Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuoto yhdynnän jälkeen?

21.06.2006 |

Hei,

Osaisiko joku auttaa... Ollaan menossa rv 8+1 ja tänään yhdynnän jälkeen olen vuotanut verta runsaasti. Kävimme päivystyksessä tarkistamassa tilanteen; syke löytyi ja kaiken pitäisi olla toistaiseksi OK. Huoli on silti kova -- verenvuoto on ollut mielestäni sen verran runsas. Pienokaisemme on saanut alkunsa hoitojen avulla.

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta ja mitä teille on neuvolassa

asiasta sanottu? Minulle kerrottiin että limakalvot voivat alkuraskaudessa herkistyä eikä tälläiset vuodot olisi siis täysin tavattomia?

Tiedoista kiitollisena;

@mour

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän aikaisessa olet liikenteessä =)

Itselleni kävi samoin, tosin vuoto oli niukkaa ja verta tuli lähinnä pyyhittäessä. Onko sinulla hyytymiä vuodon seassa vai ihan kirkasta verta?

Eilen juuri kävin neuvolassa ja otin tämän asian puheeksi. Hoitsu kertoi, että saattaa vuotaa kovinkin helposti varsinkin tässä alussa. Limakalvot ja kohdunsuu ovat toisaalta kuivat ja kovin verevät tässä vaiheessa ja vuotavat todella herkästi. Kehotti käyttämään liukastetta.

Hän kehotti " touhaamaan" varovaisemmin alussa nyt mutta koko raskauden ajan voi ja saa tehdä -näin siis ainakin minulla. TOSIN mielestäni kannattaa oma tilanne käydä näyttämässä omassa neuvolassa niin voi tarkistaa ettei ole muuta estettä tai haittaa: esim. istukan sijainti tms jatkossa.

Mary rv10+0

Vierailija
2/4 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa asuessa siellä kehotettiin välttämään yhdyntää kolmien ensimmäisten kuukautisten oletettuna ajankohtana eli 12 ensimmäistä viikkoa aina kun olis kuukautiset.. Ilmeisesti liittyy just jotenkin kohonneeseen km riskiin kun keho yrittää käynnistää kuukautisia.

Mulla tuli itselläni kyllä vko 8 tuhrua ihan ilman yhdyntääkin- joten lienee juuri tuohon aikaan aika tavallista- jos ei vaan kauhean pitkään/ runsaana jatku. Muutenhan se kohdun limakalvo voikin vuotaa verta raskauden aikana yhdynnän jälkeen kun on niin " verekäs" . Onneksi oli kaikki kunnossa!

Peebee 26+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sinulle vastauksesta!

Vuoto oli mielestäni ihan kirkasta eikä siihen liittynyt minkäänlaisia hyytymiä. Jäin miettimään kuvaamaani vuodon määrää. Sitä on ehkä vaikea arvioida kun " paljon toiselle" saattaa olla " vähän toiselle."

Kuukautisvuotoni on yleensä erittäin niukka eli siihen nähden mielestäni olen vuotanut " runsaasti." Toki ihan pieninkin määrä verta riittää säikäyttämään tässä vaiheessa.

Varaan tänään ensikäynti-ajan neuvolaan (soitto-aika iltapäivällä) ja

otan asian myös puheeksi. Tulen kertomaan mitä minulle sanottiin. Toivotaan ettei vuotoa ei enää tulisi. Oikein hyvää odotusaikaa sinulle ja toivottavasti tavataan turvallisemmissa merkeissä taas tuolla toisella puolella :).

Mielelläni kuulisin myös muiden mielipiteitä mikäli jollakin on kokemusta vastaavasta.

@mour

Vierailija
4/4 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kuukautiseni tosiaan olisivat näiden päivien aikana mikäli vuoto saattaisi jollain tavalla siihen liittyä?

Jäin vielä myös miettimään sitä että kuukautiseni " käynnistyvät" toisinaan juuri yhdynnässä eli voisiko minulla olla jotenkin tavallista

" ärsytysherkemmät limakalvot?" Muuten en ole kyllä tähän asiaan törmännyt. Yhdynnät sujuvat yleensä kivuttomasti jne.

Turvallista odotusaikaa myös sinulle ja kiitos vastauksestasi!

@mour