~*Helmimasujen keskiviikkopino*~
Kommentit (45)
Ihanaa, että saatte jo nuuskutella nyyttejänne! Voimia vauva-arkeen teille kaikille.
Voi Dentauros minkä teit! No, pakko kai sinne hampilääkärille on kumminkin mennä, vaikka motivaatio laski kyllä huomattavasti! Hammasta särkee kumminkin sen verran, etten viitsisi kärvistellä enää sitä vauvan synnyttyä. Synnytyksessä hammaskivusta tuskin olisi mitään häiriötä!
Kivutonta ja unentäyteistä yötä kanssasisarille toivoen,
Noora 39+0
Eipä pitänyt horoskooppi paikkaansa.. pelkeletto...
Menmen, huomenna aika kello 9.15 ja toivo on kova että pitävät lupaukset ja mahd. käynnistävät.
Pitäkääpä tytöt peukkuja etten ole täällä huomen iltana kirjoittelemassa... *iiks*
panikoitunut Marju ja Mikki, 39 tasan huomenna!!!!
PIKKUISESTA!
Mulla on jotain ihme menkkakipuilua ollut koko illan tuolla alhaalla. Ja pari vähän kivuliasta supistustakin tullut. Hassua että heti kun vähän koskee niin alkaa elättelemään toiveta että jokos tänään pääsis synnyttää. No tuskin nää ihan niitä vielä on..
Kaiken kukkuraksi lensin meidän pihalla sellaseen hienoon " spakaatiin"
Oli aika pirun liukasta kun jäätä lumen alla. Nyt sitten hyvä että pääsee kävelemään kun joka askeleella sattuu ihan kauheesti häpyluuhun. PAikat varmasti jotenkin revähti. No vauvalla kaikki ok. Liikkuu ainakin tosi aktiivisesti.
Hei siis oikeesti, kyllä mua nyt taitaa supistaa. Ja vähän sattuu. auts..
Niin ja pojan käytin lekurissa: Toinen korva tulehtunut ja kurkku punoittaa. Onneksi mentiin ajoissa ettei pahemmaksi kerennyt.
Viikon päästä kontrilli taas, pääsenköhän sinne. Toivottavasti olen jossain muualla silloin..
-sitruuna ja minttuvihtori 37+6-
Kovasti vaan tuppaa painottumaan tuonne alapään puolelle, niin seksijutut kuin reiätkin... Mistä lie johtuu ;) Ajatukset lienee monella niillä seutuvilla, mahan alla (ei vyön alla kun ei sellaista ole voinut aikoihin käyttää...)
Manna: Mullekaan ei ole tullut äitiyspäiväraha päätöstä vielä. Eikä äitiyslomaa edeltänyttä sairaspäiväraha päätöstä. Soitin kyllä kelaan maanantaina ja kuulemma se olisi ihan jopa tän viikon pinossa, eli ehkä kohta. Saa nähdä sitten onko päätös oikea vai tarviiko valittaa, mutta kunhan jotain päättävät niin sais jotain rahaa, maksavat sitten myöhemmin lisää jos tulee uusi päätös. Ei ole hurraamista kun joulukuun alussa on palkka tullut ja sen jälkeen vaan lapsilisät 100e...
Neppis: Mullakin on hiivaa, taas kerran, neljäs kuuri raskauden aikana. johtuu siitä antibiootti kuurista jonka poskiontelotulehdukseen söin, neljäs sekin. Mutta ostin tänään Canesteni yhden päivän kuurin, jos sillä saisi sen nopeasti hoidettua pois ennen synnytystä, eikös nimittäin äidin hiiva voi tulla sitten vauvalla esille sammaksena? On varmaan parempi hoitaa pois.
Sitruunallakin kuulostaa aika lupaavalta, etkai aio lähteä koksiin ennen mua? Muista ainakin ilmoittaa ennen kun lähdet niin tiedän hoputtaa tätä kaveria ulos kanssa. Hyvä kun laitoit kuvan niin jospa vaikka tunnistettaisiin toisemme, jos siis samaan aikaan laitokselle päädytään. Muakin vähän supistelee, käytiin tuossa saunassa, mutta seksiä ei ole tänään luvassa. Päivällä kävelin reippaasti kun hain poikaa hoidosta ja siivoillut olen. Siis ihan tavallinen päivä eikä aikaisemminkaan ole lähtö tullut niin en usko noihin konsteihin. Mutta olo on jotenkin sellainen että lähtö ei välttämättä ole kovin kaukana, vähän kun olisi menkat tulossa.
Mutta jää nähtäväksi sitten.
Onnea kaikille jotka on nyyttinsä saaneet! Ei tässä oikeastaan mulla kiire ole, mutta alkaa liitoskivut olla jotenkin niin karmeat, samoin se kun vauva painaa alas ja taaksepäin niin on häntäluu ja persus kipeenä. Puukkoja on sekä nivusten vihlontaa. Että kyllä sitä ihan mielellään jo " suunnitelman mukaan" perjantaina lähtisi.
t. Tuuliina
Onnea myös Birdylle tulevaan!
Tsemppiä myös muut loppusuoralaiset! Perässä tullaan...
Mikaela 36+2
Tuskin täältä mihinkään lähetään vielä moneen aikaan. Ei nää kivut ihan sille tunnu että syntyisi. Tylsää. Ei seksiä meilläkään, sattuu liikaa. Just tultiin saunasta ja nyt nukkumaan. Poika vetelee valmiiksi sikeitä meidän sängyssä. =)
Huomiseen!
-sitruuna edelleen-
höh, mitkäs ne nimet nyt taas olikaan...voi mua, Nikosanteri, Olivia? ja Hensu?
Ihania hetkiä pienten tuhisijoiden parissa, nimimerkillä eeeeeen ole kateellinen mutta kuitenkin ;)
alapäässä rutisee ja puukolla viillellään, mutta ei sen kummempaa.
huomenna on vyöhyketerapia, kokeillaan niitä kohtu ym.pisteitä, mutta terapeutin mielestä parempi painella oikein olan takaa ens viikolla, kun reilusti yli la:n, höh.
Birdykö se sitten maanantaina tulee äidiksi? ihanaa!
on kyllä aika jännää aatella, että periaatteessa se voi tapahtua hetkenä minä hyvänsä, meistä kahdesta tulee kolme, eikä mikään ole enää ennallaan;)
alapäänjutuista vielä, välil oikein pelkää, että kun mahassa rutisee ja pierettää, että pystyykö sitä vaan päästämään paukun vai tuleeko muutakin...onneksi vielä toistaiseksi kontrolli toimii kahdessa laitimmaisessa reiässä;) se kuulemma saattaa muuttua synnytyksen jälkeen, kai sit on tungettava itekin jotkut vaipat alkkareihin, yöks!
on se kumma, miten esim. hiukset ja kynnet kasvaa hirveetä vauhtia, mut pimpsakarvat ja säärikarvat onneks hitaanlaisesti.
pari päivää sit ajelin " fingerspitzengefühlillä" alapään, kylpyammeen reunaa vasten jalka vielä nousee ja sääretkin ihanan sileät. jos niitä nyt joku siellä salissa katselee ees....
välillä täytyy kyllä tsekata käsipeilillä että miltä tuolla alakerrassa oikein näyttää, ajoko vahingossa häppäritkin höylällä vai pelkät karvat.
leikkasin nimittäin luomestani naamassa karvoja ja leikkasin samalla puolet luomesta pois, ah, tätä kömpelyyttä.
nyt nexiumit naamaan ja lueskelemaan, jospa sais tänä yönä unta, toivossa on hyvä elää totesi kirppu kaverilleen...
siedettävää oloa kaikille helmiksille edelleenkin,
sakura ja helmipöllö 39+5 tai 40 tasan
Päätin aloittaa pinon nyt, kun saan tähän aikaan olla rauhassa koneella. Onhan tämä jo nippanappa helmikuun puolta, vihdoinkin=)
Austen, pelko pois täällä ollaan edelleen, eihän me sua yksin jätetä pinoa pitämään=) Olit eilen kirjoittanut siitä Aamulehden mielipideosaston Taysia koskevasta jutusta. Minä ainakin sain hyvää hoitoa siellä edellisellä kerralla ja hyvillä mielin menen nyt uudestaan.
Täällä oli ollut puhetta synnytyspäivistä. Minä voisin synnyttää 17.2(LA 12.2). Veeti on syntynyt 16.3. Mieheni 18.1, ja minä 19.8, joten tuo 17.2 sopisi hyvin joukon jatkoksi. Jotenkin koko ajan kuitenkin tuntuu, että yli lasketun ajan mennään, kun esikoinenkin käynnistettiin epäkypsästä tilanteesta rv 41+0.
Kipeitä supistuksia ei ole ollut kuin silloin viikko sitten yhtenä yönä. Liitoskipuja alkaa täälläkin olemaan vaikka muille jakaa. Sisällä ollessa olo on edelleen OK, mutta ulkona kävely alkaa olemaan tuskaa. Esikoisen kanssa ulkoillessa on valittava kahdesta pahasta. Joko lähteä hänen kanssaan vaunukävelylle, joka aiheuttaa liitoskipuja tai leikkiä puistossa lumenkolaamista ym ja se kyykkiminen aiheuttaa kivuttomia supistuksia ja muuten tukalaa oloa...
Maanantaina kävimme hakemassa kaksostenrattaat. Ostimme ne käytettynä anopin työkaverilta. Veeti oli aivan ihmeissään, kun laitoin pojan niihin istumaan. Yritin selittää, että niissä on tilaa vauvallekin. Yllättävän kevyeltä ne tuntuivat työntää, mutta saa nähdä sitten pidemmällä matkalla ja kahden kyytiläisen kanssa. Huomenna pitäisi mennä ostamaan niihin vielä kantokassi. Pinnasänkykin on vielä ostamatta, mutta jos saisi ostettua sen samalla. Sitten alkaa olla kaikki valmiina.
Tintille voimia ikävässä tilanteessa!
Taidan mennä nukkumaan...
nonnu78 rv 38+3
Eilisessä aamulehdessä olikin näköjään kaksi eri kirjoitusta, jotka olivat päinvastaisia kuin mistä austen kirjoitti. Eli he olivat kovasti tyytyväisiä taysin toimintaan, joten eiköhän me taysilaiset jätetä omaan arvoonsa se valituskirjoitus. Siitähän näki selvästi ettei ne ymmärtänyt että sairaalassa voi olla joskus ruuhkaakin. Sitä se teettää kun sairaaloita vähennetään.
Jos ILONA82 lukee tänään viestejä niin kuin eilen, niin ollaan jo noin viikko odoteltu vesikielellä mariannekääretortun ohjetta;)
Tuli pieni flunssakin tässä vielä, jota oon koittanut parannella kuumalla mustaherukkamehulla ja hunajalla, onneksi alkaa jo helpottaa. Niistää saa vaan vielä monta kertaa tunnissa. Aikaisemmin heräsin yöllä aina kolmen tunnin välein vessaan, mutta nyt väli on enää kaksi tuntia, mites te jotka olette pidemmällä, lyheneekö väli vielä tuntiin kun vauva on laskeutunut.
Eilen alko jo limatulppaa tulla ulos, tai niin ainakin luulen, ei kait se muutakaan voi olla sellanen venyvä lima. Eli varmaan tän vuoden puolella pääsis synnärillekin.
Tänään toivottavasti kuullaan jo vauvauutisia, siellähän pitäis olla jo muutama laitoksella ja joku lähdössä sinne. No onhan jo helmikuu, että aikakin jo vauvoille.
Ittellä ei kyllä vielä ois aikaa vauvan saannille, kun viikonloppuna vasta pääsee sisustelemaan lastenhuonetta ja laittamaan vauvanvaatteita kaappiin, nyt kaikki odottelee rempan valmistumista ympärikämppää ja vaatteet pahvilaatikoissa pestyinä.
Kaalilaatikko ja Sitruuna kertoi jokupäivä miesten tavoista kerätä puolipuhtaita vaatteita. En ikinä uskonut että löytyisi muitakin saman tavan omaavia kuin mun mies. Se keräilee kahden tuolin päälle niitä vaatteita ja raaskii heittää siitä jotain pyykkiin vasta kun ne meinaa pudota lattialle. Just eilen aamulla katoin millä tyylillä se valitsee siitä vaatteitä päälleen; se haistoi paitaa ja päätti että haisee hielle ja laittoi pyykkiin, muuten se ois menny päälle. Ja edellisenä päivänä kun laitoin pesukonetta päälle kysyin että mitkä sukat saan ottaa pyykkiin, kun tuolin edessä oli neljät sukat, mies sanoi että haista niitä. Just sanoin minä, ilmeisesti sukatkin päätyy hajun perusteella pyykkikoriin. On noi miehet kummia;)
niisku ja tasan 37
mulla on kauhea hiki ja niinpä tulinkin tänne alakerran koneelle alkkareissani jätskiä syömään:) Meillä on tässä huoneessa peilikaapit ja täytyy myöntää, että massu on AIVAN valtava! Mutta ihanaa kun alkoi tämä helmikuu, tuntuu maali olevan paljon lähempänä kuin aiemmin.
Meille tulee huomenna mummi Hämeenlinnasta mun arkea helpottamaan viideksi päiväksi, mies siis reissussa to-su. Vähän tottakai hirvittää, mutta en kyllä millään jaksa uskoa, että tässä mitään tapahtuisi. Joutuu mummi koville, tuntuu että mies tekee meillä nykyään aivan kaiken ja minä käännän kylkeä sohvalla ja voihkin..
Mua ahdistaa nyt jo perjantaiaamun sokerirasitus, mulla on öisin kuitenkin kuuma ja jano monta kertaa, miten ihmeessä kestän taas sen paaston?? Kovasti voimia Tintille ja muille, joilla isoja ongelmia tän raskausryytymyksen lisäksi, saa nää omat " ongelmat" uusia mittasuhteita, kun toisilla on oikeasti vaikeaa. Toivottavasti kaikki kääntyisi parhain päin. Itse olen omien vanhempien perhehelvettiä 19v. katselleena kyllä ehdottomasti samaa mieltä, kuin oli joku muukin, eli lasten takia on turha pysyä väkisin yhdessä. Nurkan takana voi odottaa uusi, paljon parempi elämä.
Nyt siis Kirpulla varmaankin jo vauva, eikö vieläkään muilla??? Voikaahan hyvin kaikki!
adalmiina 37+0
huomenta kaikille ja tervetuloa jatkamaan pinoilua meidän kanssa tammikuun ylijäämämasuset jos teitä on.. mukaan mahtuu! =)
mä en pystynyt taas yöllä nukkumaan juuri ollenkaan kun niin paljon särki käsiä kun ne puutui taas koko ajan. nyt ne on taas ihan kamalan näköiset nakit jotka ei taivu koukkuun juuri ollenkaan. siltikin yritin maata sängyssä ja nukkua, toisin kuin monet muut jotka täällä yöllä jo pinoilivat näköjään.. =) taitaa unettomuus olla yleinen vaiva näin loppusuoralla?
tänään on kättärille meno edessä... synnytystapa-arvio klo 9.45! mitähän ne tekee siellä? ultraa vauvan ja tekee sisätutkimuksen? täytyy kertoa siellä samalla tästä nukkumisongelmasta, alkaa olla inhottavaa kun ei pysty olemaan vaakatasossa ilman särkyä käsissä. ja vettä olen juonut litroittain eikä poista turvotusta yhtään. eilen tuntui muutaman kerran tosi oudolta jaloissa, polvet notkahtívat kävellessä ihan kuin olisivat pettäneet alta. mistähän sekin johtuu.. jospa mainitsisi siitäkin samalla niin ei huolettaisi niin paljon..ois se aika kamalaa jos vaikka tuolla ulkona yhtäkkiä pettäisi polvet alta, voi s sattua pahastikin vauvalle jos mä rysähtäisin alas.. no toivottavasti oli vaan jotain ohimenevää.
synnytyspäivä: valitsen synnytyspäiväkseni 6.2.2006. kuulostaa kivalle päivälle. eli ens maanantai. itse asiassa menin varaamaan vyöhyketerapian tuolle päivälle siinä toivossa että vaikka käynnistäisi synnytyksen. tunnin hoito ja käsittelee samalla näitä turvotuksia. katsotaan saako mitään aikaiseksi. onko kukaan kokeillut vyöhyketerapiaa ja millaista oli?
palailen sitten myöhemmin kertomaan kättärikuulumiset. iloista helmikuun ensimmäistä kaikille ja tsemppiä viime metreille! yritetään nauttia masuistamme kolotuksista huolimatta, ei ne siinä enää kauan ole ja sitten voidaan vaan muistella vauvan liikkeitä ja muuta. tintille voimia parisuhdeongelmiin, ei varmasti ole helppo paikka. ja toivottavasti saataisiin jo kuulla vauvauutisia!
Omeli + Eppu 38+2
Pojat taas lähti. Poika oli iloinen aamulla eikä kiukuttanut, ihan kiva, onkin niitä aamukiukutteluja kuultu viimeaikoina. Se vinkaisi jotain 6 aikaan ja siihen loppui mun unet, tunnin pyörin sängyssä.
Nyt vähän purkausta intiimialueista: On se kumma miten nämä naistenpaikat on suunniteltu ihan päin V*ttua. Reikiä siellä sun täällä, kaikki niin lähekkäin ja yhtä sun toista litkua työntää ulos että arvailla saa aina mitä tää on ja mistä se tulee... Lähinnä nyt taas tarkoitan sitä kun mietin onko se lapsivettä mitä lirahti aamulla vai kenties jäännettä eilisiltaisesta " kypsyttelystä" . Onneksi jos se on lapsivettä niin se ei yhteen lirahdukseen lopu. Pojasta lapsivesi alkoi tihutella ja jonkin aikaa siinä kyllä meni että tajusi mitä se on, vaikka silloin jo supisteli säännöllisesti, lpulta vesi meni vasta kun kalvot puhkaistiin. Kyllä näköjään eilisiltainen seksi yhden napakan supistuksen aikaan sai, ehkä sillä jotain vaikutusta on. Olisipa kyllä aika hauska jos vauva syntyisi tänään, silloin meillä olisi synttärit mulla 1.7, pojalla 1.10 ja sarjaan sopisi sitten 1.2 myös. Mutta toiveajattelua varmaan vaan. Kyllä se perjantai olisi ihan hyvä päivä synnyttää...
Nyt en muista mitä muuta piti sanoa, ehkäpä laitan vähän aamupalaa ja ihmettelen tilannetta, tässä koneella kuitenkin vielä jonkin aikaa istun kun ei uni tule uudestaan eikä mitään kyllä jaksa tehdäkään.
t. Tuuliina 38+2
Täällä yskitty yö takana :( tuntuu että tähän tautiin kuolee :( miten just nyt sattui näin että pitää olla kipeä, ihan sama homma oli esikolta. Oon yrittäny liikkeitä tunnistaa koko yön etten oo yskiny istukkaa tai muuta rikki. Yö meni muutenkin istuen nukkuen kun maaten ei voinu. Toivottavasti tuo antibiootti tehoaa !!
Tuuliina -nauraa sun reikä jutullesi - ihan samaa mietin tänä aamuna vessassa kun en ehtiny edes pöntölle istua kun tuli kamala yskänpuuska ja siinä sitten pähkäilin reisiä pitkin valuvaa nestettä että mistähän reiästä se nyt tulikaan. Kun ei mitään tietoa edes miltä tuolla alakerassa näyttääkään ;) saati sitten jos on kolme reikää niin tuntea mistä mitkin tulee :)
Sasuliini on varmaan mennyt jo ja onnea matkaan tsup ... sulla on jo nyytti varmaan siellä !
Tintille voimia miehen kanssa ja ihan samoilla linjoilla olen kuin muutkin että parempi yksi hyvä vanhempi lapselle kuin kaksi huonoa ! Kovan eron kokenut kun esikko oli 5 kk ja en kadu päätöstäni ja tyttö näyttää voivan oikein hyvin :)
Omeli mä kävin viime viikolla siinä vyöhyketerapiassa lähinnä hakemassa rentoutusta - täti paineli kipupisteitä jalkapohjista ja hieroi niskoja. Olo oli ihana sen jälkeen ja nukuin ihan älyttömän hyvin seuraavan yön :) Ainut mikä oli tuskaista niin piti olla selällään -tuntui että joka paikka puutuu .
nyt meen voivottelee yskääni jonnekin ja venyttelee näitä aivan kamalia liitoskipuja !!
minkki ja osku 37+1
Kuka ihana kertoi eilen tuosta hammaslääkärin kommentista puudutusaineen synnytystä käynnistävästä vaikutuksesta. Mulla meinaan lohkesi viime viikolla hammas ja huomenna menen sitä paikkaamaan! Kerrankin odotan hammaslääkäriä innolla, jes!
Kotikonstit on kokeiltu jo niin moneen kertaan, että jo saunaan mennessä ottaa valmiiksi päähän. Eilen paineltiin tutun kätilön ohjeiden mukaisesti akupisteitä, tuloksetta. Nyt tilasin myös vyöhyketerapian itselleni perjantaiksi. Jos ei hammaslääkärikään tehoa, niin sitten on vielä yksi valttikortti takataskussa!
Äiti on sunnuntaihin asti lapsia hoitamassa ja suotavaa olisi että Hertta päättäisi tupsahtaa ennen tuota maailmaan. Tuntuu vaan viihtyvän niin kovin hyvin tuolla masun puolella. Mullakaan ei noiden kipeiden, epäsäännöllisien supistelujen lisäksi ole vaivoja, joten luultavastihan yli paukkuu ja pahasti! Onkohan vauva erilainen kun kaksoset syntyessään, kun " ikäeroa" tulee monta viikkoa.
Tsemppiä kaikille tositoimissa oleville ja voimia niitä kaipaaville!
Noora 39+0
Joten eiköhän vauvojakin ala pian kuulumaan... Innolla odottelen uutisia teistä, jotka olette jo päässeet tositoimiin!
Tänä aamuna oli taas neuvola. Kaikki oli jälleen ok. Ja tämä meidän masuasukki näyttää viihtyvän masussa oikein hyvin, koska ei vieläkään osoita merkkiäkään synnytyksen lähenemisestä. Vauva ei vieläkään ole laskeutunut, mutta terkka lohdutteli, että eiköhän se nyt helmikuun aikana synny... No, saanpa sitten loppukuusta katsella olympialaisia telkkarista kaikessa rauhassa...
Nauraen luin teidän kirjoituksia noista alapään rei' istä. Itsekin mietin juuri tänään neuvolassa purkkiin pissatessa, että on se kauheaa, kun ei ole enää mitään näköhavaintoa tuonne alapäähän. Ja kun jotain lirahtaa, niin ei tiedä, mistä reiästä sitä tulee...
Tämä helmikuun alkaminen piristi kummasti. Pursuan taas tarmoa ja voisinkin vaikka taas siivota. Ja kävelyllekin voisi lähteä. Helmikuu on meidän kuukausi!
Enni rv 38+3
Vihdoinkin helmikuu! Vaikkakin meillä laskettu aika niin lopussa että ei takuita mistään.. Mun täytyy nyt heti alkuun tunnustaa syntini. Hyvä ystäväni synnytti eilen ja hänellä oli laskettu aika maaliskuun alussa. Ja mä olen niin perkuleen kateellinen. Vaikka en tietenkään saisi olla, vauva painoi vain 2kg180g ja tiedän varsin hyvin, että mulla ei ole kiirettä minnekään ja vauvan paras paikka on masussa. Mutta silti en voi näille tunteilleni mitään, tekisi mieli itkeä kun niin kiukuttaa. Olen kuin pikkulapsi, odottavan aika on ihan liian pitkä! Mä kun olin ollut niin varma että saan omani ensin, tässä nyt mulle taas opetetaan nöyryyttä, ei pitäisi olla itsekäs. Saatiin sitten eilen mojova riitakin miehen kanssa tästä aikaiseksi, hän ei voinut ollenkaan ymmärtää miten voin olla niin itsekäs, ja kyllä mua kieltämättä hävettääkin. Täytyy myöntää, että olen tällä hetkellä täysin huomionkipeä ja kaipaisin PALJON sympatiaa. Meillä suvussa kun kaikilla tuntuu olevan jotain dramatiikkaa raskauksien ja synnytysten kanssa, mulla itselläni on sellainen olo että mä vaan lyllerrän läpi hankien kantaen kauppakasseja eikä kukaan edes huomaa mua kun kaikki on niin hyvin. No hieno hommahan se onkin, mutta kyllä mäkin kaipaisin vähän huomiota ja silitystä. Yleensä olen siis tosi itsenäinen tyyppi, siitä tämä ehkä johtuukin ettei mun lähipiiri oikein tajua että olen aika herkillä. Hoh hoijaa, että näin valmiita sitä ollaan täällä vanhemmuuteen ja kypsiä aikuismaiseen käyttäytymiseen...
Onkohan Sasuliini päässyt tuumasta toimeen? Eilisen pinon lopussa oli lupaavia merkkejä. Mulla on kyllä sama kuin Ennillä, ei merkkiäkään mistään. Vauva ei ole edes laskeutunut, taitaa olla tullut isäänsä, laiska kuin mikä. :-)
Mä nyt olen onneksi saanut tänään jotain aikaankin. Sain huovutettua nuo kestovaippojen villahousut, sain hoitopöydän kuntoon ja nyt pohdiskelen että minkälaista musiikkia ottaisin sairaalaan mukaan. Otatteko te muut musiikkia? Tämä on tietty tosi henkilökohtaista että mistä tykkää vai tykkääkö edes kuunnella musiikkia synnytyksen aikana. Mitäköhän sinne ottaisi?
Joo-o. Tulipas taas valitusvirsi. Koittakaahan te muut jaksella!
Austen
PS: Ai niin, tuosta oman alapään katoamisesta näköpiiristä, mä eilen ajattelin vähän ajella bikinirajoja, jos vaikka tulee lähtö sinne sairaalaan. Mies alkoi illalla nauramaan saunassa, olin vain summamutikassa ajellut, kun eihän sinne enää itse näe ja jälki on nyt sitten sen näköistä. Joten täytyy toivoa, että lähtöä tosiaankaan tule ennen kuin saan kasvatettua pahimmat kohdat takaisin....
ja poika tiukasti mahassa:(
vaikka tullut viime päivinä aika lupaavia alapääkipuja, puukkoja ym, mutta tilanne kohdunsuulla ei ole edistynyt, pöh!
eilen kävin omalla gynellä tarkastuksessa ja pisti lähetteen äippäpolille, jotta tsekattaisiin lapsen koko, lapsiveden määrä ym.
toisaalta, käynnistelyäkään en haluaisi, kokeilen mielummin muita poppakonsteja. joita itse asiassa aika vähän jäljellä:(
kolme ässää kokeiltu (ei supistuksen supistusta, korkeintaa imuroinnista saa aikaseks), seuraavana vyöhyketerapia.
oireet kuulemma lupaavia, mutta saattaa vaikutus kestää. kyllä se niin vaan on, että tyypit itse päättävät koska haluavat tulla, huoh.
rasittavaa, koska pää kiinnittynyt jo 3 viikkoa, limatulppaa ei tule, mikä maksaa?
ja olo niiiiin karsee, ihan täysin Devilin kanssa samoissa!
joka paikkaa koskee ja kolottaa, maha tuntuu repeävän, alapäässä polttaa ja vihloo, samoin nivusissa, polvissa ja reisissä.
aattelin mennä niin pitkälle kävelylenkille kun vaan jaksais, mut toi lumisade hidastaa lähtemisintoa.
ja kiva, näin unen, jossa olin sairaalassa, jossa ruotsinkielinen kätilö selitti, että teille on tyttö tulossa! änkytin hädissäni, että eipäs kun poika, bruno on sen katsonut. jippii!
nyt vaan ootellaan, koska pääsis sinne äpolille.
Tintille kovasti tsemppiä hankalassa tilanteessa, toivon parasta sulle. erot ei ole helppoja varsinkin kun on lapsi tulossa, muttei ole kyllä vaikea ja epätyydyttävä yhteiselokaan.
toivotaan että tilanne selkiää vauvelin synnyttyä, vaikkakin silloin todennäköisesti enemmän keskityt lapsenhoitoon. hormonit saattavat kyllä jopa pahentaa fiiliksiä. joten koita kestää, kohta on vauva sylissä!
itsellä sama kuin joku muukin kirjoitti, että omat vanhemmat vaikeessa suhteessa, mutta eivät tajua erota. itse olen siitä koko ikäni kärsinyt, nyt en tietenkään enää jaksa, koska olen aikuinen ja äidiksi tulossa itse. yritän kovasti välttää samoja virheitä ja siksi olenkin jo kertalleen avioliitosta eronnut ja yhdestä avoliitosta, koska tunteet väljähtyneet ja suhde ei toiminut.
nyt onneksi ihana mies, jonka kanssa perheen perustaminen on vihdoinkin tuntunut hyvältä ja oikealta ratkaisulta.
ihmissuhteet on niin vaikeita ja vain itse tietää parhaiten, mitä tehdä. mutta avuksi tietysti on jos taustajoukot tukevat, ratkaisut eivät yleensä ole helppoja.
joskus pieni tauko voi tehdä hyvää, selkiyttää ajatuksia ja tunteita. huh, nyt loppu ihmissuhdeneuvot, alkaa tuntumaan ihan dr.phililtä;)
taidan mennä katsomaan, jos saisi jotain juttuja vielä järjestettyä, kun mies poissa (hiiret hyppii pöydälle luvatta...)
jaksamisia kaikille, pirun vaikeelta tuntuu tällä hetkellä kyl
sakura ja helmipöllö 40 tai 39+5, ota siit nyt sit selvää
Onhan se upeeta, ku olo on erittäin hyvä, mut hiljalleen vois ees jotain pientä merkkiä alkaa ilmaantuun. Eilen koulukaveri totes, et mä en näytä ollenkaan siltä et synnyttäisin ainakaan kuukauteen. No niinpä niin.. Siltä se vähä tuntuuki.. No, eihän noita viikkojakaan oo viä niin paljoo, et kannattais ihan viä odotellakaan..
Austen kyseli musiikista... Kyllä mä ajattelin ottaa pikkusen mp3-soittimen mukaan. Mies osti joululahjaks, ku tiesi, et haluan kuunnella musiikkia. Se onkin jo ladattu valmiiks, ihan sekalaista löytyy. Popista rankempaan konemusaan.. Saa sit päättää millä tuulella ollaan..
Täälläkin on jo alkanu unohtuun, et miltä tuolla alakerrassa näyttääkään... Ajelen joka aamu suihkussa karvat ja se onneks sujuukin ihan ok käsituntumallaki, ku on monta vuotta jo takana. Mut jos haluaa oikein kunnolla ja tarkasti ajaa, ni sit meneeki vaikeemmaks.. Mies onkin naureskellu ku mä istun kylppärin lattialla seinään nojaten jalat leväällään pikkupeili edessä... Taitaa olla varsinainen näky.. =)
Tämän päivän ohjelmassa on pikkusen vaatteiden pesemistä. Onneks on toi kuivuri, ni ainaki suurimman osan saa heti kuivaks. Sit vaan silittämään niitä..
Toivotaan, et joillakin edes alkaisi olla vauvauutisia jaettavaks.
Jansku & Möhkis 36+2
Pitänee vähän kirjoitella, kun esikoinen nukkuu päiväunia. On niin harvinaista herkkua nykyään, että poika nukkuisi päivällä vaikka ei ole ihan 2 vuottakaan vielä. Mun puolestani saisi kyllä hyvin nukkua vielä vaikka pari vuotta.
Tuuliina: Juu, samanlaiset tunnelmat täälläkin ton alapään reikien ja eritteiden suhteen. Esikoista odottaessa kävin kerran synnärilläkin, kun luulin, että lapsivettä tihkuu, muttei ollut sitä. Mistä senkin sitten tietää, jos sitä alkaa vaan hiukan tihuuttamaan?? Nytkin tuntuu joka päivä siltä, että jotain lorahtaa, mutta kai se on vaan valkkaria ollut...
Tintille voimia jaksaa vaikeaa tilannetta. Raskaus ja pikkuvauva-aika eivät varmaan tosiaankaan ole parhaita aikoja parisuhdeongelmille, hyvä että olette päätyneet jonkinlaiseen ratkaisuun!
Meillä muuten esikoisen synnytys käynnistyi niin, että illalla ensin käveltiin miehen kanssa mun vanhemmille (3km) ja saunottiin. Sitten tultiin kotiin ja koitettiin sitä toista ässää ja kun sen jälkeen alkoi hiukan supistella, niin pyörittelin nännejä sormien välissä(??) ja sitten aamuyöstä meni vedet!
Eli mä ainakin uskon seksin synnytystä käynnistävään voimaan! Tuolloinkaan ei mitenkään yritetty käynnistää synnytystä, rv oli 38+5.
Kiitos kaikille kommenteista mun painoarvio-juttuun. Ajattelin kysästä kätilöltä asiasta, kun huomenna ollaan menossa synnärille tutustumaan. Kovin pikkuiselta tämä likka vaan tuntuu...
Hensulle onnea vauvasta! Ja lisä vauva-uutisia odotellen!
Tuu-Tikki82 rv 37+1
Alkaahan niitä vauvauutisia tulemaan!!
Tuhannesti onnea!