^^LOKALAHJOJEN PIKKUPERJANTAI^^
No nyt sit joku luulee et oon seonnu... ku otsikossa lukee perjantai, mutta keskiviikkohan on tunnetusti pikkuperjantai.
Kaisa: mitä teen ku oon sovittanu kaikki mahdolliset asut läpi eikä mikään mahdu päälle? Saako tulla nudena??? * hihittää*
Juups, nyt taidan lähteä unille
Misuli
Kommentit (114)
elikkäs vaipanvaihtogallup: meillä klo 21 (noin) laitettu vaippa kestää aamuun klo 7-8 saakka, jolloin hirmu painava vaippa vaihtoon. Meiillä käytössä yhtä pykälää isompi vaippa yöllä, Kun muuten käytetään midiä, yöllä on maxi.
Ja uusi galluppi: mitä perusvoidetta käytätte vauvalla vai ettekö mitään? Juhon jalat on ihan kuivat ja hilsehtivät, vaikka rasvaan ne aina pyllynpesun jälkeen. Meillä on Novalania. Antakaa vinkkejä kuivan ihon hoitoon! Voi olla pakkasesta johtuvaa, mutta toki varmaan taipumustakin atopiaan, kun mullakin on kuiva iho.
Ja eikun uudelleen yrittään tarttua siihen imuriin.
Päippy
Miten ois tapaaminen ens tiistaina 7.2 klo 11.00 Rotuaarin pallolla?
*ehdottaa heti päivää ja aikaa, ettei mene sen kans taas jahkailuksi*
Laittakaahan nimet alle, ketkä pääsee mukaan! Katotaan siinä sitten, mihin mennään kahvitteleen...?!
*Vallu, joka on just lähdössä lasten kanssa ulos*
Paljon onnea Kaisa!!!!!!!*Tulee olotilan mukaisesti zombieksi pukeutuneena paikalle*
Hennajo:Juu,paree siirtää ens viikkoon...jos heti alkuviikosta sit pamauttas paikalle:) pistä vaikka viestiä sunnuntaina mikä on tilanne.
Täällä on tosiaan zombie olo kun viime yönä Julius päätti sit herätä tunnin välein!!!!*ittu!!!Kyllä pikkasen kypsytti aina nousta...ja kun herralle ei yöllä tutti kelpaa vaan tissiä pitää saada...niin ei oo sit miehestäkään apua:(
Gallup;vaippa vaihdetaan vasta aamulla...yleensä mies hoitaa sen ennen töihin lähtöään:)
No mut nyt pitää lähtee viihdyttämään tuota huutajaa!
Blacka ja Julius-riiviö
Ensiksi Paljon Onnea Kaisalle : ) Minäkään en viitsi laulaa, mutta kimpun liloja tulppaaneja ojennan ***
Ja sitten ilmoitan tän viikon painon, eli vaaka näyttää 65kg... Ei montaa grammaa ole tippunut, mutta on tullut herkuteltua kun nämä *erkeleen menkat alkoi... Olis saanut pysyä poissa pidempää : (
Meillä ei yöllä vaihdeta vaippaa, vasta aamulla kun herätään. Elias syö yöllä kerran tai kaksi...
Meillä tänään neuvola, molempien poikien... Toisen 4kk neuvola ja toisen 3v neuvola... Kaksi kärpästä yhdellä kerralla : )
Mukavaa päivää kaikille...
: ) NikkeH ja Elias 4kk5pv
tosi vähän käytetään rasvaa Juliuksella mut joskus oon saattanu poskiin sipasta jos punottaa ja se taitaa olla sitä natusania.Pyllyyn jos punottaa niin bepanthenia.
*ja oululaiset varikset lentelee täältä Etelä-Suomesta takaisin Ouluun... ;D*
[color=violet]Onnea siis Kaisalle![/color] *toivottaa ompunraikkaana Emppu vihertävässä omppupuvussaan*
Vaippa meillä vaihdetaan vasta aamulla, oikein tömähtää maahan kun on niin täys.
Päippy: laitan kerran päivässä Aqualania tytön poskille, muuten ne kuivuu (mulla sama homma). Muulla vartalolla iho on hyvä, ei tarvi mitään.
Oululaisten tapaaminen: meillä on ti 7.2 neuvola klo 10.30, jotenka ei päästä sen puolesta :( Mutta en kyllä osaa mennä varmasti sanomaan tultaisko muutenkaan, koska olen hirmu arka lähteen tän tytön kanssa mihinkään. Kaupassa ollaan käyty tasan kaksi kertaa ja kummllakin kerralla piti mun lähtä tytön kans autoon ootteleen kun kiljui naama punaisena. Haluaisin kyllä aivan mielettömästi tulla :( Ehkä jos se tapaaminen olis jonkun kotona, en kehtaa julkisille paikoille lähtä huudattaan kersaa.
Ja ensimmäiseksi Kaisalle synttärionnitteluja! (*pukeutuneena rähjäisen kotiäidin asuun*). Meillä on täällä myös pikku sankari, Eelis 4 kk :)
Gallupeihin vastausta. Vaippaa ei vaihdeta yöllä, ellei Eelis satu valvoskelemaan pitkiä aikoja. Aamulla onkin sitten tooosi märkä vaippa. Viime yönä sattui pitkästä aikaan pissavahinko, syötin poikaa ja tunsin jotain lämpöistä mahassa :D Onneksi ei tapahtunut sängyssä, ettei mennyt kaikki petivaatteet pesuun.
Rasvaa me käytetään harvoin, Eeliksellä on aina ollut hyvä iho. Joskus pesun jälkeen laitetaan Ceridal-öljyä, se on tosi hyvää. Poskiin olen toisinaan sipaissut Bepanthenia, jos on ollut kuivaa kohtaa.
Nyt pitäisi saada tuo pikkukaveri syömään, että malttaisi käydä päikkäreille. On ihan väsähtänyt, mutta ei suostu syömään ja se taas aiheuttaa sen, ettei nukahda.
Kivaa keskiviikon jatkoa!
m.elli
Galluppeihin: Vaippa vaihdetaan vasta aamulla. Rasvoista käytetään agualania ja tarvittaessa sinkkivoidetta. Vauvaöljyä joskus myös...
Nasuli kysyi kiinteistä, meillä aloitettiin perunalla, sitten porkkana, maissi. Kaikkia yksi viikko siis, meneepi se pari tl alas. Ihan maistelua siis vaan vielä.
Puh
Valencia:
Miten ois tapaaminen ens tiistaina 7.2 klo 11.00 Rotuaarin pallolla?*ehdottaa heti päivää ja aikaa, ettei mene sen kans taas jahkailuksi*
Laittakaahan nimet alle, ketkä pääsee mukaan! Katotaan siinä sitten, mihin mennään kahvitteleen...?!
Tiistai käy muuten ,mutta oiskos aika KLO: 12
Mulla on kerholaisen haku....
Waimo72 * heti vastarannan kiiskinä ;)*
Galluppiin: Meillä on koko yön sama vaippa, käytetään myös yöllä maxia ja päivällä midiä niinkuin joku muukin (en muista nyt kuka). Aamulla vaippa tosi täynnä, mut tosi harvoin on kylki märkänä.
Rasvoista en osaa sanoa mikä olis hyvää, kun tuota poikaa ei oo tarvinnut paljon rasvailla.
VALLU, sun Ihaa-puku on hieno, mut miten tän ny sanois... Onko se vähän tiukka?
Ootteko muuten kattonu viime torstaina neloselta alkanutta LOST:ia? Mä oon nähny siitä sarjasta koko ekan tuotantokauden ja toisesta noin puolet ja oon aivan koukus siihen sarjaan. On mun mielestä tosi hyvä sarja, vähän erilainen vaihteeksi.
Esikoinen menee tänään mummolaan yöksi, joten sitä ollaan sitten tänään illalla vaan yhden lapsen kanssa. Varmaan outoa. Mummi just soitteli et tulkaa jo. Eli pian esikoista hakemaan kerhosta ja sitten mummolaan.
Meillä Matias on yhtäkkiä innostunu ottamaan tosi paljon leluja käsiinsä, koko ajan on johonkin tarraamassa. Ja viihtyy jo tosi kauan lattialla leikkimässä.
Nyt tää inkkari menee laittamaan letit liehuen pyykkiä kuivumaan.
Emily
P.s. Muistaako kukaan kun joskus vuonna kivi oli semmosta inkkari-kaljaa? En toki oo itte juonu, oon vaan muilla nähnyt.. *viheltelee*
Kielo77:
Oululaisten tapaaminen: meillä on ti 7.2 neuvola klo 10.30, jotenka ei päästä sen puolesta :( Mutta en kyllä osaa mennä varmasti sanomaan tultaisko muutenkaan, koska olen hirmu arka lähteen tän tytön kanssa mihinkään. Kaupassa ollaan käyty tasan kaksi kertaa ja kummllakin kerralla piti mun lähtä tytön kans autoon ootteleen kun kiljui naama punaisena. Haluaisin kyllä aivan mielettömästi tulla :( Ehkä jos se tapaaminen olis jonkun kotona, en kehtaa julkisille paikoille lähtä huudattaan kersaa.
Mä voisinki tehä tästä tapaamisesta vaikeen *Ihan Vallulle mieliksi;)*
Voisin tarjota matalan majamme... jos ei tuo ukon läsnä olo ketään haittaa (pelaa ihan varmasti tai on muuten " näkymätön" )
Waimo72 *pääsis itte paljo helpommalla*
Jepjep!
Mulle sopii aika kun aika TIISTAINA, muuten mulla on sillä viikolla kalenteri aika täys :-/. Kaiken maailman neuvolat ja Oysin reissut :(....
WAIMOn tarjous on houkutteleva, käy ja passaa siis mulle :).
Laitat vain meille kutsun joko sähköpostitse tai yhteisöön niin eiköhän me saada sovittua tapaaminen ;).
Tulisko Kielo sietten, entäs Misuli, Meritähtönen ja MiuMau??? Oliko muita Oulusta.....ei kykene enää näin vanhana muistamaan.....
*Wal, joka on ihan herneet nenässä tuon tytön kans* - GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!
Juup, piikki tuli reiteen eikä herra ollu millänsäkään. Pituutta 64 cm, painoa 5930 gr pipo 41 cm. Pitkä ja hoikka poika siis. Kortissa lukee:" jäntevä poikavauva. Pituutta kasvaa tasaisesti, painoäyrä laskeva. Ääntelee ja hymyilee jne" En jaksa koko höpötystä kirjoittaa, mut perunaa käskettiin antaa pulauttelun ja painon laskun vuoksi. Samaten todettiin Roopella vasemmalla puolen vesikives :( Eihän se vaarallinen ole, mut kuitenki)
Oululaiset: Tapaaminen jonkun (Waimon) kotona passaa. Mulla kans on toi etten viitti lähtä Roopea huudattamaan johonki kahvilaan. Herralla menee hermo täysin jos on yhtään liian kuuma.
Nyt täytyy mennä jatkan kunhan kerkeän
Misuli
ONNEA , ONNEA KAISALLE!*ojentaa päivänsankarille ----;--@ mailman ihanamman ja punaisemman ruusun:)**on pukeudunut kassialmaksi*
En kai myöhästynyt kakku kahveilta?:(
Voi että tää pinkka on kuin toinen koti*hymyilee*Oon kans koukussa ..ja jos joku luulee ettei kukan juuri hänen viestejä lue ,niin meitä on kuitenkin useampia ketkä lukee ihan kaikki viestit:)
*nauraa hekkottaa*-Vallu ....:D eikö se puku puristaa mistään?*
*kaikilla on kyllä kivat asut....paitsi mun kassialman asu ..:( mutta kun ei kaapista löytynyt muuta kun kasapäin kasseja...en tiedä mistä ne sinne on tullut?:O*
Sitten gallupit:Vaippaa en yöllä vaihda...kun Martha nukahtaa vasta yöllä niin ei ole aamulla viellä niin täynnä ettei pystyisi nukkumaan:)Ja rasvoista meillä on käytössä se mikä oli äippäpakkauksessa...se on äipän käytössä*viheltää ja pyörittele silmiä*ja Marthalla on sitten se natusan zinkkivoide ja natusan salva:)Sitä viimeistä oon nyt viikon käyttänyt kuivalle iholle (Marthalla myös jalat kuivia ja selkä ja posket) ja oon saanut jalat jo aika hyvään kuntoon ....toivottavasti saadan selkäkin kohta ja posket:)
Nasuli: Meillä Martha myös yö kukkuja ....ja kärvistelee joka toinen yö:(Oon kans miettinyt missä vikaa mutta en osaa muuta sanoa kuin että koittaka jaksaa!Tällä viikolla oon muuten huomannut että ilta känkkä alkaa samoihin aikoihin eli päätin koklaa jos se olisi merkki että haluaisi jo silloin 22 aikaan yöunille..tähän asti ei ole jäänyt itse nukkuun ja on pitänyt nukuttaa joko tissille tai pitää tiukalla otteella sylissä ja heijaa nukkuun:).
Emily78: mulla tosiaan pojalla on 8 kk iässä tehty diagnoosi infektioastmasta ja tällä hetkellä yritettään pois säännöllisestä lääkityksestä(pulmicort ja avavana bricanyl)huonolla menestyksellä,kun on takapakkia tullut vähän välillä:(Mutta lääkäri on sitämieltä ettei ole mitenkään outo kun takapakkia on tullut,kun joillakin kuulemma kestä vähän pidempään:)No saa nähdä tuleeko sitten myöhemmini muuta ja meneekö ihan astmaksi...toivottavasti ei.
Ja tosiaan nyt Marthalla on kans samankaltaisia oireita joten siksi en tyytynyt omalääkärin ohjeeseen vaan höyryttää(sitäkin tehdään)vaan halusin kohtaus lääkityksen myös Marthalle ja onneksi oli ensiavussa lääkäri kuka ymmärsi mua ja katsoi että ventoline on sopiva tässä tapauksessa:)
Mutta nyt meen kokkaileen ja sitten alkaa armoton siivous tässä kämpässä joten tänään en sitten ehdikään enään koneelle:(
mutta viimeistään huomenna sitten:)
Voikaa hyviin mammat ja lahjat!
Andromeeda *kiittää kakku kahveistaa ja raahaa kassejansa ulos*
Ku Roope tuntuu vaan nukkuvan tuolla ulkosalla. Oli vissiin väsyttävä piikki tai jtsp. Se nukhati jo neuvolassa mun syliin.
Nyt kysymys muille kiinteiden antajille: Aloititteko perunalla? Miten sen soseutitte? Korvikkeella tietty löysennetään... Ja määrä, paljonko ekalla kerralla ja kauanko annoitte samaa määrää aina? missä vaiheessa lisää makuja mukaan? Th sanoi että maissia ja porkkanaa voi antaa sit seuraaviksi mut ei maininnu väleistä mitään. Hedelmäsoseita sit 2-3 viikon kuluttua vasta.
Kaisa: tää kissapuku ahistaaa!!!
Misuli
Ei vaihdeta yöllä vaippaa
(ellei tule joku armoton haisuli sinne)
, eikä käytetä mitään rasvoja
(neidillä sen verran hyvä iho)
.
[b]Puh[/b], mikä on päivän leikki? Vai jätetäänkö väliin kun on sentään nää naamiaiset täällä!!
[b]Emppu *kompastuu pallomaisessa [color=yellowgreen]omppupuvussaan[/color] ja vierii-pyörii kohti boolimaljaa ;D*
Misuli, vastaan vaikkei vielä oo soseita syötykään mutta muistissa on vielä esikon ajoilta :) Sellanen viikon verran pitäs antaa aina yhtä makua, aloitetaan teelusikallisella, muutama päivä sen verran ja sit jos ei tuu mitään allergioita sun muita, niin antaa mennä niin paljon kuin haluaa syödä. Soseet voi löysentää myös keitinvedellä, siis jos keität potun niin sillä samalla vedellä soseutat sen potun, tuleepahan kaik vitskut talteen :)
Myös bataatti on hyvä aloittelumaku, on kyllä melkoisen kallis se bataatti... monet tykkää enempi batskusta kuin potusta, koska se on makeampi.
Jaa, se on mentävä..
alencia - 01.02. 10:24 vastaa tähän viestiin (25/40)
Oululaiset!
Miten ois tapaaminen ens tiistaina 7.2 klo 11.00 Rotuaarin pallolla?
*ehdottaa heti päivää ja aikaa, ettei mene sen kans taas jahkailuksi*
Kaisa1977: