikaa,en edes muista ja kaikki mitä käteen ottaa menee suuhun!Neuvolassakin sai poika kehuja kun niin nätisti tarttu leluun kaksinkäsin kun th tarjos ja sitten vaihteli kädestä toiseen,välillä suussa käyttäen.Roikkuvia leluja on hakattu jo kauan,pelottaa ihan millon irtoovat vielä kun niin kovasti mäiskii!
Värikkäät kirjatkin kiinnostaa,huvittavan näköstä kun kääntelee sivuja itse(tuskin kylläkään siis ihan tarkoitusellisesti:D)
No juu mutta nyt rupeen syömään kun Julius nukkuu pihalla!
Täällä päivystetään takki päällä ku poika vähän väliä hereillä vaunuissa :( En tiedä mistä johtuu ettei taas ota nukkuakseen. 1,5 h on siellä nyt pyöriskellyt. Kylmä ei pitäis olla, masu on täynnä... johtuisko sitten siitä potusta... ? Who knows!
Ikävää, että taas sairastellaan, Annun Aleksille paranemisia ~~~
Blacka: no en tiedä jatkosta mutta tänään ei poika sen potun annon jälkeen puklannut vaikka annoin maitoa 160 ml vielä päälle... eli alku ainakin vaikutti hyvälle... mut katsellaan.
No en kyllä kellekkään suosittele tehosekoitinta käyttöön, tuli kyllä sellasta liisteriä et huh, mut kyllä poika sitä kuitenki söi. Yhden erän tilsin haarukalla ja laimensin keitinvedellä, mutta jotenki tuntui jäävän rakeiseksi...
Miten ootte muuten pakastaneet perunasoseen? Mä sain neuvolasta sellasen kirjan, jossa sanottiin et ihan muffinsivuoissa voi pakastaa ja niitä ku löyty niin laitoin sitte niihin oikean annoksen ja löin pakkaseen ne...
Huomaa kyllä et ei oo tän mamman tarvinnu ennen kiinteitä antaa... hukassa ku pöllö konsanaan :)
Jospa nyt laittas pötkölleen hetkeksi.
Misuli
PAPULI: Kylläpäs kuullosti kamalalle, onneksi voit jo paremmin. Toivotaan teidän perheelle paljon voimia kaikkien ilkeitten pöpöjen kanssa.
JOHANNU: Tosi kiva kuulla, et kaikki oli/on hyvin. Vähän tossa jo jännitin tein tuloksia. Onnea matkassa teidän pikkuisella, kaikkea hyvää.
BRITAJOH: Tule useemminkin kirjoittelemaan, täällä on loistava porukka;)
ONA: Olenkin ihmetellyt missä olet kuten myös SINISIIPI, PIIPI, SEILORI, TIIKERIKALA ym. Tohon vauvan kakkaamiseen, meillä oli täysin sama juttu, jätin ruisleivän KOKONAAN pois ruokavaliosta ja alkoihan se vauvan vatta toimimaan, nyt joka päivä on ISOT kakat vaipassa, kannattaa koittaa!!
NIKKEH: Meillä neuvolatäti sanoi tosta " moro" jutusta, et levittää käsiään sivuille niinkuin vähän pelästyis tai jotain, kamalan vaikee selittää.
MIUMAU: Kurjaa kun miehesi suhtautui noin:( Toivottavasti saat töitä ja miehesi tajuaa pyytää anteeksi.
NASULI: Ei meilläkään ukko osaa pyytää anteeksi, tosi harvoin on sen tehnyt...
ROM: Meillä Aleksi ei vierasta ketään, tänäänkin lääkärissä vanha pappa jutteli pojalle ja hän vaan nauraa kikatti papan jutuille. Olen ajatellut hakee kouluun syksyllä, saa nähä pääsenkö, hope so.
BLACKA: Juu paa vaan " nuoriso" hommiin, perustele vaikka et ei tartte sit ostaa synttärilahjaa kun siivootte;) HIH
BEIBI: Pitääkö siis kelaan jättää anomus 4kk ennen hoitovapaalle jäämistä? Mitä jos päättää jäädä ja sit kuitenkin menee töihin/opiskelemaan??
PANSU: Meillä myös välillä ISO huuto rinnalla, koitan pitää vauvan päätä vaan paikallaan rinnalla joskus auttaa jo joskus tulee vielä suurempi huuto, odotan 15-30min ja uudelleen, kovaa hommaa, mut en haluu vielä luovuttaa.
KIELO: Mobile? Ei meillä ole, olen kans aatellut hommaa, mut samaa mietin, et nukkuuko sit ollenkaan??
MISULI JA EMILY: Mitäs yökukkujia täällä on taas viime yönä ollut?? Nukkumaan ja sassiin tänä iltana ajoissa;)
MERITÄHTÖNEN: Hiemanko olen kade, meillä mies osaa juuri ja juuri laittaa hellan päälle, heh. Tai osaa se mut ei kai ole kiinnostusta noista " ämmitten" puuhista. Sovinisti.
SINILAINEN: No tuliko kymppitonni täyteen?? Saa muuten aikas pitkään kävellä et toi tulee mittariin, yllättävän pitkän matkan saa tarpoa.
VALLU: Eipä ihme jos sulla rapulaa pukkaa, kyllä sä sitä boolia sit joitkin, ison miehenkin pöydän alle;)
HENNAJO: Toiv. ei ole korvatulehdusta, ei ollenkaan kiva tauti, mikä tauti nyt sitten olisi...??
EMPPU: Ei teillä auta sit huijata se tutti suuhun? No niin varmaan olet kaikki keinot koittanut.
MISULI: Miksi pitää olla silikoni lusikka? Meinkin th sanoi et sellainen pitää hommaa, kummallista ettei tavallinen käy.
Annu taaas
Lohduttavaa kuulla, että muillakin on levottomia nukkujia ja yökukkujia. Vaikka eihän se ole kellekään kivaa. Miten saisimme pikkuisemme nukkumaan..? Meillä mentiin eilen nukkumaan 12, herättiin kello 1 ja 4 syömään. 4 ei sitten nukuttanutkaan enää vaan huitoi jaloillaan ja käsillään ja jutteli tunnin ajan. Sitten nukuttiin 5-7, 7 syötiin taas, 9 syötiin ja puoli 11 herättiin.
Musta tuntuu kanssa, että pojalla ei ole aina edes nälkä, haluaa vain sen tissin suuhun ja siihen vain rauhoittuu. Mutta itse ei ole todellakaan pirteä tuollaisen yön jälkeen.
Täytyypä kokeilla lopettaa kahvin juonti, jos se on joillakin auttanut, nin jospa täälläkin. Tosin juon vain 1 kupin päivässä, eli en tiedä onko apua.
VAIPPAa en vaihda yöllä, paitsi joskus, jos on ihan hereillä ja vaippa täynnä. Kuten viime yönä. Päivällä vaihdan 4-5 kertaa. Meillä kakataan nykyään kerran viikossa, jos silloinkaan, niin vaippa vaihtoon silloin, kun on pissaa.
RASVAA laitan kakka-pyllypesun jälkeen vähän, Ambilia. Ja joskus rasvatalkkia jos joku paikka punoittaa paljon.
RUOANTARVE, pysynyt samana eli syön usein!! Tuntuu ettö on koko ajan nälkä. Mutta kilot ovat karisseet kunnolla, -6kg raskauden alkupainosta, joten syön aina, kun on nälkä. Ainakin nyt niin kauan kun imetän.
KOTONA/TÖIHIN: olen kotona vuoden loppuun asti ja sitten mies jatkaa vielä 5 kk kotona. Sitten kesän 2007 kesälomat kotona, niin poika menisi hoitoon elokuussa 2007.
ULKOVATTEIDEN pukeminen ei ole mitenkään pop. Silloin kun ollaan usein jo väsyjäkin. Mutta kun pääsee haalariin ja saa tutin suuhunsa, nukhataa usein siihen. Mutta ennen sitä huutoa...
SÄNGYN YLÄPUOLELLA LELU: Meillä ei ole, mutta olen etsimässä sellaista mobilea. Kunhan nyt saisi pojan ensin omaan sänkyynsäkin nukkumaan...
No nyt poika heräsi, vasta tunnun unein jälkeen:( Pitää mennä, päivänjatkoja kaikille!
ajattelin tulla kirjoittelemaan tänne kun Aada nukkuu ulkona päikkäreitä.meillä oli tiistaina kiva päivä ,kävimme vauva tapaamisessa tuolla meidän terveyskeskuksessa.oli suht sama porukka kun oli synnytysvalmennuksessa.mukava oli tavata ja vaihtaa kuulumisia ja synnytyskertomuksia.kaikilla kun vauvat ovat suht saman ikäisiä.vaihtelimme sitten numeroita ja sovittiin tapaamisia.seuraavan kerran on yhteinen tapaaminen vasta 14.3 jossa on lastenhoitaja mukana,olis voinut olla aikaisemmin.niin suurin osa olis halunnut,mut kyl toi meille passaa ja pitää olla tyytyväinen et on sentään tälläinen tapaamis juttu meille järjestetty.onko teillä muilla neuvolat järjestänyt tällaisia tapaamisia?
Aada kasvaa ja voi hyvin.meillä kyllä Aada vierastaa hieman isovanhempia jos ei ole moneen viikkoon nähnyt.(joku kyseli aiemmin)
Itseä on myös niinkuin montaa muutakin ruvennut janottamaan,että kokoajan sais jotain lipittää.ruokaa en niinkään usein syö mutta jostain kumman syystä suklaata menis.en yleensä syö suklaata ja raskausaikana en ollenkaan.
no eipä mulla tässä muuta erikoisempaa.yhteisöistä vielä sen verran että kuuluin kerran lapsettomuus yhteisöön,lopetin koska minusta tuntui että siellä tunsin itseni tosi ulkopuoliseksi.
TÄÄLLÄ en ole tuntenut enkä ota hernettä nokkaan.
ystävyydellä kaikkia kohtaan:Gity ja Aada
En tosiaan ole kirjoitellut vähään aikaan, lueskellut kyllä olen näitä hirmu pitkiä pinoja. Vähän olen kyllä ulkona noista jutuista, kun joskus olen vain kahlannut pinot läpi nopsasti. Joskos sitä taas hyppäisi uudestaan " remmiin" vähän aktiivisemmin tai jotain.
ANNU se kivasti huhuili ja se mut oikeastaan saikin kirjoittamaan tänne :) Tosi kurjaa, että teillä sairastellaan, toivottavasti lääkkeet auttavat pian. Paranemisia ja jaksuja!
SINILAINEN täällä myös askelmittari ja olen kyllä todennut, että saan kävellä toooosi pitkän pätkän, että tulee se 10 000 täyteen. Nyt on mittarissa 7700, kun käytiin vähän lyhyemmällä lenkillä.
ROM kyseli vierastamisesta ja Minea vierastaa ehkä hieman. Siis niin, että on ihan kummissaan jossain oudossa paikassa, ei ole oma nauravainen itsensä. Mutta ei kyllä huudakaan - ainakaan vielä. Eilen oltiin käymässä mun työpaikalla ja siellä tädit saivat jopa muutaman hymynkin.
Täällä oli pukeminen ennen yhtä huutoa, mutta nyt on jotenkin rauhoittunut. Mitä enemmän vaatteita joutuu pukemaan, niin sitä varmempaa on, että huuto alkaa - ainakin loppuvaiheessa.
Minea nukkuu yönsä vielä ihan hyvin; menee nukkumaan OMAAN SÄNKYYNSÄ (meillähän nukuttiin ja nukahdettiin pelkästään vaunuihin alussa) joskus puoli yhdeksän aikoihin ja herää yöllä kaksi kertaa syömään. Ylös noustaan joskus kahdeksan aikoihin.
Meillä pärjäillään vielä pelkällä korvikkeella hyvin. Velliä olen suunnitellut antavani tässä joskus, mutta en ihan vielä, kun näyttää tuo pelkkä korvike pitävän nälän hyvin pois.
Jeps, eipä tässä tällä kertaa muuta kuin moikkamoi kaikille ja mukavaa torstai-päivän jatkoa :)
-piipi ja Minea pitkästä aikaa-
*Sniif* tuli ihan kyyneleet silmiin, kun kävin kurkkaamassa odotus-puolella ja siellähän oli jo uudet lokalaiset... Vuosi sitten oli aikas jännät ajat.
Rupesin sitten siivoomaan ja nyt pieni kahvi tauko.Kylläpäs sitä lunta tulee meilläpäinkin (kanta-hämeessä)aamulla kävin kolaamassa pihan et pääsin aadan viemään ulos nukkuu niin taas pitäis muka kolata...taidan olla niin kiireinen iltapäivällä,et jää miehen tehtäväksi=))
Olipas mukava kuulla pitkästä aikaan ONASTAKIN.Muistan sinut kyllä sieltä odotus puolelta.
Eilen sairaalassa aada mitattiin niin oli vajaassa kahdessa viikossa kasvanut mukavasti.Pituutta oli tullut 1.8cm(61.8cm)ja painoa oli tullut 160g se on kyllä vähän(5560g).Mutta tyttö kuulemma kasvaa pituutta ja kerää siihen kaiken voimavaransa...
Meillä on aada ruvennut jo kääntyilee selältä kyljelleen ja kovasti jo harjottelee mahalleen menoa.
Samoin jo helistimet pysyy kädessä ja tarttuu kovin harsoihin ja vaatteisiin.
SOSEISTA:aadalle ei kelpaa pelkkä peruna joten laitan joukkoon porkkanaa tai kukkakaalia.Hedelmäsoseista herkkua on metsämarjat ja punaposki.Maissi ja kasvikset ne tulee takuu varmasti ylös joten ne on laitettu toistaseksi pois..
VAIPOISTAKIN tais olla puhetta.Meillä ei enää yöllä vaihdeta,eihän tuo neiti edes herää syömään.Mutta aamulla heti herättyään vaihetaan vaippa ja syödään ja sitten jatketaan unia taas.Määristä en osaa sanoo montako menee se vähän vaihtelee.Aada tuppaa huutamaan jos vaippa on märkä tai on kakat.On aikast " hienohelma" .
Vielä kerran kiitos tsempityksistä lähetän ison kasan tulppaaneja**********************noin nyt ne tuli perille!!
Ei mutta nyt pitänee mennä jatkamaan siivousta.näkemisiin!!!
Moikka!
Taidat olla mun erittäin hyvä ystävä.... =))) Täällä Eetu-pojan äippä!
Ainakin sun jutun perusteella. =)))))))))))
Mä kans taustailen tosi paljon tällä palstalla. Ja oon saanut paljon vinkkejä. Mut nyt täytyy lähteä Eetun kanssa ulos.
T. äippä ja Eetu