Nimetkää yksikään yliopistosta valmistunut ei-ylioppilas
Kyllä se niin vaan menee että yliopistoa varten käytännössä tarvitsee lukion pohjalle, mielummin ylioppilastutkinnon. Vai voiko joku nimetä tunnetun henkilön joka pääsi yliopistoon amispohjalta ja vielä onnistui valmistumaan sieltä? Ketuttaa vaan amislaisten puhet jonka mukaan ne on hakukelpoisia. On tai ei mutta haluan nähdä amiksen joka hankkii toimivan akateemisen koulutuksen.
Kommentit (173)
Oli yksi kurssikaveri. Valmistui kaikkein ensimmäisenä :)
En viitsi yksityishenkilön nimeä laittaa mihinkään nettipalstalle. Onhan se kyllä totta, että jos lukeminen ei kiinnosta niin harvemmin sitä myöskään yliopistoon hakeudutaan.
Virkkunen hankki ilmeisesti hakukelpoisuuden avoimesta yliopistosta ja perustiedot lukiosta?
Miksikö kutsutaan yliopisto-opiskelijaa joka ei ole ylioppilas? Onko sille joku erityinen nimitys?
Mun poikaystävä. Ja tiedän toisenkin KTM:n jolla ei oo lukiopohjaa omalta alotuslinjalta.
Se on "he", ei "ne".
Ja tiedän erään henkilön, joka meni amiksesta yliopistoon. Pääsipä vielä ekalla yrittämällä.
Mä olen yksi sellainen. En tosin onneksi ole tunnettu henkilö ;)
Eräs rehtori. On nyt myös tohtori.
Kyllähän se pitäisi olla kaikille selvää, että lukio on tie (akateemisiin) jatko-opintoihin. Ei sillä, että se olisi sen viisaampi tie.
En voi nimetä yksityishenkilöitä, mutta ap saattaisi yllättyä kuinka paljon merkonomeja ja datanomeja yliopistoista löytyy.
En valitettavasti osaa nimetä ketään, enkä toki yksityisyyden suojan vuoksi nimeäisikään vaikka tietäisinkin. Amiksesta valmistuneet ovat hakukelpoisia, vaikka sinua kuinka ketuttaisi. Jos tähtää alunperinkin akateemiseen tutkintoon, lukio on luonnollisesti järkevämpi valinta, mutta se ei olekaan hakukelpoisuuden pointti.
Minä en ole ylioppilas, mutta opiskelen maisteria yliopistossa. Valmistun vuoden kuluttua. Pohjalla kaupallinen koulutus, nyt humanistisessa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 20:35"]Virkkunen hankki ilmeisesti hakukelpoisuuden avoimesta yliopistosta ja perustiedot lukiosta?[/quote]ei ole käynyt lukiota
Sanna Sohvi Silava
Mauri Mieilkki Molotov
Erno Erasmusrotterdamulainen
Runtti Raskalantti
Silmukka Loatsuuhun (ja vielä erinomaisin arvosanoin)
Anneli Armaslsntukka
Saneli Suotana
Onhan noita..
Sanna Sohvi Silava
Mauri Mieilkki Molotov
Erno Erasmusrotterdamulainen
Runtti Raskalantti
Silmukka Loatsuuhun (ja vielä erinomaisin arvosanoin)
Anneli Armaslsntukka
Saneli Suotana
Onhan noita..
Tunnen kaksi, toinen on tohtori, toinen erityisopettaja (maisteri). Kumpikaan ei ole käynyt lukiota
Henna Virkkunen.