Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä, kriisi

Vierailija
31.01.2006 |

Mietin tässä mitä tehdä tuntuu että viimeinen mahdollisuus on annettu miehelleni. Ollaan oltu yhdessä kolme vuotta. Rakastan häntä, meillä on vauva, hyvät työpaikat ja kaikki on hyvin. Mutta ongelma on hänen juominen vapaa päivinä ja lupausten pettäminen. Esim. viikko sitten kaatoi koko korin kaljaa pois ja lupasi lopettaa juomisen. Eilen sitten oli viimeinen pisara. Haki korin kaljaa ja pullon viinaa. Valvotti minua koko yön vauva onneksi nukkui. Soitti musiikkia, ravasi ulos ja sisälle, tuli selittämään jotain. Juominen ei vain sovi hänelle ja ei osaa lopettaa juo niin kaun kuin on juomaa. Muuttaa hänen käytöstään uhkailee, ei hallitse itseään. Asia vaivaa minua todella paljon pelkään häntä kun hän on juonut. Ja nyt kun meillä on vauva olen todella stressaantunut. Muutenkin vauvanhoito on minulla ja ei ole ketään apuna. Aina jos ollaan oltu jossain esim. kylässä niin kaljakaupan kautta kotiin. Ja lupaus lopettamisesta tuo aina helpotuksen, mutta sitten repsahdus 10 päivää on pisin aika kun on ollut juomatta. Olen yrittänyt että haetaan apua, mutta ei. En halua että vauvamme joutuu kärsimään tästä. Ja kun menen töihin niin voinko luottaa siihen että hän on siinä kunnossa että hoitaa lastamme kun on luvannut. Itse väittää että on, mutta olen alkanut epäillä kun nytkin juomatta oleminen on vaikeaa. Eli muutanko pois vai uusi mahdollisuus vielä. En tiedä mitä tehdä minulla on ainakin tosi paha olla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät kai itsekin alkoholistin prioriteetit.

Miehesi juominen on sitä laatua, että joko kaikki tai ei mitään.

Hallittu kohtuukäyttö ei onnistu.

Mieti mitä haluat lapsellesi! Ja itsellesi myös!

t. alkoholistiperheen lapsi

Vierailija
2/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde pois.

se että jäät ja aina vaan yrität ja uskot niin antaa miehelle vaan luvan jatkaa samalla mallilla.

lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde pois.

se että jäät ja aina vaan yrität ja uskot niin antaa miehelle vaan luvan jatkaa samalla mallilla.

lähde.

Vierailija
4/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies suostuu menemään hoitoon ja onnistuu olemaan esim. puoli vuotta selvinpäin, harkitsisin palaamista.

Epäilen kuitenkin, ettei juomattomuus onnistu miehesi tapauksessa :(

Vierailija
5/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvan hyvinvointi on nyt kaiken edellä! Ei hyvältä tulevaisuutenne yhdessä tuolla menolla todellakaan näytä.

Etkä todellakaan voi jättää vauvaa miehesi hoitoon!!!

Totta on tuo edellä sanottu, että kyllä miehesi pitää itse tajuta hakeutua hoitoon.

Ota yhteyttä vaikka neuvolan terveydenhoitajaan. Tässä myös eräs linkki, mistä voit löytää apua:

http://www.apua.info/cgi-bin/apuainfo/apuaindex.pl

Toivottavasti saisit tukea ja käytännön apua myös sukulaisilta tai ystäviltäsi. Voimia!

Vierailija
6/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muutama vuosi sitten tiennyt, koska meillä mies makasi krapulassa päivät ja heilui kännissä iltaisin.

Lähdin menemään ja nyt on elämä kunnossa kaikin puolin.

Vierailija
7/8 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärtänyt tuossa tilanteessa että mieheni todella on alkoholisti. kaikki tolkuttivat että kyllähän mies saa pari saunakaljaa ottaa. Vain sinä tiedät totuuden: tuo ei ole normaalia elämää.

Pelasta itsesi ja lapsesi. Miestäsi et voi muuttaa etkä pelastaa. Sittenkin kun hän joku päivä ymmärtää tilansa ja hakee apua (jos hakee, pakottaa ei kukaan voi) on vielä pitkä matka siihen että hän on kuivilla ja häneen voisi luottaa.

lasta en jättäisi sellaisen hoitoon. Kaikki mitä on kotona menee kurkusta alas. Tuttu tilanne.

lähde.

terv. alkoholistien lapsi ja alkoholistin ex-vaimo