***30+ esikot, viikkoon 5***
Aloitetaan nyt uusi pino uuden viikon kunniaksi. Jospa tällä viikolla saataisiin uusia vauvoja 30-esikoihin, kun meitä nyt on 5 tässä ' hollilla' .
Jaipur: kiitos kahvitteluseuratarjouksesta. Käyn tänään neuvolassa ja katsotan mitä siellä sanotaan, jos tämä näyttää siltä että edelleen pysytään kokonaisena (niin kuin nyt), niin lähtisin mielellään :o)
Oma (.): ei uutta, huoh, kävelty on (eilen 1½ h lenkki),saunottu on, ja siivottu ja sitä kolmattakin ässää... eikä mitään vaikutusta. Mies vaan sanoo, ettei pidä kiirehtiä luontoäitiä- kyllä se sieltä tulee kun on valmis...
Törmättiin eilen Susumiin ja mieheen lähikaupassa vaunuineen. Voi miten söpö pieni tyttö...iiiiihana. Ja Susumi, sinäkin näytät niin
hyvinvoivalta ja hoikalta, ettei uskoisi, että vasta reilut kaksi viikkoa sitten pyöräytit tytön :o)
Olivera 40+1
Kommentit (81)
ei olla päästu vielä mihinkään...
Puolilta päivin menin nimittäin makuulle lepäämään, kun väsytti nukkumattoman yön jälkeen ja kävi tosiaan niin että jo melkein 5 min. välein tulleet kipeähköt supparit laantuivat ja katosivat taivaan tuuliin! Sain nukuttua reilun tunnin ja sen jälkeen on tullut enää satunnainen supistus silloin tällöin... no, jospa se savotta sitten alkaa jossain vaiheessa uudeelleen ja paikat nyt vähän pehmeni. En kyllä edes vielä ehtinyt soittaa synnärille.
Nyt tuntuu että vauva on aika hiljaa, täytynee tehdä liikelaskentaa... Käytiin äsken kävelyllä jos se innostaisi suppareita alkamaan uudelleen ja saunaan on tarkoitus mennä vielä. Jospa tää tästä, olipahan vähän esimakua mitä tuleman pitää...
Katsotaan miten sen huomisen käy, voi olla ettei viitsi lähteä kärvistelemään jos suppailee tällä tavalla...
Olivera 40+3
..odotuspuoleen..
Hurjasti onnea Virginielle poikavauvasta ja tervetuloa vauvapalstalle kertomaan elosta sitten kun jaksat.
Suiza ja Kuikkistyttö 4 vk ja 5pv
tervehdys!
Virginelle onnea vauvasta! Kyllä minäkin menen sinne Hyvinkäälle jos siellä on noin ihanaa synnyttää.
Miten sen huomisen tapaamisen kanssa? Minulle sopii kaikki ajankohdat ja koska minulla on vaan maha niin minulle sopii myös kaikki paikat. Mahaani ei voi verrata rynnäkkökärryihin. Cafe Espalla on kyllä parhaat pullat... (silti mahakipu varauksella mukana).
Minulla on aina välillä alkanut jomottaa päätä, hyvin vähän eli en usko että liittyisi mitenkään raskausmyrkytykseen ja kun kaikki arvot on olleet neuvolassa aina hyvin.... ihailen varmaan noita vauvatuotteita liikaa pääkenossa... he he eli minulla on päänsärkyä liian ihanista vauvan tavaroista tai sitten vaan tästä onnesta!
Sonja sinne vaippahulinoihin mielin kyllä mennä. Minulla on kyllä vaan kokeeksi se yksi kuorivaippa että ei sillä pitkälle pötkitä. Mutta minut on jo peloiteltu miten hirveetä hommaa kestovaipat on... en kyllä usko.
Kirsi 31+2
ps. viime yönä tuntui että valvoin koko yön, minä valvoin sitä että en kuorsaa... mies totesi aamulla että en kuorsannut. Just!
Laitoin sulle sähköpostia... eli tunnustaudun mesen käyttäjäksi ;)
vielä täältäkin!
Onkin kulunut taas kauhean kauan, etten ole jaksanut kirjotella tai lueskella täältä kuulumisia, niin nyt kesti taas päivittää itsensä kartalle. Eli puolet jutuista on taas unohduksissa...
On jotenkin ollut nyt iltaisin niin älyttömän kuvottava olo, ettei oikein mitään ole jaksanut tehdä, edes plastaa lukea siis (sen täytyy olla jo vakavaa;)). No, se ainakin on positiivista, että vähitellen alan uskoa olevani raskaana (muutenhan tääm kurja olo olisi aivan turhaa!), joten pystyn vähitellen innostumaankin kunnolla asiasta.
Nyt pitäisi vaan keksiä, mitenkä jaksan tätä kuvotusta reippain mielin ja miehellekään pahemmin tiuskimatta, johan tuo muuten pelästyy :)
Oliveralle sopivasti supistuksia!
Ulviina 9+3
Olivera: Näin viime yönä unta että lähdet tänään laitokselle. :) Ehkä jo oletkin siellä. Unessa olin itse ihan myrtsinä, kun täällä ei vaan mitään tapahdu. Mulla ei edelleenkään ole ollut pienintäkään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä.
Aika moni odottaja on kompannut Espaa pullien vuoksi, mutta suuri vaunuarmeija ei taida kyllä sinne mahtua. Minulle on epäselvää montako vaunullista esikkoa olisi tulossa ja milloin? Tällä hetkellä paikkaa yritetään ratkoa kahdella eri palstalla. Itse en pysty enää huomenna tarkistamaan palstaa klo 9 jälkeen, jolloin lähden liikenteeseen. Ehdotan yhä Espaa klo 12. Jos päädytte vielä muuhun tulokseen, voisiko vaikkapa kirsi10 tai Jaipur lähettää mulle SMS:n toisesta paikasta/ajasta? Te tuskin vielä huomiseksi jakaudutte (ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, mä olen yhtenä pakettina vielä vapun tienoillakin.) :) Jaipur, laitan sulle mun kännynumeron meilillä.
Lene 41+0 tai 39+5
Laitoinkin tuonne vauvapuolelle seuraavan ehdotuksen: olisko nyt niin että näyttelystä kiinnostuneet tapaisivat Annantalossa klo 12 ja sieltä siirryttäisiin sitten klo 13 kahville Stockalle? Eli passaisko tämä kaikille tälläkin puolella? Ymmärtääkseni minun lisäkseni Toukkis ja Frida nyt ainakin olisivat tulossa eli kolmet vankkurit - Stockalle ainakin mahdutaan ilman ongelmia.
Sonja
Olivera, sulla on ollut jännä päivä!! Harmi että ne supistukset sitten laantuivat, mutta tulevathan ne takaisin ajallaan. Varmaan laiha lohtu... Mitenköhän Lene jakselee, ei ole kuulunut tänään eikä vastannut sähköpostiinkaan huomisesta, joten saattaapi olla että sielläkin on muut asiat mielessä. Toivotaan niin! Hirmuisesti tsemppiä molemmille!
Mutta onko meitä sitten vaan Kirsi ja RouvaSukkula huomenna tulossa? Vieläkö ootte innostuneita tapaamaan, vai siirretäänkö? Minä voisin oikeastaan siirtääkin, en osaa oikein päättää sen paremmin aikaa kuin paikkaakaan. Mutta kuulostellaan vielä loppuilta/huomisaamu, mitä Kirsi ja Sukkula olette mieltä, jaksatteko tulla.
RouvaSukkula, kestovaipat kiinnostavat kyllä, mutta en ole päässyt vielä siihenkään sisään tai jaksanut edes ajatella, alanko käyttämään sellaisia. Meillä on _tosi_ huono pesukone (ei linkoa), joten niiden jatkuva peseminen vähän mietityttää. Alkaisipa jo se loma niin pääsisi katsomaan niin kantoliinaa kuin kaikkea muutakin! Tänään mietin vaikka kuinka kauan, että koska menen pyytämään sairaslomaa, koska puolipäivästä alkaen piti alkaa seisoskelemaan koneen ääressä ja sitten lähteä aikaisemmin kotiin, kun selkä kipeytyi. Jotenkin nyt yhtäkkiä, ihan kuin viimeisen viikon aikana on tapahtunut paljon: maha tullut enemmän esiin, on alkanut supistelemaan, selkää särkee, yöt nukut surkeasti.... kauhea valitusvirsi, sori...
Onko muilla niin, että välillä on ihan hiljaisia päiviä mahassa? Mulla on ollut pitkin matkaa sellaisia päiviä, ja tänään on taas yksi. Yöllä tunsin viimeksi jotain, nyt koko päivänä olen tuntenut vaan pari liikahdusta. En ole huolestunut, vielä, kun samanlaisia päiviä on ollut tosiaan ennenkin, mutta kyllä nyt pitää alkaa vähän ravistelemaan mahaa.
RouvaSukkula, vauvan kanssa tanssimisesta / minilattareista oli vauvalehdessä 9/05. Tuossa näyttää olevan seuraavanlaisia osoitteita joista voi katsoa lisää: www.tanssiurheilu.fi ja www.midance.fi. Tuossa sanotaan myös, että jälkimmäisestä voi kysyä myös ohjaajakoulutuksesta, kun sinä olet sitä jo paljon harrastanut. Onko muuten närästyksesi jo helpottanut? Mulla ajoittain.
Nyt ei muuta kuin sänkyyn. Sikeitä unia toivottelen taas.
jaipur 30+2
...samaan aikaan vaikka mitä, kirjoittelun suhteen siis. Lene, ei sullakaan kestä enää kauaa, se on ihan varma!
Mulle sopii kello 13 Stockan yläkerrassa. (kuten myös kello 12 Espalla).
Entäpä Kirsi?
Hyvä juttu Turpo-Urpo,
tavataan klo 13 Stockalla! Siellä on varmasti tilaa kaikille, ja monenlaista syötävää.
Jos nyt lähtö tulisi meikäläiselle yöllä (yeah right) niin laitan tekstaria tulemaan vaikka Jaipurille. Toisaalta kun nyt näin pitkäksi venyy, niin saisi vauva odotella sitten sunnuntaihin asti: meillä ois mun veljen vauvan ristiäiset lauantaina! :)
nyt taas supistelee kipeästi 10 min välein, mutta voihan se olla että loppuvat kun taas painuu makuulle (ja pakkohan se yöksi on mennä). Huomenna on neuvola klo 11, käyn näyttäytymässä siellä jos ei ole siihen mennessä tarvinnut lähteä.
Olisi kiva nähdä teitä kaikkia, mutta toisaalta kyllä tämäkin vaihtoehto sopii, on tätä odotetttukin ;o) Ellei supparit häviä _täysin_ en kyllä voi enää ihmisten ilmoille keskustaan lähteä- sen verran nuo supparit pistää puuskuttamaan kun ovat päällä. Mulla ei ole elämässäni ollut oikeastaan kuukautiskipuja (pientä jomotusta kummempaa ja sitäkin vain harvoin), joten tämä on aika uutta- aaltomainen kipu alavatsalla, joka kohoaa huippuunsa ja sitten hiipuu pois... ei paha vielä, mutat kai tämä tästä sitten menee potenssiin 10...
Olivera
eihän sitä koskaan tiedä kun se todellinen la on nyt ihan tässä kohta.
Harmillista kyllä jos NKL:kin tuijottaa sen Hyvinkään kätilön asettamaa päivämäärää :o( luulisi kuitenkin että siellä kyllä ymmärretään kun sanot, että tiedät tarkan ovispäivän ja että sen mukaan tuo 25.1. siirretty la ei millään voi olla oikea. Eli jos nyt en enää pysty vastailemaaan niin lycka till perjantaille (eikös silloin ollut se yliaikaiskontrolli?).
Huomenna klo 13 Stokkalla. Tulossa ainakin vielä.
Kirsi 31+2
Täällä sitä roikutaan,
Olen nyt puoliltaöin seurannut suppareitten tilannetta, kun muuttuivat niin kivuliaiksi että. Yli kolme tuntia supparit ovat tulleet noin 10-15 minuutin välein ja kestäneet kerrallaan 30-40 sekuntia. Kuuma suihku tuossa kolmen jälkeen helpotti oloa ja vatsa vetelee ihan kuraa, kuten on tehnyt jo parin päivän ajan. Nyt istuskelen ison pallon päällä keinuttelemassa lanteitani aina kun suppari tulee ja nyt ne ovat olleet hiukkasen lyhempiä mutta tulleet vähän tiheämmin. Ota siitä nyt sitten selvää.
Mies tokaisi ennen nukahtamistaan: " Älä nyt sitten ainakaan tänäyönä ala synnyttää, kun olen niin väsynyt!" Just niin, pahoitin kyllä aika tavalla mieleni kärvisteltyäni selkäsärkyä ja huomattavasti kivuttomampia suppareita koko illan ajan. Mieskin sain hieroskella useampaa otteeseen selkääni. Aika tollo kun ei tajua, etten itse määrää tätä tahtia!
Eli jatkan tilanteen seuraamista. Olen jopa nukahdellut noiden suppareiden välillä ja aina herännyt infernaaliseen kipuun. Kolmeen saakka tosiaankin kestin kipua sängyssä, sitten piti lähteä supparin tullessa jo liikkeelle. Huh, nyt kesti 35 sec (oman arvioni mukaan) ja edellisestä aikaa 12 minuuttia.
Yritän vielä tästä petiin, mutta laitan Kirsille, Jaipurille ja Lenelle viestiä jollen kykenekään tapaamiseen.
terv.
RouvaSukkula & Astris (39+6)
Onpas täällä tohinaa! Onnittelut Virginielle vauvasta, tarkempaa raportaasia ja vauva-arjen kuulumisia uteliaana odotellessa...
RouvaSukkulalle, Oliveralle ja Lenelle tsemppiä tositoimiin pääsyä venttailuun!
Kiitos muuten kaikille kommenteista tuohon kaksi-/monikielisyyskyselyyni. Olipas täällä monia, joiden lapset tulevat saamaan monikulttuurisen perheen! Hieman kateudesta vihreänä täällä...no ei vaan, olen aina ollut sitä mieltä, että ei se kato aikaa eikä paikkaa mistä sen elämänkumppaninsa löytää. Hienoa on jo se, että löytää! Mullakin oli joitakin vuosia sitten vielä ajatuksissa, että lähden ulkomaille töihin, mutta sitten tapasin mieheni ja täällä sitä ollaan pohjalaistalon rouvana, ja hyvä niin!
Tuosta kaksikielisyydestä siis vielä, olen opiskellut asiaa aika paljon (enkun ope siis ammatiltani) ja se on musta kyllä niin suuri rikkaus lapselle, jos oppii heti pienestä kaksi kieltä. En tiedä kuinka paljon te, joita tämä koskee, olette asiaan perehtyneet, mutta muistakaa olla systemaattisia, eli kummankin vanhemman tulee johdonmukaisesti puhua omaa äidinkieltään lapselle, vanhempien keskenään käyttämällä kielellä ei lapsen kielelliseen kehitykseen sanota olevan merkitystä.
Lukemani ja kuulemani kokemusten perusteella myös vieraskieliset eskarit ym. vahvistaa todella paljon lapsen kykyä itse hahmottaa kieltä siihen mihin tarvitsee (niinkuin Jaipur mainitsi, pakko oli oppia, kun ei kerran mitään ymmärtänyt... ;)) Omalta osaltani harmittaa se, että näin pienellä paikkakunnalla ei ole edes mahdollisuutta laittaa mihinkään vieraskieliseen päiväkotiin ym. kun sellaisia ei paikkakunnalta yksinkertaisesti löydy. No, kaipa sitä voi sitten tässä kotona ottaa vaikka jotain kielikylpypäiviä, pelottaa vaan, että antaa vääriä malleja kun ei kerran mikään natiivi ole... No, aika näyttää. Mieheni pojan kanssa ollaan joskus katseltu ja luettu enkun kuvasanakirjaa (hän matkinut sanoja mun perässä) ja hän on ollut kovin innostunut ja itse tuonut kirjan mulle käteen esim. iltasadun sijaan.
Mitäs muuta: Kelan päätöstä odottelen päivärahasta. Pitäis olla selvää pässinlihaa mutta vaikeaksi näyttävät tuon osaavan tehdä! Äippäloman alkuun kun ei tosiaan enää ole kuin reilu 3 vkoa!
Missä vaiheessa teillä muuten on alkanut synnytysvalmennus? Mulla alkaa vasta maaliskuun alussa, kun just oli edelliseltä porukalta loppunut ryhmänsä (heillä viimeiset lasketut ajat 30.3., meikäläisellä 2.4.!). Neuvolan täti näki ilmeisesti paniikin pyrkivän pinnalle ja lupas, että järjestää esim. sairaalaan tutustumisen sitten jonkun lähipaikkakunnan porukan kanssa. Eipä tuota paniikkia muuten ehkä niin olis tullu, mutta kun äiti kertoi synnyttäneensä sekä mut että siskoni ennenaikaisesti, ja kuulemma nämäkin jutut ' periytyy' sukupolvelta toiselle... Oletteko kukaan huomannut tällaista yhtäläisyyttä?
Oma (.): Tasaista liikehdintää vatsan puolella, toiset päivät hiljaisempia kuin toiset, eli Jaipur, tutulta kuulostaa, samoin kuin tuo yhtäkkinen oireiden ilmestyminen, mahan pullahtaminen jne...
Jalat on muuten kans alkanu hikoileen aivan vallattomasti, etenkin iltaisin, ja kutisee... Vähän vielä tuotakin ikävämpänä vaivana on myös peräpukama, joka on alkanu oireileen ;( Pitäis käydä ostamassa jotain rasvaa, ettei pahemmaksi pääsis. On kuuleman mukaan sitten todella kivulias juttu synnytyksessä.
No joo, eiköhän tässä taas ollut romaania kerrakseen. Lähden asioille ja samalla vähän kävelylle, ärsyttävän liukasta vaan tuolla ulkona...
Torstait!
t. Finnmar ja Tähti 31+4
Jännityksellä jään odottelemaan josko tänään todella tapahtuu teillä loppusuoralla menijöillä. :)
Finnmar: se sama ikävämpi vaiva on alkanut vaivata täälläkin... Pakko kai mennä apteekkiin tänään. :(
Meillä on ollut jo kaikkiaan kuusi perhevalmennuskertaa.
Joskus ennen viikkoa 20 oli jo kolme kertaa, liittyen hampaidenhoitoon, ruokavalioon, liikuntaan tms. Ihan yhtä tyhjän kanssa olivat minusta kaikki.
Nyt rv 30 oli asiaa imetyksestä ja vanhemmiksi tulon herättämistä tunteista, uudenlaisista ihmissuhteista perheessä tms, vko 31 käsiteltiin sitten turvaverkkoa ja omia odotuksia perhe-elämästä, vko 32 aiheena oli pikkuvauvan hoito. Nämäkin kolme kertaa kuulostivat mielenkiintoisilta, mutta mitään emme niistäkään kyllä irti saaneet...
Ensi viikolla on sitten se ainut synnytysvalmennuskerta, jolloin tutustutaan sairaalaan, katsotaan video ja kuunnellaan luentoa. Opettaako ne nykyään edes niitä hengitysjuttuja tms.?
Mullakin nuo perhevalmennuksen kolme viimeistä kertaa olisivat oikeasti olleet vasta maaliskuussa, mutta näiden minun suppareiden ym takia pääsin sitten kuitenkin noihin aikaisempiin ryhmiin että ennätän käydä. Saman ryhmän kanssa on vielä vauvakokoontuminen huhti-toukokuussa.
Meilläkin on " sukuvikana" että vauvat ovat syntyneet pari viikkoa etuajassa, jopa kolmekin. Joten saapa nähdä miten meillä käy. Mieskin on muistaakseni tullut maailmaan sen pari viikkoa aikaisessa, molemmat ollaan painettu vähän yli kolme kiloa ja oltu alle puolimetrisiä.
Eilen illalla juniorimme liikkui " erilailla" kuin aiempina iltoina, se oli ihan pelkkää möngerrystä ja venyttelyä, aivan kuin olisi etsinyt asentoa jossa sopisi paremmin olemaan tai missä olisi hyvä olla. Lopulta asettuikin sitten pää alaspäin ja nukahti siihen. :)
Mieskin ihan onnessaan silitteli pientä pyllyä ja selkää.
Yön ravasinkin sitten pissillä kun pää painoi rakkoa. Ei se haittaa, pysyisi vaan nyt näin päin. Vaikka nuo voimakkaat potkut kylkiluissa eivät kovin kivalta tunnukaan, niin silti olisi helpotus jos mihinkään kääntämisiin ei tarvitsisi ryhtyä.
Mutta nyt pitää kyllä joutua, äiti tulee kohta hakemaan minut sinne Lieksan reissulle, isä on kuulemma laittanut karjalanpaistinkin minua varten yöksi leivinuuniin. Se osaa kyllä tehdä uskomattoman hyvää ja suussasulavaa paistia, nam! :)
Jätän kaikki omat supparini teille jotka niitä tarvitsette!
susanna 32+3
Aika moni on varmaan sielä kahvittelemassa, ketkä siis ovat sinne kyenneet. Jännä tosiaan odotella niitä vauvakuulumisia, eilisillan viestien perusteella ei kauaa taida mennä kun Esikkojen vauvalistaan saadaan päivitystä :)
Finmar: mulla oli synntysvalmennus viime viikolla ja toka kerta huomenna. Kuten taisinkin jo mainita niin meilläpäin ei pääse tutustumaan synnytyssaleihin tai osastoille, video katsottiin viimeksi ja kätilö oli kertomassa synnytyksestä. Ja loput asiat vissiin käydään huomenna. Perhevalmennuksia meillä on yhteensä kolme kpl, jotka olivat tässä tammi/helmikuun vaihteessa. Mullaha on siis muutama viikko enemmän kuin sulla, joten luultavasti ehdit niihin valmennuksiin. Äitini oli synnyttänyt mut neljä viikkoa etukäteen, saapas nähdä onko se periytyvää...
Ja lisää synnytysasiaa: eilen oli se lääkärikäynti ja se passittaa mut synnytystapa-arvioon, koska vauva on yläkäyrän yläpuolella. Great... itsehän olen lyhyt ja hoikka (siis ennen raskautta), nyt vain lyhyt. Ja mies on 30 cm pidempi... ja mua alkoi pelottamaan että mikä jättiläisvauva tuolla sisällä kasvaakaan ja miten se sieltä ulos saadaan... Mieltä askarruttaa se, että jos siellä arviossa todetaan että se on isokokoinen mun kropan mittasuhteisiin nähden ja suunnitellaan sektio tehtäväksi ja vauva päättääkin tulla maailmaan ennen sitä sektiopäivää , että mitäs sitten tehdään... Sen lisäksi pelottaa enemmän se sektio kuin alatiesynnytys, kääk. Eikö vaan luonto voisi hoitaa, että sieltä tulee sopivankokoinen vauva. No, mulla onkin ollut ihana raskausaika ja helppo, että kyllähän pikkupessimisti nostaa päätään tuolta, että sitten vissiin saadaan synnytykseen ne kaikki mahdolliset ongelmat... Tähän saakka olen ollut ihan luottavaisin mielin, että luonto hoitaa asian. No, eipä se kyllä hoitanut tän raskaaksitulonkaan suhteen, siihen tarvittiin lääketiedettä runsain mitoin, joten taidanpa olla aika naivi. Voi itku. Taitaa viimeisistä viikoista tulla ahdistavia... vaikka muuten siis olo on ihan hyvä. Sanokaahan kokeneemmat jotain mieltä huojentvaa kommentia?
Taidanpa mennä päiväunille, oli niin uuvuttavaa verhokankaan valitseminen... sitä paitsi toinen kateista änkee taas näppikselle ja ruudun eteen ja vaatii huomiota.
-R 35+2
Mulla on kaveri jolla oli ihan samanlainen tilanne, se oli pieni ja lyhyt, ja mies tosi pitkä, ja sitä myös peloteltiin koko raskauden ajan, että tulee jättivauva, ja se sai ravata synnytystapa-arvioissa ja poistaa sokerin ruokavaliosta jne. Ja loppujen lopuksi syntyi pikkuruinen poika, noin 3050g, alakautta normaalisti. Vettä oli ollut reilusti, mikä teki suurehkon mahan. Joten älä huoli! Jos päättää tulla aiemmin yllärinä, niin eikös sektiota sitten vaan aikaisteta, jos nyt sektioon päädyttäisiin.
Lene ja minä päästiin kahville, RouvaSukkulalta tuli tänä aamuna varhain viesti, että ollaan matkalla synnärille, jännää! Ja siellä oli myös viisi hurmaavaa pikkutyttöä ja niiden reippaan näköiset äidit. Oli ihanaa pitää Susumin vajaa kolmiviikkoista sylissä!
jaipur (30+3)
Tervehdys,
harmi kun en päässyt tänään kahvittelemaan. Kävin eilen autolla Keravalla ja sittenpä ei enää illalla ollutkaan kivaa istuminen eikä seisominen... eikä yöllä nukkuminen. Liitoskivut siis pahenee autolla-ajoista ja sen kyllä tiesin, mutta näköjään nyt ei pysty ajamaan edes 20 minuuttia... no nyt tiedän. Nyt ei kyllä enää satu eli varmaan jo ensi yönä saan nukuttua... viime yönä ' muka' valvoin koko yön.
Nyt onneksi vaan naurattaa tuo valvominen. Ja maanittelen ' erkki' jumpaamaan mahassa.
Muutapa ihmettä ei tänne kuulukaan.
Kirsi 31+4
Kiitos kaikille onnitteluista, myös vauvapuolelle. Yritän ehtiä jossain välissä kirjoittamaan synnytysreportaasin, jotenkin on tarve prosessoida koko tapahtuma ja kirjoittaminen lienee hyvä tapa purkaa ajatuksia.
Olivera on ihan taatusti tositoimissa, elkeet oli niin kuin mullakin. Toivottavasti kaikki menee hienosti ja päästään pian kuulemaan lopputuloksesta!
On muuten ihan hirveä hormonimyrsky päällä, mielialat vaihtelee mielipuolisesti... huh huh!
t. virginie