Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^LOKALAHJOJEN PIKKUPERJANTAI^^

01.02.2006 |

No nyt sit joku luulee et oon seonnu... ku otsikossa lukee perjantai, mutta keskiviikkohan on tunnetusti pikkuperjantai.

Kaisa: mitä teen ku oon sovittanu kaikki mahdolliset asut läpi eikä mikään mahdu päälle? Saako tulla nudena??? * hihittää*

Juups, nyt taidan lähteä unille

Misuli

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, ehkä tää on hiukan,

miten sen nyt sanois

, kiree. Mutta pukee mua makeesti tää sininen, eikö?? Vähän tää päähine on kiree tuosta leuan alta, mutta kivasti turskahtaa tuo leuka kuitenkin ulkopuolelle

*nykii puvun hihoja alaspäin*

.

Gallupin tynkää oli jotkut laittaneet:

[b]Vaipanvaihdosta[/b]: Vaippa ei meillä vaihdeta yöllä. Tai vaihdetaan, mutta ainoastaan silloin, jos on sinappitehtailija saanut uuden erän paukautettua sinaappia pöksyihin. Musta on inhottava ruveta vaihtaan vaippaa silmät ristissä ja siinä vielä poikakin saa niin hyvän herätyksen :-/. Tosin yritän aina " hätätapauksessa" siinä imetyksen puolivälissä saada sen vaipan vaihdettua, että poika jatkaisi saman tien uniaan. Usein kyllä onnistuu noin, oikeestaan aina.

[b]Ihon rasvauksesta[/b]: Ei meilläkään rasvailla. Mutta kylvyn jälkeen haluan laittaa sitä äp:n Natusania ihan vaan tuoksun vuoksi. Kylpyvedessä käytän k-öljyä. Ja jos peppu on punainen, laitan Bepanthenia.

Mutta nyt Eemil kimpaantuu, uus erä Auraa on taas housuissa, joten se on MORO!

*Vallu ja sinappitehtailija Eemil*

Vierailija
42/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Enppu-Onppu(heh) - juu, ei leikitä nyt ku nää naamiaiset ;) Ja sitte huomasin että sinulla samanlainen paita päällä kun minulla oli ristiäisissä :D jos nyt oikein katoin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHOPS, karkas käsistä!

Siis täällä tällainen emäntä, huivi päässä :) Kelpaako? Lehmiä ei kyl oo, eikä sikoja..mutta leikitään, että tällä ois iiiiiso navetta!

KAISA: iiiso halaus ja onnittelut syntymäpäivän johdosta! Sorry, kun meni ohi, paljonko tuli mittariin...vai onko se salaisuus?

Oululaisten tapaaminen: minä kanssa arka lähteen Riian kanssa mihinkään, kuumaverinen kun on, heti kuuma ja kärtyinen sen vuoksi vaikka muuten hymytyttö. Näillä näkymin se tiistai ok, tosin on tulossa harvinaisempi vieras kyläileen alkuviikosta, joten en lupaa mitään.

MISULIN Roopen lisäksi myös meidän Riialla oli tänään 3 kk neuvola. Tässä vielä mitat: Paino 5 940 g, pituus 60, cm ja pipo 39,2 cm. Terkan mukaan: kasvaa tasaisesti, seuraa lelua ja tavoittelee käteensä. Seurustelee vilkkaasti. Iho hyvä.

Riiakaan ei ollut moksiskaan rokotuksesta, kuten ei myöskään Roope ja myös Riia nukahti syliin :) Joten oli helppo laittaa Riia neuvolassa vaunuihin ja jättää tuohon ulos nukkuun.

Mitähän vielä..

VAIPAN VAIHTO: yleensä en vaihda yösyötön yhteydessä pissavaippaa ja aamulla se onkin sen painoinen, varmaan kilon :) Mutta jos Riia herää kunnolla yöllä syötyään ja joskus innostuu seurusteleen, niin kyllä sitten vaihdetaan vaippa, samapa tuo, kun kerran on niin virkeänä välillä :)

Joku muukin kai mietti, että vauva joskus yöllä on virkeälä päällä..En tiedä, mistä se johtuu. Terkka kyllä meinas, että haluaa vaan juttukaveria joskus, kun on niin paljon asioita..ja aika hyvin tuo Riian lammasmobile jaksaa Riian juttuja kuunnella :D Hikka on ainoa asia, joka oikeastaan siirtää nukahtamista todella. Inhottavaa. Tai öinen pulautus.

Oliko muite galluppeja?

MIEHEN ÄRSYTTÄVÄT PIIRTEET: Onko niitä? Meillä tuo mies on niin unelma mies ja isi kuin vain voin kuvitella. Todella lapsirakas, hoitaa oikeastaan tasan yhtä paljon Riiaa kuin minä. Toimii meillä yleensä kokkina ja siivoaa keittiön paremmin kuin MINÄ, no..silloin tällöin väsyneenä jättää olkkariin paidan ja farkut, mutta mitään LIKASUKKIA tms. ei vaan vie ne suihkuun mennessään likavaatekoriin. No ehkä kuitenkin päivän postin voisin nätimmin laittaa...luettuaan heittelee lehdet ja muut postit milloin olkkarin lattialle, sohvalle..Ei täydellistä miestä silti taida ollakaan..Mutta hyvin tyytyväinen olen! Muistinko muuten mainita, kun olin perjantaina tuulettumassa, mieskulta laittoi kahden aikaan viestin, että kun tulen niin kotona on odottamassa itsetehtyä pitsaa, että teki minulle, kun on kuitenkin nälkä! Ihana mies!

Eipä tänne tämän hurjempia.

Tässä odottelen hyväksytäänkö minua MSN-yhteisöönne? Laitoin eilen sinen Misulin toiveesta hakemuksen meneen..ois kyllä kiva!

Pikkuperjantain jatkoja ja KAISAN synttäreitä juhlien

meritähtönen ja Riia

ps. miten eri värejä yms. saa tehtyä?

Vierailija
44/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta pukeuduin naamiaisasuun, joka on kissakarvinen :) *vetelee mielellään herkkuja napaan*

Ihan vain sen verran kommenttia...

waimo72: meillä on päivätissittely loppunut joku aika sitten, rinnallaraivoomisen vuoksi. öisin tissi kelpaa ja maistuu, mutta päivisin annetaan sitten korviketta.

päippy71: mä huomasin, että BEVITA on tosi hyvä ihovoide. meidän pojalla iho kuivia läiskiä täynnä ja tuo kyseinen rasva on myös vauvaystävällinen. Ei haittaa vaikka naamastaan nuolis/käsistään.

Mutta, nyt on lähdettävä kauppaan. Pitäkäähän naamiasitunnelmaa yllä :)

Hemulii_i

Vierailija
45/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tultu ulkoa ja siellä tulee luuuunta ja paljon!

KAISALLE oikein paljon onnea synttäreiden johdosta!

Eipäs ole taas tullu kirjoteltua,on ollu omissa jutuissa jotenkin nyt liikaa niin ei ole jaksanut paneutua tähän.ei mitään vakavaa,tympii tää kotona olo vaan liikaa välillä,flunssaa, Joel kiukkunen ja nää yhteen niin on olevinaan joskus soppa valmis.

noh hauskaa teil on ainaski ollu,on " sotaa" jokalähtöön!

galluppiin sen verta et meillä ei vaihdeta yöllä vaippaa,illalla vika vaippa laitetaan noin 20-21 välillä ja aamulla vaihdetaan 7-8 välillä ja hyvin on kestänyt,se kyl tosiaan jysähtää lattiaan(waimo72)...

meilläkin tuli se maaginen 3kk täyteen viime viikolla,kummitädille tehty kakku olisi uponnut vissiin pojallekkin..oli kuin linnunpoikanen suu auki.

muuten laihikset,aloitin dietin tammikuun alusta,paino on nyt tippunu yhteensä vajaa 3 kg,edelleenkin ilman vaakaa niin neuvolassa mittasin sen,ihan tyytyväinen olen itseeni.ruusuja myös muille joilla kilot näyttää tippuneen: )

pukujuhlien jatkoja,ehkä tuun myöhemmin moikkailee taas..aina on nykyään kiire..

Vierailija
46/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulle:

Oliko sun paita vaaleenpunanen ja H&M:stä? Jos oli niin kyllä sulla on hyvä maku ;D

Meen laittaa ny yhen jutun ' sinne mistä ei saanu puhua' , jahka kiukkuaja rauhottuu...

Vierailija
47/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA KAISALLE!!!

Nukkumatin asu syystä, että tää yrittää saada tuota poikaa simahtamaan. Viime yönä tuo poika poikkeuksellisesti ähisti ja tuhisti moneen otteeseen. Yleensä nukkuu kiltisti vähintään aamu seiskaan asti, mutta viime yönä ähisteli jo yhdeltä, mutta nukahti kylläkin ku peitoin laitoin päälle. Viideltä sitten syötiin. Seiskalta yritettiin syödä tuloksetta ja kasilta nostin meidän sänkyyn. Puoli ysi nousi isänsä kanssa kattoon telkkaa. Muille tää on ehkä ihan tavallista tällainen heräily, mut meille ei. Yleensä nukkuu läpi yön ihan kiltisti. Ilmeisesti nuo parin päivän sairaalassa olot tuli pojan uniin.

Noihin gallupeihin: Meillä mennään aamuun asti samalla vaipalla. Tarpeen vaatiessa peppuun laitetaan Bepanthenia ja kylvyn jälkeen sitä äippäpaketin rasvaa. Joskus nassukkaan jotain rasvaa, mitä sattuu lähellä olemaan.

Eilen jo kyselinkin siitä jumppalelusta. Jotkut jo vastailikin, mutta uusin kysymykseni. Onko teillä sellainen ja touhuileeko vauvelit sillä? Meillä ei olla oikein sitä vielä hokattu.

Ai niin, noihin miehen ärsyttäviin tapoihin on pitänyt vielä lisätä, että meillä herra jättää yleensä ne housujen taskut tyhjentämättä, mikäli se saa ne edes vietyä pyykkiin. On meinaa jokuset nenäliinat siivottu koneesta ja vaatteista.

Jotain muutakin oli, mutta käväsempä keittää lisää kahvia, josko tuo aivotoiminta alkais käynnistyä.

Jipii! Nukkumatin asu toimi, poika nukahti...

T:nuuskis

Vierailija
48/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miska unilla, niin aikaa kirjoitella.:)

HEMULI:En vaihda pissavaippaa yöllä.Miska herää vasta 7-8 aikaan syömään(tänään 7.30) ja nukkuu siitä vielä pari tuntia.Sitten vaihdan jos syömään herätessä on pissa mennyt läpi yökkäristä(harvemmin näin).

Kuinka moni vielä täysimettää ?

Tsemppiä Johannalle sydänkontrolliin ! bd bd bd

NASULI: Voih toivottavasti ei oo Aurora tulossa kipeeksi, ja ensi yö menisi paremmin.

HENNAJO: Paranemisia sinulle ja Janskulle !

WAIMO72: Toivottavasti miehesi työtilanne paranee.Meillä Miska on saanut pari kertaa " rintaraivarin" , niin olen sitten lähtenyt kävelemään,niin pian alkaa imemään.Enpä tiedä, mistä johtuvat,mutta esikoisella oli myös 3-4 kk iässä.

KAISAlle synttärionnittelut !

PÄIPPY: En käytä mitään perusvoiteita Miskalle.On hyvä iho.Neuvolassakin th kehunut.:)Joskus jos pepussa punoitusta esim.kakan jälkeen niin bepanthenia olen laittanut.

ponnyt ja miska 3kk

Vierailija
49/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tulla näyttäytyyn Eemilillekin tuossa asussa? Ja ei se pahaa tekis tytöllekään. Meillä ei lapset tunnu nukkuvan koskaan muulloin kun yöllä! :(

Vierailija
50/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkusäteitä pienokaisille~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vierailija
51/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä sellanen " lelukaari" -hässäkkä, ja kyllä Pinja sillä touhuaa sen minkä jaksaa (eli ennen kuin hermostuu makoiluun). Kiskoo niitä leluja ja koittaa raasu saada ne suuhun yltämään :D Usein laitan sen hässäkän myös sitterin " päälle" ja siinäkin neiti sitten huitoo niitä ja repii ja kiskoo, juttelee niille leluille ja naureskelee (kunnes taas menee hermo).

Vierailija
52/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin nukkusäteitä ~~~~ZZzZ~~~ZzZZ~~~ZZZzZZz~~~

Pinja nukahti liinaan ja poitsu varmaan kohta herää. Vallu, koita sä ainakin mennä ymmärtämään mun hankala selitykseni, se on ' siellä mistä ei saanu puhua' :D

*pomps pomps, pyörii taas mutta tällä kertaa kohti kahvipöytää*

Vierailija
53/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipanvaihto yöllä: klo 23 maissa yleensä viimeinen vaippa, sitten koitetaan pärjätä aamuun asti, koska olen liian syvässä unessä herätäkseni. Välillä huomana kyllä joskus sydänyöllä että pojalla on märkä kylki, mutta annan sen olla, jos ei häiritse... paitsi jos saan itseni sen verran hereille että jaksan vaihtaa vaipan (ja vaatteet) siinä sängyssä pimeässä, ettei poika herää.. Alussa vaihdettiin koko aika kun koko aika on vaippa vuotanut. Eikä mikään merkki toimi vieläkään meillä.

RASVAUS: meillä käytetään Natusania koko kropalle, päähän Ceridalia. Ja jos menee rikki iho ihottumalle, niin sitten meillä on reseptillä saatavia kortisonirasvoja kahdenlaisia.

Jumppalelu: meillä on sitterissä ja kahdenlaisiakin jumppamattokaaria lattialle. Onhan ne jo jonkin aikaa kiinnostaneet, ikää kun on 4kk jo parin päivän päästä.

Niin kova lumipyry tuolla että huhhuh.

Nyt kahvia juomaan.

Vierailija
54/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä vaan pikaviesti, kun poika taitaa heräillä pihalla...

Misuli kyseli kiinteistä... meillä aloitettiin Aukustille (tällä viikolla 3 kk) vellittely tuossa viikonloppuna, kun olin niin rikki väsymyksestä. Heräsi yössä jo kuusi kertaa syömään enkä enää jaksanut mennä pelkällä rintamaidolla! Aukustihan on aika iso, 65 cm ja n. 7 kg (nämä meidän omia mittauksia tosin). No, maissivelli siis maistuu hienosti, oikein ahmii pullollisen niin että hyvä jos vaahdot edes jää jäljelle! Ollaan toistaseksi annettu vain puoli pulloa velliä ja puolet korviketta, tänä iltana ehkä jo kokeillaan " raakaa" velliä. Pottuja yms. aateltiin koittaa vasta lähempänä 4 kk jos vaan sinne asti pärjätään.

Sitten kauan kaipaamaani oululaisten tapaamiseen - mulle käy loistavasti tuo ti 7.2. Waimon kotona! Missäpäin Oulua asutkaan? Laitahan sitten vaikka sähköpostia. :) Klo 12ko se olis?

Nyt pitää taas mennä... Kaisalle hyvää synttäriä!!

-Miumau

Vierailija
55/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Do dii, mukillinen kahvia naaman edessä. Joskos sitä alkais tähän päivään heräileen.

Niin, siitä piti sanomani, että meillä päin keskiviikko on pikkulauantai. Ilmeisesti tuossakin on eroja eripuolilla suomea. Niinkuin muillakin sanoilla on erimerkityksiä. Joskus sitä on ihmetelly ihmisten sanomisia kun on puhuttu samoista asioista erinimillä.

Mitäs ootte aatellu tänään sapuskaksi laittaa? Itellä pää lyö tyhjää. Joskus tekis mieli tehdä jotain muutakin kuin ainaisia makkarakastikkeita tai kalasoppia. Vinkkejä vastaanotetaan.

Emppu: Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella...

T:nuuskis

Vierailija
56/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitinkin juuri laittaa sulle sähköpostia, mutta tuli jostain syystä bumerangina takaisin... Niin, siis sori, unohdin että olithan toki jo kertonut asuinpaikkasi. :)

Toivottavasti pikaisiin tapaamisiin!

-Miumau

Vierailija
57/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut poissa pinoilta kokonaista kolme päivää, arvatkaa onko ahdistanut...!

Enkä nytkään ehdi lukemaan niitä väliinjääneitä pinoja, toivottavasti en ole jäänyt paitsi mistään tosi olennaisesta. (Olenko, apua?)

Onneksi sentään tänään ehdin paikalle, täällähän on bileet! Oletan olevani kutsuttu ja hiukka lyhyellä varoitusajalla heitän ylleni Peppi Pitkätossu-asun ja loikkaan ojentamaan Kaisalle ison vaaleanpunaisen gerberan (sulla on jo niin paljon tulppaaneita...). Onnea Kaisa!

Tän päivän gallupeihin:

En vaihda yöllä vaippaa, jos ei sitten ole niin täynnä, että pelkään tulevan läpi. En myöskään normaalisti rasvaa Akselin ihoa millään, koska hänellä on tosi hyvä iho. Joskus mäkin kyllä ihan tuoksun takia laitan sitä äippäpakkauksen rasvaa ja jos peppu punoittaa, saatan vähän sipaista sinne samaa ainetta.

Oliko muuta, ei muista? Täytyy hoitaa äkkiä kaikki asiat mitä piti koneella tehdä, kun lupasin pojalle että saa kohta pelata tietokoneella. Tänään on ensimmäinen päivä, kun alkaa osoittaa paranemisen merkkejä tuo meidän nielurisapotilas, ei ole tarvinnut antaa ylimääräisiä kipulääkkeitä. Jospa se tästä alkaisi tilanne normalisoitua...

Missä sitä kakkua ja boolia olikaan??? *harppoo pöydän viereen isoilla kengillään ja ottaa joka lajia*

Ninnuli

Vierailija
58/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitäs ootte aatellu tänään sapuskaksi laittaa? Itellä pää lyö tyhjää. Joskus tekis mieli tehdä jotain muutakin kuin ainaisia makkarakastikkeita tai kalasoppia. Vinkkejä vastaanotetaan."

***No meillähän on tänään just tuota kalasoppaa :D! Itse en niin perusta, mutta pakko yrittää välillä laittaa kalastakin jotain,e ttä tyttö saa sitä kalaa. Kalakeiton kanssa täytys aina olla joko tuoretta rieskaa TAI vasta paistettuja karjalanpiirakoita, mutta mun laihiksesta johtuen, nyt ei niitä kumpaakaan ole tarjolla ;D...

Eilen tein semmosta " erilaista jauhelihakastiketta tjsp." (Ruuan valmistin valurautapadassa, koska siinä helpoin ;-P) Ruskistin jauhelihan ja sipulin ja paketin pekonia pilkottuna, nakkasin keittojuureksia pussin hautumaan myös sinne sekaan. Kun kasvikset oli pehmeitä, kaadoin purkin Dolmio-tomaattikastiketta päälle, kasvisliemikuutio, ripaus aromisuolaa ja oreganoa sekä vielä lopuksi 7%:sta ruokakermaa. Oli kyllä ihan hyvää. Tätä sitten tarjolle pastan ja tuoreen salaatin kanssa. Lisänä meillä oli vielä tuoreita sämpylöitä kun niitäkin innostuin leipomaan :). Kandee kokeilla, helppo, hyvä ja nopea ruoka.

Vierailija
59/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin meinaa eilen piiiitkästä aikaa ratsastamassa ja paikat on hieman kipeänä. Topsu oli siskollani hoidossa sen aikaa ja ilmeisesti vaatii hoitajaltaan tissit, koska oli ollut tyytyväinen koko ajan. Viime vklla parkui kotona pari tuntia isin huomassa ja leppyi vasta, kun tulin kotio.

Gallupeihin; meillä vaihdetaan vaippa lähes joka yö, koska meillä kakataan keskimäärin joka vaippaan, öisinkin

Topsun ihoa ei ole tarvinnut rasvata, mutta voisin kuvitella aqualan L:llä rasvaavani, jos tulee tarvetta.

Miehen ÄRSYYTTÄVIÄ TAPOJA kyseltiin jo aiemmin ja siitä tuli mieleen ikuinen kiistanaihe meillä eli kuinka maitotölkit kuivataan huuhtelun jälkeen. Mun mielestä suu alaspäin tiskipöydällä ja miehen mielestä suu ylöspäin HAIHDUTTAMALLA...

Jaahas, ruoka-aika äänistä päätellen.

Suzu

Vierailija
60/114 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*saapuu paikalle yllään musta korsetti, mustavioletti, pitkä samettihame, valkoinen naama, mustaa tukkakuitua ja mustaa meikkiä = vampyyri-look-alike*

Ja sattui olemaan meikäläisen hääpukukin ;)

Meille on muuttanut äänistä päätellen pieni velociraptorin poikanen. Tuossa kiljahtelee jumppalelunsa kanssa, joka vastannee yhteen päivän gallupiin. Lelut saa kyytiä ja naapuritkin kuulee varmasti, että meillä tykätään selkeästi omasta äänestä ja lelujen paiskomisesta ja hypistelystä :)

Vaipan vaihdan juuri ennen nukkumaanmenoa yhdeksän aikaan illalla ja seuraavan noin about 12 tuntia myöhemmin. Siihenhän nuo nykyvaipat onkin suunniteltu. Hyvin on pitänyt nyt, kun pari viikkoa sitten siirryttiin Pampersin kolmosiin, kakkoset alkoi jo falskata kyljestä. Siitä tulikin mieleen, että jos (ei varmaan, mutta JOS kuitenkin) joku Treen tapaamiseen tulevista haluaa Liberon kakkosvaippoja niin voisin tuoda mukana vaikka teekupposen hinnalla).

Ja rasvaa ei käytetä, kun iho pysyy hyvässä kunnossa muutenkin. Paitsi nuo kaulapoimut, joihin nyt olen laittanut perunajauhoa ja saanut sillä haavaumat hoidettua paremmaksi. Anoppi vaippaa vaihtaessaan taitaa rasvata joka kerta ja se saakin riittää kun kerran-pari viikossa tulee siten rasvatuksi.

Täälläpä onkin huonosti nukkuneiden pipanoiden äitejä tänään, meilläkin herra nukahti poikkeuksellisesti vasta yhdentoista jälkeen illalla, mutta sängystä noustiinkin sitten vasta yhdeltä päivällä. Tosin välissä aina syötiin ja valvottiin pari tuntia 8-10. Taitaa olla siis rytmit enemmän tai vähemmän sekaisin kaikilla lokalahjoilla. Kai se on tämä ikä.

Jaha, nyt muuttuu huudahdusten sävy kyllästyneeksi. Eikai niitä samoja leluja ikuisuuksia jaksa huiskia :)

Mukavaa päivänjatkoa! Ja hauskoja synttäreitä Kaisalle!

-Coppola ja velociraptori Luka