En pääse eroon kihomadoista! :(
Ensimmäinen tartunta oli syksyllä 2012, olin aivan kauhuissani, kun ekan kerran madot havaitsin! Sitten apteekista hakemaan pyrviniä ja mielipuolinen siivousrumba. Madot hävisivat -hetkeksi. Tasaisin väliajoin (joka toinen tai kolmas kuukausi) Pyrvinin oton ja siivouksen jälkeen ne paskamadot tulee takaisin! Oon aivan loppu, haluan niistä eroon!
Kommentit (32)
Kävin laittaa nyt offia peräaukolle muuta en löytänyt. Onkohan tosta apua?
Nyt vihdoin saan vihdoin apua kihomato vaivoihin! Olen kärsinyt 6 kk kihomadoista. Luultavasti sain lasten päiväkodista tartunnan. Kellään muulla perheen jäsenellä ei ole ollut oireita. Kaikki lapset ja mies lääkitty säännöllisesti. Ainoastaan minä olen kärsinyt. Testit ovat olleet negatiivisia ja kunnallinen puoli ei enää auta minua. Olen syönyt 6 kk ajan kaikki mahdolliset kuurit; Pyrvin, Vermox, Zentel. Jopa laittanut Vermox liuosta paikallisesti suoleen (jota tilasin erittäin halvalla irlantilaisesta apteekista Inish Pharmacy https://www.inishpharmacy.com/p/vermox-mebendazole-oral-suspension-30ml….) sekä kaikki luonnonmukaiset metodit; papaijat, neilikat, valkoviinietikat. Mikään ei ole tehonnut. Kaikki mahdolliset kodin siivoukset, klooraukset, pakastamiset, pyykkipesut ollut käytössä.
Lopulta kun pari kertaa jo itsemurhaa harkitsin soitin lopulta epätoivoisena yksityiselle lääkärille ja minulle suositeltiin erittäin pätevälle gastronomian erikoislääkäri Jari Koskenpadollle (Aavan lääkärikeskus). Juttelin hänen kanssa ja hän kysyin olenko tehnyt suolen tyhjennystä ennen lääkkeen ottoa. Kukaan ei ollut koskaan kunnallisella puolelle sanonut tästä mitään. Suolen tyhjentäminen tietyllä nesteellä on kuulemma erittäin tehokasta ja kannattaa tehdä jotta lääke tehoaa kihomatoihin. Suolen tyhjennys tehdään nauttimalla Moviprep®-valmistetta, jota saa apteekista ilman reseptiä, sekä juomalla lisäksi runsaasti muita kirkkaita nesteitä parin päivän ajan ennen lääkkeen ottoa.
Gastronomian erikoislääkäri kertoi myös että suolessa voi olla polyyppeejä, johon kihomadot voivat pesiä ja jonne lääke ei kunnolla tehoa. Itse uskon että tämä voi olla syy miksi en ole päässyt eroon niistä. Peräsuolen tähystyksellä suolen voi kunnolla puhdistaa sekä poistaa mahdolliset polyypit. Varasin ajan peräsuolen tähystykseen joka on ensi viikolla. Tähystys maksaa 800€ + mahdollisten polyyppien poisto (joka maksaa muutamia kymppejä ekstraa). Hintaa tälle on, mutta tässä vaiheessa maksan mitä tahansa jotta saan elämäni takaisin.
Ennen suolen tyhjennystä pitää käyttää Movicol ummetus valmistetta jota saa ostaa apteekista ( alle 30€). Movicol-valmisteen käyttö 3-5 vuorokautta ennen tähystystä. Movicolia saa apteekista ilman reseptiä ja sitä voi nauttia tarpeen mukaan useamman pussin päivässä. Tämä pitää siis aloittaa ennen Moviprepin aloitusta (joka otetaan 2 vuorokautta ennen tähystystä/lääkkeen ottoa) jotta pelaisi varman päälle. Niin ainakin itse tekisin.
Tähystyksen jälkeen pitää heti ottaa lääkekuuri tyhjään suoleen. Itse en uskoettä Vermox autta yhtään. Olen sitä syönyt 5 kk ilman mitään vaikutusta, joten aloitan Zentelin lääkekuurin. Zenteliä ei myydä Suomessa paitsi erikoisluvalla (paperiresepti). Yksi tabletti maksaa 30 € + erikoislupa 40€. Eli hinta yhdestä tabletista on jo älyttömät 70€. Tallinnassa Zenteliä saa (vaikuttava lääkeaine albendazole 400 mg) Kalamaja Apteekista ( http://www.apteegiinfo.ee/search/prices?query=1680487) jossa yksi tabletti maksaa 0.20 €. Kyllä, 20 centtiä. Soitin apteekkin ja varmistin hinnan ja että varmasti saan ostettua Suomalaisella paperi reseptillä. Olen menossa tulevana viikonloppuna Tallinnaan ostamaan kyseistä lääkettä. Lääkäri kirjoittaa minulle reseptin täällä Suomessa ja maksan 8€ laivamatkasta edes takaisin. En kuitenkaan usko että kerta-annos riittää, jota minulle aikaisemminkin määrättiin. Tässä kun itse on joutunut erikoistumaan kun lääkärit eivät oikein tiedä asioista niin suunnittelen että otan 3 tablettia 3:na peräkkäisenä päivänä ja uusinta kuuri 14 päivän päästä.
Vihdoineroonkihomadoita kirjoitti:
Nyt vihdoin saan vihdoin apua kihomato vaivoihin! Olen kärsinyt 6 kk kihomadoista. Luultavasti sain lasten päiväkodista tartunnan. Kellään muulla perheen jäsenellä ei ole ollut oireita. Kaikki lapset ja mies lääkitty säännöllisesti. Ainoastaan minä olen kärsinyt. Testit ovat olleet negatiivisia ja kunnallinen puoli ei enää auta minua. Olen syönyt 6 kk ajan kaikki mahdolliset kuurit; Pyrvin, Vermox, Zentel. Jopa laittanut Vermox liuosta paikallisesti suoleen (jota tilasin erittäin halvalla irlantilaisesta apteekista Inish Pharmacy https://www.inishpharmacy.com/p/vermox-mebendazole-oral-suspension-30ml….) sekä kaikki luonnonmukaiset metodit; papaijat, neilikat, valkoviinietikat. Mikään ei ole tehonnut. Kaikki mahdolliset kodin siivoukset, klooraukset, pakastamiset, pyykkipesut ollut käytössä.
Lopulta kun pari kertaa jo itsemurhaa harkitsin soitin lopulta epätoivoisena yksityiselle lääkärille ja minulle suositeltiin erittäin pätevälle gastronomian erikoislääkäri Jari Koskenpadollle (Aavan lääkärikeskus). Juttelin hänen kanssa ja hän kysyin olenko tehnyt suolen tyhjennystä ennen lääkkeen ottoa. Kukaan ei ollut koskaan kunnallisella puolelle sanonut tästä mitään. Suolen tyhjentäminen tietyllä nesteellä on kuulemma erittäin tehokasta ja kannattaa tehdä jotta lääke tehoaa kihomatoihin. Suolen tyhjennys tehdään nauttimalla Moviprep®-valmistetta, jota saa apteekista ilman reseptiä, sekä juomalla lisäksi runsaasti muita kirkkaita nesteitä parin päivän ajan ennen lääkkeen ottoa.
Gastronomian erikoislääkäri kertoi myös että suolessa voi olla polyyppeejä, johon kihomadot voivat pesiä ja jonne lääke ei kunnolla tehoa. Itse uskon että tämä voi olla syy miksi en ole päässyt eroon niistä. Peräsuolen tähystyksellä suolen voi kunnolla puhdistaa sekä poistaa mahdolliset polyypit. Varasin ajan peräsuolen tähystykseen joka on ensi viikolla. Tähystys maksaa 800€ + mahdollisten polyyppien poisto (joka maksaa muutamia kymppejä ekstraa). Hintaa tälle on, mutta tässä vaiheessa maksan mitä tahansa jotta saan elämäni takaisin.
Ennen suolen tyhjennystä pitää käyttää Movicol ummetus valmistetta jota saa ostaa apteekista ( alle 30€). Movicol-valmisteen käyttö 3-5 vuorokautta ennen tähystystä. Movicolia saa apteekista ilman reseptiä ja sitä voi nauttia tarpeen mukaan useamman pussin päivässä. Tämä pitää siis aloittaa ennen Moviprepin aloitusta (joka otetaan 2 vuorokautta ennen tähystystä/lääkkeen ottoa) jotta pelaisi varman päälle. Niin ainakin itse tekisin.
Tähystyksen jälkeen pitää heti ottaa lääkekuuri tyhjään suoleen. Itse en uskoettä Vermox autta yhtään. Olen sitä syönyt 5 kk ilman mitään vaikutusta, joten aloitan Zentelin lääkekuurin. Zenteliä ei myydä Suomessa paitsi erikoisluvalla (paperiresepti). Yksi tabletti maksaa 30 € + erikoislupa 40€. Eli hinta yhdestä tabletista on jo älyttömät 70€. Tallinnassa Zenteliä saa (vaikuttava lääkeaine albendazole 400 mg) Kalamaja Apteekista ( http://www.apteegiinfo.ee/search/prices?query=1680487) jossa yksi tabletti maksaa 0.20 €. Kyllä, 20 centtiä. Soitin apteekkin ja varmistin hinnan ja että varmasti saan ostettua Suomalaisella paperi reseptillä. Olen menossa tulevana viikonloppuna Tallinnaan ostamaan kyseistä lääkettä. Lääkäri kirjoittaa minulle reseptin täällä Suomessa ja maksan 8€ laivamatkasta edes takaisin. En kuitenkaan usko että kerta-annos riittää, jota minulle aikaisemminkin määrättiin. Tässä kun itse on joutunut erikoistumaan kun lääkärit eivät oikein tiedä asioista niin suunnittelen että otan 3 tablettia 3:na peräkkäisenä päivänä ja uusinta kuuri 14 päivän päästä.
No lähtikö madot?
Vihdoineroonkihomadoita kirjoitti:
Lopulta kun pari kertaa jo itsemurhaa harkitsin soitin lopulta epätoivoisena yksityiselle lääkärille ja minulle suositeltiin erittäin pätevälle
Voi hurja, mitä vierailija v 2019 on joutunut tekemään ja kantapään kautta opiskelemaan. Taidat tietää aiheesta enemmän kuin lääkärit. Koetan noudattaa neuvojasi paastosta ennen vermoksia, sekä suolen tyhjennystä. Itselläni vaiva kestänyt 9 kk. Kaikki lääkkeet kokeiltu. Maksa-arvot nousivat 20- kertaisiksi, kun olin syönyt vermoxia 8 x 6 tabl kahden kuukauden aikana. Sen jälkeen 3 kk tauko, jolloin sain raa'alla valkosipulimurskalla (aamuisin tyhjään mahaan veden kera) pidettyä vaivan poissa. Nyt ne paskamadot on palanneet. Taistelu jatkuu. Nyt on menossa suolihuuhtelut ja glukoositon ruokavalio: valkokaali ja juusto munakkaat. Viikon välein 1 vermox tyhjään mahaan. "Toivossa on hyvä elää" , sanoi kihomato. 😭
Kihomadot on karmea vaiva. Kinkkinen koska esim oireeton lähipiiri, tuttavat, isovanhemmat jne tuovat tartunnan aina uudestaan. Ja niitä munia on sitten joka puolella, nimenomaan kannattaa käyttää hengityssuojainta siivotessa ja vuodevaatteita yms likapyykkiä käsitellessä.
Sitten kun niitä matoja on v a g i n a s s a, valitetaan kutinasta ja ihmetellään kun koko ajan on "hiiva" vaikka kyse on madoista.
Höyryttämällä persereiän Madot kyllä kuolee Isompi reikäsillä naisilla myös pillu Madot voivat olla piilossa emättimessä
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin - https://euhealth24.com/fi/drug/vermox
Vinkkejä: -Sohvan päällä pidetään peitettä joka pestään viikottain. Samoin pestään päiväpeitteet ja lakanat.
-Kädet pestään joka välissä ja kynnet lyhyet
-Varmista että lapsen koulussa/päikyssä on käytössä sisäkengät, muuten sukkien mukana kulkeutuu munia kotiin.
-Munat säilyvät huonepölyssä elinkelpoisina kuukausia. Joten itse pitäisin mahdollisimman vähän lattioilla paksuja mattoja.
Munat leviävät kosketustartuntana. Yöllä ihminen voi raapia itseään takapuolen seudulta, joten rutiiniksi aamuinen käsienpesu ja alapesu HETI herätessä. Myös käsisuihkun kahva pestään kun alapesu on suoritettu.
-Lelut, ovenkahvat, harjat sekä esim. lemmikit pestään. Ja opetellaan että koiraa ei silitetä kotiin tullessa ennen kuin kädet on pesty. Älä unohda autoa.
Vermox ilman reseptiä - https://ibright.lv/vermoxfi.htm pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin.
Ei tosiaankaan tarvitse tämmöistä pesuhysteriaa ja sohvan höyryttämisiä kun käyttää sitä hädesalvaa tai jotain muuta hajustettua salvaa, jonka avulla madot ei uskalla tulla ulos peräaukosta munimaan. Vaikka munia pöllyäisi, niitä saisi suuhunsa ja madot kuoriutuisi suolistossa, ne ei tule ulos pyllystä, joten niistä ei ole mitään riesaa ja kuolevat sinne suolistoon!