Millainen asuinalue Espoon Tuomarila nykyisin?
Ollaan etsimässä asuntoa ja ollaan mietitty että millainen asuinalue Espoon Tuomarila on nykyisin? Muutamat tuttuni ovat kehuneet aluetta ja muualtakin olen lukenut että Tuomarilan arvostus olisi noussut uuden asuntokannan myötä aika paljon. Ainakin julkiset yhteydet näyttäisivät olevan hyvät ja luonto lähellä. Mitä olette mieltä?
Kommentit (69)
Suna ja Tuomarila ovat viihtyisiä pientaloalue keskuspuiston kupeessa. Paljon lapsiperheitä, luontoon pääsee hetkessä ulkoilemaan.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:41"]
Tuomarila on erittäin edullinen pientaloalue Espoon keskuksessa. Tuomarilan keskimääräiset neliöhinnat tällä hetkellä 2904 € per neliö. Tuttavat ostivat aikoinaan sieltä asunnon. Ainoa perustelu oli, että saivat ison asunnon halvalla. 1990-luvulla rakennettu taloyhtiö, 120 neliön kämppä hintaan 270 000. Eivät viihtyneet ja muuttivat nopeasti pois. Kuullemma huonot palvelut, töykeitä ihmisiä ja pitkät työmatkat Helsingin keskustaan. Heidän mukaansa Tuomarilassa on melkein pakko olla oma auto, koska julkiset liikenneyheydet huonot. En siis suosittele Tuomarilaa asuinalueena! Tosin näin syntyperäisenä stadilaisena, en itse muuttaisi minnekkään Espooseen.
[/quote]
Olipas typerä kommentti. 'Tuttu kertoi' ja ikivanhaa tietoa.
Jokainen saa sanoa mielipiteensä. Nimenomaan mielipiteensä, tyhmää levitellä vanhaa huhupuhetta.
Tuomarila on paska paikka, kaukana keskustasta, sijainti paska jossain helvetin espoon keskuksessa kaukana sisämaassa ja naurettavan halpoja asuntoja.
Vain on jonkun mielestä junalla 22 min Helsingin keskustaan pitkä matka. Itse asun Tuomarilassa ja olen viihtynyt. Ainoa miinus on Lidlin puuttuminen. Alepaa en ole käyttänyt. Enkä käytä. Mahtavat lenkkeilymaastot : Kasavuori, Keskuspuisto ym.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:09"]
Oonkin aina miettiny millainen paikka tuo Tuomarila on. Junasta näkyy vain kerrostaloja ja yö-junasta poistuu suuri määrä nuoria aseman kohdalla. Yö-dösän päättäri on myös Tuomarilassa. Ite asun nyt Espoon keskuksessa.
[/quote]
Suvelassa ei ole omaa juna-asemaa, joten Suvelan nuoret poistuvat junasta Tuomarilassa.
Tuomarilaan on ilmeisesti tulossa ihan piakkoin myös oma kauppa (kaavaesitys mennyt jo keväällä läpi), mikä täydentää alueen palveluita, joskaan ei välttämättä vielä itsessään nosta alueen arvostustasoa.
Tuomarila on erittäin edullinen pientaloalue Espoon keskuksessa. Tuomarilan keskimääräiset neliöhinnat tällä hetkellä 2904 € per neliö. Tuttavat ostivat aikoinaan sieltä asunnon. Ainoa perustelu oli, että saivat ison asunnon halvalla. 1990-luvulla rakennettu taloyhtiö, 120 neliön kämppä hintaan 270 000. Eivät viihtyneet ja muuttivat nopeasti pois. Kuullemma huonot palvelut, töykeitä ihmisiä ja pitkät työmatkat Helsingin keskustaan. Heidän mukaansa Tuomarilassa on melkein pakko olla oma auto, koska julkiset liikenneyheydet huonot. En siis suosittele Tuomarilaa asuinalueena! Tosin näin syntyperäisenä stadilaisena, en itse muuttaisi minnekkään Espooseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuomarila on paska paikka, kaukana keskustasta, sijainti paska jossain helvetin espoon keskuksessa kaukana sisämaassa ja naurettavan halpoja asuntoja.
Huh-huh. Taisi tuo stadilainen Espoo-vihaaja vetäistä herneen todella syvälle kitusiinsa... Tuomarilassa asuu todella paljon perheitä, eivätkä he asuisi siellä, jos paikka olisi jotenkin epäilyttävä. Halvoiksi en kaikkia asuntoja kutsuisi, etenkään omakotitaloja (ellei 600,000€ ole sinulle pikkuraha). Minusta Tuomarilassa on hengissä vielä sellaista kylämäisyyttä, mikä alkaa olla valitettavan kateissa monessa paikassa. Tykkään alueesta ja aion pysyä täällä perheeni kanssa mahdollisimman pitkään.
Joo, tää kauppa on hieno. Se on perskutan kaukana Kulovalkean asuinalueesta. Lähimmät Alepat on Kirstintien Alepa ja Suvelan Alepa. Niihin on sentäs kävelymatka, mutta tuonne hienoon Tuomarilan Alepaan en lähtisi jalan. Eli siis Kulovalkeassa vielä lähikauppaa odotellen.
Vierailija kirjoitti:
Vain on jonkun mielestä junalla 22 min Helsingin keskustaan pitkä matka. Itse asun Tuomarilassa ja olen viihtynyt. Ainoa miinus on Lidlin puuttuminen. Alepaa en ole käyttänyt. Enkä käytä. Mahtavat lenkkeilymaastot : Kasavuori, Keskuspuisto ym.[/quote
En ole aiemmin vastannut tässä ketjussa, mutta kyllä se junamatka paljon pidemmältä tuntuu. Kaverit asuu Tuomarilassa, muuttivat sinne Helsingin keskustasta kun perustivat perheen. Ovat kai viihtyneet, mutta valittivat että liikenneyhteydet ovat huonot ja molempien on pitänyt hankkia auto (näin siis ainakin jos ei ole Helsingin keskustassa töissä). Käyn heillä silloin tällöin vierailulla, omasta näkökulmastani on ahdistava espoolainen lähiö, jossa ei ole mitään erikoista (tai ylipäänsä mitään). Maaseudun ja kaupungin huonot puolet. Kai joku siitäkin tykkää, minä en. Löytyisi Espoostakin kai sentään kivempiakin alueita.
Viihdytään loistavasti! Asuttu yli kymmenen vuotta Kulovalkeasaa eikä vaihdettais pois. Hyvät ulkoilumaastot, kivat koulut ja junayhteys Helsinkiin.
Asun Tuomarilan Kulovalkeassa ja olen muuten viihtynyt hyvin, mutta ruokakauppa saisi sijaita lähempänä. Asuinalueen arvo nousee varmaankin huomattavasti Espoon kaupunkiradan valmistuttua.
Itse asun Tuomarilassa ns. paremmalla puolella (värikkäissä taloissa) omassa viehättävässä velattomassa kerrostalo-osakkeessani, asioin usein Kauniaisissa,Tapioassa tai Iso Omenassa. Myös työpaikka siellä suunnalla. Siistiä on ja hyvä alue, jos asumisesta mitään pääkaupunkiseudulla ymmärtää. Täällä pystyy elämään On mahdollisuuksia (kivoja ja hoidettuja väyliä) liikuntaan, Helsingin keskustaan ja lentokentälle pääsee reilusti alle puolen tunnin itse valitsemaansa väylää pitkin (eli paikallisjunat, bussit eri kautta tai omalla autolla ihan miten tai mitä kautta haluaa kulkea). Vain bussilinjan nro 109 lopetus on ollut harmillista, koska sillä pääsi todella mukavasti suoraan Tapiolan ja Lauttasaaren kautta Ruoholahteen ja Kamppiin. JA kannattaa miettiä, missä kulkee, jos huonot alueet häiritsee ( ja kyllähän ne joskus ärsyttää, kuten myös alueen liiallinen rakentaminen ja tämä ylettömyyksiin mennyt mamutouhu ). Niitä löytyy aina ja jokaisen myös ns. hyvien alueiden lähistöiltä. Kannattaa jättää niitä vähemmälle omasta elämästä ja keskittyä hyvään.
Ajat junalla Leppävaara - Kauklahti pari kertaa ja katsot, millaista sakkia jää pois milläkin asemalla. Avaa silmiä.
Alueella tapahtuu paljon r a i s k a u k s i a.
Kannattaa miettiä mihin kellonaikaan kulkee ja missä.
Itse olen tuosta Leppävaara-Kauklahti väylän repertuaarista muuten jokseenkin samaa mieltä.
Viihtyisä, turvallinen pientaloalue Espoon keskuksen ja Kauniaisten välissä. Paljon lapsiperheitä ja mukavaa rauhallista elämää. Suosittelen.