Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KYSY MITÄ VAAN! LÄVISTÄJÄ VASTAA TUNNIN AJAN.

Vierailija
09.10.2013 |

Kysy mitä vain lävistäjältä! Saat vastauksen heti mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin lävistyksistä. Kaikkiin kysymyksiin vastataan! :)

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:20"]

Ihana kuulla teidän kysymyksiä ja sitä upeampaa jos osaan jotain vastata, antakaa tulla vaan kysymyksiä!

[/quote]

Eli kysyisin uudestaan: mitä kerrot asiakkaalle lävistyksen yleisistä komplikaatioista ja haittavaikutuksista?

[/quote]

Lävistyksen sijainnista riippuen kerron yleisimmistä "komplikaatioista" esim. huulilävistyksessä kiillevarioista tai ienten vetäytymisestä. Jos osaat määritellä kysymyksesi tarkemmin niin osaan vastata paremmin.

Vierailija
42/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla teidän kysymyksiä ja sitä upeampaa jos osaan jotain vastata, antakaa tulla vaan kysymyksiä!

[/quote]

Eli kysyisin uudestaan: mitä kerrot asiakkaalle lävistyksen yleisistä komplikaatioista ja haittavaikutuksista?

[/quote]

Lävistyksen sijainnista riippuen kerron yleisimmistä "komplikaatioista" esim. huulilävistyksessä kiillevarioista tai ienten vetäytymisestä. Jos osaat määritellä kysymyksesi tarkemmin niin osaan vastata paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
44/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:25"]

Mulla korvareiän kohdalla tuntuu sellanen kova patti. Onko normaalia? Multakin tullut talia sieltä joskus kun olen puristanut...Onko tulehtunut? Ei ole kipeä.

[/quote]

Täysin normaalia, ajan kuluessa korvan lävistys paranee. Voit5 puristaa talin pois tai olla puristamatta, reikä todennäköisesti paranee itsestään.

Vierailija
45/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:07"]

Miten pienille lapsille tehdään korviin reiät? Miten se käytännössä tapahtuu? Sattuuko kuinka? Minun kohta 4v tyttö haluaisi kovasti korvikset :)

[/quote]

Itse en tee alle 16-vuotiaille lävistyksiä ollenkaan (toisin kuin kultasepänliikkeet tekevät erittäin kivuliaalla tavalla, ampumalla, jopa alle 2-vuotiaille korvalävistyksiä) lävistäminen neulalla on paljon armeliaampaa niin kudoksen kuin kivun kannalta. Jotkin lävistäjät (erikoisesti pkl-seudulla) ovat erikoistuneet lapsiasiakkaisiin ja lävistäminen onnistuu helpommin kuin rokotus. Reikä tehdään oikeaoppisesti neulalla lävistämällä ja se sattuu noin rokotuksen verran. Itse uskoisin, että 4-vuotias kestää sen jos haluaa itse.

Vierailija
46/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sun aika loppui jo!

Vierailija
47/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä lisäkysymyksiä? Mihinkään pidempiin kysymyksiin en enää vastaa, mutta lyhyitä mahtuu vielä mukaan!

Vierailija
48/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:34"]

Hei huulireikä, minäkin olen ollut 15 v ilman korviksia ja olen satavarma etteivät reiät ole ummessa. Minulla on aika kuiva ja herkkä iho sekä rihkamakorvisten pahentama nikkeliallergia.

[/quote]

Jos olet käyttänyt allergiasta huolimatta nikkelikoruja, reikä on ehkä sen takia umpeutunut. Oliko sinulla siis ongelmana huulessa oleva lävistysreikä vai korvissa? Jos huulessa on ärtynyt lävistysreikä, laita siihen hetkeksi kirurginteräksinen huulikoru ( esim. crazy factorylla stainless steel) sen avulla huulen pitäisi rauhoittua..

Vierailija
49/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isoreikäkorvakorut", jos sitten päätääkin poistaa sellaisen niin minkälainen korvanlehti jää jäljelle?

Vierailija
50/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isoreikäkorvakorut", jos sitten päätääkin poistaa sellaisen niin minkälainen korvanlehti jää jäljelle?

Vierailija
51/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 23:15"]

AP sun aika loppui jo!

[/quote]

onko syntiä sitten jatkaa vielä? :D

Sinä, joka kysyit "isoreikäkoruista" voisitko tarkentaa? Tarkoitatko venytyskoruja?

Vierailija
52/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä tarkoitan.

Vierailija
53/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu paljon venytyskorun koosta. Yleensä sanotaan että alle 10mm venytykset plalutuvat ennalleen, jälleen riippuen ihotyypistä. Itselläni oli 22mm venytetyt korvanlehdet, jotka puolessa vuodessa palutuivat 5mm asti, mutta eivät sen pienemmiksi. Varmuudella voin sanoa että 4mm tai sen alle olevat venytykset palautuvat "normaaleiksi" .

Vierailija
54/65 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama kysymys mahtuu mukaan!

-Lävistäjä-

Vierailija
55/65 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:38"]

Kysymys korvanlehden lävistyksestä: lapselle laitettiin korvikset tumpelolla kultasepällä, joka onnistui laittamaan reijät eri korkeudelle. Samana iltana napattiin toinen korvis pois ja annettiin reijän umpeutua. Miten pian voi käydä laittamassa uuden reijän ammattilävistäjällä?

[/quote]

On surullista kuinka monet nuoret käyvät kultasepänliikkeessä ammuttavana, yleensä vain neula tekee kaunista jälkeä mm. korvanlehteen. Korvan kudos uusiutuu nopeasti, joten korvanlehden voi uudestaan lävistää kunnollisella lävistysneulalla heti sen parannuttua n. 2-6kk päästä. 

[/quote]

Korvalävistyksenikään eivät ole umpeutuneet vuosienkaan tauon jälkeen. Niistä tulee puristamalla samanlaista talia kuin mustapäistä tai finneistä.

Onko tämä siis normaalia ihotyypilleni vai joku ikävä poikkeus?

T: se huulireikäinen kysyjä

[/quote]

Erittäin harvinainen tilanne, jos noinkin monen vuoden jälkeen lävistyksesi eivät ole umpeutuneet. Varmastikin ihotyypissäsi on osuutta asiaan, koska märkää tai "talia" tulee edelleen. En oikeastaan osaa vastata kysymykseesi, joten suosittelen kysymään lääkäriltä seuraavalla kerralla tavatessanne!

[/quote]

Ärsyttävää, kun tähän minäkin olisin halunnut vastauksen =D

Ainut mikä on umpeutunut on kielikoru, nänni- ja napakorut poistin 3 vuotta sitten ja nenäkorut varmaan kymmenen vuotta sitten, ja vielä menee läpi mutta tulee tosiaan sitä talia.

Vierailija
56/65 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teen smileyn jänteeseen niin 1. mitkä on riskit? 2. mihin kohtaan se auurin piirtein laitetaan? lähelle ientä? 3. kasvaako ulos helposti?

Vierailija
57/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän minkä kokoinen smiley koru minulla on kun lävistäjä sitä ei sanonut?

Vierailija
58/65 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii! Mulla on nyt ollut kielikoru 15päivää tasan kahdenviikon jälkeen kävin vaihattamassa lyhyempään. Nytten huomasin että kieleni vasemmassa puolessa olisi jotain. Eli se tuntuu siltä kun kielessäni vas. Puolella olisi suonet todella turvonneet. Onko normaalia?

Vierailija
59/65 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lävistys ns. umpeutua?

Vierailija
60/65 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistykseen tuli rustopatti joka kasvaa aina takas vaikka oon sitä yrittäny repii. Lääkäri sano että ku rusto vahingoittuu tietyllä tavalla se kasvaa.

Onko tähän mitään apuja, lääkäri sano että ei tähän hätään. Korvalääkäri o joskus kuukauden pääst.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi