Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~ HEINÄMASUT tiistaita päin ~~

31.01.2006 |

Tässä eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6313647&p=2&tmode=1&smode…

Toivottavasti en taas aloittanut uutta pinoa tälle päivää, kun eilen taisin :( Minä en vaan aina hoksaa....

Niinaemo rv 17+1

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei huku aiva teille tietämättömille...

Täällä ei mitään kummempia. Mutta suviandelle piti kyllä kommentoida, että pistähän ihmeessä ees ystävänpäivä korttiin jo jotain vihjettä perheenlisäyksestä, sullahan alkaa puoliväli jo uhkaavasti lähestyä :)

Vierailija
2/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeellistä, kylkeä särkee edelleen. Täytyy kysyä lääkäriltä kun seuraavan kerran meen äippäpolille. Mulla olis siellä seuraava käynti vasta 28.2., taisi olla juuri siihen rakenneultran aikaan. Meillä täällä Lahdessa kunta ei tarjoa kuin tuon np-ultran, mutta joudun käymään seurannassa äippäpolilla, niin sen vuoksi tulee sitten tuo rakenneultrakin.

Miehen kanssa oli just eilen puhetta siitä, että kysytäänkö silloin kumpi sieltä on tulossa. Kumpikin on vähän sitä mieltä, että haluaisi kysyä, mutta toisaaltaan ei haluaisi kysyä. No, onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Täytyypi jatkaa työntekoa, aurinkoista päivää kaikille!

Sari rv 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekään mitään ihmeempiä, liikkeitä odottelen..

Niska on jumissa ja päätä särkee joka päivä:( Eilen alkoi sattua myös ristiselästä aina kun vedän henkeä sisäänpäin. kellään tietoa mistä vois johtua? Hierojaystävältäni kysyin ja hän sanoi et vois olla joku nikama, mikä pitäis niksauttaa, mut voi olla muukin kuulemma.

Sitte kysyisin vielä, kun esikoinen kaatui tänään suoraan mun alavatsaan, niin että otti kädellä vastaan ja paino mahaani. Voiko siitä olla sikiölle jotaan haittaa? pelästyin kovasti, mut enhän mä voi koko aikaa olla pitelemässä masusta kiinni.. ja kun toi esikoinen on vasta vuoden niin ei ihan ymmärrä ettei sais hyppiä äitin massun päällä..

No mut mukavaa viimistä tammikuun päivää kaikille!

Lootuska 16+0

Vierailija
4/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaisun oloinen päivä heiniksillä.

Eipä itselläkään mitään ihmeempiä mielessä ole.

Eilen taisi olla puhetta painonnoususta,itse vielä muutaman kilon miinuksella lähtöpainosta,eipä ihme tämän oksentelun takia. Ei kyllä kivoja ole terveydenhoitajan " syöthän varmasti kunnolla?" utelut. Minkä sille voi että kaikki lämminruoka tulee ulos ja suurinosa muustakin =( Ötis kuitenkin meuhkaa masussa,joten en niin huolissani olisi. Oma olohan tietysti kohenisi jos pöntön halailusta voisi pikkuhiljaa luopua.

Oli tällä palstalla jossain vaiheessa puhetta kantoliinan tekemisestä itse, osaisiko joku käsityötaitoinen antaa vinkkejä mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon ja tuleeko itsetehtynä minkä verran edullisemmaksi?

Mitähän vielä?

Miten olette kertoneet vai oletteko ystäville,tuttaville,sukulaisille jne vaavin odotuksesta? Meillä perheet tietää ja muutama kaveri,mutta tuntuu jotenkin niin hankalalta muille kertoa. Osittain voi tietysti johtua että pelottaa tämä epävarmuus (supistelut jne).

Tulevat (toivottavasti) kummit on kutsuttu kylään parin viikon päästä,silloin olisi tarkoitus heille kertoa. Tein pienet kortit joissa toisella puolella ultrakuva ja toisella " kummiksipyytämisruno" .

Takaisin töihin

pupu ja ötis 17+5

Vierailija
5/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli toinen neuvolakäynti ja ekan kerran kuunneltiin sydänääniä doplerilla. Hemoglobiini oli tippunut 108:aan vaikka olen syönyt jo kuukauden lisärautaa. Nyt kävin sitten verikokeessa missä katsotaan veren " rautavarastot" . Ei kuulemma ole huolta jos ne on ok, mutta sitten en tiedä mitkä on jatkosuunnitelmat jos eivät ole ok... Onko jollain kokemuksia / tietämystä asiasta?? Sydänäänet kuului tosin hyvin (148-165), melkoinen aamujumppa oli kaverilla menossa ; )

Ollaan lähdössä Kanarialle maaliskuun alussa ja tänään ajattelin vahvistaa matkan. Mies ei vaan ole pätkääkään innostunut matkasta ja se vähän latistaa tunnelmaa... Oon kyllä sitä mieltä, että nyt lähdetään kun ei tuu sitten kesälläkään mihinkään lähdettyä. Ei olla sitä paitsi ikinä käyty missään etelässä.

- Antracite r 14+5

Vierailija
6/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei,

Kaikki housut alkavat vähitellen mamma-housuja lukuun ottamatta ahdistaa. Nyt on jalassa mustat suorat housut, joiden pitäisi materiaalinsa puolesta venyä ja joustaa, mutta se on vain haaveunta. Jospa voisin vielä muutaman viikon käyttää näitä pöksyjä, niin ei tarvitsisi ihan vielä siirtyä mamma-housuihin.

Etsiskelin eilen illalla vauvojen neule-ohjeita. En ole mikään innokas käsityöihminen, mutta puikko ja langat toimivat käsissäni jotakuinkin yhteen, joten täytyy katsoa, josko tässä kevään aikana saisi jonkinlaista neuletta aikaiseksi.

Pari kysymystä:

1.) Aiotteko käydä rakenneultrassa yksityisellä, jos kunta/kaupunki ei sitä teille tarjoa?

2.) Minkälaisia tarinoita on tyttö- ja poikasykkeestä? Terveyskeskuksessa pienokaiseni syke oli 160-170 lyöntiä/ min ja muistaakseni tämä on " tyttösyke" , vaikka uskomuksestahan tässäkin on (kai) kyse.

Vatsasta on tänään nipistellyt ihan reippaasti...

Hymyillen, pazzepartout rv 15 + 4

Vierailija
7/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole pariin päivään kirjoitellut mutta olen käynyt lukemassa muiden kuulumiset kyllä.

Siitä sydämensykkeestä minun vauvalla oli myös syke noin 160-170 ja kaikki kaverit sanoivat taitaa olla tyttö tulossa. Uskomushan tämä on mutta hauska sellainen. Vaikka itse aion kyllä kysyä rakenneultrassa kumpi on tulossa jos siitä vain näkee. Mieskin odottaa innoissaan että saa tietää. Hän sanoo meidän vauvaa " Osmoksi" eli se on nyt virallinen työ nimi oli sitten tyttö tai poika. Onko muilla jotain hauskoja kutsumanimiä vauvalle?

Odotan innolla liikkeitä mahasta mutta siihen menee varmaan vielä pitkä aika...mutta hauskaa päivänjatkoa kaikille:)

T:rv 15+1

Ps:Onko joillain muulla laskettu aika 24.7.2006?

Vierailija
8/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaa taas kirjoitellut kun ollut kaikenlaista.

Supistuksia tulee edelleen ja todella epämiellyttävän tuskaisia jo, joten tilasin lääkäri ajan ensi viikolle ja saa tilanteesta selvyyden. Kun se matkakin häämöttää parin viikon päässä, niin ei tarvitse sitten siellä miettiä.

Oltiin lauantaina leffassa ja siellä rupesi yhtäkkiä sydän tykyttämään. Sattui ja tuntui niin pahalta etten pystynyt edes miehelle sanomaan että vie mut pois. Onneksi sitten meni ohi, mutta säikäytti!

Nyt on huimannut ja ahdistanut hengitystä ajottain. Olen ihan ymmälläni täällä kun esikoisesta ei ollut mitään ongelmia.

Lähimmille sukulaisille ja ystäville ollaan kerrottu raskaudesta, mutta tosi moni ei vielä tiedä. En myöskään jotenkin viitsi kesken puhelun tokaista et niin joo, meille tuee vauva..

Noh, keväällä/kesällä varmaan nähdään enemmän ja huomaavat sitten viimeistään :)

Kantoliina ajattelin kokeilla, josko helpottaisi sitten arkea hiukan kun on tuo toinenkin lapsi sitten päivisin tässä mukana. Olisi kädet aina sitten vapaat :)

Supistelee koko ajan niin pirusti et pakko ottaa toinen asento ja poistua koneelta :/

Jaksamisia kaikille!

Jenni ja X 18+1

Vierailija
9/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ilmeisesti osaa vähää kirjoittakaan... ;)

Lootuska: myös meillä aikoinaan 1v syöksyi päälle vielä kun viimisilläni oli, mutta ei siinä niin paljon voimaa ole, että vauvalle vaaraa koituisi. Ole siis huoleti :) Enemmän mua nyt huolettaa kun 4v&6v ryntäilee miten sattuu ;)

Pupu: Mulla putos paino toisen raskauden alussa 8kg ilman syytä. Söin ihan normaalisti ja enemmänkin, pahoinvointia ei ollut, pelkkää ällötystä oli. Kävin ravitsemusterapeutillakin ja äitipolilla jne. Mutta kyllä se paino sitten viimisen 3kk:n aikana nousi 13kg...

Sykkeistä... Mulla on poika ja tyttö, kummankin syke on ollut aina 136. Nuorimmasta ei olla vielä edes ääniä kuunneltu *grr* mutta jos vaikka huomenna sitten...

Rakenneultraa ei meidän kunnassa tarjota kuin niille, jotka jostain syystä menee äitipolille ekalla kolmanneksella. Kuulosti sen verran mielenkiintoiselta, että otin vastaan kun kerran ilmaiseksi sai :D En käynyt aiemmilta lapsilta siinä, joten en varmaan ilman tätä tarjousta olisi mennyt.

Kantoliinoista... Käykääpä www.kestovaippainfo.fi ja siellä keskusteluissa on kantoliinan tekijöitä. :) Siellä löytyy myös puikonheiluttajia.

Meillä ei ole tekonimeä tälle vauvalle. Ensimmäinen taisi olla Eilieni ja toinen Elli-Eemeli. Pikkuiseksi olen vielä sanonut, lapset ja mies vauvaksi.

Onko täällä muita, ketkä kestovaippoja meinaa käyttää? Niinaemo varmastikin ;) mutta muita?

Heddastiina 17+4 ja huomenna neuvola, pelottaa!

Vierailija
10/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks vastailen...

Ollaan menossa rakenneultraan yksityiselle 3D. Niin monella tutulla löytynyt ultrassa tai sit selvinny vasta kun syntynyt rakennepoikkeavuuksia, joten halutaan etukäteen tietää. Ja jos jotain löytyy niin pystyy niihin jotenkin etukäteen valmistautumaan, henkisesti ja jos täytyy vaikka varautua johonkin toimenpiteeseen sitten synnyttyä.

Molemmilla pojillani ollut syke 140-160 joten horjutan tyttöuskomuksia. Masuvauvan syke oli n. rv 12 150 ja eikös se ole alkuun hieman korkeampi joten enpä osaa mitään sanoa.

Lapsivesipunktiosta tai tulevista tuloksista on nyt itselläni hyvä mieli, tai uskon et hyviä uutisia tulee. En halua vielä pahinta ajatella. Kuulin et jopa jo parissa päivässä tulisi ns. ennakkovastaukset eli jos ei mitään ole tän viikon loppuun mennessä kuulunut niin voi kai jo vähän huokaista.

Peukut pystyyn!

Nyt sitten alkoi selkäkivut, joiden vuoksi jouduin viimeksi jäämään jo aika aikaisin saikulle. Kaivoin siis tukivyön esille ja se onkin ollu hyvä mm. ulkoillessa ja kävelylenkeillä.

Netta ja Nöppönen 17+3

Vierailija
11/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei taas,

pysyin sitten pari tuntia poissa heinisten pinosta... =)

Heddastiina: Aion käyttää pienokaisellamme kestovaippoja ja mahdollisuuksien mukaan kokeilla mikä ratkaisu sopii meidän pienokaisellemme parhaiten. Ilmoitin jo kaksi viikkoa sitten anopilleni, että keväällä pidetään kestovaippojen ompelutalkoot, jolloin ommellaan muotoonommeltuja sisävaippoja täyttöaukolla. Aion myös kokeilla nauhavaippoja froteisella lisäkerroksella + villavaippahousuilla. Tässä siis tämän hetkiset " aikomukset..."

nett@: Minun pitäisi käydä rakenneultrassa yksityisellä, koska kunta ei sitä tarjoa. Sen vuoksi mietinkin, että käynkö vai enkö käy. Toisaalta olemme tehneet mieheni kanssa sen päätöksen, että pidämme lapsen mahdollisista poikkeavuuksista huolimatta. Näin ollen lääkärini olikin sitä mieltä, ettei minun tämän päätöksen jälkeen ole tarvetta käydä rakenneultrassa. Välillä kuitenkin halajan rakenneultraan nimenomaan sen takia, että näkisin onko kaikki hyvin. Kerroitkin, että joillain tuttavillasi on havaittu odotusaikana poikkeavuuksia ja sen pohjalta on tiedetty paremmin varautua mm. synnytykseen, joten jo tämä olisi mielestäni erittäin hyvä peruste käydä ultrassa.

Miksen siis tilaa aikaa rakenneultraan? En nyt vain jostain syystä osaa tehdä päätöstä, vaikka yleensä teenkin päätöksiä varsin nopeasti...

pähkäillen,

pazzepartout rv 15+4

Vierailija
12/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin taas välillä laittaa kuulumisia tännekin. Viime viikko meni miehen veljen häitä valmistellessa. Lauantaina oli juhlat ja mukavasti meni :)

Vauvasta tietää kaikki läheiset ja sitä mukaa ollaan kerrottu, kun ihmisiä on nähty tai oltu tekemisissä. Meillä isommat lapset tietää myös eli ovat myös kertomassa eikä oo mitenkään kielletty.

Lootuska. Ei huolta. Tässä vaiheessa vauvelit on vielä varsin hyvässä turvassa. Toki muksuja kannattaa mahdollisuuksien mukaan varoa.

Ei oo mullakaan painoa tullu, mutta ei myöskään kyselyjä. Yleensä on kyllä painoa tullu loppua kohti ihan reilusti.

Meillä kunta tarjoaa rakenneultran. Np-ultraanki ois päässy, mutta en mennyt. Rakenneultraan meen 14.pv.

Sykkeet on kaikilla ollu aika lailla samat ja kaks poikaa ja tyttö on.

" Työnimeä" ei meillä oo ollu kellään.

Kestovaippoja oon nyt kokeillu nuorimman kanssa. Vauvalle en ehkä ihan alussa jaksa rueta värkkäämään, mutta nämähän käy sitten aikanaan.

Mulla myös ristiselkä on meinannu vähän vihoitella ja oon kans vähin käyttäny tukivyötä. Koko ajan en vielä viiti pitää.

T@hti ja kolmikko sekä rv 16+2

Vierailija
13/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipahdanpas minäkin kirjoittelemassa tänne. Täälläkin tuntuu jo liikkeitä, niitä ihanan hentoisia perhosen lepatuksia, mutta tuntuu silti. Ihanaa!

Tässä teille, jotka kyselitte niitä uskomuksia tytön tai pojan suhteen muutamia, joista minulle on ennustettu:

*Ruskea viiva mahassa häpyluusta napaan asti tarkoittaa poikaa.

*Jos issias vaivaa oikealta puolelta, odotat tyttöä, mutta jos vasemmalta, saat pojan.

*Jos vatsa malliltaan sellainen, ettei raskautta takaapäin huomaa, saat tytön.

*Voimakas pahoinvointi raskauden alussa on varma tyttö.

Tiedäppä noista, mutta minulla ennestään kaksi lasta, poika ja tyttö, ja pojalta minulla oli tuo ruskea viiva mahassa, tytöltä ei. Ja issias vihoitteli poikaa odottaessani vasemmalta puolelta.... Sattumaako?

Joka tapauksessa, meille ainakin ihan sama kumpi tulee, toivon vaan,että on terve ja kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Carelia ja Tiitäinen 16+2

Vierailija
14/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pazzepartout:

Aion käyttää pienokaisellamme kestovaippoja ja mahdollisuuksien mukaan kokeilla mikä ratkaisu sopii meidän pienokaisellemme parhaiten. Ilmoitin jo kaksi viikkoa sitten anopilleni, että keväällä pidetään kestovaippojen ompelutalkoot,

Minä kävin hakemassa ekokaupasta Disanan nauhiksen ja totesin sen meidän tyyliseksi. Harsoista on kokemusta kuivitusvaiheessa, joten varmaan laitan harsoja imuksi. Mie pidän äidin kanssa ompelutalkoot, kuoret olis tarkoitus tehdä fleecestä ja pikkuhousumallisena. Niitä voi sitten tehdä tarpeen mukaan lisää halvalla sopivia ja säästää siskon (toivottavasti) tuleville vauvoille.

Vierailija
15/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin :)

En ole kerennyt tänne aiemmin tänään, mutta nyt hetkeksi. Kohta lähdetään kyllä tekemään sängyn kanssa taas tuttavuutta, kun väsyttää niin maan pirusti ;)

Hui, aamulla olisi neuvola jo 7.30. Aamun eka aika..Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin! Ja sitä painoakaan ei olisi tullut, tai saan taas kuunnella 10 minuutin marmatuksen :(

Meidän tuvassa on tosi kylmä taas, kun kukaan ei ilmeisesti ole jaksanut päivällä lämmittää, vaikka mies on kotona ollutkin. Se ajoi hirvikolarin päivällä ja auto meni korjauskuntoon ei kuitenkaan lunastukseen :( Onneksi sillä on pakettiauto ja aika isokin sellainen, niin ei siihen paljon lommoa tullut, mutta tuulilasi meni muussiksi.. No, onneksi on " varalla" tuo appiukon auto, kun se käyttää sitä ehkä kerran viikossa käyttääkseen anoppia kaupassa ;)

Mutta nyt vois lähteä sänkyyn lukemaan ja sitten nukkumaan..

Niinaemo: Pitäisihän sitä kertoa vauvasta, mutta kun..ei se ole niin yksinkertaista..Mitenkähän sen osaisi sanoa niille? Ensin tulee marmatus ja sitten mykkäkoulu >:)

~suviande ja öttiäinen 18+3~

Vierailija
16/16 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja kyllähän ne sieltä löytyi! =)) sai vaan jonkin aikaa etsiä kun ei arvannut ensin että ne löytyisivät niin ylhäältä. Vauveli taisi olla ihan kohdunpohjassa, koskapa syke alkoi kuulumaan hieman alta navan. Että semmoinen stressi-eskki täällä tosiaan=). Olin kuitenkin niin paljon jo asioita pyöritellyt päässäni että ajattelin käydä ne kuuntelemassa ihan oman mielenrauhani takia. Ja kylläpä helpotti! Hyvä ettei tippa linssiin tullut. Syke oli muuten 134, eli aika matala. Ja niin oli esikostakin joka siis on nyt 1v3kk ikäinen pojanviikari. Josko siellä poika sitten taas olisi..saapa nähdä.

Nyt päätin ainakin sen että lopetan tämän stressaamisen näistä liikkeiden tuntemisesta ja alan nauttia tästä odotuksesta! Rakastan tätä raskaana oloa ihan oikeasti! Hieman tärähtänyt vissiin siltäkin osin olen...;)

Tänään on tuo issias-kipu vaivannut ihan tosissaan! Ei tarvitse kuin vähän vika-asennossa seisoa niin johan vihloo oikeaa kannikkaa niin että hyvä kun liikkeelle enää pääsee! olisko eilisellä lumenkolauksella ja siivouspäivällä ollut osuutta asiaa...

Kantoliinoista sen verran että minäkin olen harkinnut sen hommaamista. Se voi todella tulla tarpeen ainakin alussa jos tämä vaavi on samanlainen sylimaakari ja tississäroikkuja kuin esikoinenkin. Aion ainakin kokeilla sitä ehkä mieluummin kuin rintareppua.

Kestovaippoja en käyttänyt esikoisella enkä varmaan jaksa ruveta siihen hommaan nyt tältä toiseltakaan.

Eipä tässä tämän kummempia tänään.Vielä olisi 2 työvuoroa jäljellä (jotka ovat öitä) ja sitten alkaisi 2 viikon loma! jippii!!!

Rapuliini + vaaveli rv 17+3 =)