Hei kaikki karppaajat! Miten ruokavalio on sinuun vaikuttanut?
Minulla oli ennen säälittävän pehmeät ja rumat kynnet. Nyt kynteni ovat tosi kovat, mutta samalla jännän joustavat, joten eivät napsahda noin vaan katki.
Kommentit (32)
Siis ihan tavallista kotiruokaa, ilman niitä kasviksia. Mutta himo keksiin varsinkin on aika hirveä... Siis että syön keksiä välipalaksi, usein, että jaksaisin taas tehdä jotain... olen kyllä miettinyt myös sitä että olenkohan masentunut, kun en jaksa mitään... Mutta siihen taitaa olla vakavampiakin oireita ko väsymys? Luulen silti saavani suurimman osan päivän energiasta kahvista ja keksistä...
Minä kyllä suosittelisin kokeilemaan sellasta että söisit monipuolista ruokaa, runsaasti kasviksia ja hedelmiä ja alkaisit liikkua...jos noilla ei olo piristy niin sitten on jostain vakavammasta kyse.
Jos vatsavaivat ja atopia johtuvat noista? Söisit lisähiilarit vaikka hedelminä, marjoina ja maitotuotteina?
Karppauksen myötä minulla on pirteä ja energinen olo. Vaikka painoa on lähtenyt vasta 3 kg (3 viikossa), olen jo kuullut kommentteja kapoisemmista kasvoista. Itsekin oikein hämmästyin kun katsoin jotakin kuvia ennen joulua: tuollainen turvonnut naamako minulla oli?
Turvotuksen ja ilmavaivojen lisäksi on kadonnut muutama kilo ja jatkuva syömishimo.
Siihen Atkins-keskusteluun:
Aivan varmasti saa itselleen ties mitä vaivoja, jos ei noudata kunnolla ohjeita. Ei ole tarkoitus jatkaa induktiolla loputtomiin, ja myös siihen induktiovaiheeseen kuuluvat kasvikset (esim. kolme kuppia salaattia päivässä). Atkins oli ehkä väärässä, kun kirjoitti, että lihaa saa syödä niin paljon kuin haluaa. Hän luultavasti oletti, että ihminen tajuaa järkevän syömisen rajat. Nykyisin suositellaan induktiovaiheeseen vitamiinilisää ja tarvittaessa kuitulisää.
Vierailija:
Luulen silti saavani suurimman osan päivän energiasta kahvista ja keksistä...
Väsynyt olo voi hyvinkin johtua heittelevistä verensokereista. Kannattaisi ainakin kokeilla, jos jonkun sortin ala-/hyväkarppauksesta olisi apua.
hedelmät ja maitotuotteet eivät auttaneet, vaan vasta viljatuotteet.
Olen tullut siihen tulokseen että elimistöni tarvitsee niitä viljoja voidakseni hyvin.
täällä, eli ketoosi ei ole hakusessa Atkins-tyyliin, täysjyväviljoja ja kauraa menee jonkin verran. Mieletön fiilis kuukauden jälkeen, paino on laskusuunnassa, energiaa on vaikka muille jakaa, liikunta maistuu, maha toimii kunnolla ja vatsakipuja ei " edellisen elämän tyyliin" enää ole. Epäterveet pikaruuat ja valmissapuskat on helppo sivuuttaa, koska niistä ei vähähiilariruokia löydy, muutenkin koen syöväni umpiterveellisesti mutta kumminkin tosi herkullisia ruokia. Olisiko kellään mitään nettisivuja hyväkarppaamisesta, muuten?
Olen kyllä viimekesänä noudattanutkin vähähiilarista reilun kuukauden, mutta enpä nyt muista millainen olo oli silloin... Miten tuon kahvin kanssa? Saako sitä juoda määrättömästi? Muuten kyllä luulen osaavani. Lihasta en niin kauheasti välitä niin tulee syötyä niitä kasviksia sitten paljon. Olisko jossakin laskuri/ohjeet miten laskea proteiinin tarve?
Kiitti vastauksista
-19-
Voi olla, että se vähenee sitten itsestään, jos vointisi paranee muuten.
Proteiinin saantiin en osaa neuvoa laskureita, mutta sitä kyllä kannattaa syödä paljon, ettei dieetti kaadu kalorivajeeseen. Jos liha ei maistu, syö kalaa, kanaa ja juustoja.
Minä kyllä suosittelisin kokeilemaan sellasta että söisit monipuolista ruokaa, runsaasti kasviksia ja hedelmiä ja alkaisit liikkua...jos noilla ei olo piristy niin sitten on jostain vakavammasta kyse.
Olo on kyllä tosiaan parempi, jos hiilihydraatteja tulee lisää lähteestä kuin lähteestä - ei se mikään pakko ole viljoja syödä, mutta tällä hetkellä tahdonkin syödä niitä siis. Painooni itse viljat eivät tunnu vaikuttavan, vaan hiilihydraattien määrä yleensäkin. Minusta sanoinkin tuossa jo kyllä, että ruokani on monipuolista ja kasviksia runsaasti. Liikkunut olen koko ikäni. En nyt kyllä tiedä, mitä viljayliherkkyyttä ja atopiaa vakavampaa tässä olisi, kun nyt siis olo on kuitenkin ilmavaivoja ja ihottumaa lukuunottamatta hyvä. Eihän karpatessakaan ole kuitenkaan tarkoitus, että siellä induktiolukemissa olisi loppuikä vietettävä, vaikka ei tulisikaan huono olo.
18
Monet voita ja pekonia aimolailla syövät karpit voivat oikein mainiosti ja terveytensäkin on hyvä. Itse en ole suinkaan ainoa karppi, joka ei liiemmin pidä pekonista ja saa rasvansa monipuolisina (joihin maitorasvakin tietenkin kyllä sisältyy - voissa on mainioita rasvahappoja, joita ei rypsiöljystä löydä, ja päin vastoin), ja siltikin olo ei ole kaksinen alhaisilla hiilihydraattimäärillä.
18