Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukoiset ke-pe..

01.02.2006 |

Heippa vaan!!!

IHANA LOMA on takana ja nyt on " virtaa vanttuissa" Mitäs tänne??? Viimeinen pino oli niin pitkä, että päätin aloittaa uuden. Mulla vauva on alkanut just tänään potkia jo ylävatsaan, liekö sitten vaihtanut asentoa...

Niin lomalla meni kaikki hyvin ja lennotkin sujuivat ongelmitta. Ainoastaan aurinkotuolissa selällään makaaminen oli tosi hankalaa, kun vaaveli alkasi heti potkimaan kun pääsin pötkölleni. Ruuat oli tosi hyviä ja kun ei tarvinnut passata ketään niin loma meni täysin rentoutuessa, kyllä oli ihanaa!!!!!!!!!!!

Esikoista oli vaan aivan käsittämättömän kova ikävä, mutta eilinen jälleennäkeminen olikin sitten kaiken sen ikävän arvoista : )

Varasin myös sokerirasituksen joka on ensiviikon torstaina...yäk, tylsää.....

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan tosi väsyneitä, tyttö heräsi pari kertaa yöllä kyselemään pehmokissaansa jota ei tietenkään mistään löytynyt, lisäksi näin kaikkia sekavia unia joten olo on sellainen ettei ole tullut nukuttua oikein ollenkaan.. No illalla otan takas ja menen aikaseen!

Kummituksista..

Ollaan juteltu jo alustavasti J.n kanssa ketä pyydetään, luultavasti molemmat veljemme ja pari ystävää..

Esikoisen kummeina on ystävä ja siskoni sekä hänen miehensä.

Kannattaa tosiaan valita sellaiset joiden tietää tai uskoo muistavan lapsen myös muulloin kuin merkkipäivänä ja jouluna. =)

Masu on ottanut kasvupyrähdyksen, huomasin siitä kun laitoin äippähaalarit päälle ja olivat jo ihan sopivat - vihdoin siis on ihan oikea vauvamasu!

Mytyllä on tosi kova melskaus päällä, on kääntynyt takaisin siihen tuttuun asentoon ja potkii taas enemmän alavatsalle.. kiva..

Mutta nyt lajittelemaan esikoisen ja myttysen vaatteita yläkertaan, MOI!

Ihanaa vloppua kaikille!!

[color=fuchsia]pid ja pikkuinen mytty 25+6[/color]

Vierailija
42/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten tapahtui -

Minä, maailman sikeäunisin ihminen, en saa millään unta!

Niin ne vauvahormoonit vaan hyrrää. Jo kolmas yö peräkkäin, kun pyörin ja valvon. Saatan hetkeksi torkahtaa ja taas olen hereillä pyörimässä .... aarg.

Tänä aamuna oli peilikuvaan ilmestynyt kammottavat punaiset silmänaluset ja isot pussit.

Kyllähän sitä valvoo sitten kun vauva on syntynyt, mutta en todellakaan halua valvoa yhtään ylimääräistä ennen sitä :(

Mitähän tähän keksisi?

Muuten menee ihan mukavasti. Vauva pyörii hirmusiesti päivittäin masussa ja iloisesti myös yöllä. Potkut ovat välillä jo tosi kipeitäkin.

Se on ihana muistutus aina että siellä on oikeasti elämää.

Neuvolaan pääsen ensi viikolla.

unsku rv 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.Mänty:

Meidän perheessä elellään nyt surullista aikaa. Vauvallamme todettiin toissapäivänä niin vakava sydämen rakennevika, ettei nuppusemme selviä täysiaikaisuuteen saakka saati elämään kohdun ulkopuolella. Synnytän tyttäremme ensiviikolla.

** Voimia koko teidän perheelle tulevalla viikolla.

Tallaisia asioita ei saisi tapahtua... Tukekaa toisianne surutyössä ja nauttikaa pienistä elämän murusista, jotka tuovat lohtua tämän surun keskellä.

Halauksin ja teitä ylöspäin muistaen,

unsku

" Ei lähtöäs todeksi uskoa vois

Sait äkkiä kutsun luotamme pois

Näin saapui suru ilmoittamatta

Katkesi elämä odottamatta

Vain muistot ja rakkaus jäljellä on

Ja kaipuu niin pohjaton."

Vierailija
44/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkisinhän minäkin viimein koneelle, kun koko päivä on taas ollut yhtä juoksua! Esikon kanssa oltiin taas muskarissa ja kyläiltiin sen jälkeen oikein urakalla. Kivaa kyllä oli mennä, kun auto on vihdoinkin korjattu:)

Minäkin sain viimein ne kelan paprut postiin ja rahana nyt se pakkaus pyydetään. Pääsee sitten ostelemaan itse vauvalle ja kiertelemään kirppareita:) Paljonhan meillä noita vauvan vaatteita esikosta onkin ja joitakin jopa aivan käyttämättömiä! (Miksi suku ei tarkista vauvan kokoa, ennen kun ostaa lahjoja???)

Masussa on käynyt taas kauhea melske. Nyt huomasin myös selvästi, että vauva reagoi jo ääniin, varsinkin muskarin lastenlauluihin.

Viime yönä kyllä jo huolestuin, kun heräsin kipuihin, enkä ole vieläkään varma olivatko supistuksia vai suolisto-vaivoja. Mutta kipeetä teki ja kyllä vatsa oli todella kovana. Jos vielä kerran tulee tollasia tuntemuksia niin soitan kyllä neuvolaan!

Eipä tässä muuta ku hyvää viikonloppua!

pricilla 22+3

Vierailija
45/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ihan hirveesti niin kirjoitan nyt nopeesti ja huomenna sit lisää. Brunolla käyminen tai 4d-ultralla yleensä oli mahtava kokemus ja vauva oli ihana nähä. hyviä kuvia saatiin vaikka ei meinas ensin herää. kaikki oli onneks hyvin! ja meille on tulossa....

....kolmas TYTTÖ! menin sit ja ostin punasen mekon..

pikku-milli; voit vaihtaa se " äidin vaisto sanoo" -väärin " ultraan mukaan" tyttö tulossa. kiitos! ihana pikkuinen!

my_selene ja Remppa-liina rv23+4

Vierailija
46/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas päästiin perjantaihin. Kovasti onnea My selenelle hienoista ultra-uutisista. Mulla itselläni ei oikein kummassakaan raskaudessa ole ollut selvää tyttö -tai poikaoloa. Molemmissa tapauksissa rakenneultrahan on paljastanut vauvelin tytöksi. Hymyilyttää, kun tälläkin kertaa masun mallin perusteella ihmiset veikkaa poikaa.

Omaan napaan ei uutta. Vielä viikko neuvola-lääkäriin. Vauva möyrii masussa säännöllisesti. Mullakin yöt vähän repaleisia, mikä tietysti aiheuttaa väsymystä sitten. Herään aina jossakin välissä siihen, että lonkkia särkee. Sitten on enää vaikea löytää sellaista asentoa, jossa kipu ei tuntuisi. Onko muuten muilla jo näillä viikoilla sellaista oloa, että ruoka ei mahtuisi mahaan? Mä en voi iltaisin syödä mitään, kun tuntuu, että osa pyrkii niin sanotusti yli. Ja tämä vaiva on nimenomaan iltaisin. Jokohan se kasvava kohtu painaa vatsalaukkua?

Kävin tänään töiden jälkeen pyörimässä Stokkan vauva-osastolla, ja kyllä siellä kaikkea ihanaa houkutusta olisi. Täytyy vain yrittää malttaa itsensä, kun meillä ihan oikeasti on jo kaikkea, mitä vauva tarvitsee. Siskolta on jäänyt, ja olen toki sortunut jo muutamaan uuteen pikku vaatteeseen. Rintapumppu pitäisi ehkä hankkia. Esikoisen aikaan käytin Ainun käsikäyttöistä, mutta en koskaan onnistunut pumppaamaan sillä kuin muutaman millin. Se ei jotenkin laukaissut sitä herumista. Olen kuullut, että heruttajana Avent Isis -pumppu olisi hyvä. On vain aika hintava (60 E), joten harkitsen vielä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä mallista?

Imetin esikoista puolisen vuotta, eikä mulla kyllä alun jälkeen ollut liikatuotantoa. (Vauva oli täysimetyksellä 4 kk, kasvoi hyvin, mutta rinnat eivät muuten juuri valuneet..) Mite teillä useamman lapsen jo saaneilla. Onko maidontuotanto ollut joka lapsen jälkeen suht samanlaista? Mietin vain, että kannattaakohan tuota pumppua hankkia, jos tuo laite ei kuitenkaan saa aikaan herumista eikä ylituotantoa ole. Ainun pumpulla olen jo viskannut vesilintua. : )

Joku tuskaili lahjaksi saaduista vääränkokoisista vaatteista. Esikoinen syntyi toukokuun lopussa, ja saimme lahjaksi koon 68 kesävaatteita -suloista mekkoa, shortsipukua jne... Koska typy oli pikkuruinen, niin käyttämättä jäivät. Seuraavana kesänä luonnollisesti olivat pieniä. Laputkin ovat vielä paikallaan. Ajattelin aikanaan, että seuraavalle sitten, mutta varsin samaan ajankohtaanhan syntyy vaavi nytkin. Vaatteet ovat ihania, mutta kieltämättä harmittaa, jos kunnollinen tavara jää käyttämättä. Muut kuin kesävaatteet tulevat kyllä yleensä pidetyksi, kun pitkähihaista paitaa tarvitsee kesälläkin. Ei sitä vain oikein viitsi ryhtyä ihmisiä lahjanvalinnassa opastamaan, kun hyvää hyvyyttään jotain tuovat.

Liinanen

Vierailija
47/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä nyt enää osaa mitään kirjoittaa....

No yritetään. Massu on kasvanut ihan hurjaa vauhtia ja tänään kävinkin ostelemassa ihania äitiysvaatteita. Nyt täytyy luopua viimeisistä normaaleista paidoista. Täälläkin on masussa ihan kamala möyrintä ja pienokainen ojentelee jalkojaan, niin että kipeää vähän tekee.

Ensi tiistaina on taas neuvolalääkäri, joten sitten saa taas tarkempia mittoja ja lukuja. Vointi on kaikinpuolin ihan hyvä, vähän selkä meinaa oikutella.

Meillä on kanssa kummit vähän hakusessa. Esikolle käytettiin jo molempien parhaat kaverit ja mun ainokainen sisarus. Miehellä on sisarus tulossa nyt kummiksi, mutta mun puolelta ei oikein sopivaa tahdo löytyä. Yksi kaveri on ehdokkaana, mutta suostuuko... Pohdinkin, että mitäs tässä sitten tehdään kummien suhteen, jos vielä tulee lisää lapsia. Pitänee joku tuolta kadulta repäistä ; )

Onkos olemassa jotain postituslistaa toukomasuille? Ja onko joskus järjestetty mitään tapaamisia?

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Rsna, viikot 23+4

Vierailija
48/48 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ihana ilma näin ikkunan takaa katsottuna =).

sain juuri esikoisen nukkumaan ja nyt on hetki aikaa touhuta omia juttuja ennen kun pitäisi ruveta ruokaa laittamaan.ei ole todellakaan lempipuuhia,pakkopullalta se tuntuu.

nyt saan sitten jo toista päivää kärsiä torstaisen kävelyurakan vuoksi.en ymmärrä kuinka voi jalkoväli tulla niin kipeäksi..ihan kun olisi viikon putkeen peuhannut sängyssä(olettaisin että voisi tuntua tältä).esikoisesta ei moisia vaivoja ollut vaan vaivat olivat muualla.nyt pelkkä ylösnouseminen on työlästä kun joutuu jalkoja liikuttamaan erilleen.

no se taas siitä valituksesta.

kummiasiaa on meilläkin pohdittu.meillä esikoinen on kastettu ortodoksiksi minun uskonnon mukaan ja tästä pitäisi tulla myös ortodoksi.tosin mies toivottavasti piloillaan heitti että miksi tästäkin pitäisi tulla.ei mulla niin väliä muuten kun että hassulta tuntuu että olisivat eri uskonnoissa,vaikka oikeastaan ei uskonnot eroo luterilaisen kanssa paljonkaan kun molemmat kristinuskoja.mutta esim koulun uskonnon tunnit olis varmaan ikävää kun toinen toisessa ja toinen toisessa.no se siitä ja palataan kummi asiaan.

eli noita ortodoksi kummeja ei paljon hyviä vaihtoehtoja löydy,veli kun on jo esikoisella.tosin kuulemma voi samaakin käyttää mutta en oikeen ole siihen ratkaisuun tyytyväinen,jos ei muuta keksi niin sitten hänet.olisi kuitenkin kiva että molemmilla omat kummit eikä samaa.yksi ortodoksi on kuitenkin löydyttävä,mies ei vain oikeen hyväksyisi muita kun veljeni.sitten lisäksi ajattelin että yksi kaveripariskunta pyydettäsiin.on kuitenkin ihan avoin vielä keitä pyydetään ja se päivittäin pohdituttaa.

nyt siirryn ruuan laittoon...