Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUisten viikko 5!

30.01.2006 |

En nähnyt uutta pinoa. Jos sellainen on, annetaan tämän tippua.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt vähän aikaa kunnes äänimerkki kuuluu pinnasängystä=)

Juho nukkui hyvin 22-7:15.

eilen koin ekat rintaraivarit=(,aivan uutta mulle.Toistaiseksi oli väliaikaista,nyt taas syö tissistä mutta ensin kyllä laittaa vastaan,jatkan yrittämistä.Jos ei huoli niin pelkästä pullosta sitten.Aika näyttää.

Kuitenkin lypsin n.9 min.molemmista rinnoista eilen päivällä ja tuli 110ml eli maitoakin vielä tulee.

kylmä ilma on ja mulla joukkotarkastus(papakoe) tänään,inhottavaa...mutta miehen kanssa oli ihanaa eilen illalla=)...jopa seksilakkokin viimein loppui heh!

no joo,se siitä=)

hyvää viikonloppua vaikkakin kylmää luvattu.

onko muita joiden vauvat ei nosta masullaan päätä paljoa(samanikäisiä suunnilleen)??meillä nostaa sylissä paljon mutta ei masullaan kuin vähän aikaa joskus.

äitiliini ja Juho 2kk6pv

Vierailija
42/56 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa! Täällä yksi väsynyt äippä. Yö meni muuten ihan mukavasti, mutta Milja päätti herätä klo 4.45 syömään eikä sen jälkeen meinannu nukahtaa millään. Illalla Milja nukahti klo 18.30, söi klo 21 ja 1.10 eikä edes valvonu välissä (ja siis heräs sitten vasta 4.45)! Kova sana meidän tytöltä! Mutta oli kai reppanalla aamuyöllä masu pipi, ko huusi välillä kurkku suorana sylissäki ja kiskoi itteään ihan tikkusuoraksi. Sain sen nukkumaan vihdoin klo 9.00! Eli neiti valvoi sitten 4h putkeen! Nukahti aina välillä pariksi minuutiksi, mutta heräs aina uudelleen vääntelehtimään ja kitisemään ja itkemään. Ja kun tytteli nukahti, niin menimpä itsekin makoilemaan, mutta ei unesta tietoakaan. Nyt sitten kärvistellään kaameassa univelkapäänsäryssä, joka tulee mulle aina kun joutuu yön aikana yli tunnin kerrallaan valvomaan... Harmi kun pakkastakin on lähes 25 astetta, niin ei edes ulkoilemaan päästä! Se jos mikä piristää. :)

Eilen käytiin 1 kk:n neuvolassa. Miljalla nyt painoa 4250g, pituutta 54cm ja päänympärys 37,8cm. Hoikka tyttöhän se vielä on, mutta ihan hyvin kuitenki kasvanu. Noin 145g/vko. Keskikäyrillä mennään. Kyllä se varmaan vielä ottaa jossain vaiheessa kunnon kasvuspurtin ainakin leveyssuuntaan, jos on yhtään minun sukuun tullut! :) Muutenki kaikki oli hyvin. Onneksi on mukava terkkari, joka ottaa hyvin huomioon myös äidin jaksamisen.

Meilläki jonkin verran tissiraivareita. Kirjoitin pari päivää sitten, että Milja syö epätasaisesti eli toisesta paremmin ja siitä tulee sitten enemmän maitoa jne. Tällä hetkellä Milja syö tosi nälkäisenä toisen rinnan oikein hyvin huutamatta. Toista kun tarjoaa, on ihan sama onko nälkä vielä vai ei, huuto tulee. Pitää tosissaan rauhoitella ja yrittää vasta jonkin ajan päästä uudelleen. Ja jos kieltäytyy tissistä vaikka ois vielä vähän nälkä, sitten on levoton ja kitisee, mutta ei kuitenkaan ala syömään. Toivotaan, että on ohimenevä vaihe. Ja pääasia on, että syö kuitenki... Ne raivarit vaan hermostuttaa varsinkin yöllä... Miehen on pitäny parina yönä laittaa korvatulpat että pystyy nukkumaan. Pakkohan sen on töihinkin jaksaa. Ja se kuitenki valvoo Miljan kanssa tarvittaessa ainaki puoleen yöhön.

Eiköhän tässä ollu tämän hetken kuulumiset. Kaiken kaikkiaan on kuitenki hyvä mieli. Kyllä Milja on kaiken uupumuksen ja unenpuutteen arvoinen. Pieni hymy niin kaikki ikävät asiat unohtuu.

Mukavaa perjantain jatkoa kaikki jouluiset! Ootte iso ilo ja tuki!

Äippä ja Milja 4vko6pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiliini, sama juttu - meidän Kare nostaa laiskasti päätään mahallaan makuulla ollessaan. Mutta lekuri sanoi, että mahallaan pitäisi ahkerasti makuuttaa, niin eiköhän se siitä. Ei se ilmeisesti riitä, että sylissä kannattelee päätään!

Lääkärillä todettiin, että Karppa ei ihan seuraa painonnousukäyrää. Hypoglykemiahistorian takia olin huolissani, kun mielestäni vaavi nukkui niin paljon ja kun vielä imetystukitapaamisessa tajusin, miten kovin vääräksi imuote on lipsahtanut (alussa vain toisella rinnalla, nyt pikkuhiljaa molemmilla).

Kuten aiemmassa viestissä kirjoitin, rupesin merkkaamaan ylös unen määrän ja syöntikerrat. Ja kävi niin kuin ajattelinkin: kyllä se nyt vaan on niin, että Kare on pikkuvauva ja nukkuu milloin mitenkin paljon. Eilenkin vain 14,5 tuntia. Syöntimääriä on niin paljon kuin ajattelinkin, mutta painonnoususta ole kuitenkaan niin huolissani.

Eilen oltiin vauvajumpassa eka kertaa. Se on kuntokeskuksessa, jossa muitakin jumppia samaan hintaan, ja toissapäivänä aloitin spinningillä! Oli mahtava tunne, kun kuntoili ja jätkänpätkä veteli hirsiä viereisesä huoneessa (itkuhälytin mukana). Kun sanoin siitä muille äideille, he olivat aivan hämmentyneinä siitä, että voinko niin tehdä (ja muiden lapset jumpassa ovat yli 6 kk).

Mutta hittolainen, miksei voisi! Tajusin, että ihan mitä vaan voi tehdä vauvan kanssa, jos se vaan nukkuu. Ja jos se herää, niin sitten lopettaa, eli sen tekemisen täytyy olla sellaista, että sen voi lopettaa tarvittaessa. Suosittelen ylös, ulos ja lenkille lähtöä! Ulkolenkit on meillä muuten jumpista huolimatta listalla. Lapsen lisäksi uhkuu terveyttä äiti. Onpa hassua että pitää tulla äidiksi ennen kuin näyttää nenänpäätään ulkoilmalle!

Vierailija
44/56 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi kun ulkona on kylmä ilma,kävin papakokeessa,tulokset tulee postissa.ekan kerran papan jälkeen multa tulee verta=(...

jännitin sitä tietty taas vaikka miten...

Juho leikkii jumppalelun alla,kädellä jo huitoo niitä leluja ja asiaakin on=)kohta koitan imetystä,toivottavasti onnistuu!

mun painoindeksi on 25,ennen raskautta 22 että tavoitetta on päästä siihen...mulla ei se jännesauma(vai mikä se oli) ole mennyt umpeen ja siksi en oo tehnyt vatsalihasliikkeitä kuin kaksi kertaa niitä perusnostoja,saako niitä tehdä??

istumaannousut ei pahemmin onnistuis ees heh!

mä oon ollut sektionkin takia tietty tosi varovainen mutta testasin vaan tota jännesaumajuttua.

mun on pitänyt ennenkin jo sanoa että ihania nimiä kaikkien lapsilla!!!!hyviä valintoja.Mulla on muuten itellä ns.yhdistelmänimi ja ala-asteeseen saakka kaikki sanoivat koko nimellä mutta sen jälkeen mun omasta tahdosta vain sillä toisella nimellä.

Vierailija
45/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasterkut täältä Kainuusta!

täällä sairastellan vieläkin, Jasper on ollu maanantaista lähtien nuhassa, yskii myös. ollaan kuitenkin parempaan suuntaan menossa, aamuyöt on pahimpia. räkä vaan turisee. oon imeny sellasella letkulla, josta onkin ollu paljon hyötyä, kun on saanut sitä räkää pois vähän syvemmältä.

nyt poika vielä untenmailla. mä siis heti koneella. alkaa kylläkin tämä koneella istuskelu olla jo melko tylsää. kaipaisin jo ulos! pakkasta täällä lähemmäs -30 astetta, että saa vaan haaveilla ulos menosta. Kävin eilen kaupungilla pari tuntia kiertelemässä, olipas piristävää. tämän viikon olen melko tiivisti ollu kotona, pakkasten ja jasperin sairastelun takia.mieskin tehnyt melko pitkää päivää.tylsää! nytkin lähti töihin. blääh.

harrastaako kukaan teistä kirpputoreja? mä kiersin eilen taas yhen kirpparin(niin tai ei täällä enempää ookaan) ja löysin pojalle hyviä paitoja. ostin jo vähän isompia, koska pieniä vaatteita meillä on paljon. mä meinaan olla semmonen hamstraaja.. ostan aina jos halvalla saa. mietin jälkeen päin vasta oisko tosiaan tarvinnu. noo.. toivottavasti tulee enemmän lapsia niin on sitten valmiiks vaatteet! :)

joo, vielä hieman valitusta. en oo kyllä synnytyksen jälkeen säästyny miltään sairasteluilta. eka kohtutulehdus, sitten rintatulehdus ja nyt mula on kainalossa ilmeisesti rauhanen tulehtunut, joka vaatii lääkärillä käyntiä ja TAAS antibioottikuurin, niin ja pahinta tässä on että se patti joka tuolla kainalossa on, joudutaan puhkasee!!! mä eilen nauroin, että en mä synnytystä pelkää, mutta mä pelkään kauheesti kun jotain patteja pitää puhkasta ja varsinkin kainalosta, joka on muutenkin herkkä paikka. :) jospa mä selviän. en taida kyllä päivystykseen mennä, ootan maanataihin.

mutta täytyypä jatkaa hommia kun muksu vielä nukkuu. hyvät päivän jatkot teille =)

t.adele & Jasper 8vkoa

Vierailija
46/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, niin jos tarkoitat perusnostolla sitä, että pää irtoaa lattiasta, niin niitä ei vielä saisi tehdä, jos se jännesauma on auki. (Tosin jännesaumaa kokeiltaessa päätähän on pakko nostaa)

Mullakin vielä tekemistä painon kanssa. Ennen raskautta painoindeksi oli 22 ja nyt vielä 27 vaikka jo 15 kg lähtenyt että tuli vähän kiloja raskausaikana..Tosin itse en tuota painoindeksiä pidä hyvänä mittarina...

Kirjoitapa tässä samalla kuulumisia. Tämä äiti on nyt ottanut vähän kovemmatotteet Typyn kanssa:) Opetettiin (tyhmää) Typy näet nukkumaan päivällä meidän syliin ja rintareppuun. Alussahan se oli niin kivaa, mutta nyt...Ensimmäisille unille vein Typyn sänkyyn ja puolen tunnin jälkeen tuli uni...Nyt toisen kerran kun vein, niin sain jättää Typyn vain sänkyyn ja niin nukahti hienosti. On itselläkin mukavaa, kun ei tarvitsi olla Typyn patjana. Hitto, kun täälä on -25 astetta, että ei mitään asiaa pihalle, mutta tiistaina sitten...No Typy ei muutenkaan nuku pihalla (paitsi LIIKKUVISSA vaunuissa) että silleen ei haittaa.

Vierailija
47/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea onnea vaan, punainen tupa ja perunamaa =) ONNEA Tikrulle synttäreiden johdosta!!!

Olipas tosi hieno onnitteluruno, hih... En nyt kertakaikkiaan muista muita runoja...

Kiirettä pitää, huomenna ristiäiset ja kämppä ihan sekaisin, siivoamaan siis :/

Viikonloppuja!

Tansku & pesue

Vierailija
48/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUHO NAUROI ÄÄNEEN MULLE ÄSKEN JA MONTA KERTAA.SULOINEN KUN HIKKAA YHTÄAIKAA JA NAURAA ÄÄNEEN=) mun piti vaan saada kertoa Juhon uudesta taidosta...voi kun ne olis aina vauvoja*no ei kait sentään*

Vierailija
49/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA!!!!!!!!!!OJENTAA VIRTUAALILAHJAN=)

t.äitiliini ja Juho liki 10 viikkoa

Vierailija
50/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ottaa yllättyneenä ja hämillään Äitiliinin lahjan vastaan..*Vanha eukkohan miust tulee :PP Tosin vuoden päästä voi juhlia kunnolla kun on varttivuosisataa mittarissa ;)

Mies vie mut kohta ulos syömään :) kivaa!!Mun äippä tuli vahtii Neaa illaks.

Mies tuli just Tallinnasta,lähti sinne eilen illalla extemporee pomonsa kanssa ja mä vähän vedin herneen nenään sen takia.Mutta osas kyllä taas lepyttää mut ;) heh,toi sen verran hyviä tuliaisia: Kukkakimpun,kultaiset korvikset,karkkia,kauneudenhoitosetin (olikohan vihje;)) että enpä jaksa enää mököttää :D

Hauskaa lauantai-iltaa teille kaikille!!

[color=blue]-Tiggr&Nasu ♥[/color]

Vierailija
51/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnentoivotukset synttärisankarille!!!! Vietähän kiva ilta!!!

niin ne vuodet kuluu, sen jälkeen kun täytti 18v. on aika mennyt ihan liian pian ja lapsistahan sen vanhenemisen kunnolla huomaa, kohtahan meillä vietetään esikoisen rippijuhlia... tuli perjantaina kouluunilmottautumispaperit, vastahan se oli samanlainen kääpiö kainalossa kun tämä vauva nyt..

Meiän jäbäkin eilen ihan onnessaan kiljui ja nauroi ääneen, ihana!!

Kasvaa niin että alkaa jo hartioissa tuntua.

Täällä olikin vilskettä tänään, vauvankatsojia kylässä, neljä lasta heillä. oli mökki täynnä vaan mukava katella niiden leikkiä.

jeps, sinappikoneenhuolto kutsuu!!

Lahja ja Samu Mammanpoika 6vko3pvä

Vierailija
52/56 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän muiden vauvoilla jo jotain rytmiä?! Meillä ei sitten millään. Missä iässä vauvoille alkaa tulla rytmiä? Vai pitäiskö sitä jotenkin opettaa..? Tähän asti tyttö on onneksi tajunnut milloin on yö ja nukkunut silloin. Päivisin nukutaan, valvotaan ja syödään milloin mitenkin. Nytkin vetelee " päikkäreitä" neljättä tuntia... *huokaus* Mitenkähän sen saa nyt yöunille..?

Tikrulle onnea ja iloa monta sataa kiloa!! ;)) Niin sitä ikää vaan tulee...

Me oltiin tänään ensimmäistä kertaa miehen kanssa kahdestaan ulkona! Käytiin syömässä hyvin :) Äiti oli mun siskon kanssa hoitamassa tyttöä ja hyvin niillä oli mennyt. Sovittiin miehen kanssa jo lähteissä että vauvasta ei saa puhua, jotta päästään irrottautuun kunnolla. MUTTA niin vaan sitä huomas ettei paljon mistään pystynyt puhuun ilman tytön mainitsemista. Se kun liittyy niin vahvasti meidän elämään nyt!! :D

Kai sitä täytyy mennä katseleen jos tuo tyttö tuolta kohta heräisi... Alkaa pian tissitkin huutamaan, että heräis jo!!! ;)

Palaillaan! Jakselkaahan :)

violet ja tyttönen 2kk 1pv

Vierailija
53/56 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki niinkuin ennenkin. Yhtä hulinaa päivästä toiseen, siintä pitää esikoinen huolen =o)

Välillä kaipaan edes pienen hetken ilman lapsia,mutta tuntuu että se taitaa olla ihan sula mahdottomuus...huoh...

Eilen oltiin miehen kummin hautajaisissa ja tyttö nukkua tohotti melkein koko ajan. Poika oli nätisti, ainoastaa kirkossa meinasi äidille kiukustua kun ei pääse juoksentelemaan.

Nyt täytyy taas rientää.

Minny, poika 1v4kk ja typy 2kk

Vierailija
54/56 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koitan kiireesti jotain ittestäni ilmotella. Poika on isin kanssa päikkäreillä ja tyttö leikkii kameralla (apua, mutta saapa pari minuuttia itselle). Eilen oli ristiäiset ja viikko menikin niitä järkkäillessä arjen pyörittämisen ohella. Poika sai nimekseen Niklas Juho Samuel, ja nyt yritetään saada tyttö luopumaan Nestori -nimen käytöstä.

Oli jo kerennyt pino niin isoksi, että en ehtinyt sitä lukemaan läpi, täytyy koittaa jos illalla olisi aikaa. Esittelyn kävin joku päivä rustaamassa, ja joissain välissä yritän saada pinoon 6vko neuvolassa otetut mitat. Painoa oli jo kertynyt komeat 6380g, jotta on siinä äitillä kannettavaa.

Täälä siis kaikki hyvin, maito riittää ja poika on pirteä. Yöllä syödään kerran, noin 5 tunnin syöttövälillä. Tosin tytöllä on nyt joku painajaiskausi meneillään, heräilee huutamaan ja itkemään yöllä, eli äiti ei kuitenkaan saa nukkua.

Jahas, nyt tyttö meni herättämään poikia, enkä ehtinyt väliin, voi itku. Neitillä hieman liikaa energiaa, kun ei pääse ulos sitä purkamaan. Täytynee mennä touhaamaan jotain, että meno vähän rauhoittuisi.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
55/56 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku teistä kertoa kuinka saatte nuo värit teksteihinne??

Oon ainakin tiikerin ja anun huomannut niitä käyttävän.

KIITOS AVUSTA JO ETUKÄTEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
56/56 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä linkki ohjeisiin..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tt.asp?appid=56

siellä voipi harjoitella ;))

[color=deeppink]väreillä on kiva leikkiä[/color]

[color=green]-Tiggr[/color]