Miksi ihmiset haluavat muuttaa kaupunkeihin asumaan? Eikö kaupungissa asunto maksa paljon enemmän kuin taajamassa?
Olen aina ihmetellyt tätä eli miksi ihmiset muuttavat pääkaupunkiseudulle,turkuun,tampereelle,jyväskylään ja ouluun? Asunnot maksaa vähintään puolet enemmän kyseisissä paikoissa kuin muualla suomessa, eikö sille rahalle olisi parempiakin kohteita kuin asunto?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaikka työpaikka hyvä syy? Ja se, että tykkää asua kaupungissa?
Työpaikkoja on muuallakin ja julkisilla tai omalla autolla voi liikkua kätevästi. Toki jotkut joo tykkää asua kaupungissa ja toiset tykkää asua maaseudulla. Minä itse en voisi asua kaupungissa koska tykkään omasta rauhasta, ovesta kun astuu ulos niin olisi jopa ahdistavaa nähdä muita ihmisiä ja sitä hälinää. Luonto ja metsä on <3
Ihminen muuttaa kaupunkiin kalliiseen asuntoon ja sitten se valittaa kun palkka on pieni tai hinnat liian korkeita :D
Mökillä on älyttömän kallista asua. Kiitos ahneet jotka sähkön iirtomaksuja korotti. Ihmistä oikein rangaistaan siitä et halutaan elää rauhassa
Vierailija kirjoitti:
Ihminen muuttaa kaupunkiin kalliiseen asuntoon ja sitten se valittaa kun palkka on pieni tai hinnat liian korkeita :D
Ihmiset muuttaa maalle ja sitten valittavat kun palvelut on kaukana, ei ole katuvaloja ja lumityöt tehdään aina viiveellä - eikä asunto mene kaupuaksi jos haluaa joskus muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja on muuallakin ja julkisilla tai omalla autolla voi liikkua kätevästi. Toki jotkut joo tykkää asua kaupungissa ja toiset tykkää asua maaseudulla. Minä itse en voisi asua kaupungissa koska tykkään omasta rauhasta, ovesta kun astuu ulos niin olisi jopa ahdistavaa nähdä muita ihmisiä ja sitä hälinää. Luonto ja metsä on <3
Miksi muiden ihmisten pitäisi muuttaa sinne, missä sinä haluat asua. Eikö riitä, että sinä asut siellä?
Ihan makukysymys toi on missä tykkää asua. Olen itse pienestä kylästä lähtöisin, asuin hetken aikaa kaupungissa ja muutin takaisin korpeen asumaan koska tykkään asua vähän syrjemmässä. Minua ei saisi kirveelläkään takaisin kaupunkiin asumaan koska siellä on kallista,melua,ruuhkaa eikä tietoakaan luonnosta.
M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset muuttaa maalle ja sitten valittavat kun palvelut on kaukana, ei ole katuvaloja ja lumityöt tehdään aina viiveellä - eikä asunto mene kaupuaksi jos haluaa joskus muuttaa.
En valita, kaupunkiin on täältä 5 km, sen vaikka polkee pyörällä. Katuvalojakin meillä on ollut kohta 20 vuotta, paitsi kesällä ovat pois päältä. Ei ole vielä lunta tullut ikinä niin paljon ettei pois pääsisi. En pois muuttaisi mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan että kukaan valittaa siitä ettei ole katuvaloja tai siitä että lumityöt tehdään aina viiveellä. Asuntoa ei nyt tarvitse kaupata oikeastaan koskaan koska oma koti kullan kallis. Mitä muita palveluita terve ihminen tarvitsee kuin ruokakaupan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan että kukaan valittaa siitä ettei ole katuvaloja tai siitä että lumityöt tehdään aina viiveellä. Asuntoa ei nyt tarvitse kaupata oikeastaan koskaan koska oma koti kullan kallis. Mitä muita palveluita terve ihminen tarvitsee kuin ruokakaupan?
Päiväkoti ja koulu olisi ihan kiva olla
Sekä maalla että kaupungeissa asuneena ymmärrän oikein hyvin, miksi useimmat asuvat kaupungeissa. Palvelut on kätevästi lähellä, ei tarvitse edes autoa. Itsellänikin on parin kilometrin säteellä ihan kaikki, mitä ihminen voi tarvita ja kätevästi pääsee myös vaikka joka ilta erilaiseen live-viihteen äärelle, näkee ihmisiä ja paljon kavereita asuu lähellä. Vanhemmiten varmaan on kivaa myös se, että sairaalaan on matkaa puoli kilometriä. Lisäksi kukaan ei kyttää, asunnot käyvät kaupaksi ja itse asiassa luonto on kuitenkin hyvin lähellä, omalta oveltani menee myös metsään noin 5 minuutissa kävellen.