Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt odotusaikana?

01.02.2006 |

Oli niin hauska ketju tuolla synnytysosiossa, että tehdäänpäs tänne samanlainen. Eli tarinoita kehiin, millaisilla kommenteilla miehet ovat meitä odottavia äitejä hauskuuttaneet. Voin aloittaa :)

Nyt menossa rv10+2. Muutama päivä sitten mies sanoi, että " eihän tämä raskausaika niin hirveää olo mitä kaikki aina puhuu, sinäkin olet niin energinen!" Nauroin ja kysyin, onko hän unohtanut ne pari viikkoa, jotka kärsin " kestokrapulasta" eli pahoinvointia 24h/vrk, muutaman kerran jouduin oksentamaan ja yhden kerran mm. kun olimme pizzalla ja ehdin syödä neljäsosan pizzastani, kun tuntui siltä että laatta lentää pöydälle - niinpä riensin oksentamaan ja tulin sitten syömään pizzan loppuun. Olen vasta muutaman päivän ehtinyt nauttia tästä energisestä olotilasta, kun pystyy syömään jo suht normaalisti. Pahoinvoinnin aikana en saanut joka päivä edes pienintäkään ateriaa alas. Noh, tätä muisteltuaan mies totesikin, että " ai niin.."

Hauskoja ovat myös miehen pohdinnat, kuten " miten se vauva hengittää siellä mahassa?" :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli niin ihanaa kun mies joitakin viikkoja taaksepäin yhtenä iltana alkoi ääneen pohtia sohvalla, että miksi ihmisellä on napa? Muistuttelin siinä sitten napanuoran olemassaolosta... johon mies totesi: " ai niin... mutta miks sitten miehillä on napa?" =D Nauroi kyllä itekin sitten kun alkoi asiaa tarkemmin miettiä, että eihän se napanuora ÄIDIN navasta lähde... =)

Vierailija
2/25 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kakkosta odottaessa kärsin aluksi ja hieman pidempäänkin pahoinvoinnista, mainittakoon että pääsääntöisesti iltaisin. Mies teki iltoja ja vuorokausivuoroja töissä, joten olin tytön kanssa kotona kaksin. Sitten eräänä päivänä, kun oltiin kaikki kotosalla niin tyttö ryntäsi vessaan. Sieltä alkoi kuulua kaikenlaista kakistelua ja siitä sitten mies asialle katsomaan, että onko tyttö oksennustaudin saanut.

Tyttö vaan oli hymyillyt ja sanonut ilman mitään todellista ongelmaa - ei ku mä oon äiti.

Ja tähän se kultainen mies sitten, kun ei ilmeisesti ollut kalpeaa vaimoa tosissaan ottanut: Ai, sulla on OIKEESTI pahaolo????!!!!

Ei ku mä oon vaan huvikseni tota pönttöä kymmenen viikkoo tapaillu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mähän olen luonteeltani aika kipakka likka ja ajeltiin tossa kerran anoppilaan ni yhtäkkiä mieheni tokaisi että sä et oo ehkä yhtään niin ärsyttävä ku oot raskaana,olin vähän äimänkäkenä mutta sit purskahdin nauruun...:D (hmm..aika romanttisesti sanottu...;) )

Vierailija
4/25 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, et jollakin muullakin " navasta asiaa" .

Ihmettelin joskus viime vuoden puolella miten kummallisesti napani " liikkui" . Mies siihen sitten " ehkä se vauva vetää siitä napanuorasta?" Alettuani hihittämään ja selventämään, ettei se napanuora kyllä liity mitenkään mun napaani mieskin tajusi kyllä miten hassusti oli ajatellut :)

Dagmar 40+5

Vierailija
5/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sanoi esikoista odottaessani,että olen,kuin obelix,vain hiidenkivi puuttui.

Vatsa oli minulla valtava ja raskausarpia tuli ihan kiitettävästi,joten maha oli kuin obelixilla iso ja raidallinen=D

Nyt pikkukakkosta odottaessa olen kärsinyt valtavasta turvotuksesta.

Mies tokaisi kauhistellessaan kuinka turvonneet käteni ovat aina käsivarsiin saakka,että näähän on jo extra-kippikset.

Tämä viittasi siihen,kun esikoista odottaessani minulla oli myös käsissä turvotusta ja silloin mies tuumasi,että käteni ovat kuin kippari-kallella(Eli kippiksellä)

Vierailija
6/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ilta yhteisen suihkun jälkeen, tepastelin ilkosillani olohuoneessa. Siinä ohimennen tokaisin, että ihan kuin toinen rintani olisi isompi kuin toinen. No, mies tietenkin mielissään tuli tutkimaan kerrankin luvan kanssa. Hetken pällisteltyään keksi, että voiskohan tuo olla sitten se imetystissi!?

Olimme neuvolassa ekoja kertoja. Mies oli hyvin innolla mukana kaikessa. Häntä selkeästi kismitti, kun terkka kyseli minulta niin paljon ja hän jäi hieman ulkopuoliseksi. Keksi sitten kuinka pääsee juttuun mukaan. Potkaisi kengät jalasta, hyppäsi vaa´alle ja kertoi meille painonsa. Siitä pääsimme aiheeseen " mitä tulisi syödä, jotta vauva saisi kaiken tarpeellisen ravintoaineensa" . Mies innostui ja kysäisi, kuinkas tuo proteiinin syönti? (Hän käy salilla ja ottaa lisäravinteena proteiinia) Katsoimme terkan kanssa häntä hetken kysyvästi. Terkka tokaisi vain miehelle nauraen; eihän ne sinun syöntisi vaikuta vauvaan. Mies siihen nolona, että niin... ja loppuajan oli hiljaa.

Tähän sopisi se, kun sanotaan " meillä ollaan raskaana" .

Eilen illalla rasvailin masuani ja kerroin kuinka pikkuinen oli liikuskellut päivän aikana. Mies tähän; on se kyllä jännää, minulla ei ole aiempaa kokemusta tällaisesta raskaudesta ja synnytyksestä. (Ei kyllä liioin minullakaan, esikoistamme odotamme).

Ihana ukkeli. Mitä lie muuta senkin päässä liikkuu..

Elisa ja Puputipu 33+0

Vierailija
7/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari viikkoa sitten ekassa ultrassa rv6+6. Kotona mies kysyi, että joko siellä näkyi, että onko " kelperit" ..... Ja meillä siis on jo neljä lasta ennestään. Joskus tuntuu, että mies on aika pihalla näistä raskausasioista, vaikka jonkun näköistä kokemusta pitäisi jo hänelläkin olla :-).

neronja rv9+0

Vierailija
8/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Ruokapöydässä oloni oli niin ähky, että vain puhkin ja ähisin ja mainitsinkin, että alkaa olla tuo hapensaanti välillä hankalaa. Appi totesi tähän, että " kyllähän se vauva jo varmasti painaakin suolistoa ja palleaa, ettei oo kumma jos onki vähän epämukava olo" . Mieheni tokaisi tähän kuivakiskoisen alistuneella äänellä: " Niin ja taitaa se vauva painaa myös vähän aivoja" .. Eli älyllinen tasoni et taida olla yhtä korkea, kuin ennen tätä raskautta.:)

Toinen asia, jota mieheni odottaa kuin kuuta nousevaa on, milloin napani " kääntyy nurinpäin" . Olen väittänyt kivenkovaan, että näin ei minulla tule käymään, mutta pahalta alkaa näyttää ja tästä mies on vahingoniloinen. Nyt rv. 35+0.

-Evna

Vierailija
9/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin ruokapöydässä ja vaihdoin paikkaa toiselle tuolille.

Veli mietti että " Aika huolettomasti sitä voi liikkua vaikka vauva masussa... ettei sille mitään satu vaikka äiti pomppii. Mistä sitä tietää vaikka se raukka oliskin siellä pää alaspäin!"

Ja melko todennäköisesti onkin pää alaspäin kun raskausviikkoja 40+0!

Vierailija
10/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme menossa sovittuun sektioon toista lastamme saamaan Naikkarille. Olimme saaneet esikoisen samassa paikassa sekä lisäksi käyneet monta kertaa ultrissa ym.tuossa sairaalassa, elii siis reitin olisi pitänyt olla ihan selvä.

Noh, kuinka ollakaan mies eksyi matkalla sairaalaan, ja jouduime turvautumaan karttaan, ihan kuin jotkut turistit. Minä tietenkin olin aivan hermona että nyt me myöhästymme tuosta sovitusta ajasta...Mies totesi siihen että toivottavasti ne ei aloita ennen kuin saavumme! Siis ihan tosissaan hän toivoi näin. Katsoin hieman oudoksuen miestä että siis täh? Johon mieskin nolona että ai niin eihän ne oikein voikaan aloittaa ilman sua!

Joo, vähän vaikea aloittaa sektio ilman sitä sektioitavaa.....Taisi miestäkin hieman jännittää!

Vierailija
11/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi minulle, että pistä nuo verhot ikkunaan, mutta älä mene kiipeilemään ja keikkumaan tuolin päälle... No, koskapa minulla ei ole teleskooppikäsiä, ne verhot on edelleen ripustamatta, vauvakin on jo 8kk:n ikäinen...

Vierailija
12/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhisi: " Mun vatsa on niiiin turvoksissa, tiiätsä miltä tuntuu kun vatsa on sellanen kauhee pallo?"

Joo, voin etäisesti kuvitella, miltä se tuntuu... Nyt rv 38, vyötärönympärys 113 cm ja kaksi lasta löytyy jo ennestään.

Padmi

Vierailija
13/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää odotusajan vai synnytyksen juttu, mutta....

Esikoinen päätti tulla maailmaan ilman varoitusta rv 34+0. Eräänä yönä minulta vain meni vedet pamahtaen. Herätin ukon vierestäni ja sanoin, että nyt meni lapsivedet. Siihen hän vain, että :" Aijaa" , käänsi kylkeä ja jatkoi kuorsausta. Sitten kun sain hänet vihdoin hereille, selitteli että mistäs sitä nyt kaikkea voi ymmärtää, kun siellä synnytysvalmennuksessa puhuttiin vaan säännöllisistä supistuksista...

No, sittemmin on oppinut että vedenmeno tarkoittaa taksin tilausta; kolmen pojan synnytys on alkanut jo samalla tavalla... ja eiköhän kohta vielä tämä neljäskin.

Jymy rv 27+5

Vierailija
14/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ekan lapsen raskaudessa todella huonosti 2 kk, oksensin, kaikki etoi, väsytti ja olin sairaslomalla joka toinen päivä. Kun kakkonen ilmoitti tulostaan, mies huokaili ahdistuneena, että " voi ei, tästä tulee taas niin raskasta kun susta ei ole mitään seuraa ja mä vaan joudun olemaan illat yksin kun sä nukut ja valitat...." Voi mies parkaa, mahtaa olla kovaa!

Onneksi kakkosen odotus ei ole ollut yhtään niin rankkaa - kummallekaan ;-))

Vierailija
15/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äsken nauratti kyllä, kun kysyin mieheltä, halusiko kuulla, mitä olin tänne palstalle kirjoitellut ja koko ajan muutenkin ollut äänessä, kun tultiin just ultrasta. Mies yrittää tehdä töitään ja ehdotti, että jos voisin tehdä jonkun tiivistelmän kaikista tuntemuksistani. Heh =)

Vierailija
16/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedustelin puolisolta, että pitäisköhän minun ostaa toisetkin äitiyshosut, vai sinnittelisinkö vain yksillä loppuun asti. Mies kohotti kummastuneena kulmiaan ja sanoi, ettenkö pärjäisi niillä yksillä loppuun asti. " Ei kai tuo enää voi kasvaa ulospäin, eikö se loppuaikana kasva jotenkin sisäänpäin?"

Niin, ja raskaus oli tuolloin puolessa välissä, nyt on 24. rv menossa...

Eilen samainen tyyppi tutki masugalleriaa ja ihmetteli suureen ääneen, miten nää kaikki on naimisissa, eikö nykyään kukaan oo avoliitossa. No, joo, olihan siinä rv ja jotain joka kuvatekstissä ;D Ei kuulemma muistanut, että rouva on rva... Voi apua.

...ja meillehän on tulossa neljäs lapsi. Muuten olen sitä mieltä, että mies ei vielä ole päässyt oikein sisälle näihin raskauskuvioihin. Työ taitaa viedä liikaa huomiota.

Kevis rv 23 + 3

Vierailija
17/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa miehellä oli joku fiksaatio, että kaikkien raskaanaolevien napa pullahtaa ulospäin. Sitä sitten jaksettiin tarkkailla viikkotolkulla: " no nyt se näyttäis jo pullistuvan" , " miksei se vieläkään ole pullistunut?" jne jne kunnes viimein ymmärsi ettei se napa ihan kaikilla pullahda. Sama kyttääminen jatkuu tässä toisessa raskaudessa :)

Ekan synnytys oli pitkä, lapsivedet meni yöllä klo 01 ja poika syntyi seuraavana päivänä klo 17. Kumpikaan meistä ei nukkunut silmänräpäystäkään tuona yönä jolloin lapsivedet meni. Jälkeenpäin mies jaksoi mainostaa kaikille olleensa " aika poikki kun joutui valvomaan kaksi vuorokautta putkeen" . Joo, no niin mäkin, mutta siinä sivussa vielä punnersin lasta maailmaan sellaiset 14 tuntia! Silloin ei paljon naurattanut, mutta näin jälkeenpäin jo hymyilyttää.

Vierailija
18/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoistamme ja napani alkoi pullistua ulospäin masun kasvaessa. Eräänä iltana suihkun jälkeen sitten sanoin miehelleni että " kato tätä mun napaa, eikö ole jännän näköinen" . Mies siihen tokaisi vähän rumasti että " joo, on niin kuin kissan perse" . En loukkaantunut vaan nauratti aivan hillittömästi :)

Vierailija
19/25 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella pienikokoinen, ennen kuin aloin odottamaan esikoistamme. Istuin sitten yhtenä iltana pöntöllä kun mies tuli pesemään hampaitaan. Katsoi minua ja tokaisi " taidat olla vähään lihoomaan päin kun pönttöäkään ei enää näy..." Voitte kuvitella mitä minä tästä tuumasin kaiken hormonimyllerryksen keskellä... Jälkeen päin onneksi naurattaa =)

Vierailija
20/25 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää hauskoja lausahduksia.

Eilen luin miehelle jostain vanhasta odotus-lehdestä " kohtuvauvan" kehitystä viikottain. Tässä viikon 10 kohdalla luki, että vauva päästää kohtuun ensimmäiset pissapisaransa, jota naureskelin miehelle, että siellä se vaan pissailee, johon mies totesi loistaen; " Ja nukkuu pissansa keskellä!" .