~~~syysSÄTEET 05~~~ Ke-To vko 5
Keskiviikkohon sätehet
Pistetään nyt sitten ehdotusten mukaisesti vähän lyhyemmälle ajalle pinot.
GRINGO - onnea myös sinulle vähän myöhässä, en ilmeisesti lukenut sitä pinoa, missä iloinen uutisesi oli!
MII: Tsemppiä, koita keksiä joku hyvä porkkana (vauvan lisäksi). Uh, muistan oman G-painiskeluni. Tällaiselle tiimityö-ihmiselle yksinäinen puurtaminen oli tuskaa. Sitten löytyi onneksi työpaikka ja fiksu työnantaja, joka lisäsi sopimukseen reilun palkan korotuksen kunhan maisterin paperit on plakkarissa, johan alkoi tulosta syntyä!
Eipä voi PYRYlle neuvoa antaa, vain oman kokemuksen: ekassa raskaudessa ulkopuoliset ei mahaa juuri huomanneet ennenkuin puolenvälin jälkeen. Rintaliivit taisi mennä kuppikokoa suuremmaksi 17+, tässä toisessa turpoaminen on molempien osalta käynyt nopeammin. Tunteepa tällainen suht pienirintainen edes joskus elämässään olonsa täyteläisemmäksi :) Toivottavasti ompelijasi on siis luova ja keksii ¿joustavia ratkaisuja¿!
Harrastus-G: Tämä puskassa eläminen on vaikuttanut jo harrastuksiin muutenkin eli eipä täällä liikuntaa muuta ole kuin koti-pilates. Laitesukellus, uiminen, kuntonyrkkeily ja bodypump tunnit on olleet vaihtelevasti listalla, vaan eipä onnistu täällä! Lyhyen aikaa pystyin lenkkeilemään, mutta ilmasto asettaa sille melkoisia rajoituksia. Raskaana hengästyminen ja huimaus alkaa aika aikaisessa vaiheessa, eli hiljentää olisi pitänyt joka tapauksessa. Käsitöitä (ompelu etenkin) teen yleensä, vaan eipä ollut konetta muuttokuormassa mukana :( ja kokkailuakin voi kutsua harrastukseksi. Jäljellä on nyt lähinnä sisustuslehtien ja kirjojen tavaaminen aina kun niitä käsiinsä saa, ja esikoisen kanssa touhuaminen. Salsaa mä vielä joku päivä opettelen tanssimaan oikein kunnolla ja nuoruuden ratsastus harrastus elvytetään vielä!
Uh, on aika masis päivä tänään: mies joutui viimeyönä tosi ikävän onnettomuuden silminnäkijäksi. Tilanne oli tosi hankala, kun täällä ei voi samalla tavalla auttaa tai edes mennä poliisin juttusille ilman vaikeuksiin joutumisen riskiä - kyllä tuntuu suomalainen yhteiskuntajärjestys tällaisella hetkellä arvokkaalta... 9 viikkoa paluuseen, ja jää kyllä aika -ska maku suuhun tästä keikasta.
Ai niin, se sukupuoli: kyllä ne konkarit tietää ;) Tulokas esitteli sulojaan aika auliisti l. me olisi taidettu ¿tietää¿ ilman lääkärin ilmoitustakin - poikahan se siellä. Oireet olleetkin samanoloisia kuin ekastakin. Säästymme siis suuremmilta vauvahankinnoilta, enkä pääse vieläkään ompelemaan mekkoja ;D Esikoinen 2v 3kk on tosin ilmoittanut että haluaa siskon, ja jos on veli niin annetaan lääkärisedälle :-O Henkinen valmistautuminen on siis aloitettava varhain...
Tulipahan TAAS tekstiä, lukee ken jaksaa - voikaamme paksusti,
Mae & ¿tulokas-odottamassa-uutta-työnimeä¿ 18+6
Kommentit (56)
-Pyry-:
Voi hitsi. Itsellä ei niin väliä, mutta nyt on vähän sellainen olo, että pilasin meidän häämatkan. Kiva kiva.-P-
Äläs nyt Pyry noin ajattele!!Suomessahan on monta IHANAA paikkaa mihin voitte häämatkalle mennä,vaikka matka jäisikin lyhyemmäksi kuin ulkomaille meno olisi ollut niin matka se on silti!Pääasiahan se on että nautitte toisistanne ja saatte mahtavan lahjan sitten kun vauva syntyy!!
Meillä on häämatka viel tekemättä ja tarkotus ois joskus lähteä jonnekkin,siis Suomessa lomailemaan.=) Ehkäpä sitten kun lapset kasvavat vähän.xD
Jonzu
Äkkiä pääsin kirjoittamaan, kun koulu vie taas liikaa aikaa....
Mutta avokki on jo onneksi leppynyt :) Muisti että mulla neuvola eilen, joten kyseli illalla sitten kuulumisia ja vointeja, ja muutenkin puitiin taas kaikki asiat kohdilleen.
Jonzu kyseli, et missä asutaan, koska np-ultraa ei tarjota. No voin ihan paljastaa, että varsinais-suomessa sellainen kaupunki kuin Loimaa. On noin 70 km turkuun, eli jos haluaisin, niin pitäisi varata turusta yksityiseltä aika. Ja näin opiskelijana siihen ei kauheasti varaa ole. Meillä siis vain rakenneultra noin vk 18-20 ja rv 34-36 kun pohditaan synnytystapaa, niin ultrataan nopeasti maha-asukin kuulumiset.
Sitten oli jotain puhetta yhteisön perustamisesta. Mulle ihan sama, kuulun tuohon elohiirten yhteisöön, mutta kertaakaan en ole kirjoittanut sinne:) jotenkin tuntuu tämä lista paljon kotoisemmalta.
Mutta täytyy jatkaa lukemista tenttiin....
Anu ja rv 10+4
[color=green]Näin viime yönä unta, että meille syntyi poika. Jotenkin tuli hassu olo koska mulla on koko aja ollut tyttö-olo tai sit se on vaan mun omassa päässä. Tosin tuo uni voi johtua siitäkin kun illalla miehen kanssa puhuttiin että kumpi haluttais ja halutaanko etukäteen tietää sukupuoli. Ei vielä päätetty, mutta kai se pitää sit ennen ultraa päättää. Mä ite jotenkin haluisin tietää mutta toisaalta taas en. Hmm.. hankalaa.
Tänä aamuna ajattelin, että jos tää olotila jatkuu vielä pitkään niin mä en tykkää ollenkaan. Etova olo on sit kauheeta kun ei edes oksennusta tule (en oo kyllä yrittänytkään väkisin). Onneksi joku täällä jo kerkesi kertomaan että oli 10 vkon jälkeen loppunut se etova olo, joten toivoa on...
Hö! Tulipa omanapainen juttu mutta KAIKILLE kivaa torstai päivää. Pirkanmaalla sataa ainakin lunta ja on niin kiva olla! Kun vaan sais ittensä tonne pihalle vähän käpsötteleen...
-Taelsa- rv. 9+2[/color]
Ensinnä HAAVEILIJA-76:lle paljon ONNEA plussasta! Kiva, että joukkomme PAISUU kuin pullataikina;)
Toiseksi yhteisön perustamisesta. Kyllä se minullekin käy. Kuulun itse muutamiin ja intiimimpäähän se suljetulla listalla on, mutta aika rohkeita juttujahan me täälläkin höpistään, mikä on varmaan se " juttu" minkä vuoksi tämä ryhmä tuntuu niin kotoisalta:)
PYRYä lohduttelen minäkin, että kyllähän täältä kotimaastakin löytyy kivoja paikkoja häämatkaksi. Itse kun en ole ulkomaita koskaan kolunnut, enkä edes kaivannutkaan, niin nautin suunnattomasti esim. kylpylälömista ja laskettelureissuista (tosin laskettelu jää kyllä tällä kertaa väliin siellä Sallan reissussa).
Mitähän muuta... hmm... No, eipä nyt taas tule mieleen, paitsi, että syyssäteiden SUPERmurehtija esittää taas tyhmän kysymyksen:
Eihän salmiakissa ja lakritsissa ole mitään muuta vauvalle haitallista, kuin se, että voi nostaa äidin verenpainetta? (Söin juuri 350g lakritsipussin*tunnustaa nolona*) Se siitä minun tämän viikon uudesta terveestä elämästäni....
Jaja supermurehtija ja Pikkarainen (joka ei vielä onneksi tiedä näistä murheista mitään) 16+3
Jajalle: ei niissä lakussa ja salmiakissa ole muuta kuin se verenpaineen nostaminen. Suuria herkkuja minulle molemmat, joten vaikea pidättäytyä.
Suljettu yhteisö: Luulen kuitenkin, että täällä kirjoittelu olisi aktiivisempaa. Mutta jos sellainen perustetaan niin yritän päästä mukaan jos jotain sellaisesta ymmärrän :)
Voi että tämä viikko on tuntunut pitkältä, huomenna VIHDOIn on perjantai...
matleena
Kohta menee koiralainen villiksi, kun pääsee uuteen lumeen peuhaamaan. Mutta ensin odotellaan mies kotiin (ja minä notkun täällä:)), jotta päästään ulkoilemaan kaikki kolme, ja tietty salamatkustaja Masulainen! :D
Kidelma; jopas oli urpo pomo! Aivan asiatonta syyllistää sinua!! *grrrrr*
Pyry; paranemisia hammasoperaatiosta. Ja matkasta; meilläkin jäi Vietnamin matkalle menemättä, kun tämä pikkuinen ilmoitti tulostan. Olen kerta kaikkiaan liian kova huolehtimaan ja pelkäämään, jotta olisin uskaltanut lähteä. Mutta eiköhän me vielä joskus päästä kauemmaksikin! Me mennään pääsiäisen tienoolla Lappiin, aurinkoisia hiihtokelejä jo odottelen.
Jonzu; minäkään en noista yhteisöistä ymmärrä mitään, mutta kuten Mirjukin, ehkä voisin hyvillä ohjeilla päästä kärryille. :) Miten vaan.
Olikohan muuta..? Ei tule mieleen, lähden siis vetämään toppahousuja jalkaan (mahtuvat onneksi vielä!) ja valmistautumaan tuohon pyryyn.
mallariina ja masulainen rv 16+3
Muutama päivä meni taas taustaillessa, en jaksanut töiden jälkeen kuin pikaisesti lukea pinon ja sitten koirat lenkille ja nukkumaan. Positiivista kyllä, että nyt ei enää väsytä päivisin, illalla vain. Muuta mulle ei olekaan ehtinyt tapahtua, kun aika on mennyt nukkuessa :)
Oman yhteisön perustamisesta oli ollut puhetta. Minä tykkään enemmän tästä avoimesta, en ole noihin yahoon ym. yhteisöjen toimintaan oikein jaksanut perehtyä.
HarrastusG: aika kuluu pääasiassa koirien kanssa mutta sen lisäksi harrastan joogaa ja käsitöitä (neulon ja ompelen).
haaveilija-76: onnea plussasta ja tervetuloa odottajiin!
Ja nyt syömään...
venla rv 10+1
[color=blue] Täällä taas. Hampaaton olo on jo paranemaan päin, kohta voisi jo yrittää syödä jotain muutakin kuin mustikkakeittoa, jugurttia ja pullamössöleipää. =)
" Matkanmenetyspahamieli" menikin jo pois, kun mieskin totesi, että eiköhän tässä ole paljon tärkeämpää se vauva kuin joku matka. ♥ Eli ehkä sitten vaan otetaan auto alle ja lähdetään kiertelemään pariksi viikoksi Suomea. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, hih.
Kidelman ääliöstä pomosta tuli mieleen, että miten teillä muilla on töissä (ketkä töissä ovat) suhtauduttu uutiseen? Vai oletteko vielä kertoneet?
Pyryttäjä
että josko ei ainakaan vielä tehtäis mitään suljettua yhteisöä, jotta kuumeilupuolen Säteet löytäisivät helposti odottavien joukkoon! Sieltä on tulossa taas plussajuna tännepäin!
-P-
Kun Jaja murehti tuota salmiakkia, niin minullahan ei ole oikein mitään käsitystä näistä " ruokarajoitteista" . Jostakin olen ymmärtänyt, että pastöroimattomat maitotuotteet ovat pannassa, mutta onkos jotain muuta tärkeää (ja oliko se käsitys lainkaan oikea)?
ette kai te nyt oikeesti aio jonnekin suljettuun kadota...?? ettehän? Missäs teidän kuulumisia sitten käydään vakoilemassa...? ;)
ette kai te nyt oikeesti aio jonnekin suljettuun kadota...?? ettehän? Missäs teidän kuulumisia sitten käydään vakoilemassa...? ;)
Jede *hätääntyneenä*
*noloa* luulin että toi ei menny, kun tuli ilmoitus ettei onnistunut tms.. ja poistuin hetkeks koneelta ja kun tulin takas, laitoin uudestaan... *viheltelee* Joo, olen jo menossa... *viuh*
-ei niin etevä-nörtti-Jede ;D
Noista ruokarajoituksista:
- Pastöroimattomat tuorejuustot, sinihomejuustot yms. maitotuotteet
- Graavilohi + muut kypsentämättömät kala ja lihavalmisteet
- Pakastevihannekset keitettävä
- salmiakki ja lakritsi max. 60g/pv (Ja tätä ohjettahan minä tänään rikoin...)
- Makeutus aineista sakariini ja syklamaatti. Aspartaamia ja Asesulfaamia saa käyttää.
Siinä nyt ne mitkä muistan.
Ja Jedelede, eihän me vielä olla mihinkään hävitty;)
Jaja taas
[color=purple]Tertsi...
Onpas tuolla kuumepuolelle tosiaan ennätyspitkä plussajuna meneillään, täydellistä!!! Ja teinpä sitten itseni ja SUURENSIN tekstiä sitten liikaakin, ei vissiin pitäis jaella neuvoja muille *nolona*.
PYRY, olin sit väärässä niiden rokotusten suhteen, Malaria rokotuksen kun olisi voinut ottaa raskaana niin siitä jäi harhakuva, sorry. Ja ettekköhän tosiaan löydä mukavan lomapaikan tästä läheltä, mites olis Pärnu tms.?!?! Hei, Espoon sivuilta löytyy hyvä sivu noista kielletyistä,
http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;…
Kiitos tästä jollekin Espoon typylle, Mallariinalle??!?!
Haaveilijalle onnittelut myös, kiva kun joukko kasvaa! :)
Ja Jaja, olet kyllä huippu murehtija :) Itse sain tänään äidiltä ihanan salmiakki rasian jossa luki kannessa " Ilopilleri päivässä pitää surut loitolla" ja olen kyllä minäkin " syyllistynyt" salmiakkiin, nami! Ja tänään aurajuusto pastaa, nami, oli kyllä kuumennettua eli vissiin ok!
Ja kenes boss oli ollut ilkeänä Kidelman?!... ymmärrän kyllä sen toisen puolen, itse en tykkää illoista ja jos joku jättää ne tekemäti, minä yleensä nostan haloon, mutta täytyy aina katsoa kohtaus tapaisesti. Ota asia avoimesti puheeksi niin ehkä saat selvyyden ja ei tarvitse kantaa syyllisyyttä!
Joo, mitäs muuta... oma napa ehkä.. Huomenna se ultra ja jännitys on huipussa! Ei voi muuta ku toivoa ja rukoilla parasta mahdollista.. toivon että masussa olisi se sykkivä sydän tai vaikka kaksi :)
Väsyttää hurjana, johtuen noista ei nukutuista öistä, jos ei kohta helpota joudun hipsimään lääkäriin, ei meinaa kroppa jaksa kovinkaan pitkään. Olo on ihan jees, välillä pelottavan hyvä, mutta onhan noita oireita ja ihania finnejä naamari täynnä ;)
Joo mutta nyt muille tilaa... mukavaa illan jatkoa.. ja muistakkee LOST :)
Terv. Kathy ja sintti rv 8+2 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
... onkos teillä ollut alkuraskaudessa semmosia vihlaisuja mahassa, kun aivastatte,nauratte kovasti tai yskitte??? Mulla vihlasee aina alamahasta ja se on erittäin ikävää! Aattelin vaan, että onkos se ihan tavallista... Alkuraskaus ei kyllä ole mitään raskauden hehkeyttä... Aina näyttää kuolleista heränneeltä zombielta kamalan väsymyksen takia ja rinat on niin kipiät, että kun rintsikat on päällä ja ne vähän liikahtaa, niin tuntuu, että pitää kiljaista kivusta... Odotan sitä niin kutsuttua keskiraskauden seesteistä aikaa kyllä enemmän kuin innolla! Mutta nyt menen Everwoodia katsomaan!!!
t.Hippis ja kroko rv 4+6
Pyry; näin bliniaikaan vielä, että mäti on " kiellettyjen listalla" ... T. Nimim. blinejä rakastava. :)
Hippis; Mulla oli kyllä kaiken maailman erilaisia vihlaisuja ja jomotuksia hyvinkin paljon varmaan viikolle 8 asti ja senkin jälkeen erilaisia jotain vähän menkkatyyppisiä tuntemuksia. Kaiketi kohdun kasvukipuja, sanovat viisaammat.
Olipa ihana lenkki! Nyt saunaan, mies jo huutelee " pois vauvasta ja tänne" .
Hyvät yöt,
mallariina ja masulainen rv 16+
Nyt kun moni on hypännyt tänne odotuspuolelle, niin pitäähän täällä edes kerran pari viikossa käydä lukemassa teidän ihania raskauskuulumisia.
Mutta Pyrylle siitä häämatkaongelmasta. Itse olin n. rv20 Kanarialla. Raskaus ei minua haitannut ja oli helppoa matkata. Varmasti löytyy noita etelän kohteita jos vähän Suomea pidemmälle haluatte. Ja noihin ei tarvitse mitään rokotuksiakaan. Madeira on varmasti hieno keväällä ja sit mun kaverit olivat häämatkalla Azoreilla - Euroopan Karibialla, jos tommonen vähän rauhallisempi paikka kiinnostaa. Kts. esim. linkki: http://www.mtv3.fi/matkailu/ulkomaat/matkakohteet.shtml/324627?Portugali
Villis *poistuu piinailemaan*
Kathylle onnea huomiseen ultraan!
Pyry kyseli töissä suhtautumisesta. Meillä työkaverit ovat ottaneet odotukseni hyvin. Mun piti siis kertoa jo, kun odotus vaikuttaa joihinkin hommiin.
Nyt syömään jäisiä mansikoita sänkyyn! Nam. :b
m taas
Kidelma, olipas pomo ääliö :( Meillä on vähän sama meininki, suoraan ei oo mitään sanottu, mutta sivusta olen kuullut. Pomo puhuu jonkun muun kanssa miten hankalaa on kun joutuu etsimään jonkun uuden ihmisen tänne, joutuu tekee uusia järjestelyjä yms.
Mutta nyt taasen jotain töitä tekemään...
nellariina