------PITKIKSET vko11------
aloitanpa tän viikon pinon.
PUMSU:onnittelut kihlautumisen johdosta!!plussausonnea teille!!
).(ei sen kummempaa kuulu..kp19 menossa enkä ole itse ainakaan huomannut ovista ollenkaan..ei ainakaan limoja oo näkyny eikä kipuja.muutama päivänä mahanseutu on ollut lämmin mutta sehän voi johtua mistä vaan joten tuskin tässä kierrossa ovuloidaan lainkaan....
mitäs muille pitkiksille kuuluu?
Kommentit (18)
toivottavasti clomit tehoaa.pidetään peukkuja!!
marraskuussa oon viimeks tuntenut oviksen ja tuolloin kierto oli lyhyt sen 34 päivää. kolme päivää oli armottomat kivut molemmissa munasarjoissa.
toki voi olla etten aina tunne mahdollista ovista lainkaan tai se on vasta matkalla...en tiedä...pitäsköhän niitä ovistestejä joku kerta kokeilla vai onkohan ihan turhaa touhua pcolaisella?!?
voithan kokeilla noita ovulaatiotestejä, sittenpähän näkee, toimivatko. Mulla itsellä ne herkimmät testit ovat varmaankin toimineet, mutta epäherkimmät näyttävät plussaa melkein koko kierron ajan. Se vain täytyy muistaa että vaikka näyttävätkin lh-huipun, se ei kerro varmasti sitä, tapahtuuko ovulaatio... Mulla muuten viimeisen ovulaation aikaan (se mistä tärppäsikin) ei tuntunut mitään munasarjoissa eikä tullut limaakaan. Eli voihan olla, että joskus on vain vähän vaisummat ovisoireet.
maanantaina kävin sitten sielä gynellä ja takaisin sieltä tulin clomifen+terolut reseptin kanssa. Eli ens kierrosta aloittelen niillä sitten. Gynekologi oli mukava ja tutki perusteeellisesti ja ultraskin vielä ja sen avulla selviskin syy miksi en oo plussannu. Munasolut on kuulemma liian pieniä raskautumiseen, että tuolla clomi+terolut kuurilla apua pitäis tulla. Eka aloitetaan pienmmällä annoksella ja jossei tulosta tuu niin saa isontaa annostusta (clomifen)
Jäi kyllä hyvä mieli sieltä ja tää kierto mennäänkin vaan murehtimatta mitään kummempaa :) eli kp 13/28 menossa ja tää tyttö oottelee kovasti menkkoja, että saa alottaa kuurin, joka toivottavasti tuo tulosta :)
mukavaa illanjatkoa kaikille :) lähetään miekkosen kaa vuokraan leffaa ja löhötään vaan sohvalla :)
Tuulia-79: Mäkin olin maanantaina gynellä ja sain myöskin clomit+terot! Aika samassa tilanteessa siis ollaan. Ensi kierrossa myöskin aloittelen ko.lääkityksellä ja todella toivon tulosta vihdoinkin syntyvän ja kyydissä pysyvää laatua myöskin! Täällä nyt kp 27/29-34.
Onneksi sain suuni auki siellä lääkärillä ja vaadittua myös clomit. Ensin lääkäri meinasi vaan kirjoittaa pelkät terot ja sanoi, että puolisen vuotta voi niillä yrittää ja sitten hakeutua Väestöliittoon. Sanoin, että tässä yrittäessä on jo nyt kulunut kaksi vuotta, joten haluan myös clomit, sillä ovis on tosi myöhään, jos on ollenkaan. Ja aikaisemminkin olen clomeja syönyt ja ekasta kierrosta tuli plussa (meni tosin kesken). Silloin söin clomeja kp 3-7 1 tbl/vrk, nyt määrättiin kp 5-9 1 tbl/vrk ja terot kp 15-24. Miten teille muille on määrätty ko. lääkkeet? Mitä eroa on sillä, syökö clomeja kp 3-7 vai 5-9? Lääkäri ei osannut sanoa muuta kuin, että yleensä vaan määrätään kp 5-9.
Sellaista täällä, menkkoja odotellessa. Lääkäri sanoi, että kohtu tuntuu hieman pehmeältä -> voisi viitata raskauteen. Mutta kohtu ei kuitenkaan ollut suurentunut ja mulla niin selvät pms-oireet, ettei toivoa ole. No, ensi kierrosta parempi onni, kun on apukeinotkin käytössä!
Mehän ollaan tiputtu alas. Nostelenpa siis.
Omasta navasta kertoilen sen verran että kuukautisia ei kuulu ei näy edelleenkään. Kp on nyt 73 ja eilen loppui provera kuuri, odottelen niitä siis alkavaksi minä päivänä tahansa. outoa vaan että mitään oireita ei ole... Toivottavasti nyt alkavat! Ensi viikolla on ensimmäinen Fertinova aika. Siellä varmaankin saadaan enemmän selvyyttä tähän meininkiin.
Olen muutaman kerran kirjoitellut tuohon clomi-pinoon, mutta ehkä otan osaa tähänkin keskusteluun. Mukava huomata, ettei oma 61 päivän kierto ole ainoa tässä maailmassa :).
Vihdoin pääsen kokeilemaan clomeja, minulle lääkäri ei kyllä määrännyt mitään muuta loppukiertoon. Toivottavasti on apua, eikä kuukautiset enää myöhästy muun kuin raskauden takia!
Olvi
Tämä pitkisten pinoutuminen on kyllä helpottava pino. Aikaisemmin pyörin tuolla enskoissa, ja tuntui että olen jotenkin outo, kun toiset odotteli plussaa niin minä toivon että edes se täti tulisi... :)
Liityin itse taas vuorostani tuonne clomipinoon tällä viikolla, kun menossa 1. clomikierto.
Tosiaankin tädin tuloa ollaan odotettu tässä pinossa joskus kovastikin. Itselläni elokuusta lähtien ollut vain neljä kiertoa (yksi normaali 28 päivän kierto heti pillereitten jälkeen!), joten montaa kiertoa ei ole ollut joissa olisi voinut odotella jotain muuta kuin tätiä tulevaksi.
Aurinkoista päivän jatkoa!
Myttö
Töppönen ilmoittautuu taas pitkästä aikaa pinoon, eipä ole viime aikoina paljon ehtinyt täällä pyöriä *ihmettelee mihin se kaikki aika oikein kuluu*
Täällä ei paljon uutta ole tapahtunut, menossa kp jotain 43(?) nyt en jaksa tarkistaa... =/ Yli kp 60 pitäisi varmaan kuitenkin tämänkin kierron mennä. Ottaa kyllä päähän. Mut ens kierrosta saa alkaa terokuurin, jospa se sit vähän auttaisi lyhentämään näitä.
Vielä omaa ).(:aa ...Eli tosi vaikeeta ollut bongata ovista tässä kierrossa, vai onkohan sitä edes ollenkaan ollut?! Ja ihan outoja " uusia" oireita ollut myös tässä (neljännessä) kierrossa, sellaisia joita en ole aikaisemmin huomannut. Eli noista limoista esimerkiksi; ihan outoja, joko ihan Älyttömän piiitkiä ja venyviä ja hirveen paljon, tai sitten ihan sellaista vetistä! todella outoa! Mutta kaipa se ovis on sit just äsken mennyt, koska nyt on rinnat (nännin seutu) taas arka...yleensä aina oviksen jälkeen. Ei näistä kyllä taida ottaa selvää.
Mutta eipä muuta tältä erää :)
Vihdoin! :) Kyllä sitä voi olla iloinen siitä että etoo ja mahassa vihloo.
OLVIlle tervetulo toivotukset.
RUUPIKKUINEN:hassua miten sitä voikaan olla onnellinen kun menkat vihdoinkin alkaa.. ;)tärppionnea tulevaan kiertoon..
TÖPPÖNEN:kuulostaa niin tutulta ;)
).(eli täälläkin yritetään edelleen bongata sitä ovista mut ei edelleenkään minkäänlaisia oireita siihen viittaavaa mut toivotaan että oireettomuudesta huolimatta olis ovis ollu.nyt pelkäänkin että tämäkin kierto venyy venymistään..plääh.no pianhan se sit nähdään...
manti kp21/34-70???
päätin tulla vauva sivuja katsasteleen ku mies on sauna illassa...
pömppö79 : mulle määrättiin clomit kierron 3-7 päivinä (1tabletti) ja terot kierron 15-24 ( 1 tabletti) pari kiertoa noin ja jossei tulosta niin saa nostaa annosta niin että ottaa clomeja kaks päivässä...
nyt on menossa kp 15/28 ja oottelen vaan etttä pääsis uuteen kiertoon ja sais aloittaa nuo clomit+terot... onkohan niillä hyvä " vaikutus" että tuleekohan apu nopeeta...miten muilla???
eipäs sitte kummempia kuin hyvät viikonloput kaikille ja kirjoitellaan taas lisempää :)
...täällä sitä vaan pyörin pää tyhjänä. Mies on työreissussa ja mä olen yrittänyt kouluhommia tehdä.
Olville tervetuloa :)
Mulle on tullut jostain kamala keskenmeno-pelko. Tuntuu että kun lähipiirissä kaikilla raskaudet etenee niin mallikkaasti ( no eihän sitä kaikista tiedä, kun voivat tietysti jättää kertomatta), niin olen jostain saanut päähäni, että mun täytyy saada se tilastollinen keskenmeno. Ja kun yleensä olen niin realisti ja anti-taikauskoinen, niin en voi myöskään ymmärtää miksi uskon asian ajattelemisen vielä pahentavan tilannettä eli siis lisäävän riskiä keskenmenoon. Joo, eihän tässä mitään järkeä ole :) Saisinpa ensin edes sen plussan :0
RuuPikkuinen: Onneksi olkoon menkkojen alkamisesta. Olen itsekin kokenut tuota riemua. Kai se on pohjimmiltaan sitä että tuntee itsensä " toimivaksi" . Heh!
Pumpsu, kp.10
Heippa,
viisi minuuttia on ehtinyt elämäni ensimmäinen clomifen vaikuttaa, vielä ei ainakaan kuumat aallot jyllää :).
Minulla on myös ollut aina (siis hyvin nuoresta) ollut sellainen olo, ettei vauvansaanti tule olemaan minulle helppoa, enkä ollenkaan tiedä, mistä se on saanut alkunsa.
Ensimmäinen raskaus sitten päättyikin keskenmenoon, eikä sen jälkeen ole pitkänkään yrityksen jälkeen tärpännyt. Jotenkin sen keskenmenon jälkeen oli sellainen olo, että näinhän tässä pitikin käydä. Sen jälkeinen aika oli kyllä tosi synkkää, mutta pidemmän yrittämistauon jälkeen olotilat on nyt ihan erilaiset. Yritän olla stressaamatta, vaikka kieltämättä minäkin olen tosi kateellinen niille, joilla kaikki tuntuu sujuvan tuosta noin vain, ilman mitään miettimisiä ja ongelmia.
Tulipa synkkää tekstiä, vaikka tällä hetkellä suhtaudun vauvakuumeeseen hyvinkin positiivisesti. Töissäkin menee niin hyvin, ettei hitaampi raskautuminen edes kovin paljon harmita.
Nyt täytyy taas jatkaa muita hommia. Epämiellyttävän luminen ilma ulkona, joten enpä usko pääseväni tältä koneelta kovinkaan kauas :).
Hauskaa lauantai-iltaa!
Olvi
mulla on ollut taas sellaisia ajatuksia yleensäkin elämästä, ei vain tämän vauva-asian tiimoilta, että onnen määrä on jollain tavalla vakio, eli kun jotain hyvää tapahtuu niin heti alkaa ajattelemaan, että mitäs pahaa sitten seuraavaksi tapahtuu tai ettei tämä onni voi kyllä kestää... Kun itse sain tuon plussan raskaustestiin, en osannut iloita vaan ajattelin ettei tällaista iloa tapahdu minulle, ja sitten kun siinä kävi miten kävi, niin jotenkin sitä oli osannut jo siis odottaa ja toisaalta taas syytti niitä omia negatiivisia ajatuksiaan tapahtuneesta. Jotenkin se on meillä suomalaisilla perusluonteessa jo, että onnesta tai onnistumisesta tulisi kokea jotenkin huonoa omaatuntoa. On se outoa : 0
Olen kuitenkin aina iloinnut kaikista raskausuutisista ja vauva-asiosta mitä on ympärillä ollut, ja niitä on tosiaankin ollut paljon nyt lähiaikoina. Niistä en ole osannut olla mitenkään kateellinen. Mutta tuo Pumpsun kirjoittama " tilastollinen keskenmeno" -tunne on kyllä tuttu. :0 Olisi niin kiva vain keskittyä tähän hetkeen ja nauttia siitä...
No, mutta tälläisia ajatuksia vielä lauantai-iltana.
Myttö
Hei vaan!
Tätiä täälläkin odotellaan kieli pitkänä kylään, että pääsisi aloittamaan clomit. Kp:t nyt 31, joten kaipa ensi viikon aikana toivottavasti näkyy punaista... Vaikka tuntuu niin kurjalta odottaa jotain menkkoja. Äskenkin, kun tultiin tytön kanssa ulkoilemasta, niin nähtiin kun samassa talossa asuva mies lähti esikoistyttönsä katsomaan sairaalaan vaimoaan ja vastasyntynyttä vauvaa. Samoin alakerrassa asuva jäi juuri äitiyslomalle... Nyt on taas tällainen masiskausi, kuten aina loppukierrosta. Sitten taas helpottaa, kun menkat alkaa ja odottelee mahd. ovista. Piru vie, nämä pitkät kierrot! Muutenkin raskautuminen vaikeaa miehen sima tulisi nimelle poista johtuen ja sitten vielä mahdollisuuksia on vähemmän johtuen pitkistä kierroista... Ja eilen vielä keksin ihanan nimen, jos vielä toinen tyttö saataisiin! Kunpa tulisi nimelle käyttöä ja pian! Tällaista täällä, tsemppiä kaikille!
Heti kun eilen mainitsin tuon keskenmenopelon ja sen miten tuttujen raskaudet menee hyvin, niin heti tänään kuulin että kaverilla oli keskenmeno pari päivää sitten, viikkoja oli hänellä kasassa jotain 14. Voi surkeutta :( Ihan itkettää.
Kävin jo muutamana päivänä kurkkimassa missä pitkisläisten pino on. Kiva Manti kun laitoit pinon pystyyn : )
Onko sulla Manti tuntuneet nuo ovulaatiot, eli oletko huomannut selvästi missä kierrossa on ovulaatio ja missä ei?
Täällä 1. clomikierto menossa ja viikon päästä maanantaina seuranta ultra, eli katotaan tehoaako clomit. Tosiaan viime kierto oli ylllätyksellisen lyhyt, 41kp. Tosin popsin Bio-Glandin puristeita, joilla varmaan oli osuutta asiaan... : 0