Tomi Björck kilahti kritiikistä
Ravintolakriitikko Anna Paljakka kirjoitti NYT-liitteeseen mielestäni ihan asiallisen kritiikin Tomi Björckin uusimmasta ravintolasta Brondasta. Siinä oli sekä kehuja että kritiikkiä joistain ruoista ja etenkin huonosta palvelusta. Tomi Björck sitten päätti kilahtaa tästä niin, että laittoi instagramiin kuvan itsestään Brondassa, jossa Paljakkaan viitaten mm. hashtagit #fuckyougranny ja #loskatsuuhun.
Björck älysi sentään poistaa tuon jonkun ajan kuluttua, joten en voi linkata siihen. Mielestäni aivan käsittämätöntä kusipäisyyttä julkkiskokilta. Toivottavasti mahdollisimman moni ehti nähdä tuon kuvan ja teki omat johtopäätöksensä.
Kommentit (673)
Tämän keskustelun avulla sokeriporsas sai kasvot!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 02:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 11:08"]
Ei ole mitään ylireagointia, eikä tarvitse väheksyä äitejä mammoiksi kutsumalla.
Every Day Sexism -projektin kokemukset ovat karua luettavaa. Pojat ja miehet huutelevat Lontoon kaduilla mm. sellaisia rivouksia kuin "I´d like to fuck your face" ja lasten kuullen, eli äiti kävellyt lapsensa kanssa kun ohikulkeva poika/mies kommentoi näin.
"Loskat suuhun" on tismalleen samaa sarjaa.
[/quote]Toki lasten kuullen ei ole hyvä tuollaista huudella, mutta
muuten tuo I´d like to fuck your face- huutelu ei ole minusta paha juttu.
Ja siis olen nainen.
[/quote]
Anteeks? Sua ei haittaa? Sua ei siis haittais, että vaikka kulkisit 25 MINUUTIN MATKAN KOTIIN, sua seurais kaks miestä jotka ei tekis mitään muuta kun kertois miten sun perse on niin herkullinen, että siitä sais sunnuntaisin koko perhe lounasta, arvostelis sun koko kropan, säksättäis sellasta inhottavaa, lakkaamatonta ns. "ylistystä" oikeasti halventamista sulle? Tää olis sun mielestä ok? Miten sä siinä toimisit? Kattoisitko kännykkääsi, yrittäisitkö epätoivoisesti kävellä nopeammin, mitä?
Jos toi ulkonäön arvostelu kiinnostaa, siitä vaan muutat Argentiinaan. katotaan, miten toimit sitten siinä tilanteessa kun et saa olla rauhassa etkä valita sun omaa henkistä koskemattomuutta. Sussa on oikeasti jotain vialla, jos sua "ei haittaa" se, että mies huutaa haluavansa nussia sinua naamaan kadulla. Ei kukaan voi olla noin sairaaloisen epätoivonen huomiosta.
Rohkenen epäillä, ettet sä mikään nainen ole. Pikemminkin eräs tietty melkein kolmeekymppiä lähenevä täällä hyvin ahkerasti roikkuva herrasmies...
[/quote]
Ulkonäön kehuminen on minulle myönteinen asia, ei halventamista. Toki kuvaamassasi tilanteessa olisin ahdistunut,
koska kaksi tuntematonta miestä seuraa minua, mikä on tietysti aina pelottavaa.Ja ymmärrän kyllä, että maailmassa
on naista alistavia kulttuureja, mutta siltikin tuntuu pahalta, että minun heti kuvitellaan ihannoivan
sellaisia kulttuureja vain koska minusta on imartelevaa, että joku mies haluaisi nussia minua naamaan ja että
hän ilmaisee minulle sen ääneen.
Ja kyllä, osuit naulan kantaan siinä, että minulla todellakin on keskimääräistä suurempi huomiontarve, johtuen
vaikeista elämänkokemuksistani.
Ja mitä sukupuoleeni tulee, niin en ole koskaan kokenut olevani 100% tai edes 80 % nainen.
Olin eräässä paikassa safkaamassa stadissa, ei kallis ruoka mutta hyvää, ei tullut loskaa suuhun.
lenkissäkö nyt loskat? Olen niin tykännyt siitä pötkäleestä, en voi kyllä enää syödä enää. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:19"]Joko ruokamyrkytyskeissi on selvinnyt?
[/quote]
Viime viikolla Helsingin kaupungin ympäristökeskus lähetti sähköisen kyselylomakkeen, jossa tiedusteltiin hyvin tarkasti, mitä menun ruokia oli syönyt, tuliko oireita, miten kauan oireet kestivät jne. Ympäristökeskus tekee raportin asiasta ja lähettää sen ymmärtääkseni aikanaan tiedoksi kaikille, jotka ovat ilmoittaneet sairastumisestaan. Ympäristökeskuksen puolelta asia on mielestäni ainakin toistaiseksi hoidettu tosi hyvin.
Hups.
"Näytteet vahvistavat: Björckin huippuravintolasta ruokamyrkytys kuudellekymmenelle"
Tämäkin vielä! Tämähän käy jännäksi... :-D
Tomi Björckin huippuravintolasta ruokamyrkytys 60 asiakkaalle!
Suuren luokan huijari tämä Björck !
Helsingin ympäristökeskuksen mukaan kyse on ruokamyrkytysepidemiasta, joka havaittiin asiakkaiden ilmoitusten perusteella huhtikuun puolivälissä.
Elintarviketurvallisuuspäällikkö Riitta Åberg kertoo, että heille on tullut tieto 60 Gaijinin asiakkaan sairastumisesta ruokamyrkytykseen viiden päivän aikana huhtikuun puolivälissä. Näytteitä on otettu reilusta 10 asiakkaasta, mutta kaikkia tuloksia ei ole vielä saatu.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288691293140.html?ref=rss
Miksi kukaan myrkytetyistä ei nosta oikeusjuttua Björckiä vastaan ja hae suuria korvauksia?
Tai kaikki myrkytetyt kaikki yhdessä hae joukkokannetta ja korvaukseksi miljoonia!!
Minä en ole vähään aikaan nähnyt Tomppaa HK:n mainoksessa. Sen sijaan näin HK:n ihan perusmainoksen, jossa näyettiin tuotetta ja kerrottiin siitä, ilman mitään "juonta". Että olisikohan HK tehnyt uuden setin mainoksia pikatilauksena ja hyllyttänyt Tomin.
Oletteko te muut nähneet tomppamainosta vielä aivan äskettäin?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:02"]Minä en ole vähään aikaan nähnyt Tomppaa HK:n mainoksessa. Sen sijaan näin HK:n ihan perusmainoksen, jossa näyettiin tuotetta ja kerrottiin siitä, ilman mitään "juonta". Että olisikohan HK tehnyt uuden setin mainoksia pikatilauksena ja hyllyttänyt Tomin.
Oletteko te muut nähneet tomppamainosta vielä aivan äskettäin?
[/quote]
Eilen illalla viimeks
Käykää laittamassa HK:lle palautetta niin saadaan se myrkyttäjä limanuljaska pois telkkarista!
Näytteet vahvistavat: Björckin huippuravintolasta ruokamyrkytys kuudellekymmenelle
Keskiviikko 21.5.2014 klo 08.00
Kuusikymmentä asiakasta sai ruokamyrkytyksen ravintola Gaijinista Helsingistä huhtikuun puolivälissä, varmistaa ympäristökeskuksen tarkastus.
Viime aikojen tunnetuin sovinistisesti, narsistisesti, huonosti käyttäytyvä julkkiskokki Tomi Björk jonka ravintolassa vaara ruokamyrkytykselle, mainostaa HK:n tuotteita.
HK siis kannattaa sovinistista, narsistista, naisia alistavaa, loskat suuhun huonosti käyttäytyvää, likaisennäköistä julkiskokkia jonka ravintoloissa on mahdollisuusruokamyrkytykseen!
Sama pätee todennäköisesti HK:N ruokiin?
HK Boikottiin!
Älkää ostako HK: n tuotteita!
Niissä saattaa olla todennäköisyys ruokamyrkytykseen, loskiasuuhun ja törkeään käytökseen!
Nettisivu alla johon voi osoittaa valitukset/palautteet HK:lle
http://www.hookoo.fi/hkscan-finland/
Käykää laittamassa HK:lle palautetta niin saadaan se myrkyttäjä limanuljaska pois telkkarista!
Näytteet vahvistavat: Björckin huippuravintolasta ruokamyrkytys kuudellekymmenelle
Keskiviikko 21.5.2014 klo 08.00
Kuusikymmentä asiakasta sai ruokamyrkytyksen ravintola Gaijinista Helsingistä huhtikuun puolivälissä, varmistaa ympäristökeskuksen tarkastus.
Viime aikojen tunnetuin sovinistisesti, narsistisesti, huonosti käyttäytyvä julkkiskokki Tomi Björk jonka ravintolassa vaara ruokamyrkytykselle, mainostaa HK:n tuotteita.
HK siis kannattaa sovinistista, narsistista, naisia alistavaa, loskat suuhun huonosti käyttäytyvää, likaisennäköistä julkiskokkia jonka ravintoloissa on mahdollisuusruokamyrkytykseen!
Sama pätee todennäköisesti HK:N ruokiin?
HK Boikottiin!
Älkää ostako HK: n tuotteita!
Niissä saattaa olla todennäköisyys ruokamyrkytykseen, loskiasuuhun ja törkeään käytökseen!
Nettisivu alla johon voi osoittaa valitukset/palautteet HK:lle
http://www.hookoo.fi/hkscan-finland/
Joukko kanne ravintolaa vastaan ja paljon korvauksia myrkytetyille!
Siis joukkokanne ja vielä enemmän korvauksia!
Joukkokanne on yhdyssana ;)
suussa tompan hookoo, ja paska tulee ookoo!
Joukkokanteen voi Suomessa nostaa vain kuluttaja-asiamies.
Puhutte ryhmäkanteesta, kuluttaja-asiamies voi nostaa ryhmäkanteen ja asiasta valittajat ilmoittautuvat hänelle ryhmänä.
Mietin, miltä Tomista mahtaisi tuntua jos kyseinen ruokakriitikko, tai vaikkapa joku suosittu ravintolassa ruokaillut naisjulkkis antaisi Tomille somessa palautetta hashtagilla #kesäkurpitsaaperseeseen.
:DDDD