Minun kokemukseni mukaan pätemisen tarve on suurin lähihoitajilla! Suurempi kuin millään ammattikunnalla ikinä!
Muistelen vaan joitain lh-keskusteluja, joissa lh:t kertovat suurinpiirtein ottavansa vastuun ensiapupolilla ja jakavansa lääkkeitä ja ties mitä.
Totuudenhan me kaikki kuitenkin tiedämme. Itsekin olen tehnyt lh:n töitä ja tiedän tasan tarkkaan mitä työ on.
Miksi ei voi vain kertoa että tekee perushoitotyötä josta selviäisi ilman nimellistä koulutustakin?
Arvostusta ei saa yhtään enempää itsekorostuksella.
Kommentit (116)
verikokeen. Saanhan minäkin antaa lääkettä i.v:sti, elvytyslääkkeet ilman konsultaatiota, voimakkaat kipulääkkeet lääkärin konsultaatiolla, mutta verikoetta en saa ottaa, ja mihis kummaan sitä oikeastaan ambulansissa tarvitaan, eli täysin hyödytönkin taito minulle olisi. T:44 ensihoitaja (Lh)
Pätee ulkomaailmassa, sukulaisille, kavereille, ties mille. Mun silmissä lähis on pelkkä pyllykarvan pesijä. Sori vaan.Enkä ole sh.Tapelkaa!
Jotkut vanhat sh:t ovat saaneet suppeamman koulutuksen kuin nykyajan lh:t. Sh:illa on ehkä hivenen vastuullisempia tehtäviä, mutta kyllä sekin on aikamoinen vastuu, kun lh valvoo yksin neljänkymmenen kroonikon kanssa.
Yhteistä kaikille hoitsuille on pätemisen tarve. Tai siis osa porukasta on tietysti todella kultaisia ihmisiä, mutta kummasti tuntuu tuohon porukkaan mahtuneen paljonkin huonoitsetuntoisia pätijöitä, jotka kiusaavat pätemisellään opiskelijoita/sijaisia/laitosapulaisia.
Turha teidän sairaanhoitajien on olla sen leuhkempia.
Vierailija:
Pätee ulkomaailmassa, sukulaisille, kavereille, ties mille. Mun silmissä lähis on pelkkä pyllykarvan pesijä. Sori vaan.Enkä ole sh.Tapelkaa!
mutta eipä niiden kroonikkojen kanssa paljoa muuta tarvitse tehdä kuin kuivittaa ja valvoa.
tei lähihoitajan työtä vuoden opiskelun jälkeen, selkä ei tuota työtä kestänyt. Nyt olen ollut poissa Lh:n työstä 5 vuotta. juu pepun osaan pestä, syöttää, juottaa, insuliininkin laitto sujuu, mutta nenämahaletkun laitto, katetrissa avustaminen, säärihaavan hoito, juu ei en enää muista enkä osaa. Eli ei lähihoitajan työtä voi joka kadun tallaaja tehdä. T:Entinen lähihoitaja, nykyinen kirjanpitäjä
Vierailija:
mutta eipä niiden kroonikkojen kanssa paljoa muuta tarvitse tehdä kuin kuivittaa ja valvoa.
sosionomi. Ja taustalla " vanhan mallinen" hoitoalan kouluasteen tutkinto, ajalta jolloin ei ollut lh:a. Täytyypä huomenna kertoa töissä tästä keskustelun tasosta, saadaan hyvät naurut. Onpahan joku juttu, mille taas nauraa huomenna. Pakko sanoa, ei millään pahalla, että taitaa osa porukka olla itse pätemisen tarpeessa, meinaan tästä keskustelun tasosta. Asiallinen kritiikki sitten erikseen-se on aina paikallaan.
Päivällä on eri asia, mutta eipä silloin tarvitse olla yksin.
että sairaat vanhukset ovat usein sekavia, levottomia ja väkivaltaisiakin. Vaeltelevat, putoilevat sängystä, kaatuilevat jne. Saattaa olla aikamoinen vahtiminen.
Ja sinähän se varsinainen akka olet, kun käyt Vauvalehden palstalla ja vielä juoruilet töissä. Lähiesimies on MIES vaiko HOMO?
Toiset hoitavat työnsä, toiset vain valvojat. T: se ex-lähihoitaja, nykyinen kirjanpitäjä.
Vierailija:
Toiset hoitavat työnsä, toiset vain valvojat. T: se ex-lähihoitaja, nykyinen kirjanpitäjä.
jakaa itse lääkkeensä, ei siihen tutkintoa tarvita. Täytyyhän sitä olla tarkkana, että ei jaa lääkkeitä väärin tai anna potilaalle toisen potilaan lääkkeitä. Mutta silti.
ja myös lh joutuu yö vuorossaan ottamaan vastuun lääkkeistä!
Meitä on monenlaista hoitajaa 102.
kukas teidän perseet pesee? ja vaipat vaihtaa? ei ainakaan av: " sairaanhoitajat"
Vierailija:
Ei kun me akateemisesti koulutetut ollaan niin varakkaita, että meidät hoidetaan yksityisessä hoitokodissa.
Ei ne lekurit siellä sun persettä pese akateeminen akka
kertokaa jotain esimerkkiä, miten lähärit pätevät ja ovat niin " lääkäreitä" ?
minulla tuttavana lähäri vanhuspuolella, enkä ole ainkaan huomannut " lääkärioireita"