Nimetkää yksikään yliopistosta valmistunut ei-ylioppilas
Kyllä se niin vaan menee että yliopistoa varten käytännössä tarvitsee lukion pohjalle, mielummin ylioppilastutkinnon. Vai voiko joku nimetä tunnetun henkilön joka pääsi yliopistoon amispohjalta ja vielä onnistui valmistumaan sieltä? Ketuttaa vaan amislaisten puhet jonka mukaan ne on hakukelpoisia. On tai ei mutta haluan nähdä amiksen joka hankkii toimivan akateemisen koulutuksen.
Kommentit (173)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:30"]Kyllä se niin vaan menee että yliopistoa varten käytännössä tarvitsee lukion pohjalle, mielummin ylioppilastutkinnon. Vai voiko joku nimetä tunnetun henkilön joka pääsi yliopistoon amispohjalta ja vielä onnistui valmistumaan sieltä? Ketuttaa vaan amislaisten puhet jonka mukaan ne on hakukelpoisia. On tai ei mutta haluan nähdä amiksen joka hankkii toimivan akateemisen koulutuksen.[/quote]
Kuule ihan tiedän merkonomin, joka luki kauppatieteiden maisteriksi ja TODELLAKIN VALMISTUI!!! Julkimo hän ei ole, mutta sinähän yleistät muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:53"]
Minä! En vaan ole julkkis enkä halua kertoa nimeäni. Helppoa oli opiskelu. Terveisin VTM.
[/quote]sinä olet niitä joiden olisi pitänyt mennä lukioon mutta et jostain syystä uskonut itseesi.
[/quote]
Niin olisi. Murrosiän kuohuissa valitsin väärin. Aikuisena suoritin maisteritutkinnon kolmessa vuodessa amispohjalta, mutta edelleen harmittaa, etten elänyt niitä ihania yliopistoaikoja nuorena vaan perheellisenä ja työssäkäyvänä aikuisena. Titteli on sama, mutta opiskelijaelämä ja ne kiihkeät nuoruuudenintoiset akateemiset väittelyt jäivät puuttumaan.
En sano nimeä, mutta tuplatohtori joka oli jyväskylän vanhan kiihdyttimen viimeinen ja uuden esimmäinen käyttäjä. Tietäjät tietää..
Mun kaveri, nimeä en sano kun ei ole kukaan tunnettu. Työskenteli pitkään yliopistolla valmistumisen jälkeen.
Mun mutsi, on itseasia tohtori ja Helsingin yliopisto valtsikka
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:53"]
Minä! En vaan ole julkkis enkä halua kertoa nimeäni. Helppoa oli opiskelu. Terveisin VTM.
[/quote]sinä olet niitä joiden olisi pitänyt mennä lukioon mutta et jostain syystä uskonut itseesi.
[/quote]
Minkä ihmeen takia olisi pitänyt mennä lukioon, jos ei halunnut? Lopputuloshan on kuitenkin sama. Ei lukio tee autuaaksi.
Lahjakas basisti on tällä haavaa sinkkuna. Nauttii opiskelusta ja on päässyt " kisällöimään" tietojenkäsittelyn peruskurssille, eli neuvovat ja ohjaavat kurssilaisia. Ensiviikolla haastattelu tutoriksi.. Mukavaa lisätuloa ASP-tilille sekä hyvä että saa opettaa myös englanniksi. Helppohan tuo olisi löytää, musta pipo ja siisti parta, hymykuopat muistuttaa kuulemma Ville Haapsaloa nuorena. Jos ilman pipoa niin on hieman hurjempi ilmestys.. Kaverit nimittelee Ragnariksi (sarjasta viikingit). Niin ja aina selvinpäin tapahtumissa näillä vinkeillä ehkä löytyis. Tuohon Ragnar piikittelyyn tukan lisäksi vaikuttaa varmaankin myös aika"kaappimainen" olemus.
Luultavasti tällä haavaa vähän kypsä näihin nuoriin naisiin. Välillä käyvät pimputtelemassa ovikelloa kun pikkuhiprakassa haluavat tulla kehumaan jotain keikkaa..
Ohis: Mun poika opiskelee amk:ssa. Kertoi, että joku luokkakaveri oli kysynyt, että miten sä voit osata noin hyvin enkkua ja matikkaa, vaikket ole käynyt lukiota. Poika oli vastannut jotain sellaista, että enkkua oppii ilmankin ja matikka on muuten vaan helppoa. On myös kysytty, että mikset mennyt lukioon, vaikka kieli- ja matikkapää riittäisi. En muista mitä sanoi siihen vastanneensa.
Appiukkoni on erikoislääkäri oppikoulupohjalta. Silloin kun hän opiskeli lääkäriksi, tällainenkin vaihtoehto oli mahdollinen.
Kyllä meidän vuosikurssilla oli pari, en nyt viitsi nimiä laittaa, mutta ihan normiajassa valmistuivat.
Minä olen valmistunut yliopistosta maisteriksi. En ole käynyt lukiota päivääkään. Maisteriksi valmistuin 4,5 vuodessa. Opiskelun ohessa tein töitä. Valmistuin 26-vuotiaana.
Mun ystävä lähti opiskelemaan kauppakorkeaan datanomin papereilla. Ja toki luki tosi paljon pääsykokeisiin.
En jaksa lukea näitä amis-sitä ja yo-tätä -jankkaamisketjuja, mut oottehan muistaneet mainita ap:lle, et kunnon amisrykäisy auttaisi häntäkin tuossa suomen kielen käsittelyssä, ettei tulisi noin räikeitä kielioppivirheitä.
Ja minulla on kaeeeeekki: on yo-tutkinto, ammattitutkinto, amk-paperit ja parhaillaan pykään gradua yliopistossa. Vittu mie oon niin hyvä, et halkeen. Ja Ihan ilman Tapiota.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:03"]
Appiukkoni on erikoislääkäri oppikoulupohjalta. Silloin kun hän opiskeli lääkäriksi, tällainenkin vaihtoehto oli mahdollinen.
[/quote]
Eikö oppikoulu päättynyt yo-tutkintoon?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:03"]
[/quote]
Eikö oppikoulu päättynyt yo-tutkintoon?
oppikouluun siirryttiin neljännen luokan jälkeen ja sitä käytiin viisivuotta (jos ei tuplattu). Ne jotka eivät päässeet oppikouluun (sinne haettiin) jatkoivat vitos ja kutos luokan samassa koulussa missä aloittaneet koulunkäynnin ja sen jälkeen sitten keskikouluun josta pääsi amikseen. Yleensä oppikoulusta odotettiin jatkettavan lukioon tai esim. opistotasolle merkonomiksi. Lukion käyneet kävi kaksi vuotta kauppaopistoa ja valmistuivat yo merkonomeiksi. Ne jotka ei aikoinaan olleet päässeet oppikouluun (5 luokkaa) vaan kävivät keskikoulun pääsivät kaupalliselle puolelle lukemalla itsensä merkantiksi (2v) ja sitten jos riittävän hyvät paperit pääsivät suorittamaan opistotasoa merkonomitutkinnosta (3 v)
[/quote]
Tunnen maisterin, joka aloitti amiksesta. Ei lukiotaustaa, nyt opettajana.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:49"]
Lahjakas basisti on tällä haavaa sinkkuna. Nauttii opiskelusta ja on päässyt " kisällöimään" tietojenkäsittelyn peruskurssille, eli neuvovat ja ohjaavat kurssilaisia. Ensiviikolla haastattelu tutoriksi.. Mukavaa lisätuloa ASP-tilille sekä hyvä että saa opettaa myös englanniksi. Helppohan tuo olisi löytää, musta pipo ja siisti parta, hymykuopat muistuttaa kuulemma Ville Haapsaloa nuorena. Jos ilman pipoa niin on hieman hurjempi ilmestys.. Kaverit nimittelee Ragnariksi (sarjasta viikingit). Niin ja aina selvinpäin tapahtumissa näillä vinkeillä ehkä löytyis. Tuohon Ragnar piikittelyyn tukan lisäksi vaikuttaa varmaankin myös aika"kaappimainen" olemus. Luultavasti tällä haavaa vähän kypsä näihin nuoriin naisiin. Välillä käyvät pimputtelemassa ovikelloa kun pikkuhiprakassa haluavat tulla kehumaan jotain keikkaa..
[/quote]
Ihanaa kuulla, että basisti on näin valveutunut ja säästää ASP-tilille! Hieno juttu!
Mun tyttö on vasta 14-vee ja kasilla, haaveilee Päivölästä ja on käynyt siellä niissä matematiikan olympivalmennuksissa. Ursan kautta harrastaa matematiikkaa/tutkimista ja ohjelmointia. Taidepuolelta pianoa ja kuvataiteita, että pysyy homma balanssissa.
Ei tästä nyt naimakauppoja taida syntyä, mutta aina kun tällaisiin poikkeuksellisiin ihmisiin törmää jotain kautta, niin tulee heti mieleen ajatus että pitäisi pyytää kylään syömään ja kuulusteltavaksi. Ihmisillä on niin erilaisia polkuja nörttiyteen ja joillain lahjakkuuksilla se polku on tällainen turhautumisen kautta koulunkäynti läskiksi -tyyppinen kuvio. Meidän tyttö on haastavammassa koulussa, joten ei ole päässyt tylsistymään ja on vähän sellainen hikarinsorttinen. Mutta päivittelee välillä, että helppoa on. Onneksi sitten näiden harrastusten kautta pääsee vähän haastamaan itseään.
Tämä tasapäistäminen tässä koulu-uran alussa rassaa varmaankin juuri näitä "jonkun alan tai useamman" lahjakkaita lapsia. Pojilla varsinkin voi turhautuminen yläasteella vaikeuttaa tulevaisuuden valintoja paljonkin. Tälläiset nuoret yleensä löytävät sen oman juttunsa ja elämänkumppaninsa vähän eri paikoista kun esim. itse aikoinani puolison löysin (ravintola).
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 15:05"]Ei täältä kumpulasta kyllä noilla vinkeillä ketään löydä. Joka kolmannella on pipo päässä ja melkein kaikilla parta, höh. Tulisikohan se joskus luennolle se basso mukanaan. Tai sitten jos rupeasin nyppimään noita pipoja pois, onnistuiskohan? [/quote] Kutsu sitä Ragnariksi ja katso miten reagoi. Tuleekohan Ragnarille huomenna kuittailua siitä että äitinsä on palstamamma.
eipä taida mamman nettituki tämän jälkeen toimia tai ainakin hidastuu merkittävästi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 22:00"]
En voi nimeä sanoa, mutta kolme diplomi-insinööriä tiedän. Tekniikan ala taitaakin olla yleisin. Pääsykokeen kautta tai muuntokoulutus on näillä taustalla.
[/quote]täytyy olla vahva matematiikka