Idiootein työhaastattelu IKINÄ, kiitti ajanhaaskauksesta!
Hain kesäpestiä yhdestä paikasta, perustoimistotyötä lähinnä. Pääsin haastatteluun, jee, joka oli tänään. Mikä pettymys.
Meitä oli 12 haastateltavaa. Ensin meidät jaettiin 4 hengen ryhmiin ja meille annettiin keskustelutehtäviä ja välillä jotain palikoita ja erilaista sälää, joista piti tehtävien mukaan yhdessä keskustellen kehittää ja rakentaa eri asioita.
Sitten oli haastattelu. Meidät kaikki 12 istutettiin rinkiin, neljä haastattelijaa istui keskellä. Sitten lauottiin kysymyksiä ja jokaisen piti vuorollaan vastata siihen kysymykseen. Jos satuit olemaan häntäpäässä vastaajia, niin keksipä siinä mullaistavaa uutta. Mä nyt olen moottoriturpa ja jotain aina saan sanottua, mutta kyllä harmitti niiden puolesta, joille silminnähden oli haastavampaa.
Sitten kysyttiin, että koskettaako tämä meidän toiminta jotain teidän läheistä, ystävää, perheenjäsentä tms. No, porukassa oli yksi, jonka lähisukulaisella oli vaikea pitkäaikaissairaus, joka osaltaan liittyi sen puljun toimenkuvaan.
Sitten oli tauko. Jonka jälkeen meille joukolla ilmoitettiin, että pestin saa se yksi, jonka sukulaisella on heidän toimintaan liittyvä sairaus. Että hyviä te muutkin olitte, mutta heillä nyt vaakakupissa ihan kaikkein eniten painoi tämä seikka.
Siis kiitos tyhjästä! Jos tuo oli tärkein kriteeri, miksei se voinut lukea jo ilmoituksessa? Eli älä hae, jos läheisesi ei sairasta jotain näistä taudeista tai muuten liity suoraan meidän toimintaan.
Haaskasin aikaa väsäämällä hakemusta, matkustamalla naapurikaupunkiin haastatteluun ja istumalla monta tuntia siellä haastattelussa. TURHAAN.
Kenelle voin laittaa laskun?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Nojoo, itse sain s-postiviestin, jossa ilmoitettiin, että valittiinpa toinen, joka voi jatkaa paikassa muissa tehtävissä nykyisen pestin jälkeen. Ehkä minäkin olisin voinut, jos olisin tiennyt siitä mahdollisuudesta. Tympäisee nuo "haetaan julkisesti, vaikka työ annetaan Riikalle"-ilmoitukset.
Tällä mie yritän itseä lohdutella, kun olen hakenut jotain valtion hommia ja yllättäen sieltä löytyy parempi ehdokas, joka jo osaa kaikki systeemit ja asiat. Itsekin palkkaisin mieluimmin jo tutun ja onhan se tapa edetä urallaan, mutta joskus olisi kiva saada oma tohveli oven rakoon.
Juuri sain tiedon, etten tullut valituksi vaikka olin teamshaastattelussa asti. No höh, jotenkin pöllämystynyt olo hyvin se veti se rekrynainen, koska itse haastattelu ei tuntunut edes haastattelulta kuhan vain rupateltiin. Yli 50 hakemusta ja 2 valittiin. Onnea valituille! Lähden tästä sitten ottamaan aurinkoa , kun näytän ihan voipuneelta tästä viikon odottelusta. Harvoin sitä pääsee edes haastatteluun (olen lähes 6-kymppinen) että sikäli tämä oli uutta minullekin.
Saivat joulujuhliinsa hauskan videon.
Olin haastattelussa MEllä 2015 kun haastattelijana ollut hr manageri naikkonen rupesi kesken haastattelun kaivelemaan kassiaan ja laukusta luiskahti vahingossa ulos noin 30 senttinen dildo