Toukoiset ke-pe..
Heippa vaan!!!
IHANA LOMA on takana ja nyt on " virtaa vanttuissa" Mitäs tänne??? Viimeinen pino oli niin pitkä, että päätin aloittaa uuden. Mulla vauva on alkanut just tänään potkia jo ylävatsaan, liekö sitten vaihtanut asentoa...
Niin lomalla meni kaikki hyvin ja lennotkin sujuivat ongelmitta. Ainoastaan aurinkotuolissa selällään makaaminen oli tosi hankalaa, kun vaaveli alkasi heti potkimaan kun pääsin pötkölleni. Ruuat oli tosi hyviä ja kun ei tarvinnut passata ketään niin loma meni täysin rentoutuessa, kyllä oli ihanaa!!!!!!!!!!!
Esikoista oli vaan aivan käsittämättömän kova ikävä, mutta eilinen jälleennäkeminen olikin sitten kaiken sen ikävän arvoista : )
Varasin myös sokerirasituksen joka on ensiviikon torstaina...yäk, tylsää.....
Kommentit (48)
K.Mänty, olen todella, todella pahoillani, että joudutte kokemaan tuollaisen asian. Voimia koko perheelle : )
Laura
otan osaa ja lähetän paljon voimia teille!
my_selene
ette usko mutta voi ihminen odottaa viikonloppua! tuntuu ettei millään kestäis töissä kun on jatkuvaan semmonen ketutus päällä kaikki kanssa työntekijöitä ja asiakkaita kohtaan. voi kun vois jäädä jo lomalle... tosin enää tää ja ens viikko ja sit on hiihtoloma. joten sen ajatuksen voimalla tässä menen eteenpäin.
täällä tuntuu kaikilla olevan jo valmistelut hyvällä mallilla =D tarkoitan että vähän kaikilla tuntuu olevan jo vaunut ainakin katsottuna ja turva kaukalot tiedossa. onko muuten kukaan ajatellut vuokraavansa vaunut näin alkuun? kun tuo minun mieheni ehdotteli että jos vuokrattais näin aluks vaunut (siis semmoiset vaunuvaunut) kun saadaan yhdeltä ystävältä kuomurattaat, mut niitähän ei voi noin ekaan puoleen vuoteen ainenkaan käyttää. ja onko muuten vaunujen vuokraaminen mahdollista? tiedän että sänkyjä ja turvakaukaloita voi vuokrata mutta...
eilen oli ihana ylläri odottamassa kotona: postissa oli saapunut hug-a-bub liina!! Ihana, heti piti kokeilla ja kun tässä vasta ensimmäistä ihmislasta odotellaan (juu niin ja toki olen joskus odotellut muitakin kuin ihmislapsia... =P anteeksi kaikki äidinkielen opettajat) niin testiajajana toimi meidän tällä hetkellä perheen pienin eli Helmi " the helmander" pekingeesi. Miehellä oli ensimmäinen kommentti että hän hän ei tollasta sitten muuten pidä! mutta luulenpa että kyllä pitää....Testikuskimme oli loistava, ei valittanut lainkaan ja ilmeisesti oli erittäin mukava asento sillä ei venkoillut mihinkään. senkin vuoksi odotan viikonloppua että pääsee rauhassa kokeilee ja testaa eri sidonta tapoja..
oman navan alla on meno kova, mutta ei onneksi vielä ihan liiaksi. jotain se sähikäinen kuitenkin siellä pumppaa sillä jatkuvaan on ilmaa mahassa ja arvatkaa onko vähän noloo olla töissä kun koko ajan pierettää. pikkasen epäilyttää että voiskohan olla myös sitä lantion löystymistä kun välillä kipuilee nivuset ja käveleminen hankalaa ja on tullut iskias tyylisiä kipuja... hmmm. tarvii keskustella asiasta kun meen parin viikon päästä neuvolaan.
terveellistä ja reipasta odotusta meille kaikille!
Shendea + sähikäinen 24+1
Voi otan osaa K.Mänty. =(
Anteeksi, en halua vaikuttaa tunteettomalta, olit kirjoittanut juuri sillä aikaa kun omaani kirjoittelin.
jaksamista teidän koko perheellenne.
mulla ihan samanalista kipua kuin kuvasit. mistäköhän johtuu nää kivut. mun arkipäivää ne ainakin häritsee.. ja mistäköhän löytyis apua niihin?
my_selene ja R
Jossain vaiheessa viime viikolla " listauduin" ja ajattelin että voisin hieman kertoilla itsestäni. Asun siis Vantaalla miehen ja useamman kissan kanssa. Esikoista odottelemme syntyväksi 24.5. Olemme molemmat kolmekymppisiä ja teemme töitä ihmisten parissa ja erityisesti teini-ikäisten nuorten kanssa.
En oikein ole osannut vielä hirveästi tehdä vauvahankintoja. Vähän tietysti on tullut suunniteltua ja kavereilta ja mummeilta on tullut jo vaatteita, mutta ne " isot" hankinnat on vielä tekemättä. Välillä tuntuu etten tiedä tarpeeksi - sf-mitat ja niiden seuraaminen on vielä hepreaa :) Olen ajatellut että tässä nyt pikkuhiljaa valmistaudun äidiksi tuloon. Vauva sambailee kovasti ja nyt kun vatsa vihdoin pompsahti kunnolla näkyviin niin alkaa tuntua että olen oikeasti kohta äiti.
Oman äitini sairastumisesta aikaisemmin kirjoittelinkin. Hän voi nyt oikein hyvin ja odottelemme tietoa siitä, millaisia jatkohoitoja on tulossa. Jouduin sairaslomalle koko helmikuuksi, koska menetin yöunet ja olin muutenkin aika stressaantunut. Olin jo ennen äidin sairastumista nähnyt ihme painajaisia sarjamurhista ja vaanivista taloista ja tarkka-ampujista. Nyt kun on saanut levätä niin unet on tasoittuneet, mutta silti valvon vielä suurimman osan yöstä. Varmaan stressin takia myös supistukset alkoivat ja niitä tulee helposti jos kävelen kiireellä tai oon paikoissa joissa on paljon ihmisiä - joku kirjoittelikin samanlaisista kivuista eli aivan kuin kovat kuukautiskivut, pitää pysähtyä ja istuminen auttaa. Vatsa vähän pingottuu, mutta ei nyt aivan kovaksi mene. Välillä on tuntunut niinkuin alavatsassa olisi keilapallo... Senkin takia siis nyt lepäilen.
Iskias jumitus vaivaa myös täällä... tuntuu ettei oikein mikään auta. Venyttely on vähän helpottanut välillä oloa.
K.Mänty: Osanotto ja paljon voimia koko perheelle! Kyllä tulee hiljainen olo...
Osanottoni täältä lähettelen kyynelet silmissä.
Voimia koko perheelle...
typy
Ihan ensiksi osanottoni K.Männylle ja perheelle! Kyllä tuntuu kauhean julmalta välillä tää elämä:(
Me kärsitään esikoisen kanssa täällä lievästä ripulista:( Ja pakko olis vielä kauppaan lähteä, kun vaipat loppuu... Onneksi tuntuu jo hiilitabletit auttavan, joten toivon mukaan kestän kauppareissun ajan.
Liikkeitä on tuntunut aika vähän tänään, mutta ihan ymmärrettävää, kun masussa muuten kiertää niin kauheasti.
Nyt on jotenkin tyhmä olo, joten taidan palailla myöhemmin kirjottelemaan.
pricilla 22+2
ja koko hänen perheelleen minultakin. Toivon Sinulle voimia, älä jää yksin surusi kanssa. En oikein löydä muita sanoja, noin suuri menetys vetää niin hiljaiseksi.
Emminnen, mukava kuulla että äitisi voi paremmin.
Dolosa, hyvä että selvisit säikähdyksellä ja kaikki on nyt hyvin. Mun piti jo aiemmin vastata aloitukseesi (itsellä oli ekassa raskaudessa vastaavanlaista vuotoa samoilla viikoilla, mutta silti kaikki oli hyvin), mutta enhän minä hattarapää sitten muistanut.
Kaarin@ taisi kaipailla jo äitiyslomalle. No, onneksi ei ole enää pitkä aika. Mutta kyllä se odottavan aika voi kotonakin olla pitkä, esikoisen kanssa otin ihan tarkoituksella kesäloman ennen äitiyslomaa ja voi taivas, miten pitkäksi aika lopulta kävi! Nyt samainen vipeltäjä pitää kyllä huolen siitä, että äidillä ei aika käy pitkäksi kotonakaan :)
Meille ei kuulu mitään uutta, neuvolalääkärikin on vasta 23.2. Ai niin, kummeista joku kyseli jo aiemmin. Meillä on vasta yksi kummi tiedossa, rakas ystäväni joka on kanssani jakanut ilot ja surut jo vuosikausia. Miehen sisko tulee ehkä toiseksi.
Pampula ja Sintti 24+2
ja ensiksi osanottoni K.Männylle ja koko perheelle. :( voimia jaksaa!
ja kaikille kiitos jotka sf-mitoista kerroitte. eli ei tarvi munkaan huolestua.
tänään oli se sokerirasitus ja se litku mitä mä sain ei ollu kyllä kokista nähnykkään. maistu aivan kaameelle ja laatta meinas lentää.
oli sen verran kauhee olo kokemuksen jälkeen että itkuhan siinä tuli kun kotio pääsin. onneks oli mies kotona lohduttamassa.
taitaa hormooneilla olla jotain tekemistä tän kanssa.
nyt täytyy lopettaa ja keskittyä lost:iin
palailen paremmalla ajalla!
meppe81 ja ruoto27rv
se on perjantai toukokuiset ja muut jotka lukee!
ihana, odotettu parjantai. kuten arvasin en saanu oikein unta. ja sit kun kerran herää niin ei tuu uni takasin kun kissa vielä tuli ahdistelee mua.. =)
kohta pitää laittaa itteensä ja lapset suihkuun ja hyppiä autiin. kun alkaa pistää lapset valmiiks niin kestää vähintään tunti ennen kuin kävellään ovesta ulos. hirvee himo jo päästä sinne Brunolle! =)
palaan sit illalla! voikaa hyvin ja erinomaista vloppua teille, mamit ja masut!
my_selene ja Remppa rv23+4
ps. pitäkää peukkuja et kaikki on hyvin. K.Männyn tapaus pisti mietteliäks, meilläoli vissiin samat viikot. =(
yritin nopsasti etsiä googlettamalla tietoo lantion löystymisestä mutta aika laihoin tuloksin. yhteen vetona vissiin vois sanoa että pahenemaan tulee, vaivaan auttaa synnytys (tai sitten ei voi myös jatkua kivut), helpotusta voi saada venytyksistä tai esim. vyöhyketerapiasta. että näin. ehkäpä myöhemmin yritän etsiä lisää tietoa... onneksi on ainakin vielä aika ajoittaista tää kipuilu ja vaappumista ilmaantuu vaan kun lähtee liikkeelle.
kummeista sen verran että olemme miehen kanssa miettineet jos isosiskomme tulisi kummeiksi. eli minun isosiskoni ja hänen isosiskonsa miehineen. luultavasti kuitenkin otetaan vielä mieheni kaksosveli pakanakummitukseksi, kun ei kuulu kirkkoon joten ei kelpaa kirkonkirjoihin... =(. itse en kuulu kirkkoon joten minulle se on aivan sama sinänsä. ja kun mies ja suku haluaa nimenomaan papin kastamaan niin siittä vaan. katsottavaksi jää millainen sota ja sekamelska saadaan aikaiseksi kastemekosta....
Halauksia K.Männylle täältäkin :(
Kyllä tuollainen juu pistää miettimään... Mä kun olen muutenkin murehtinut kun ei ole kuin se alkuraskauden ultra, että Voitolla voi olla paljon sellaisia vaivoja, jotka selviäisi rakenneultrassa... Ei voi kuin toivoa parasta.
Mulla on jo sisko ilmoittanut halukkuutensa kummiksi, ja se tulee ainakin. Sen lisäksi tahtoisin yhden oman ystäväni ja ukon kämppiksen kummeiksi, mutta ei olla vielä keskusteltu sen tarkemmin.
Omaan napaan ei uutta. Enää 34 työpäivää ennen äitiyslomaa.
stellis&voitto 26+3
K.Männylle osanottoni! ! ! Kyyneleet tuossa kihosi silmiin lukiessani =( Paljon voimia!!!!!!!!
En ole itse päässyt pinoutumaan moneen päivään, kun olen koettanut osallistua keskusteluihin niin on tullut teksti että " Pääsysi on estetty Vauva-lehden sähköisten palvelujen väärikäytön vuoksi..." ?????!!!!!!
En edelleenkään tiedä mistä tuo johtui, mutta tulikivenkatkuisia meilejä mä sinne webmasterille laitoin..=/ Ihmeellistä, kun mitään asiatonta en ole kirjoittanut tai kommentoinut.
Masuun kuuluu pelkkää hyvää, tosi tuntuu nyt kurjalta hehkuttaa omaa onnea kun K.Männyllä on noin suuri suru..
Terkkarilta tiedustelin sitä hukassa ollutta ä.poliklinikka aikaa ( se olisi pitänyt olla jo rv 24), ja se sit soitti sinne. Eihän sieltä oltu laitettu koko asiaa edes eteenpäin, lääkäriltä tieto ajanvarauksesta oli vaan kadonnut jonnekkin...Nyt ensi viikolla pitäis tulla aika niin pääsen siellä käymään ultrassa. Katsovat vaan että onko kuinka iso riski saada raskausmyrkytys....Jokin rutiinitarkastus mun tapauksessa.
Kristiina rv 25+2
Heipsun keipsun¿
Täällä on heräilty metelin keskelle. Seinän takana tehdään remonttia ja tänään siellä alkoi poraaminen vasaran paukutus jo yhdeksältä :/ Mies lähti laskettelemaan ja illalla mennään syömään ja katsomaan Matti-leffa =)
my_selenelle tsempit Brunon ultraan! Varmasti hieno kokemus! Tule sitten kertomaan kuulumiset.
Kristiina, no jopas on ollut kumma juttu näiden sivujen kanssa =(
Oma napa pomppii entiseen tahtiin. Eilen vauvalla oli oikein supervilkas päivä. Välillä ihan naurattaa tuo sen myllääminen¿
[color=red]pikku-milli & paco 28+0!!!!!!![/color]
Jaksamista sinulle ja perheellesi minunkin suunnastani! Halauksia!
Olen ihan siinä rajalla, että nukahdan tähän koneen ääreen. Vime yö meni niin harakoille. Tuntuu siltä, että olisin käynyt yöllä ennen kahta ainakin kymmenen kertaa vessassa tai katsonut ainakin kelloa. Sen jälkeen jatkui lähes yhtä levottomasti, jos nukuin näin paljon unia, joissa ei ollut mitään järkeä. Jossain vaiheessa mahassa alkoi kova potkiminen, että unta ei saanut senkään vuoksi. Hyvää nukkuma-asentoakaan ei meinannut löytyä.
Huoh. Valivali :) Tähän kai on totuttava, toivottavasti ensi yö on hieman parempi. Taidan kyllä torkut ottaa päivällä jossain vaiheessa.
Mutta juuh...paremmalla ajalla sitten enemmän :)
auringo ja pampero
täällä myös heräilty ja sormi reijitetty. Siis mittailen noita sokereita. Joo onneksi ovat arvot olleet edelleen hyvät. Vaikka en tuota ruokavaliota ole täysin seurannut, eilenkin meni puoli levyä fazerin sinistä ;).
Ompas ihan ilma ulkona... pitänee kohta lähteä kauppaan.
typy ja pähkynä
K.Mänty, olen todella pahoillani vuoksenne. Paljon jaksamisia teille kaikille ja muistakaa ettette jää / ole yksin. Iso hali!
Iso hali myöskin kaikille teille.Tämä viikko on ollut tuskien taivalta, mutta josko nyt rupeaa helpottamaan. Kiitos kaikille lohdullisista sanoista.
Sf-mitoista on ollut puhetta. Omani on mennyt koko ajan ylikäyrillä mutta alkuviikon mittaus rupesi jo olemaan normaalin yläkäyrän kohteilla. Eli viikkoja oli silloin 23+3 ja mitta 24. Mahaa kun on ollut jo ennestäänkin niin alku alkoi suuresti. Neuvolantäti ei ole ollut milläänsäkään ja paino ei ole noussut kuin 4 kg koko aikana.
Kummeistakin oli ollut puhetta. Sylikummiksi pääsee paras ystäväni (nainen) jo lapsuudesta. Lisäksi tulee toinen hyvä ystäväni ( mies) ja pikkusiskoni kihlattunsa kanssa. Nyt kun lapsellani ei ole isää niin ainakin kummeista löytyy sitten tuota vastakkaista sukupuolta. Ja veljeni asuu aivan nurkan takana kihlattunsa kanssa (joka myös raskaana, la elokuussa 06!!!!), joten kyllä niitä miehiäkin elämään mahtuu. Omien vanhempieni lisäksi olen saanut toisenkin mummun ja papan...Enoni asuu lähistöllä ja heillä käyn viikottain melkein kuin omassa kodissani. He odottavat lasta innoissaan ja ovatkin sitten lupautuneet mummoksi ja papaksi!!
Maha antaa potkuja säännöllisesti. Oma olo on ollut tosi väsynyt ja yöt on mennyt tosi levottomasti. Täytyy myöntää että vaikka kuinka poden huonoa omaatuntoa sairaslomasta, niin en varmastikaan olisi nyt töitä jaksanutkaan tehdä. Tämä päivä on viikon ensimmäinen kun olen edes saanut yövaatteet pois päältä. Nukkumiseksi on mennyt.
Huomenna pitäisi mennä onnittelemaan työtovereitani jotka kävelevät alttarille. En muista koskaan olleeni talvihäissä, joten kiva mennä. Maaliskuun puolessa välissä lähdemme tekemään päivä tukholmassa risteilyn, joka saakoon vastata minun " etelänmatkastani"
Hyviä vointeja kaikille ja nauttikaa viikonloppuna auringosta ja vapaapäivistä!
Dolosa ja sintti 24 tasan
osaanottoni K.männylle myös minulta.todella kurja asia,tuollaista ei saisi tapahtua.tuli ihan kyyneleet silmiin.voimia jaksaa eteenpäin.
Osanotot ja Paljon voimia perheellenne K.Mänty!
pid