Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~syysSÄTEET 05~~~ Ke-To vko 5

01.02.2006 |

Keskiviikkohon sätehet

Pistetään nyt sitten ehdotusten mukaisesti vähän lyhyemmälle ajalle pinot.

GRINGO - onnea myös sinulle vähän myöhässä, en ilmeisesti lukenut sitä pinoa, missä iloinen uutisesi oli!

MII: Tsemppiä, koita keksiä joku hyvä porkkana (vauvan lisäksi). Uh, muistan oman G-painiskeluni. Tällaiselle tiimityö-ihmiselle yksinäinen puurtaminen oli tuskaa. Sitten löytyi onneksi työpaikka ja fiksu työnantaja, joka lisäsi sopimukseen reilun palkan korotuksen kunhan maisterin paperit on plakkarissa, johan alkoi tulosta syntyä!

Eipä voi PYRYlle neuvoa antaa, vain oman kokemuksen: ekassa raskaudessa ulkopuoliset ei mahaa juuri huomanneet ennenkuin puolenvälin jälkeen. Rintaliivit taisi mennä kuppikokoa suuremmaksi 17+, tässä toisessa turpoaminen on molempien osalta käynyt nopeammin. Tunteepa tällainen suht pienirintainen edes joskus elämässään olonsa täyteläisemmäksi :) Toivottavasti ompelijasi on siis luova ja keksii ¿joustavia ratkaisuja¿!

Harrastus-G: Tämä puskassa eläminen on vaikuttanut jo harrastuksiin muutenkin eli eipä täällä liikuntaa muuta ole kuin koti-pilates. Laitesukellus, uiminen, kuntonyrkkeily ja bodypump tunnit on olleet vaihtelevasti listalla, vaan eipä onnistu täällä! Lyhyen aikaa pystyin lenkkeilemään, mutta ilmasto asettaa sille melkoisia rajoituksia. Raskaana hengästyminen ja huimaus alkaa aika aikaisessa vaiheessa, eli hiljentää olisi pitänyt joka tapauksessa. Käsitöitä (ompelu etenkin) teen yleensä, vaan eipä ollut konetta muuttokuormassa mukana :( ja kokkailuakin voi kutsua harrastukseksi. Jäljellä on nyt lähinnä sisustuslehtien ja kirjojen tavaaminen aina kun niitä käsiinsä saa, ja esikoisen kanssa touhuaminen. Salsaa mä vielä joku päivä opettelen tanssimaan oikein kunnolla ja nuoruuden ratsastus harrastus elvytetään vielä!

Uh, on aika masis päivä tänään: mies joutui viimeyönä tosi ikävän onnettomuuden silminnäkijäksi. Tilanne oli tosi hankala, kun täällä ei voi samalla tavalla auttaa tai edes mennä poliisin juttusille ilman vaikeuksiin joutumisen riskiä - kyllä tuntuu suomalainen yhteiskuntajärjestys tällaisella hetkellä arvokkaalta... 9 viikkoa paluuseen, ja jää kyllä aika -ska maku suuhun tästä keikasta.

Ai niin, se sukupuoli: kyllä ne konkarit tietää ;) Tulokas esitteli sulojaan aika auliisti l. me olisi taidettu ¿tietää¿ ilman lääkärin ilmoitustakin - poikahan se siellä. Oireet olleetkin samanoloisia kuin ekastakin. Säästymme siis suuremmilta vauvahankinnoilta, enkä pääse vieläkään ompelemaan mekkoja ;D Esikoinen 2v 3kk on tosin ilmoittanut että haluaa siskon, ja jos on veli niin annetaan lääkärisedälle :-O Henkinen valmistautuminen on siis aloitettava varhain...

Tulipahan TAAS tekstiä, lukee ken jaksaa - voikaamme paksusti,

Mae & ¿tulokas-odottamassa-uutta-työnimeä¿ 18+6

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt uskaltaudun pikaisesti piipahtamaan tällä puolella.

Tänään siis testasin uudemman kerran, ja saman tien kun kastoin testiliuskan niin pamahti 2 viivaa näkyviin. Nopeesti kerrottuna testasin siis kp40 negan ja pitkäkiertolaisena aloitin lääkärin määräämät terot. Ihmettelin, kun teroista huolimatta menkat ei alkaneet, vaikkakin nyt tiistaina täti piipahti pikaisella päivän visiitillä. Ja nyt sit pamahtikin plussa.

Vielä on pakko suhtautua varauksella tähän uuteen olotilaan, juuri tuon verisen vuodon takia, mutta myös sen takia, että sen terokuurin kerkesin syödä (mutta ei kai siitä voi haittaa sikiölle olla) mutta myös se, että punaviiniä tuli otettua vielä viikonloppuna sekä edellisenä vähän vahvempaakin, kun tosiaan luulin, ettei toivoa raskaudesta ole.

Huomenna ajattelin jo soitella neuvolaan, sillä vauvalaskurin mukaan nyt VOISI olla jo menossa viikko 8. mutta pitkistä kierroistani johtuen ja tuosta yhdestä negasta, luulisin et joku vko 4 vois olla oikeampi. Kannattaa ilmeisesti kuitenkin soitella jo hetimiten.

Heti alkuun pakko laittaa gallupia, eli

OLIKO MIEHENNE MUKANA JO HETI EKALLA NEUVOLAKÄYNNILLÄ? Kävin kaupunkimme kotisivuilla, ja siellä luki, että myös miehet ovat tervetulleita joka käynnille, mutta mietin vaan, että onko siihen syytä vielä tässä vaiheessa? Toisaalta olisi mukava, jos mieskin pääsisi kuulemaan sydänäänet heti ekalla kertaa, jos niitä nyt edes vielä silloin kuulee.

Näinhän tässä sitten kävi, vaikka väitin olevani nyt kovin varovainen suhtautumisessani tilanteeseemme, niin kappas täällä jo suunnitellaan ekaa neuvolakäyntiä :)

Näin ne ajatukset muuttuu

[color=Red] Olivia [size=6] ♥

Vierailija
42/56 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut aktiivinen päivä taas, kiva! Jospa huomenna päiväpino kokeeksi? Pääsen jo iltapäivästä sitä kartuttamaan jutuillani.

Pyry, ikävää että teidän häämatka kauas ulkomaille kariutuu rokotusten puutteeseen. =( Mutta monet kehuneet es. Riikaa tuossa naapurissa. Siskoni kävi siellä ja tykkäsi kovasti. Ja sitten tuossa naapurissa Visby kanssa ihana paikka. Eli kyllä niitä kivoja vaihtoehtoja löytyy. =)

Kathy, onnea huomiselle! Tulehan kertomaan ultra kuulumisia heti kun ehdit. Hym... mitenhän osaan olla töissä kun mietin asiaa.... Lähteekö mies mukaan katsomaan tulokasta?

Taelsa, saatat kyllä joutua pitkäänkin kestämään tuota kuvotusta ja pahaaoloa. Yksi ystäväni joka samoilla viikoilla miun kanssa oksentaa edelleen melkeinpä päivittäin. Mutta toivotaan että siulla ei olisi vastaava tuuri.

Hippis, samoin miulla ollut noita vihlaisuja pitkään ja alkoivat aika aikaseen. Tänään vähän töissä viilteli mahaa taas.... kuuluu " taudin" kuvaan.

Pomon kanssa tänään juteltiin niistä iltavuorojen lopettamisesta ja oli aluksi samaa mieltä kun eilenkin. Sitten alkoi miettimään, että eihän miulla ole töitä enää kauan kun maaliskuun alussa oli puhe niitä iltoja välttää. Eli maalis- ja huhtikuu kokonaan. Toukokuussa miun kai pakko pitää jo kesälomia ja miulla muutenkin vielä 9 päivää lomaa jäljellä. Eli asia on kait nyt reilassa ja huomenna vielä puhutaan asiasta. Yritän kyllä selvittää liitosta että onko miun pakko pitää noita kesälomia jo toukokuussa, aattelin että olin niitä pitänyt vasta sillon kun äippäloma loppuu. Hitsi kun on paljon murheita..... Niin ja se lääkäri oli kirjottanut vääränlaisen paperin, oli kieltänyt yövuoro eikä iltoja. Sitäkin piti tänään setviä. Miksihän noin paljon tullut ns. ongelmia tänään... Oon ihan kypsänä ollut.... AAG!!!!!!!!!!!!

Kamala flussa iskemässä, olo surkea. Ja ei voi ees noita nenäsumutteitakaan kai käyttää raskaana ollessaan. Mitenhän saan nukuttua ensi yönä, että en tukehtu.

Tulipas valittava viesti, mutta vähän helpotti mieltä.

Nyt jotain haukkaamaan,

Kidelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siun viesti oli tullut sinä aikana kun kirjottelin. Ihanaa että se plussa sieltä tuli ja raskaana olet!!! Varmaan mahtavaa, kun olit jo niin masiksessa. Onnea myös miehellesikin! Eikun tervetuloa vaan joukkoon ja onnellista mahan kasvattelu aikaa!!!

Niin monilla mies ollut mukana neuvolassa montakin kertaa ja ainakin ekalla kerralla. Oma mieheni ei ole ollut mukana kun ultrissa. Ei päässyt neuvoloihin ja ei ollut niin halukas niihin tulemaankaan. Itse kanssa olin sitä mieltä, että ei hänen sinne tarvitse tulla. Nyt on puhunut, että voisi tulla joku kerta kuuntelemaan sydänääniä.

Nyt mentävä,

Kidelma

Vierailija
44/56 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa! Heti ekaksi Olivialle, kiva nähdä sut täällä puolella :o) Elä stressaa siitä alkoholista, en jaksa uskoa että sillä ois ollu vielä vaikutusta. Hyvä kuitenkin käydä neuvolassa ja kysästä ettei itteä jää vaivaamaan ja pääsetpähän selville niistä viikoistasi!

Mulla on yks kysymys... nimittäin voiko turvotusta olla jo nyt niin paljo, että muutama viikko sitten ostamani juhlapuku melkein soi päällä. Tissit on tursahtanu, mutta että maha?!? Laskeeko turvotus kenties vielä, toivottavasti ei ainakaan pahene, sillä sitten olen lirissä ku tuota kyseistä klänninkiä pitäs käyttää parin viikon päästä... Siis kertokaa, että tuo turvotus laskee :o)

Mutta nyt täytyy painua pehkuihin!

Haaveilija rv 4+2

Vierailija
45/56 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidelmalle tulin lähettämään sylintäydeltä myötätuntosäteitä pomon tyhmän kommentin vuoksi!! Itsekin kolmivuoroa tekevänä voisin kuvitella, että pikkasen enemmän voisi pomokin tuollaisessa tilanteessa olla hienotunteisempi.. Ja lääkärikin vielä kirjoittanut väärän todistuksen, höh!! Tsemppiä sinulle Kidelma!

Riika

Vierailija
46/56 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko mennyt töissä niin myöhäseksi, etten ole tosiaan koneelle päin ehtinyt vilkaistakaan! Nyt yritin pikaisesti päivittää itseäni;

Onnea Olivia ja tervetuloa tänne odottavien puolelle! Ja kaikki muutkin plussanneet!

Kathy, tsemppiä huomiseen ulrtaan! Varmasti jänskättää kovin, toivotaan että asiat mallillaan, tulethan kertomaan kuulumisia tänne!

Kidelma, nyt hommaat kunnon laput siltä lääkäriltä, ei tosiaan kannata turhaan revitellä! Soita liittoon ja tarkista tuo loma-asia kuntoon! Mun mielestä sen voi itsekin päättää, eikä sun nuiva pomosi, perkele!!! Ja kun oikein alkaa vituttamaan, niin sun pitää mennä vähän valittamaan särkyjä, niin pääset saikulle samantein ;-D ja sehän ois sille oikein!

Pyry, elä nyt vallan toivoasi heitä, Suomen maa kesällä aivan tihkuu romantiikkaa ja heinälatoja...Toki varmasti harmittaa, jos kaukoloma jää tältä erää, mutta toisaalta voi sitten tehdä useamman pienen reissun! Ja noi sun laskelmasi, ihania! Oikein " voimautti" mua nuo sinun teoriasi!

Omaa napaa, siis huomenna alkaa seiska viikko. Ens viikolla ajattelin neuvolaan soitella. Vointi ihan jees, väsyttää toki aina vain, mutta muita ihme oloja ei ole ollut! Näin unta toissayönä, että poika-vauvaa odotin-on se jännä, kun nämä vauva-ajatukset puskee jo uniinkin.

Nyt siis sinne, unten maille!

Itse en oikein sitä suljettua porukkaa niin kannata /johtunee siitä, että olen niin kädetön näiden koneiden kanssa, no ei vaan, kaipa mä sinne suoriutunen jos se päätetään perustaa. Tämä vaan on sillä tavalla niin mukava, kun on jatkumo tuolta kuumeilu puolelta ja ollaan ns. yhteistyössäkin koko ajan ;-)

Jibbiajee,,,perjantai onneksi huomenna!

Vierailija
47/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti piipahtamaan ennen töihin lähtöä. *ei millään tavalla riippuvainen palstasta*

Ai poika tulee Maelle. :) On se odottaminen varmasti sitten jollain tavalla erilaista, kun tietää, kumpi on tulossa. Näin tietämättömänä vauva tuntuu ehkä jollain tapaa vielä suuremmalta mysteeriltä. Eilen taas juteltiin miehen kanssa sukupuoliasiasta ja edelleen oltiin molemmat sitä mieltä, ettei sitä lähdetä kyselemään. Mutta eiköhän tuota ultrassa tule kuitenkin kurkittua. :)

Ihan mukava muuten tämä kahden päivän pino sitenkin, kun itse en päivällä tänne pääse, ei jää sitten kaikki kirjoittelut illalla vain " viimeisiksi kommenteiksi" .

Nyt on riennettävä, tätä en kehtaa myöhästymisen syyksi sanoa! :D

Mukavaa keskiviikkoa,

mallariina ja masulainen rv 16+2

Vierailija
48/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=RoyalBlue] Muutama päivä sitten meni ennen kuin tänne pääsin, kiirettä on ollut. Viikonloppuisin harvoin mitään joudan kirjoittelemaan ja alku viikko meni sitten muissa hommissa. Ehkä ihan hyväkin pitää välillä pieniä taukoja ;) [/color]

[color=FF34B3]Paljon onnea plussasta PYRY, HIPPI-HIIRI ja GRINGO ja tervetuloa tällepuolen masua kasvattelemaan :)) [/color]

[color=RoyalBlue] Mitähän muuta piti¿oli noissa viikonlopun ja alkuviikon pinoissa sen verran lukemista ettei paljon jäänyt mieleen, mutta harrastusgalluppi taisi olla. Minulla ei nykyisin ole oikeestaan mitään harrastuksia, mutta jos jotain sanois niin luen paljon ja käyn uimassa. Ennen soitin paljon pianoa ja poikkihuilua (olikos joku muukin joka huilua soittelee?) Sitten kyllästyin ja myin molemmat pois ja nyt harmittaa :((

Miille tsemppiä gradun kanssa, kyllä se siitä valmistuu!!

Maelle siis poika tulossa, onhan se erilaista odottaa kun tietää kumpi tulee :)

Jedelle taasen kiitos listan päivittämisestä :) Jokos me kohta saadaan sua jännäillä ja tänne odotella? ;) Tuosta listan päivityksestä tuli mieleen, että miten olis jos laitettais se ihan omana aloituksena ja sitten jokainen voisi omalta osaltaan ilmoittaa muutoksista siihen listan perään, ei tartteis Jeden (tai kuka sitten päivittelee) sitten metsästellä muutoksia pinoista vaan näkis siitä heti.

Minäkin kannatan että kokeiltais päivän tai parin pinoja, etteivät mene liian pitkiksi. Nyt alkaa tätä porukkaa olla jo niin kivasti että eiköhän me saada pinoille pituutta vaikka olisikin vain päivänpinot :)

Kukas se ihmetteli kun viikot menee niin nopeesti, no itekin olen jotenkin ihmeissäni kun nyt jo näin pitkällä, enää vajaat kolme viikkoa ja on jo puoli väli! Vastahan sitä plussas ja ihmetteli kun muut on jo noin kamalan pitkällä :)

Mutta nyt aamukaffelle, tunti mennyt työaikaa enkä ole mitään tehnyt, no kahvilla on hyvä alottaa työt. Vaikuttaa taas pahasti siltä että tuun täällä roikkumaan koko päivän.

nellariina 17+3

Vierailija
49/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Yksi palsta-addikti ilmoittautuu taas. Tosin tänään pää vähän kellertävänä, koska vaalea tukkaväri oli juuri sen 10 min liikaa¿ =D No, onneksi se vähän haalistuu pesussa, joten viikon päästä väri on varmaan ihan hyvä. Minulla usein käy juuri noiden vaaleiden värien kanssa niin, että jos ovat liian kauan, tulee vähän kellertävä ensin. Juurikasvuun tarttuu niin herkästi.

Jajalle vastaukseksi, että meillä on ne häät huhtikuun lopussa. Niin ja Maelle vinkkipyyntöä, koska olemme menossa häämatkalle Thaimaaseen (Bangok + Samui), jotta olisko jotain konkarin neuvoa/vinkkiä? Tai onko muilla vinkkejä, myö kun ollaan sitten ensimmäistä kertaa kaukomatkalla (Euroopan rantalomia on kierretty jo kyllästymiseen asti). Tosin huomasin, että minulla on jäykkäkouristusrokotus mennyt vanhaksi, ja myös hepatiittirokotukset pitäisi ottaa. Voikohan niitä ottaa raskaana ollessa lainkaan? Jos ei, niin sitten meiltä vain jää matka väliin. Ja säästyy aika monta euroa. =)

Sitä on myös Maelta pitänyt kysyä, että mikä tarina teidän siellä asumisen takana on? Olen tullut sen verran myöhään syksyllä Syyssäteisiin, että en ole tainnut sitä koskaan kuulla. Vai poika tulossa¿ ihana tuo teidän toisen naperon kommentti ¿jätetään lääkärille¿. =D =D Jospa hänkin sitten ajan mukaan heltyy, hih.

Voih, minäkin jo kovasti haluaisin tietää, kumpi on tuloillaan. Tämä raskaushommeli taitaa olla minulle melkoinen kasvunpaikka, kun olen NIIN kärsimätön. =)

Maelle ja Miille vielä kommenttia, että minulla oli gradun kanssa ihan sama juttu kuin Maella: palkka nousi Todella Tuntuvasti valmistumisen myötä, joten siinä kyllä motivaatio kipusi kattoon! Voisihan se toimia, jos saisi sovittua vaikka miehen kanssa, että joku hyvä palkinto odottaisi sitten... Tosin perheen budjetista repäistyt palkinnot eivät varmaan ole yhtä hyviä porkkanoita kuin talouteen työnantajalta tuleva lisäraha. =)

Toisaalta, olen seurannut yhden läheisen ihmisen sairastumista kesken graduprosessin. Eipä siitä kannata koko elämän onnistumis/epäonnistumiskoitosta tehdä. Se on kumminkin vaan gradu. Pitää elämässä olla aikoja (esim. sovitut lomat, tietyt viikonpäivät, jne.), jolloin ei tarvitse tuntea syyllisyyttä kesken olevasta työstä.

Josta puheen ollen, pitäisi varmaan tehdä näitä töitäkin täällä töissä. Viime viikko meni niin haipakkaa, että olen tämän viikon alun vain vähän puuhastellut ja miettinyt vauvoja ja hääkortteja. Nyt ryhdistäydytään. *suoristaa ryhtiään ja alkaa siirrellä työpapereita pöydällä miettivän näköisenä*

Pyrtsi

Vierailija
50/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Mae76, kyllä konkarit tietää joo, mutta oman vauvan sukupuolta ei kyllä osaa arvuutella. Tai kyllä mulla pieni arvaus on, mutta en tiedä onko ultraava lääkäri samoilla linjoilla. Vielä viikko piinaa edessä.. =D

nellariina: Aika tosiaan menee kuin siivillä. Minäkin käänsin jo aamujunan viikonloppuna. Nyt alkaa jo enemmän pyöriä synnytys yms. asiat mielessä.

Vein tuossa jo esikoisen päiväkotiin. En muista olenko teille esikoisestani kertonut, mutta tässäpä lyhyt tarina pojasta. 1½v neuvolasta pojalle laitetiin lähete lasten neurologiselle puheen puuttumisen ja kontaktin saamattomuuden vuoksi. Siis lääkäri ei saanut kontaktia. Kotona ei ollut ongelmia, enkä ollut osannut olla edes huolissaan koko pojasta. Esikoinen kun oli, niin eihän sitä edes tiennyt miten lapset kehittyy. No 2v. oltiin viikon jakso Oysissa ja diagnoosiksi annettiin kielen ja puheenkehityksen vaikeus, autistiset piirteet, vuorovaikutuksen ongelmat. Oys suositteli myös päiväkotihoitoa kuntoutuksellisista syistä. Kesään mennessä puheessa ei tapahtunut mitään edistystä ja olin äitinä huolesta sekaisin. Olin ihan varma, että poika on vähintäänkin lievästi kehitysvammainen. Mutta yhtäkkiä kesällä poika alkoi puhumaan. Aluksi pelkkiä sanoja, kuukauden päästä lyhyitä lauseita ja nyt puhuu jo 5-6 sanan lauseita. 3v. oltiin taas Oysissa viikko ja nyt diagnoosina on " enää" puheen ja kielenkehityksen erityisvaikeus (ilmeisesti dysfasia) ja vuorovaikutus ongelmat. Pojan kehitys jää ikätasosta 3-6kk ja siihenkin on syynä juuri nämä kielenkehityksen ongelmat. Ymmärtämisessä on vielä puutteita, eikä varsinaista vuorovaikutuksellista puhetta vielä juurikaan ole. Voitte kuvitella kuinka onnellinen äiti oli, kun kysyin maanantaina päiväkotipäivän jälkeen pojalta, että mitä ruokaa söit päiväkodissa ja poika vastasi!!! Sanoi, että lihapullia ja soppaa. Ja niitä juuri oli päiväkodissa syöty. :) No mutta kehitystä tapahtuu koko ajan huimaa vauhtia, mutta vielä ei tiedetä ottaako poika ikäisensä kiinni ennen kouluikää, vai meneekö sitten erityisluokalle. Se jää nähtäväksi. Siksi siis poika on päiväkodissa, vaikka minä olen kohta 2v kuopuksen kanssa kotona. En tiedä miksi tämänkin kerroin, mutta kirjoittelenhan teidän kanssa lähes päivittäin, joten eipähän tarvitse sitten enää myöhemmin selitellä pojasta sen kummemmin.

Mä olen nyt tosi huolissaan mun jatkuvasta makean himosta ja painon noususta. Tänä aamuna vähän lohdutti kun katsoin neuvolakortista, että edellisessä raskaudessa painoin tässä vaiheessa vielä reilun kilon enemmän kuin nyt ja painoa ei silti tullut " kuin" 12kg. Esikoiselta kun tuli huimat 20kg... Eli toivoa on, että pysyisin tuossa lähempänä kymmentä kiloa mikä tavoitteena olisikin.

Vielä yksi kysymys...joku (taaskaan en muista kuka) harrasti laulua. Minkälaista laulua harrastat? Kiinnostaa kovasti kun itsekin käyn laulutunneilla. Mä itse käyn pop-jazzlaulutunneilla.

Mitäkähän muuta...taidanpa jättää palstatilaa muillekin!

mirju ja pikku-pööpöti 20+3

Vierailija
51/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unohtanut, mutta haluaisin sitä aina välilä taas käyttää. Ja mites siihen sai sen koon ja värinkin valittua. Jos jollain ois aikaa ja viitsimystä auttaa, niin suurkiitos! :)

mirju taas

Vierailija
52/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Kaikille tuntuu kuuluvan ihan hyvää tänä aamuna. Itse pyörin taas kerran viime yön ja tuntuu etten ennen neljää nukkunut yhtään, aamulla sitten heräsin 9 aikaan. Onneksi tavallaan ilta niin saa nyt ottaa ihan rennosti, tosin illalla saattaa väsy iskeä.

Muuten, miten ihmeessä se mun hirveä väsymys voi olla poissa, nukun yöt kyllä huonosti mutten ole läheskään niin väsynyt kuin parisen viikkoa sitten. hmm... muutkin oireet kadonneet... hui.. no rinnat on edelleen turvoksissa ja arat ja tuntuu että tuo huonovointisuus riippuu päivästä, mutta sitäkin on välillä. Jotenkin kuulostelee itseään kun odottaa sitä ultraa ja sen tuomaa uutista... pitäisi nyt vaan ajatella positiivisesti!

Mirju, siinäpä olikin tarinaa, kiva kuulla että pojan kehitys jatkuu kuitenkin normaalina ja varmasti ottaa muut kiinni ajallaan! On ne vaan tuollaisetkin raskaita mutta sitten taas niin antoisia kun näkee edistystä tai kuulee :)

Ja niitä sydämiä... kirjoita kaikki nämä yhteen niin saat sydämen..

& hearts ; jos haluat väriä [ color = pink ] [/color] ja jos taas kokoa [ size = 6 ] [/size]ja siis kaikki yhteen pötköön. Ja nuo värit ja koot ennen tuota sydämen koodia. Ja jos tekstiä haluat jatkaa senkin jälkeen, muista " sulkea" käsky [ / color ] Ensin tuo poikkiviiva ja sitten se käsky jonka haluat lopettaa. Meneepä vaikeaksi selittää...

kursivoitua tekstiä saat [ i ]

[/quote]

ja " pulleata" [ b ] [/b].

Harjoittele ihmeessä, kyllä se siitä lähtee ;)

Jepulis, vai tulee Maelle poika, mä olen kans ihan kahden vaiheilla tuon tietämisen suhteen, toisaalta olis kiva asennoitua jo raskaana ollessa siihen sukupuoleen, mutta eihän nekään satavarmoja ole.. aika näyttänee kumpaan päädytään. Ei ole enää pitkä aika niin pääsette takas kotisuomeen, ihanaa varmasti palata!

Pyry, mun mielestä noita rokotuksia saa ottaa raskaana ollessa, mutta soita terveydenhoitajalle tms. niin kyllä se ne osaa kertoa. Ja Samuille... kuulemma rauhallinen paikka, taitaa sopia hyvin masunkasvattelijalla ;)

Mihis muuten Labanen katosi, kuulitteko siitä silloin kun se plussasi tällä puolella? Se kun on tuossa listassa ja sitten yx päivä se vaan hävis.. hu huu... olis hauska kuulla kuulumisia! Ja onpa tuossa listalla aikas monta muutakin, joiden en ole koskaan nähnyt edes tänne kirjoittavan, hu huu... taustailjoista palstailijoiksi?!?!

Ei mutta nyt on kone pyörinyt, pitää mennä pistää ukon salibandy kamat kuivumaan!!!

Lumista keskiviikkoa kaikille!!!

Terkuin Kathy ja sintti rv 8+1 [color=pink]♥

Vierailija
53/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=RoyalBlue]Kathykin taitaa hallita nämä sydän, väri ja lihavointijutut, joten auta minua pliiiss :) Jedelle laitoin kysymyksen tuonne kuumepuolelle, mutta kysyn täälläkin. Kysymys on siis lihavoinnista, en saa sitä onnistumaan tuossa heinisten esittelyissä. Tarkotus oli siis la listaan laittaa päivät normaalisti ja nimet lihavoida, mutta kun ei se onnistu. Oon laittanu sen komennon, mutta kai mä teen jotain väärin. Voisko Kathy tai joku muu joka osaa käydä katsomassa tuolla saitista sanottua-palstalla mitä mä teen väärin. Siellä on siis se versio jossa nämä lihavoinnit pitäisi näkyä.

" kiittää jo etukäteen"

Missä te kaikki olette?? Tää on niin mun tuuria, et silloin kun minä voisin olla täällä, niin muita ei ole ja sitten kun en pääse, niin te höpöttelette ihan mahottomasti. :)

nellariina

Vierailija
54/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne neuvolaan kysyäkseni, että onko siellä ensimmäisellä kerralla ultra vai ei. Oman hoitsun numerosta vastasi joku toinen, joka sitten sanoi, että eka ultra tehdään 10. viikolla. Hän ARVELI, että saan sitten sen ultra-ajan ekalla kerralla, koska menen sinne 8. viikolla (siis oviksen mukaan laskettuna). Oma hoitsu kumminkin höpisi jotain, että toistaiseksi lasketaan kuukautisten alusta, jolloin sitten olisi 10. viikko ja kenties sitten se ultra. Eli eihän se selvinnyt. Hyvin alkaa tämä show. =D

Niinpä ajattelin pelata varman päälle, ja otin yksityiseltä ultran kaksi päivää ennen neuvolaa, eli päivälle 7+2. Saapahan siinä sitten (ovistikkujen lisäksi) varmistusta raskauden kestosta, ja on sitten tiedossa mennessä neuvolaan. Jos tulee kaksi ultraa samalle viikolle, niin menköön, hihii. Olisi kuitenkin kiva, että siellä neuvolassa päästäisiin heti ¿oikeille viikoille¿, koska olen jo etukäteen huolestunut siitä, että tutkimukset tulevat sitten väärään aikaan, jos kuukautisista lasketaan. Olen niin ylisuunnitelmallinen ihminen, etten kestä sellaista ¿sinnepäin¿-tekemistä. =D Ja tämän ylitsevuotavan rönsyilyn päätteeksi selvennys, että ovis oli miulla kp25.

T. Pyrtsi Patalaiska

Vierailija
55/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tänään vasta nyt kirjoittelmaan, kun tuo ensimmäinen neuvola oli tänään!!! Kaikenlaista täti kyseli, ja on ihan mukavakin. Onneksi toiveeni piti paikkansa, ja kuultiin ne pikkuiset sydän äänet. Tiheyttä en voi nyt kertoa, koska täti pisti pelkän plussan neuvolakorttiin, vaikkakin laski ne. Mulla on varmaan oudonlainen kohtu, koska niin esikoinen ja tämä kakkonen on " sijoittunut" liian ylös. Täti epäili, että tästä syystäkin saatiin ehkä ne sykkeet jo nyt kuuluviin.

Ollaan hieman pienemmältä paikkakunnalta kotoisin, joten meillä ei np-ultraa tarjota. :( Ensimmäinen ultra on vasta huhtikuussa. Muutenkin nämä aikataulut on ihan eerilaisia kuin teillä. Seuraava neuvola vasta maaliskuun alussa, koska olin nyt neuvolassa liiian aikaisin!!!

Jos kirjoitellaan ihan vaan omaa napaa, niin muuten elämä on yhtä p:tä tällä hetkellä. Lauantaina avokki hieman suuttui mun yhdelle kommentille, no nyt riita on jo niin pitkällä, että hänen vanhempansa ovat katkaisseet toistaiseksi välit kanssani! Ei sitten oikein tiedä iloitakko tämän päiväisestä vai ajattelisiko ihan jotain muuta......... Täytyy vain toivoa, että avokki heltyisi mahd. pian. Jos aikaisemmat riidat pitää paikkansa, niin huomenna viimeistään pitäisi puhua mulle. (meillä ei siis varsinaisesti riidellä vaan eletään mykkäkoulussa) Turhauttavaa silti...

Mutta en viitsi enempää omista murheistani kirjoitella

Anu ja rv 10+3

Vierailija
56/56 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käypäs vilkaisemassa saitista sanottua...jne- se sun testailu. Kävin kattomassa ja kokeilin sinne, sieltä puuttui ekan heinäsirkat -sanan jälkeen lihavoinnin lopetus-koodi, eli siksi ne oli kaikki lihavoituja sen jälkeen! :)

-Jede