***30+ esikot, viikkoon 5***
Aloitetaan nyt uusi pino uuden viikon kunniaksi. Jospa tällä viikolla saataisiin uusia vauvoja 30-esikoihin, kun meitä nyt on 5 tässä ' hollilla' .
Jaipur: kiitos kahvitteluseuratarjouksesta. Käyn tänään neuvolassa ja katsotan mitä siellä sanotaan, jos tämä näyttää siltä että edelleen pysytään kokonaisena (niin kuin nyt), niin lähtisin mielellään :o)
Oma (.): ei uutta, huoh, kävelty on (eilen 1½ h lenkki),saunottu on, ja siivottu ja sitä kolmattakin ässää... eikä mitään vaikutusta. Mies vaan sanoo, ettei pidä kiirehtiä luontoäitiä- kyllä se sieltä tulee kun on valmis...
Törmättiin eilen Susumiin ja mieheen lähikaupassa vaunuineen. Voi miten söpö pieni tyttö...iiiiihana. Ja Susumi, sinäkin näytät niin
hyvinvoivalta ja hoikalta, ettei uskoisi, että vasta reilut kaksi viikkoa sitten pyöräytit tytön :o)
Olivera 40+1
Kommentit (81)
RouvaSukkulalle Kiitokset ohjeista, postin mukana tulivat tänään.!Kohta onkin yksi neuletakki valmiina (toinen hiha menossa) ja voi siis alkaa suunnitella niiden villihousujen tekoa.
Finnmar: kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Sulla on ihan samanlaiset oireet kuin mulla, varsinkin toi turvotus ja väsymys on hyvin tuttua. Nukun ehkä 9-10 h yössä ja päikkärit tarpeen vaatiessa päälle. Ihanaa! Alkuraskauden aikana taisin nukkua yhtä paljon ... mutta hyvä vaan kerätä voimia, nyt kun oikeesti saa nukkua.
Kastemekoista oli puhetta, itse en ehtinyt edes ajatella koko juttua, mutta äidiltäni löytyy se mekko mikä oli mulla eli sellainen täältäkin löytyy. Meillä taidetaan sitten se mekko pukea päälle, vielä ei olla kyllä päätetty kumman uskonnon mukaan lapsi kastetaan... vaikka äidin uskonnon mukaanhan se lapsi taidetaan kastaa...
Lene: laita vaan vauvallesi sellainen asu päälle nimiäisiin kuin minkä itse haluat/tte. Jos mekkoon pukeminen tuntuu liian kirkolliselta/ symboliselta niin sitten joku juhlava asu, vaikka joku perinnemekko suvusta löytyisikin. Sinä ja miehesihän kuitenkin päätätte lapsenne vaatteet tulevaisuudessakin, eikä sukulaiset (vaikkakin tarkoittavat ihan hyvää). Hmm. ..Nyt kyllä luin liian nopsaan viestit, olikohan teillä suvussa joku mekko. ..Sori, jos sekoilen.
Heh, kahville lähtisin myös, jos en asuisi toisella paikkakunnalla :) Ja voihan olla, että muutamilla teistä taitaakin olla parempaa puuhaa... ei muutakuin tsemppiä viime metreillä kituuttaville!!!
-Rudis 35
Kävisikö Cafe Espa klo 12 torstaina? Olivera ja minä ollaan jo kerran siellä tavattukin. Hyvänä puolena olisi se, että sieltä saa loistavan salaatti- tai keittolounaan tai patonkeja, ja jälkkäripullat on infernaalisen kokoisia (riittävät siis hyvin kahdelle eli meille itsellemme ja masuasukeille. ;)
Muitakin ehdotuksia otetaan toki vastaan. Espa voi olla aika täynnä lounasaikaan. Jos meitä tulee enemmän, voi olla hankaluuksia mahtua.
Minullekin passaa tuo tapaaminen torstaina (supistelu/mahakipu varauksella). Klo 12 sopii ja paikkakin Espa on hyvä, siellä on kyllä silloin juuri loppu lounasruuhka... vai siirretäänkö klo 13, niin olisi enemmän tilaa?
Kastemekosta: meillä on suvussa sellainen kaikilla siskojeni lapsilla ollut kastemekko... sellainen imelä, pitsinen, pitkä, silkkinen ja vielä kerran ilmelä mekko (siihen tulee vaaleansin rusetti pojalle tai vaalean pun rusetti tytölle). Tiedän että sen on tosi iso juttu minun äidille, mutta kun meillä siskojen lapsien ristiäisissä äitini on halunnut leikkiä pomoa ja hermostuttanut sillä kaikki niin olen jo valmiiksi puhunnut miehelleni että meidän ' erkki' ei siinä kasteta siinä mekossa ja äitini kutsutaan ristiäisiin vain vieraaksi. Yleensä äitini haluaa järjestää kaiken ruuan, kahvit ja jopa juhlavieraidenvaatteet ja kun siitä ei seuraa kuin kaikille hampaiden kiristystä. Äitini stressaa ja sitten kaikki hermostuu... muistan kerran kastejuhlat, jossa äitini oli ihan hermona kun pappi oli jo paikalla aloittamassa kastamista niin äitini vaati että ei lasta voi jarrusukilla kastaa... lapsen isä nyt oli sattunut laittamaan vauvalle jarrusukat jalkaan... kukaan ei edes huomannut ' etiketti' virhettä. Muuten äitini on kyllä ihana, mutta sukujuhlissa se ei osaa relata... ja kun noissa ristiäisissä ei ole ollut paikalla melkeimpä muita kuin siskoni perheet ja pappi (siis omalla porukalla), niin tuntuu niin hassulta stressata asialla. Me saatiin ' erkille' joululahjaksi sellainen Marimekon musta-valko pallo body, joka on minusta syötävän ihana... saattaa teitty olla vähän liian hippi kastejuhlaan, mutta ainakin meinaan yrittää jos se olisi miehestäni ihan ok asu. Ei kai kirkolla ole mitään asuetikettiä, etti hippiasulapsia kasteta... h hehh
Laitoin äsken pinnasängyn lakanat kuntoon... siitä tuli IHANA. Olisin heti halunnut laittaa siihen vauvan nukkumaan... varmaan tuolla vauvapuolella naureskellaan meidän tai ainakin minun vaaleanpunaisille unelmille ' sitten kun vauva syntyy' , mutta nyt ei ainakaa ' erkin' unet jää rumasta sängystä kiinni....
Kirsi 31+1
Pikainen tiedonanto.
Meille syntyi potra poika lauantaina (4094g, 50 cm), rv 40+2, synnytys oli upea kokemus ja kaiken kaikkiaan ihan kaikki on mennyt tosi hienosti ja nappiin. Tänään kotiuduttiin ja tästä se arki sitten alkaa. Pikkuinen on ihmeellinen olento, ei meistä kumpikaan osannut etukäteen mitenkään aavistaa millaisia tunteita nousee pintaan.
Hirveästi tsemppiä seuraavana vuorossa oleville ja Kirsille tiedoksi, että Hyvinkää on huippupaikka (ainakin meille sattui hyvä tuuri kaiken suhteen).
t. Virginie ja pojuli 3 vrk
Onnea, onnea potrasta pojasta! Näin se meidän tyttövalta lähti taas murenemaan :)
Voimia arkeen ja tulehan kertomaan kuulumisia kun vauvan ihastelulta ehdit!
Toukkis ja Pinja 2½kk
Hienoa että tyttöputki taas vaihteeksi katkesi!!!
Cafe Espa sopii minulle ja aika klo 12 tai 13 sopivat kumpikin, jos olo vain pysyy vakaana. Sanoin miehellekin, ettei jättäisi mitään töissä strategisesti kesken päivän päätteeksi, vaan tekisi hommia siten, että voi olla hyvällä omallatunnolla poissa vähän aikaa, kun eihän sitä koskaan tiedä. (Tai sittenhän tässä voidaan kärvistellä vielä 2½ viikkoa helposti lisääkin... hehe!)
Terv. Sukkula
tuolta vauvapuolelta tänne odottajien puolelle.
Onnittelut Virginielle pojan syntymän johdosta! Katkesihan tyttöputki taas viimein.
Tuosta loppuviikon näyttelymeiningistä, laitoin tuonne vauvapuolelle viestiä josko tapaisimme mekin torstaina ja yhdistyisimme sitten jossain - niin näkisitte tekin näitä nyyttejä. Mutta katsotaan miten itse kunkin aikatauluihin sopii. Puoliltapäivin on ollut tarkoitus tavata Annantalolla, näyttely on siellä kahvilassa, mikäli yhdistytään niin tarvitsee miettiä sellainen paikka mihin mahtuu useammat hyökkäysvaunut.
Tuosta kestovaippailusta - kiva että innostusta on, me ollaan Rinsessan kanssa kestovaippailtu muutaman päivän ikäisestä saakka (yhtään kertakäyttövaippapakettia ei olla ostettu!) lähinnä harsoilla ja villiksillä/bumpyn kuorilla. Eli voin kyllä neuvoa harsojen laittamisessa ja muussakin sen minkä tiedän ja olen itse kokeillut.
Olitko Kirsi10 menossa tuonne Järvenpään vaippakarkeloihin sunnuntaina? Mietin josko itsekin ajelisin sinne.
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta täytynee käydä uudelleen lukemassa juttunne kun pää on hieman laho - edelleen.
Koettakaahan vielä jaksaa ihan loppusuoralla olijat nämä viimeiset ajat, ja muistakaa levätä tarpeeksi !
Sonja ja nukkuva Rinsessa 3 viikkoa ja rapiat päälle
poikavauvasta :) Saa nähdä, alkaako 30+ esikoiden vahva tyttöputki katkeamaan... Tule sitten tuonne vauvapuolelle kertomaan teidän kuulumisianne.
Santtu: Asut siis Itä-Vantaalla. Meitä on täällä muitakin!
Käyn muuten päivittäin lukemassa tätä odotuspinoakin, koska porukka on niin kiva ja on pakko tietää, missä mennään itse kunkin kanssa :) Kirjoittelen kuitenkin pääosin vauvapuolelle.
Katja ja joulutyttö 5+ viikkoa
... poikavaavista! :)) Tulisikohan nyt poikasuora tyttörynnäkön jälkeen...
Minäkin käyn täällä tietty lueskelemassa kuulumisia, tuli niin pitkään klikattua tuota Odotus-puolta auki, ettei osaisi enää olla klikkaamatta. :)
susumi & vaavi 2vk 3pv
potrasta pojasta. Ette joutuneet sitten hirveän kauan la:sta odottelemaan. Hienoa, että synnytyskokemus oli positiviinen ja nyt vaan harjoittelemaan vauva-arkea siellä kotona :o)
Perästä tullaan!
Olivera
Ps. Kävin sitten Itiksessä vielä loppuiltapäivästä, hikeä vaan pukkasi kun kävelin siellä, alet on melkeinpä loppu, mutta talvikengät löysin itselle -50%. Ei kyllä meinannut taipua sovittamaan ja myyjä tulikin kysymään tarvitsenko apua ;o) Sain vain että mahan on ' hiukan' tiellä -mullakin se on jo 37 cm. Cittarista ostin loput kamat miehen ' isyyspakkaukseen' .
Jään kuuntelemaan lisää kommentteja tapaamispaikasta. Cafe Espa on kyllä kiva, mutta varmasti aivan tännä ja ruuhkainen juuri siihen aikaan.
Paljon onnea potrasta pojasta! Ihana kuulla, että synnytys oli hieno kokemus ja että kaikki meni nappiin. Mukavaa uuden elämän ihmettelyä teille. Perässä tullaan. :)
Ai niin, jos käytätte Skypeä tai Messengeriä, mulla on nyt molemmat käytössä. Skype jopa videokuvalla, että saadaan sitten vauvasta kuvaa isovanhemmille Pohjois-Suomeen. :) Voin lähettää yhteystietoja meilillä (mun meilihän on synt1974 at luukku piste com). Beibi taisi ainakin olla Skype/Mese-ihmisiä?
Nyt katsomaan Shieldiä... olen jäänyt siihen ihan koukkuun!
Onnea onnea kovasti! Ihana kuulla että synnytys oli hieno kokemus ja kaik män hyvin.
Monella on ollut nyt synnytys hyvä kokemus, kiva juttu ja helpotus. Vaikka kannattaakin varmaan varautua kaikkeen. Ensi viikolla alkaa synnytysvalmennus, huh.
Olen käynyt siellä mammajoogassa ja siellä neuvotaan kaikkia hyviä rentoutusasentoja joita kannattaa synnytyksessä kokeilla jos mahdollista, kuten kyykkyasentoa, simpukka-asentoa (jalat mahan sivulla, koko tyyppi kippurassa otsa maassa), ja se kun makaa selällään jalat mahan päällä ja heiluu ees taas sivulta sivulle jne., se tuntuu ihanalta selässä. Jooga on kyllä ihanaa, vakkei sitä oikein voi verrata tavalliseen joogaan, kun se vetäjä puhuu kokoajan (mikä ärsyttää välillä!), mutta eihän se muuten saisi kerrotuksi niitä synnytysjuttuja.
Treffit torstaina puolilta päivin sopii hyvin, kivaa! (Tosin tällä kertaa on aika epävarma kokoonpano, yhdellä jos toisella voi olla muuta puuhaa!) Juuri tänään ajattelin Stockan kuudennessa lounaalla istuessani, että olisipa seuraa. Mulle sopisi paremmin klo 13, mutta katsotaan miten se sopii jos nähtäis vaunu-esikoitakin, 12 sopii myös. Mä olen siinä lähellä töissä, ja voin hyvin pitää joskus parin tunnin ruokiksen. Viimeksihän mulla olikin vapaapäivä, se olisi sentään ollut ehkä vähän liian pitkä ruokis, meniköhän meillä nelisen tuntia? :) Laitan Lene sulle sähköpostilla numeroni.
Kiva Finnmar kun kirjoitit, me mennään niin samassa!
Mä nukuin viime yönä vähän paremmin, ja tänään onkin ollut huomattavasti parempi päivä! Kunpa tuuri jatkuisi nytkin. Mies on vielä matkalla, ja puhelimessa puhuminen kiukuttaa, se pitkä ero syksyllä ja päivittäiset rätisevät linjat on vielä niin lähellä.
Vieraskielinen tarha on mullakin ollut mietintämyssyssä, tosin kielestä en vielä tiedä. Itsekin aloitin ruotsinkielisessä, mutta jouduin lopettamaan kun muutettiin. Tiedä sitten onko sillä mitään vaikutusta, että ruotsi on aina ollut musta kiva kieli. Ja ulkomaankomennus on samoin mielessä, ellei jopa todennäköinen, se oli yksi syy miksi mies valitsi tuon työn, kun niillä on paljon toimintaa ulkomailla. AINA ennen olisin nytkin pelkästä ajatuksesta alkanut innolla haaveilemaan ties mistä eksoottisista komennuspaikoista, mutta nyt se ei innosta, vaan menen haaveilemaan vauvasta... niin sitä muuttuu, hupsista...
Kauhea romaani...
Jaipur 30+1
Ai niin, niitä tapaamispaikkoja... Espa kulostaa kivalta, samoin sen antimet. En oo kyllä ollut siellä esim. yhden aikaan, onko sitten ihan täysi. Tai miten olisi taas Stockan 6.krs, siellä kun on niitä pitkiä pöytiä, vai onko vähän tylsä.
Kiva nähdä teidän vauvoja :o) Vaihtaisin kuitenkin tapaamispaikkaa johonkin väljempään... ehdotuksia? Cafe Espaan ei nimittäin varmasti mahdu meidän koko kööri lounasaikaan, etenkin kun vaunuja on tulossa mukaan (nyt päästään testaamaan tätä hyökkäysvaunu juttua jota Omenapuussa jo naurettiin...) ja jonot tiskille on muuten hirveät (viimeksi taisin jonottaa klo 14 ainakin 10 min ennenkuin pääsin kassalle).
Stockan ravintola/kahvila? Muita väljiä paikkoja? Tai se ' mammakahvila' (mikähän sen nimi on?) Sanomatalon alakerrassa (siellä on ainakin tilaa).
Palaillan asiaan huomenna. Kovasti toivotaan tietysti, että torstaina olisin jo muissa puuhissa, mutta tuskinpa vaan...
Olivera
... koska ei se kielikylpytarha jäänytkään kesken vaan ala-asteella muutettiin. Olin ruotsinkiel. tarhassa vuoden ja viihdyin, vaikka olin kuulemma ainakin aluksi hyvin hiljaa - ihmekös tuo. Ei siitä ainakaan jäänyt mitään traumoja, päinvastoin, ja ehkä se auttoi päätöstä lähteä Saksaan vaihtoon jossa en myöskään tajunnut mitään. Ajattelin varmaan vaan, että tuttu juttu, taaskaan en tajua, ei hätää.... Ja vielä pidemmälle vietynä, ihmekös rakastuin täysin vastakkaiselta alalta olevaan ihmiseen (humanisti - insinööri), olen oppinut olemaan kuin kala vedessä kun en tajua mitään :)
Just kun on päässyt purnaamasta ettei mitään tapahdu niin tapahtuu ;o) Oltiin juuri menty nukkumaan (melkein klo 01) kun tunsin, että jotain hulahti reisille. Ensin ajattelin, että vedet meni, mutta lähempi tarkastelu osoitti, että limatulppaahan se taitaa olla, vaikka tuntukin niin märältä ja paljolta. Ei muuta kuin takaisin sänkyyn ja yrittää nukkumista, vaikka kieltämättä alkoi vähän jännittää jo! Ensimmäinen merkki että jotain voisi tapahtua :o)
No, eipä aikaakaan kun alkoi menkkamaiset kivut alavatsalla ja pian jo aaltomaiset supistukset 10-15 min välein- nyt siis tiedän vihdoin mitä ne ovat :o). Yritin torkkua välit, mutta vähänlaisesti on tullut nukuttua. Nyt piti nousta ylös kun supistukset on napakoituneet ja tuntuu helpommalta olla pystyasennossa, niitä tulee 5 min välein ja kestää n. 30 sek., mutta eivät ole niin kivuliaita, etteikö niitä vielä kestäisi- joten kotona pysytään niin kauan kuin voidaan, en vielä edes viitsi soittaa synnärille.
Mutta jännä nähdä miten käy- vieläkö nämä lakkaa ja ollaan taas odottelemassa vai jatkuuko näin? Alku (jos tämä sitä on) tuntuu ainakin sellaiseltä lempeältä hitaalta alulta, jota toivoinkin- kyllähän nämä supparit varmaan jo ainakin alkaa avata kohdunkaulaa. Mies nukkuu vielä ja sanoin että on ihan rauhassa, ei tässä mitään hätää ole. Tuskinpa meidän ihan heti on synnärille rynnättävä, saapi käydä lenkittämässä koirat ja katsotaan sitten missä mennään. Yritän olla kotona mahdollisimman kauan.
Päivitän tätä lisää, jos vielä kykenen- eli katsotaan miten huomisen tapaamisen käy minun osaltani... Olivera 40+3
nyt kuullostaa jännittävältä! Saa nähdä kuulummeko seuraavan kerran sinulta vauvauutisia! Rouva Sukkulalla on lupaavia oireita myös.
Virginielle onnittelut vielä tällekin puolellle! Laitoin tuonne vauvapuolelle myös, mutta enpä minäkään malta pysyä täältä pois kun on niin mukavaa porukkaa...
Täällä kestovaipat ensimmäistä kertaa kokeilussa, kiitos Sonjalle ohjeista! Helppohan tuo taitos on kuin mikä mutta olen tainnut tyhmentyä roimasti viime aikoina.... Ihanaa jos pääsisi vaippojen ostelusta ja roskien roudaamisesta, ja tulisi halvemmaksikin. Ainakin vaippa istui nyt päälle hienosti. Onpa tyttö kasvanut. Pari 50-senttistä pukuakin on jo käynyt pieneksi!
Olisi kiva nähdä teitä odottajiakin huomenna! Toivottavasti pääsemme lähtemään, huoleni tytön voinnista on ainakin hälvennyt (kirjoitin asiasta hetki sitten vauvapinoon) kun tyttö teki kunnon kakat ja pissat ja sen jälkeen vaati terhakasti tissiä :-)
Vauvauutisia odotellen/tapaamisiin/mukavaa keskiviikkoa!
F & F 3 vkoa 2 päivää
Paljon Onnea Virginielle!
Olivera: toihan kuulostaa varsin lupaavalta :) Eiköhän sun vauva kohta synny...
Frida: millaiset kestot sulla on käytössä? Ajattelin itse mennä tänään katsomaan tai sitten tilaan netistä, sieltä löytyy tosi söpöjä kuoria... Muillekin kestoilijoille: vinkkejä otetaan vastaan, että mitkä ovat hyväksi havaittu...
Lähden tästä nlalääkäriin ja sitten shoppailemaan. Jatkan sittem.
-R 35+1
Heippa,
Olivera, nythän siellä tosiaankin tapahtuu, jännittää ihan hurjasti sinun puolestasi!!! Odotamme mielenkiinnolla miten asia etenee ja eteneehän se ihan varmasti, omassa aikataulussaan. Mutta toivotaan että kuitenkin riittävän ripeässä, ettei odottajilla aika käy pitkäksi ja ala hermostuttamaan.
Itselläni ei kerrassaan mitään uutta. Lupailevan edellisen yön jälkeen viime yö menikin sitten ihan rauhallisissa merkeissä. Eli lähden tässä nyt kyläilemään ja huomenna varmaankin neuvolaan ja tavataan sitten siinä kahvilassa minkä te sovitte kohtaamispaikaksi. Sopii mainiosti se Sanomatalokin , onpahan lähempänä Ruohonjuurta, jonne aion huomenna suunnistaa. Onko muita halukkaita tutustumaan kestareihin? Jos ei ole jo miun yhteystietoja, voipi laittaa puhelinnummeronsa neitikesa' ät' city.fi niin laitan viestiä tulemaan milloin sinne Ruohonjuureen menen (arviolta noin klo 11-12).
Jaipurko se suunnitteli vauva-lattareita tms tanssiliikuntaa vaavin kanssa. Minuakin semmoinen kiinnostaa valtavasti, olenhan bailatinon innokas harrastaja normaaliolosuhteissa (viimeksi toukokuussa). Syksyn kävin etnofitnessissä tanssimassa etnobicciä mamma-ryhmässä. Ryhmää veti itsekin raskaana oleva fysioterapuetti, joten oli turvallinen olo tehdä kaikki samat liikkeet kuin hänkin ja nautin tanssimisesta täysin rinnoin. Oletkos jo löytänyt vauvalattareista tietoa, Jaipur?
Vaan vauvantuoksuista keskiviikkoa kaikille, erityisesti Oliveralle!!!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (39+5)
no hyvä että pääset nyt sinne tsekattavaksi, niinhän se tosiaan taitaa olla, että vasta viikon 42 jälkeen aletaan käynnistellä, jos äiti ja vauva muuten voivat hyvin...
Meilläkin muuten alkanut tulla puheluita ja tekstareita ja meilejä... anoppi ja appi sekä SEKÄ tekstasivat ETTÄ soittivat eilen... aarrghh. Sanoin että saattaapi vielä mennä aikaa... anoppi sanoi että sekä mieheni että hänen siskonsa olivat molemmat jonkin verran myöhässä, mutta en tiedä kuinka paljon. Itsehän olin ollut varsin täsmällinen ja myöhästyin la:ta vain 1½ tuntia.
Taidanpa lähteä kuitenkin tallailemaan Itikseen, ei tässä nyt muutakaan tekemistä ole...
Olivera 40+2