Sairaalamaksu?
Tjoo siis paljonko ns.synnytys maksaa?
Mistä kaikesta joutuu maksamaan ja onko jokapuolella Suomea samanhintaista?
Korvaako Kela mitään?
Tallaistakin tulee mieleen
Paukku rv.32+2
Kommentit (10)
Mutta ajatelkaas kuinka halpa tuo loppujen lopuksi on, sillä kun saa kuitenkin täyshöidon, eli ruokaakin 5 krt /pvä. Harvassa hotellissa noin halvalla pääsee:) No ei ihan hyvä vertaus mutta näin ajateltuna ei tunnu niin pahalta (paitsi sitten kun se lasku tipahtaa postiluukusta)
Koksissa oli syksyllä 2004 muistaakseni isän hinta jotain 14e/päivä. Mutta äidistä menee sama 26e joka paikassa.
vaikka joutuu tuon 26e/pv maksamaan, toki kannattaa ajoittaa meno puolen yön jälkeen jos illasta alkaa tuntumaan että lähtö on lähellä.
tuohon hintaan saa täyden (tai ainakin melkein) palvelun, ruokaa, kipulääkkeet ym. lääkkeet, vauva hoidetaan jos et ite heti jaksa tai on jotain, vaipat, siteet, puhdas yöpaita, suihku, jne... kyllä sitä arvostaa sitten kun kotiutuu... ;)
eikä se viikon laskukaan kovin hirveä ole, meillä esikoinen leikattiin, ja se vasta kaamea lasku olisikin jos kaikesta laskutettaisiin erikseen. tosin jos vauva joutuu lastenosastolle, menee siitä oma maksu.
mutta eihän tätä rahassa mitata, eihän?
Mun mielestä tänä vuonna Salossa kaupunki maksaa koko sairaallassaoloajan, ellen ole väärin ymmärtänyt... Aika hienoa jos näin on! Aina sille rahalle kuitenkin vauvan tullessa on käyttöä... Mutta 100% varma en ole onko näin!
Mun mielestä tänä vuonna Salossa kaupunki maksaa koko sairaallassaoloajan, ellen ole väärin ymmärtänyt... Aika hienoa jos näin on! Aina sille rahalle kuitenkin vauvan tullessa on käyttöä... Mutta 100% varma en ole onko näin!
kaikkialla saman verran. Muita kuluja ei tule, eikä Kela korvaa tuosta mitään (= julkisen sektorin hoitopäivämaksu).
...kuten Turussa kunta maksaa synnyttäjille pari päivää sairaalassa, esim Turku maksa turkulaisille 3 ensimmäistä sairaalapäivää ja maksu menee ainoastaan lopuista.
Tai näin minulle ainakin on sanottu:)
Br1t ja Mercedes 26+5
Täytyy sit koettaa ottaa kaikki irti minkä siellä 26¿ päivä saa :-D
Br1t:
...kuten Turussa kunta maksaa synnyttäjille pari päivää sairaalassa, esim Turku maksa turkulaisille 3 ensimmäistä sairaalapäivää ja maksu menee ainoastaan lopuista.Tai näin minulle ainakin on sanottu:)
Br1t ja Mercedes 26+5
...sitten sinne tarttis vielä osata mennä just oikeena hetkenä ettei mene päiviä hukkaan!
Kaveri oli mennyt torstai-iltana joskus kymmenen aikaan, ja tuo oli se eka päivä, eli klo 00.00 alkoi raksuttamaan seuraavaa vuorokautta. El iyksi pivä meni periaatteessa hukkaan. Loppujen lopuksi hänellekin tuli sitten lasku muutamasta päivästä, kun jouduttiin vielä käynnistelemään ja kaikenlaista muuta...
Mukava olisi kolmella päivällä selvitä, luulenpa vaan että ainakin minua, ensikertalaista, pitä' vät kyllä pidempään.
Ympäryskuntalaisilta, jotka mys synnyttävät TYKSissä olen kuullut paljon valitusta tästä käytännöstä. Ainakaan ennen eivät muut kunnat maksaneet yhtään mitään vaan Turku oli ainoa. Kanttaa ehkä harkita muuttoa jos elämästä on nooista parista sairaalapäivästä kiinni...;)
Br1t