Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäminen ja raskaus

01.02.2006 |

Heippa,

Onko jollakin jakaa kokemuksia miten selviää noin vrk:n lentomatkustuksesta jet-lageineen ja mahdollisine pahoinvointeineen? Suomeen paluu Yllätyksen kera mietityttää matkustuksen osalta. Meidän kohdalla lento sattunee noin rv 11 kohdalle. Kiitos etukäteen vinkeistä!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri pari viikkoa sitten lomalla Canarialla, eli meillä oli tosin vain reilun 6 tunnin lento..Mulla oli viikkoja 11+-12+.

Lento meni ihan ok..Mennessä mulla oli edessäni todella tuhdissa kunnossa oleva nainen joka laski penkkinsä selkänojan alas, mikä tietysti ahtautti mun tilaani..Kohteliaana han kyllä kysyi luvan, että saako..Lennon lopussa mua sit alkoi ahdistaa aika lailla, että meni aika puuskuttamiseksi..En tiedä johtuiko sit ilmasta/ilmastoinnista vai siitä ahtaudesta vaiko mistä..Riisuin paidan pois ja puuskuttelin loppumatkan..Onneksi ei ollut enää pitkälti..Turvotusta ei ollut, enkä tuntenut tarvetta lähteä ravaamaan käytävää..

Kannattaa syödä hyvin, ennen koneeseen menoa..Itse söin asemalla vielä sämpylän ennen koneeseen menoa ja nälkä oli huutava jo kun päästiin koneeseen..Siinä sit odoteltiin pari tuntia sapuskaa..Ens hätään vedin juustosnacksit ja tobleronen nälkääni heti ekoista myyntikärryistä mitkä ohi meni..Naapurusto katsoi hieman pitkään.. :)

Tässä mun kokemus parin viikon takaa..

Vierailija
2/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Totta on, että koko matkusteluun reagoi varmasti aika yksilöllisesti, joten nähtäväksi jää, miten kaikki sitten sujuu. Otan mielelläni vastaan lisää kokemuksia / vinkkejä! Aurinkoterveisin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin juuri 22 ja 24 viikoilla Singaporesta Suomeen ja takaisin. Lennot oli n. 12 tuntia, päälle 3-4 tunnin automatkat Suomen päässä. Aikaero 6 tuntia. Raskautta enemmän matkaan toivat lisästressiä munkana matkustavat lapset 2 ja 4v. Aikaeroon tottumiseen meni noin viikko kummassakin päässä, lapsille se oli tietysti vaikeinta. Paluumatkalla toinen lapsista oksensi välilaskussa vaatteensa ja penkkinsä; onneksi oli varavaatteet laukussa ja siivoojat marssi koneeseen.

Jos sinulla on alkuraskauden pahoinvointia, kannattaa olla pientä naposteltavaa mukana (ei suolalla kyllästettyä, mieluiten hedelmää ja keksiä, tai jotain mikä ei edo), sillä lentokoneen tarjoilua saattaa joutua odottelemaan. Vesipullo taitaa olla ainakin finskin yölennoilla lentoyhtiön puolesta. Sitruunan puolikas muovipussissa nuuhkittavaksi, jos hajut ällöttävät. Muovipussi taskuun, jos oksu tulee nousussa tai laskussa. Minulla tuli edellistä odottaessa työmatkalla aina bussista noustua oksu. Lentokoneestahan ei pääse kesken pois ja kun merkkivalo palaa, ei vessaan ole asiaa. Varaa käytäväpaikka jos joudut ravaamaan vessassa usein, niin ei tarvitse pomppia vierustovereiden yli. Matkapahoinvointilääkkeet auttaa myös raskauspahoinvointiin, mutta minusta niistä tulee niin tokkuraan, että olo on vielä kamalampi. Ja mukavat vaatteet päälle, tukisukkien päälle villasukat, silmille laput ja niskatyyny, korvatulpat. Sitten yrität nukkua mahdollisimman suuren osan matkasta.

Vierailija
4/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelut Yllätyksestä!

Se lienee aika yksilöllistä, mutta itse lensin jatkuvasti viikolle 18 asti ongelmitta. Myös aikaeroja, joista viimeisin varmaan lähellä viikkoa 17 Japanista kotiin.

Juot paljon, syöt kevyesti ja liikut koneessa. Tukisukat ovat älyttömän hyvät, mitä enemmän tukea, sitä parempi.

Tuossa vaiheessa raskaus on niin alussa, että masukaan ei vielä tiellä.

Mieheni kanssa käytiin vielä Euroopassa joulun jälkeen rv:lla 35 ja aika hyvin meni silloinkin n.2 tunnin lento.

Toivotaan että teille sattuisi tyhjä kone, jos vaik vieruspaikkoja jäisi tyhjiksi ja näin pääsisit esim.makuuasentoon->aina hieman mukavampi matkustella aikaroja...

Hyvää matkaa ja odotusta,

sakura ja helmipöllö 40