Hei kaikki karppaajat! Miten ruokavalio on sinuun vaikuttanut?
Minulla oli ennen säälittävän pehmeät ja rumat kynnet. Nyt kynteni ovat tosi kovat, mutta samalla jännän joustavat, joten eivät napsahda noin vaan katki.
Kommentit (32)
että setäni oli ennen muinoin Atkinsilla ja joutui lääkäriin kun pyörtyi. Huomattiin että verenpaine huiteli (alapaine) yli 200. Lääkäri totesi, että kaiken järjen mukaan sitä pitäisi olla jo umpisokea tossa vaiheessa. Ja totesi myös, että noin hengenvaarallista diettiä ei saisi omin päin kokeilla.
Oma kokemukseni on sellainen, että korkeahko verenpaine 140/90 laski erinomaisiin lukemiin 120/70 heti karppauksen aloittamisen jälkeen ja on pysynyt siinä siitä eteenpäin 4 vuotta ja 2 raskautta. Enkä edes laihtunut kuin 5 kiloa, lähtötasoltani olin normaalipainoinen.
Ruoanhimot ja alhaisen verensokerin aiheuttamat oireet ovat taaksejäänyttä elämää. Kuukautiskierto säännöllistyi ja tulin raskaaksi ilman hormonihoitoa, mitä tarvitsin aikaisemmin. Iho ja hiukset kaunistuivat, allergiat helpottivat ja mikä parasta: Koko ikäni vaivanneet vatsakivut ja mahan turvotus loppuivat kuin seinään.
Saattaa kuulostaa uskomattomalta, mutta on totta
Vierailija:
että setäni oli ennen muinoin Atkinsilla ja joutui lääkäriin kun pyörtyi. Huomattiin että verenpaine huiteli (alapaine) yli 200. Lääkäri totesi, että kaiken järjen mukaan sitä pitäisi olla jo umpisokea tossa vaiheessa. Ja totesi myös, että noin hengenvaarallista diettiä ei saisi omin päin kokeilla.
Karppaus LASKEE verenpainetta.
Vierailija:
Karppaus LASKEE verenpainetta.
En tiedä millä ihmeen dieetillä hän on ollut, mutta ei ainakaan karppaamalla saa itseään tuohon kuntoon.
Vierailija:
En tiedä millä ihmeen dieetillä hän on ollut, mutta ei ainakaan karppaamalla saa itseään tuohon kuntoon.
Mulla myös hyviä kokemuksia hyvä-karppauksesta, iho ja hiukset ihan hohtaa vaikka aiemmin kärsin roikkuvista, latteista hiuksista ja pintaröpöläisestä ihosta vuosikaudet. Vatsakivut poissa ja virkeä olo.
mitään todisteita Atkinsin vaarallisuudesta ei ollut, eikä ole vielä nykyäänkään. Vai luuletko, ettei noita tapauksia vilisisi lehdessä, jos tuo olisi todella mahdollista?
Atkins oli sydänlääkäri ja käytti dieettiä potilaidensa hoitokeinona hyvällä menestyksellä useita vuosikymmeniä.
mahakivut lähteneet joiden luulin johtuvan rasvasta... mutta johtuikin siis vaaleasta leivästä...
Paino tippuu pikku hiljaa 3 viikkoo meni niin 5 kg oli tippunut. En mitenkään todella kurinalaisesti tätä noudata että viikonloput menee vähän vaihtelevalla menestyksellä...
Mutta tippuu sitä painoa näinkin. 5 kg pitäs vielä saada pois niin olen tyytyväinen, ja jos se todellakin näin helpolla laskee niin kyllä ihmettelen miksi en aiemmin tätä aloittanut. =)
Vierailija:
mitään todisteita Atkinsin vaarallisuudesta ei ollut, eikä ole vielä nykyäänkään. Vai luuletko, ettei noita tapauksia vilisisi lehdessä, jos tuo olisi todella mahdollista?Atkins oli sydänlääkäri ja käytti dieettiä potilaidensa hoitokeinona hyvällä menestyksellä useita vuosikymmeniä.
Mikä mahtoi olla setäsi verenpaineen lähtötaso ja mitä sairauksia hänellä oli ennen karppauksen aloittamista? Ei kai mitään rankkaa dieettiä saa aloittaa, jos on jo valmiiksi tosi sairas.
Vierailija:
Mikä mahtoi olla setäsi verenpaineen lähtötaso ja mitä sairauksia hänellä oli ennen karppauksen aloittamista? Ei kai mitään rankkaa dieettiä saa aloittaa, jos on jo valmiiksi tosi sairas.
Luuletko että oli/on ainoa tapaus maailmassa? Itse olen ajatellut kokeilla karppausta ja katsoa miten käy. Ihan mielenkiinnosta!
ei se sitä tarkota että jätät vaaleet pois ja perunan ja sokerin mutta otat tilalle pelkästään metwurstia ja läskiä...
Vaan vihreetä ja lihaa...
Vierailija:
Luuletko että oli/on ainoa tapaus maailmassa? Itse olen ajatellut kokeilla karppausta ja katsoa miten käy. Ihan mielenkiinnosta!
Vaikea sanoa oliko ainoa tapaus. Onhan noita vastaavia tapauksia tullut VLCD:n tai paaston yhteydessä ja ihmisiä on kuollut sydänkohtaukseen rankalla paastolla. Atkinsin dieetin aloitusvaihe on toki paastoa hellävaraisempi, mutta vaikuttaa vähän samalla tavalla. Mutta jos haluat olla tosi varovainen, voit toki aloittaa pehmeämminkin. Jätät vaikka aluksi sokerin, leivät, perunan ja liiat hedelmät pois ja katsot miten se sinuun vaikuttaa.
Kannattaa katsoa karpit.net . Sieltä löytyy vinkkejä ja infoa vaikka millä mitalla.
Itse laihduin vaikka söin tosi runsaasti rasvaa.
Yleisiä hyviä puolia paremmin voiva vatsa (vrt. ainaiset ilmavaivat), paremmin voiva atooppinen iho ja energisempi olo.
Karppasin ihan kunnolla reilun vuoden. Alkuun painoa lähti mukavasti, ja sitä enemmän kiinteydyin. Minulla oli kuitenkin aina ongelmaa tämän hyvä olo vs. painonpudotus -tason kanssa. Eli paino putoaa vain, kun hiilihydraatit ovat aika tiukasti siella 20-30 g/pvä. Oloni näin alhaisilla hiilihydraateilla vain ei ole hyva, eika todistetusti parane hivenainein taikka ajan kanssa. Eli saatan olla energinen tms. mutta mikaan ruoka ei maistu, niin, että siis kaikki mahdollinen syötävä meinaa tulla oksennuksena ulos jo ennen kuin on kunnolla alhaalla, ja kaikkeen ruokaan on pakottauduttava. Oli siis ponnisteltava saadakseen esim. 1000 Kcal energiaa päivässä (vaikka kuinka oli rasvaa ruokavaliossa) ja olo ennen pitkää kyllä aika hutera.
Nykyään popsin täysjyväleipää ja -pastaa ja silloin tällöin perunaa, mutta muuten kyllä jatkan karppiaikaisia periaatteitani runsaista kasviksista, monipuolisista luonnollisista rasvoista ja mahdollisimman jalostamattomista tuotteista. Hermo lepää, kun saa syödä sitä, mistä pitää ja ruoka maistuu. Maha protestoi ja ihokin. Paino pysyy siinä, mihin karppauksella laski.
ylenpalttinen väsymys ja saamattomuus...? En keksi mitään muuta syytä tähän minun huonoon oloon. En vain jaksa. Jaloista ja käsistä loppuu voimat jos vähänkin tekee jotain raskaampaa... vaikka pesee 1,5 v takapuolen lavuaarissa niin käsi ehtii puutua tosi hyvin...
Jumpalle menoa suunnittelin, mutta enhän minä siellä mitään jaksa tehdä.
Jos syö pelkkää voita ja pekonia, mitä silloin kannattaa odottaa? Itse en syö juurikaan edellä mainittuja, mutta sen sijaan syön paljon vihanneksia.
Minulla ainakin iho kirkastui ja finnit katosivat. Olen aina kärsinyt rasvaisesta ihostani, mutta nyt todella ne finnit ovat poissa.
Kyllähän hiilarit väsyttää mutta yleinen voimattomuss voi johtua siitä, ettet saa ravinnostasi riittävästi vitamiineja sun muuta.
Lopulta kun kaikki " karppiruoka" alkoi tökkiä, täytyi lopettaa.