Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

//MAALISMASUT ma-ti turinoihin//

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoiselta ainakin näyttää sää täällä Espoossa!! Mä ehdin jo kävästä ulkonakin, kun heitin miehen töihin... Kivalta vaikutti ilma, joten päivemmällä vois taas lenkille harkita lähtevänsä!! Tai no, lenkille ja lenkille... ei sitä nyt ehkä lenkiksi voi kutsua, enempi köpöttelyä se on!! :)

Vaihteeksi nukuin yönkin ihan hyvin, kahdella tai kolmella heräämisellä selvisin (normaalisti kun olen hereillä kerran tunnissa)... Taisi siihen vaikuttaa eilinen " köpöttely" ulkona ja sauna ja se, että en nukkunut päikkäreitä!!

Tälle päivälle ei kummempia suunnitelmia ole... Yhden maissa lupasin kaveriltani käydä hakemassa vauvalle kehdon ja sitten illalla meillä alkaakin valmennus, joten niissä merkeissä menee päivä!! Mitäs muut maalismasut tekevät tänään?

Aurinkoista päivää kaikille!!

Mellu ja pikku-ukko rv 32 tasan

P.S Tää kone sekoili jotain... Vaikka painoin tota " vastaa" nappia, niin teki mun viestille ensin oman aloituksen... Nyt hävettää!!

Vierailija
2/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan viimeinen työviikko alkoi miulla !!!!!

Viikonloppu meni mukavasti anoppilassa, käytiin myös ostamassa yhdistelmävaunut Herquleksen 3 spinit ja turvakaukalo. Jokuli oli myös ostanut Gracon Autobabyn jalustalla, kyllä myökii turhamaisina valittiin väri auton sisustuksen mukaan ;) ja vaunut on myös samaa väriä (musta-harmaat) :)

Sain ystävältä myös kummipojalle jo pieneksi jääneita vaatteita, rintapumpin, rintakumeja ym pientä tarpeellista.... enää meiltä ei puutukkaan kun vauvan amme, hoitoalusta ja jotain pientä (tutteja, tuttipulloja, rasvoja...) eli aika hyvin on nyt tarvikkeet kasassa =o]

Sitterin kanssa odotellaan kun kummipoika kuulemma kohta varmaan kyllästyy omaansa, niin saadaan sitten kuulemma heiltä myös sitteri, olin jo ostamassa, kun tuli puheeksi ettei kummipoika enää kauan varmaan omassaan viihdy...

( . ) napaan ei kummosta, vauveli möyrii masussa ja pyrkii edelleen puskemaan kylkiluita ruttuun.... vauva on miulla ilmeisesti aika ylhäällä, kun tosiaan painaa ylös kylkiluihin, vatsalaukkuun ja keuhkoihin (kun välillä tuntuu ettei henki kulje) mutta toisin kun täällä suurella osalla vessassa ei juoksuta edelleenkään normaalia enempää, paitsi joskus kun supistaa niin tuntuu että olis hurja vessahätä, mutta vessaan mennessä ei juuri mitään tule, mutta yksi vessareissu yössä riittää toistaiseksi miulle. heräilen silti paljon. Jokakerta kun kääntää kylkeä niin herää, miullakii on tyyny jalkojen välissä tai toisen alla, mutta se yleensä katoaa lattialle ja sit sitä pitää siltä metsästää ja asetella uudestaan....

Muuten olo on hyvä ja mieli korkealla, pikkuhiljaa alkaa jännittää synnytys ja sen jälkeinen elämä, mutta silti ei malttaisi enää odottaa....

Mukavaa ja Aurinkoista alkuviikkoa kaikille !!!!!

Fiona rv 34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maalismasu on tänään taas töissä, tosin työteho on ainakin vielä ollut melko olematon. Heräsin aamuyöstä, mikä on mulle aika harvinaista, enkä meinannut millään saada uudelleen unta - toki sitten nukahdin hiukan ennen kellon soimista, ja sitten olisikin uni maistunut. Eilen oli kyllä ihana ilma, aurinko paistoi ja tuli tehtyä kunnon pitkä kävelylenkki äänestysreissun yhteydessä. Tällä viikolla pitäisi arpoa, lähteäkö viikonlopuksi sukuloimaan - tietäisi neljän tunnin autossa istumista, mutta toisaalta olisi kova hinku päästä vielä liikkeelle ennen vauvan syntymää. En vaan tiä, miten sitä jaksaisi istuskella autossa, varmaan taukojen kera ja ehkä voisi itsensä asetella takapenkille mukavasti. Saa nyt nähdä.

Nyt niitä töitä, palaillaan asiaan ja mukavaa maanantaita!

-Aranja, rv 31+5-

Vierailija
4/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton yö takana...joka toinen yö tulee nukuttua hyvin ja joka toinen sitten vähemmän hyvin.Täytyy olla tyytyväinen kuitenkin niistä hyvistä koska niitä ei välttämättä vauvan synnyttyä enää olekaan

Lauantaina oltiin kyläilemässä ja sen jälkeen saunassa.Sen jälkeen alkoi ihan tuntuvia supistuksia tulla noin 5 minuutin välein.Tunnin verran kesti,sitten menin sänkyyn ja ne loppuivat.Hymyilytti ja alkoi vähän jännittää että nytkö lähdetään,tuli sellainen matkalle lähtö jännitys.Eli sellainen kun odottaa jotakin uutta ja kivaa!

Keskiviikkona on viimeinen lääkäri,saa nähdä onko kohdunsuulla tapahtunut mitään.Kohta saa jo tapahtuakin,torstaina tulee 36 viikkoa täyteen ja silloin ollaan jo varsin turvallisilla vesillä.

Tietääkö kukaan minkä ikäisen vauvan saa synnyttää alakautta.Eikö ihan pienet keskoset synny yleensä sektiolla?Anteeksi tyhmä kysymys.

Liikkuminen alkaa olla sen verran kankeaa ettei enää jaksa kaupoissa pyöriä mutta tänään ajattelin käydä vielä Etolassa.Pitäisi löytää iso laatikko tytön leluille.Meillä yksi jo on minkä ostin kesällä mutten löydä mistään toista samanlaista,että voisi pinota päällekkäin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
5/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille maalismasuille. Itse en ole tänne juurikaan kirjoitellut, mutta sitäkin ahkerammin lueskellut muiden kuulumisia! Vielä olisi kolme viikkoa töitä jäljellä. Jotenkin tuntuu todella kaukaiselta ajatus että sitä todellakin jää äitiyslomalle odottelemaan että saisi oman nyytin kainaloon. Täälläkin on alkanut jo tuleva synnytys ehkä hieman enemmän pelottamaan kuin jännittämään, minulla on kipukynnys todella alhainen.. ehkä eniten pelottaa se kun ei tiedä miten kipeätä ottaa ja kuinka sen itse kestää ;) Täytyy vaan yrittää unohtaa koko ajatus ja antaa sen mennä sitten omalla painollaan kun on sen aika! (helpommin sanottu kuin tehty) ;D

Meillä on vaunut ostettu. Ostettiin hh:sta ABC Vivo vaunut ja ihan hyviltä vaikuttavat. Koiranpennun kanssa ollaan harjoiteltu niiden lykkäystä ja vierellä kävelyä ;)...vielä se taitaa mennä siihen renkaille rähjäämiseen, mutta eiköhän se onnistu! Hoitopöytä ja pinnasänky pitäisi tulla tällä viikolla ja sitten voi alkaa pesemään ja silittämään vauvanpyykkiä. En ehkä malta odottaa pyykin pesua äitiyslomalle asti!

Harjoitussupistuksia on alkanut jo olla muutama illassa. Onko muilla ollut jo niitä ja kuinka usein? Ja hikkakin vaivaa vauvaa usein. Oikein tulee itellekin " huono olo" kun toisella on niin usein ja aika pitkään hikka. Alkaa ilmeisesti vauvaakin häiritsemään kun silloin liikutaan todella paljon kun on hikka. Eihän se itselläkään ole kivaa jos hikka vaivaa pitkään.

Minkä kokoisia kotiintulo vaatteita olette ostaneet vauvallenne/ajattelitte ostaa? Ettei ole liian pienet tai sitten ettei vauva huku niihin kun lähdetään kotiin laitokselta. Vai laitatteko miehenne asialle kun tiedetään minkäkokoinen paketti tuli? Äitiyspakkauksessakin oli kaikki 60/70 kokoa. Jos sitten onkin 50 kokoa oleva vauva?

Tulipas pitkät turinat! ;D

Linda ja Simo 32+1

Vierailija
6/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olo on hieman positiivisempi kun oon saanu pari yötä nukuttua, viime yönä ainoastaan yksi vessassa käynti ja jalat ei olleet levottomat. Auttaiskohan se rauta kuitenkin noihin jalkoihin. Nyt kun annostusta on lisätty niin levottomat jalat ei oo ollu niin pahana riesana.

Ihana ilma täälläkin -5 pakkasta ja aurinko paistaa. Nakkikastikkeen tekemisen ja syönnin jälkeen lähdetään neitin kans mäenlaskuun. Mä kylläkin istun potkurissa ja katson kun tyttö pyyhältää mäessä.

Harjoitussuppareita on täälläkin ollu iltaisin ja vaavilla kovaa hikkaa. Hikka tuntuu kyllä ällöttävältä, koska se kestää niin pitkään ja tuntuu niin voimakkaasti. Suppareiden tullessa toivon joka kerta, että voi kun synnytys käynnistyis. Oon vaan niin kyllästynyt tähän tukalaan oloon. Rv on to:na tasan 36, jonka jälkeen ei täällä synnärillä estellä vauvan syntymää. Alle 36 viikkoisia täällä pyritään pitämään suppareiden estolääkkeiden avulla masussa. Tietty vesien tulo ja hätätilanteet muuttaa asiaa.

Anteeks en muista kuka, mutta joku kyseli, että leikataanko keskoset aina. Mun tietääkseni ei. Kyllä mun kaverikin synnytti keskosen alakautta.

Tänään illalla täydelliset naiset, yes! Maanantain kohokohta.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
7/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vielä kaksi viikkoa olisi töitä jäljellä. Olisi kyllä kiva jäädä jo kotiin laittamaan kaikki kuntoon pikkuista varten.

Muuten töissä kyllä jaksaa olla, mutta istuminen pitkään ei tunnu hyvältä, kun tuntuu että happi loppuu. Kai kohtu ja kaikki painaa sen verran, että ilma tuntuu loppuvan.

Aiotteko aloittaa / oletteko aloittaneet välilihan öljyämisen/rasvaamisen? Mitä ainetta käytätte, kuinka usein ja laitatteko paljon?

Supistuksia ei ole ollut paljoa, mutta jonkin verran. Heti jos kävelen liian pitkän matkan tai menen liian lujaa, alkaa mahassa kiristää... Huomenna olisi neuvola ja parin viikon päästä lääkäri.

Alkaa aivan jännittää, kun viikot rupevat " loppumaan" pikkuhiljaa. Se vielä, kun ei ole aikaisempaa kokemusta, niin ei tiedä edes mitä jännittää.

Vauva liikkuu paljon ja pyöriskelee. Se on ollu perätilassa. Viikonloppuna rupesin miettimään, että miten päin se siellä on, kun liikeet tuntuvat erilaisilta. Kuitenkaan potkuja ei tule ylös, joten kai se siellä vielä " väärinpäin" on. Liikkeet ja potkut ovat välillä niin isoja ja ottavat kipeää. Varsinkin, kun niitä tulee sisälle ja alas. Niitä ei näy, mutta ottaa kipeää tuonne jonnkein... Hikka vaivaa pienokaista päivittäin. Joskus useammankin kerran.

Tavaroista/tarvikkeista on hankkimatta vielä hoitopöytä (tilauksessa on kylläkin) ja amme. Sit vielä jotain näitä pikkutarvikkeita, mutta ne saa yhdellä kauppareissulla...

Tinttu81

rv 32+4

Vierailija
8/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja pakkasta pari astetta...itse asiassa ihan maaliskuisen näköistä!

Tää maalismasu taitaa kohta alkaa laittaa ruokaa ja kuskata sen talvilomailevalle, taloa rakentavalle miehelleen, joka on tänä(kin) aamuna taas osoittanut olevansa kovin ihana ja jaksava ja kärsivällinen mun kaiken maailman kiukku- ja epätoivokohtausten keskellä... vaikka mulla enimmäkseen päivittäin käy mielessä että voi hyvä ihme tätä meidän olemista. Mutta vastakohdat sitten kai jotenkin sopivat yhteen, vaikka ovatkin kovin monista asioista eri mieltä.

Ihan suoraan sanoen kyllä tänään taitaa olla taas päikkäreiden paikka, melko heikosti nukuttu yö takana. Vähän kipuileva olo. Mutta jonkinlainen happihyppely on kyllä tarpeen.

Vaunuista pitäisi pestä kaikki nuo irtilähtevät kangasosat (saakohan niitä kaikkia vanullisia osia edes pestä, ylipäätään, saa nähdä miten niille käy!) ja näköjään yksi pohjakangas pääsee vielä saksi-/ompelukonekäsittelyyn. Myöskin, vaikka tuntuu aika aikaiselta, ajattelin jo lajitella saaduista vaatteista pienimmät valmiiksi omaan laatikkoonsa, sitten vähän myöhemmin pestäviksi, ja muut varastoon. Kotiintulovaatteet ovat vielä niin kaukainen asia, että en ole niitä sen kummemmin pohtinut.

Huomenna on ensimmäinen perhevalmennus, on mukava nähdä muita odottajia, kun en tunne paikkakunnalta juuri ketään.

Heips,

Potkis 31+6

Vierailija
9/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan minäkin aikaiseksi raapustaa kuulumisia. Pinoja olen kyllä lukenut mutta ollut liian laiska/ei mitään uutta kirjoitettavaa.

Vihdoinkin olemme mekin päässeet miehen kanssa " valmisteluihin." Lastenhuone on nyt valmis, ainoa mikä puuttuu on sänky mutta tilauksessa on sekin. Pikkutavaraa toki uupuu kuten kylpyammetta ja vaippa-alustaa jne. Vaikein osio on kai kuitenkin takana koska rohkaistuimme käymään viikonloppuna vaunuostoksilla. Onneksi osui kohdalle asiantunteva myyjä, muuten olisi varmaan taas lähdetty tyhjin käsin. Tylsä taisi valintamme olla, harmaat väriltään ja Teutonian yhdistelmämalli (olisiko ollut Mistral) johon saa lisäksi autonturvakaukalon myös kiinni. Eli mielestäni kätevä, jos haluaa käydä ruokakaupassa autolla ilman vauvan vaihtamista erikseen vaunuihin. Malli on kevyt työntää ja hyvät renkaat koiranpentuperheeseen omiaan.. :)

Masumatkalainen on ikävä kyllä edelleen väärinpäin eli raivotarj. ei tietoakaan. Toivon kovasti että ymmärtää kääntyä viim. sinne viikolle 36 mennessä. Taidan olla ainoa tässä ikävässä tilanteessa, ainakaan ei ole meidän pinoista pistänyt silmään muita maalismasukkeja, jotka vielä miettisivät kääntymistä.

Viikonloppureissut houkuttaisivat vielä minuakin, kuten joku pinossa mainitsikin. Samoin vain hirvittää tuntien istuminen ja muutenkin..

Hauskaa maanantaita maaliksille,

Hermione

Vierailija
10/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi sitten tänään mammaloma. Perjantaina oli viimeinen työpäivä ja nyt alkoi sitten lomailu. Vielä en ole oikein sisäistänyt ajatusta, että työn teko on sitten toistaiseksi loppu!

Toivottavasti nämä ihanat aurinkoiset kelit jatkuvat, paukkupakkasia ei ole yhtään ikävä! Mulla olikin klo 11 neuvola ja sieltä kävelin kirjastoon, joten tuli yli 5km:n lenkki tehtyä. Neuvolassa kaikki hyvin, painoa on tullut nyt 11kg, mutta viimeisen 3 vkon aikana ei ollut tullut kuin 500g eli jäätelön syönti voi jatkua=)

Olin viime viikolla yksityisellä gynellä ja vauva painoi silloin (34+2) 2300g ja kohdunkaula oli pehmentynyt ja sitä oli jäljellä 1,5cm. Vauvan pää oli 2 vkoa isompi eli vastasi jo viikkoa 36. Huolissaan ei tarvitse olla, mutta kyllä se silti vähän mietityttää. Jos vauva ei synny laskettuun aikaa mennessä niin sitten katsastamaan tilannetta.

Onko kaikki olleet jo perhevalmennuksessa? Mulla ei ole vielä edes aikaa varattu siihen, neuvolasta lupasivat tällä viikolla ilmoitella. Niin ja Kättärillekkin pitäisi varata aikaa tutustumista varten. Kaikki asiat tuntuu jäävän viime tippaan!

Toivottavasti saadaan sovittua se tapaaminen Helsinkiin. En ole aikaisemmin ollut mukana, mutta nyt ainakin olisi aikaa lähteä tapaamiseen.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Sport75 rv 35+1

Vierailija
11/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt iski armoton väsymys.

Aamulla kun vein muksut kävin vappiksesta hakemassa pesuaineita, muotovaahtoa ym ja sitten poikkesin työpaikalla. Siellä sattuikin naisilla oleen juuri sopivasti ruokatunti joten join sitten kahvit siellä ja aikaa vierähti reilu puol tuntia. Sain uudet työvaatteeni jotka sitten odottavat kun palaan takasin joskus parin vuoden päästä kait. Toivottavasti ei ole poistuneet muodista jo silloin ; )

Sitten tulin kauheella kiireellä kotiin kun oli kamala nälkä. Söin, luin postit ja nyt väsyttää.

Muuta ihmeempää ei olekaan tän päivän ohjelmistossa.. Ehkä sitten ulkoilua lasten kans illalla.

Muuten ei omaan ( . ) erikoisia. Tuntuu että kylkiluut katkee kun vauva venyttelee ym. On siis perätilassa ja varpaat ja kädet tuolla molemmissa kyljissä. Yöt on rikkonaisia. Välillä nukun paremmin välillä huonommin mutta joka yö herään vähintään kerran käymään vessassa ja sitten yleensä valvon tunnin verran samalla kun uni ei vaan tule. Joskus isommat lapset valvottavat joskus mies kuorsauksellaan, mutta jos päivällä nukkuisin päikkärit niin sitten nukkuisin vielä huonommin yöt. Paikat tosiaan alkaa löystyä rutinoista ja kolotuksita päätellen. Jos kauan situu nii hitsi että häpyluuta vihloo noustessa yms. Närästys myös järkkyä. Yhtenä yönä heräsin siihen kun tuli yrjöä suuhun. Kiva kiva närästys! Nyt on alkanu myös kädet kutiseen mutta olen laittanu sen kuivaihoisuuden piikkiin. Keskiviikkona neuvola joten viimestään silloin otan puheeksi kantsisko verikokeissa käydä varalta jos sitä alkavaa raskaushepatoosia on..

Sitten viikon päästä tiistaina taas äitiyspolille vauvan kasvua tarkistuttamaan. Silloin sitten varmaan jo otetaan puheeksi tuo synnytystapakin. Mahtuuko alakautta ja ryhdytäänkö siihen jos perätilassa. Kääntöyritystäkin kokillaan sitten ehkä jossain vaiheessa jos sitä mieltä ovat että alakautta mahtuu tulemaan. Nyt siis " vasta" jos niin voi sanoa 33+2 viikko meneillään mutta 36 viikolla kai niitä kääntöyrityksiä tehdään jo.

Mitäpä muuta. kaikki on odottamassa valmiina vauvaa varten. Pinniskin koottiin lauantaina. Sairaalakassi on osttain pakattu ja vauvan kotiintulo vaatteet pinossa kaapin hyllyllä. Helppo siitä sitten miehen ottaa kun hakee meitit kotiin. Suppareita tulee välillä kipeitäkin muttei säännöllisiä. Menkkamaista jomotusta myös alaselässä jsokus jopa pari tuntia putkeen muttei kovin pahaa vielä. Olen valmis ottamaan jo nyytin vastaan. Sen verran olo on raihnanen mutteipa taida pikkuisen keuhkot vielä olla kypsät vaikka kokoa vauvalla onkin jo 2,5-3 kiloa! Isoa kaveria siis odotellaan. Nyt taidan hetkeks oikaista ruhoni tuohon sängylle kuitenkin ennekun lapset tulee kotiin. Toivottavasti en silti nukahda. Muksaa alkuviikko muillekin.

Vierailija
12/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pääsen hakemaan sitä äippäpakkausta postista, meen viideks miestä tohon Columbukseen vastaan ja sitten kannetaan se yhteisvoimin kotia. Mulla ei todellakaan käy aika pitkäksi, vaikka saikulla oon jo melkein kk:n ollut. NIin paljon tekemistä tuntuu olevan ettei aika tunnu edes riittävän ;o) Ja aina pitäis ehtiä levätäkin... Ulkoiltua ja liikuttua tulee 2 x pv koiran kera, se rupeaa vaan käymään hankalaksi kun n. puolen tunnin jälkeen tulee aina ihan armoton vessahätä vaikka just ennen lähtöä olisikin käynyt... Askeleet varmaan saa kohdun painamaan rakkoa.

Nyt on muuten mennyt mulla 10 kg rikki! Mihinkööhän se vielä nousee, tuntuu että nyt sitä painoa tulee päivittäin lisää ja ruoka maistuu liikaakin...

Mulla oli muka taas hirveästi asiaa, mutta mitäköhän se oli...? Noh, palailen jos tulee mieleen ;o) Hyvää viikonalkua, kaikki rupeää kohtapuolin olemaankin jo lomalla!

V+Helmeri rv 33+5

Vierailija
13/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni jostain, että on vaan hyvä kun vauva hikkaa kohdussa, se kypsyttää keuhkoja!

Vierailija
14/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä ehtii kääntyä kun nyt viikkoja 33+2 tai ainakin luultavasti yrittävät ulkokäännöstä sitten joskus rv 36 joe ei käänny. Mutta minulle se alatiesynnytys ei tässä raskaudessa ole siltikään itsestään selvyys sillä vauvasta todnäk tulee lantiooni suhteutettuna liian iso ja joudun anyway sektioon. Sellaista vähän äitiyspolilla väläyttelivät. Mulla kuitenkin kaksi hyvin onnistunutta alatiesynnytystä takana mutta lapset olleet pieniä joten mieluiten ottaisin alatiesynnytyksen mutta aika näyttä. Kuukauden päästä sen luultavasti viimeistään tietää..

Vierailija
15/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Tervehdys kaverit!

Me käytiin sitten tänään hakemassa meijän vauvalle vaunut! Mielestäni oikein hienot ovat, Oran Saagat, väriltään beige-harmaat. Piti miesressun kantaa ne kolmanteen kerrokseen, kun ei avaimilla noin vaan päässytkään vaunuvarastoon. Täytynee huomenna soittaa kiinteistöhuoltoon ja kysyä miten homma toimii. Samalla ostin itselleni anitan imetysliivit kokoa F 85, luulis sopivan maidon noustuakin.

Sairaslomasta oli viikonloppuna jutskailtu, ja kyllä mullakin niin helposti käytti, että vein vaan lapun töihin. Sen verran tiedän, että on oikeus 60 päivään palkallista sairaslomaa vuodessa.

Hermione kertoi pitkästä aikaa kuulumisia ja voinen sanoa, että ainakin lyytikin vauva on perätilassa, kuten kertoi tänäänkin.

Kotiintulovaatteista, itse olen ostanut bodyn ja puolipotkarit kokoa 56 ja äitini oli ostanut potkupuvun kokoa 50, joita olen ajatellut vauvalle sitten kotiintulovaatteiksi pukea. Sitten on kevytvanupuku kokoa 56 ja pikkuinen villatakki sinne väliin. Tumput ja tossut. Oliskohan tarpeeksi lämmintä? Saatiin paljon käytettyjä vaatteita, mutta ajattelin uudet pukea sairaalasta lähtiessä.

Joku pohti reissuun lähtöä, mutta pitkä istuminen epäilytti. Mulla tekis mieli ainakin käydä yhden kaverin luona ennen synnyttämistä, jonne matkaa yhteen suuntaan 200km. Nyt ois mukava vielä kulkea, kun sitten ei varmaan vauvan synnyttyä heti kovin pitkille reissuille viitti lähteä.

Miehellä pientä flunssaa ja olen sitä täällä kotona hoivaillut, kotityötkin on sitten ollu mun kontolla kokonaan, niin tuntuu kyllä, että on ihan tarpeeksi ollut tänäänkin puuhaamista. Tiskit kutsuis ja illalla vielä pitäs lättyjäkin paistella. Jäin kyllä varmasti ihan sopivasti pois töistä, semmosta puhisemista välillä tämä kotonakin touhuilu on. En uskokaan, ettei kuluis päivät sairas/äippälomalla ollessa. Pitäs alkaa laitella paikat valmiiksi vauvantuloon. Mutta nyt muihin puuhiin!

~cadavera&muru~ rv32+1

Vierailija
16/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Mikä päivä ollu neidin kanssa... koko päivän vaan känkännyt milloin mistäkin asiasta, huutaa vaan " mutku mä haluun!" ja ei todellakaan tottele mitään sovinnolla, kaikesta saa huutaa, koko ajan kokeilee rajojaan. Nyt illalla oli sitten kotiarestissa, olis halunnu hakee kaverin meille, mutta sanottiin, että huomenna uusi yritys. Oikeesti tänään tuntu, että pää hajoaa ihan kokonaan. No, toivottavasti huomenna parempi päivä... *toivoo kädet kyynerpäitä myöten ristissä*

Onnea mammaloman alkamisen johdosta [b]Sport75:lle![/b]

KOTIINTULOVAATTEIKSI ostin H&M:stä sellasen 50cm:n Nalle Puh-potkuhousut ja Bodyn ostin hieman isomman (oiskohan ollu 56cm). Eihän noi 50Cm vaatteet tosiaan mee kuin tosi pienen ajan, mutta on ihan kiva, että kotiintullessa on jotain ihan sopivaakin. Neidilläkin oli sillon kotiintullessa aikoinaan tollanen ihan pieni puku.

Myös IHON KUTIAMISESTA ollut puhetta. Mulla ei iho juurikaan sen enempää kutise, mutta jos oon pitäny vähänkin masun kohdalta tiukkoja housuja ja kun ne riisun, niin johan kutisee.

Kauheen monilla jo kaikki vauvalle valmiina ja meillä ollaan ihan vaiheessa vielä. Kaikki on kyllä jo olemassa, mutta esiin en oo saanu aikaiseksi kaivaa mitään. Pitäs ryhdistäytyä, mutta jotenkin vaan on niin vetämätön olo... Toisaalta aikaa tässä kyllä varmasti vielä on (oon siis asennoitunut ylimenoon tänkin vaavin kohdalla).

Omaan ( . ) masuun ei harjoitussuppareita (just parasta aikaa maus pinkeenä) kummempaa kuulu. Kovasti mosse mönkii masussa ja käsittääkseni edelleen rt:ssä, mitä nyt pyllyä vaihtaa puolelta toiselle välillä. Keskiviikkona oiskin sitten neuvola, niin saa taas päivitettyä tietoja.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

-Monkey ja mosse rv. 32+5-

Vierailija
17/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei!

Dodii.. Huomenna olisi sitten tämän mamman vihoviimeinen työpäivä ennen äippäloman alkua. Johan sitä onkin odotettu. :) Lupasin viedä huomenna täytekakun (tilasin leipomosta, kun en jaksanut ruveta itse väsäämään) ja vähän muita herkkuja kahvihuoneeseen työkavereille. Vaikka kovasti odotankin lomaa jo, niin kyllä työkavereita voi vähän ikävä tulla. No, voihan heitä käydä katsomassa, jos niin ikävä tulee. :)

Viime yö sujui harvinaisen hyvin. Ei ainuttakaan supparia koko yönä ja vessassakin kävin vain kahdesti. Oli aamulla oikein pirteä olo! :) Työpäiväkin sujui ilman suurempia kipuja ja vaivoja.

VAUVAN VAATTEISTA. Mä oon varannut kotiintulovaatteiksi vauvelille 50 cm bodyn ja puolipotkarit ja ulkovaatteiksi 56 cm vanupuvun (H&M) ja siihen kuuluvat tumput ja töppöset. Vanupuvun alle olen varannut villavaatekerroksen, kun voi olla melkoisen kylmä helmikuun lopussa-maaliskuun alussa, kun tämä mamma on synnyttämässä. Niin, ja tietysti lakki. :)

SUPPAREISTA. Juu, täällä ainakin kärsitään suppareista. Kipeistä ja ikävistä sellaisista.

PERHEVALMENNUS. Meillä on valmennus jo ohi. Kolme kertaa tarjottiin ja viimeinen kerta oli just viime viikolla.

Varmaan muutakin kysyttiin, muttei tää homespää muista. Palailen niihin sitten myöhemmin.

Tänään tuli tieto valmistumisesta eli nyt opiskelut on vihdoinkin päätöksessä ja saan rauhassa aloittaa äippäloman keskiviikkona. :)

Keskiviikkona olisi viimeinen neuvolalääkäri ja samana iltana mennään tutustumaan Jorviin. Pitääkin miehelle muistuttaa tuosta Jorviin menosta, että tulee ajoissa kotiin..

Ilta menee telkun ääressä. Salkkarit alkaa ihan just ja Täydelliset naiset sekä Las Vegasin ajattelin katsoa. Mies on vielä töissä, mutta varmaan tunnin sisällä tulee. Toivottavasti. :)

Oikein ihanaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 35+5

Vierailija
18/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää olen juossut verovirastossa ja kaikenmaailman muissa virallisissa paperijutskissa....Mikä teille laitettiin veroprosentiksi äippäloma-ajalle tai siis tälle vuodelle??? Musta oli ihmeellistä, ettei pidätysprosentti juurikaan laske, vaikka tulot laskee!!??!! Selitti jotakin tulonhankkimisvähennysten puuttumisesta....mutta minä kun en noista verojutuista paljoa ymmärrä!!

Askartelujuttuja kävin myös hakemassa, josko vaikka ystävänpäivä- kortteja alkaisi viritellä...mä olen askarteluhullu ja tekisin sitä vaikka työkseni, jos siitä vaan leipä kunnolla irtoais...:)

Omassa masussa melkoinen vilske ja meno. Hikkaakin tuntuu esiintyvän etenkin illansuussa, kun rauhotun telkkaria tuijottaan.

Liitokset on tosi hellänä ja kaikkien jalkaan laitettavien (housut, kengät jne.) pukeminen on haasteellista, kun alapäähän sattuu niin vietävästi, kun nostaa jalkaa...

Ite olen lueskellu paljon hyviä kirjoja, nyt kun ei ole töissä, niin tuntuu että aikaakin on! Ihan mielnkiinnosta luin mm. hyvä parisuhde- kirjan ja muutaman lastenkasvatukseen liittyvän opuksen ja sitten ajattelin, josko lukis uudelleen Tommy Hellstenin tuotantoa, niistä kun oppii joka lukukerralla aina uusia asioita! Suosin enemmän noita suomalaisten tekemiä opuksia, kun yleensä nuo amerikkalaiset versiot on " niin amerikkalaisia" , ettei ne aina ihan tunnu osuvilta. Ehkä mulla on samalla menossa hoku oman kasvun paikka, kun niin kovasti tekee mieli lukea tuollaisia opuksia!

Nyt on mentävä lennossa saunaa, joten jatkan huomenna....

Vointeja kaikille! Urkki

Vierailija
19/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä nautin rauhallisesta yksinolosta - esikoinen nukkuu ja mies on harrastamassa. Tosin jo sairaslomailuun kyllästyneenä lupauduin ottamaan yhden etätyön, jonka deadline siirtyikin jo torstaille - eli tässä koneella kökötän ja teen mukamas " töitä" .

Tietääkö kukaan, kun mulle tuli KELAsta päätös sairauspäivärahasta (olen 4 vkoa sairaslomalla ennen ä-loman alkua) - kai mä nyt saan kuitenkin palkan tältä sairaslomalta ja tuo päiväraha maksetaan työnantajalle...Vai? Sain jo ylimääräistä tykytystä sen vuoksi, että palkkaa ei tältä tammikuulta tulisikaan. Huomenna on viimeinen sairaslomapäivä ja sitten olenkin äitiyslomalainen :)

Mulla ei harjoitussuppareita ole ollut, eipä ollut esikoisestakaan aikoinaan - liitoskipuja sitten senkin edestä. Joku valitteli jossain " sukkapuikkokivuista" - nyt tiedän minäkin mitä ne on. Välillä meinaa lähteä jalat alta kun tuntuu karmeita vihlaisuja tuolla lantiossa. Miesparka aina säikähtää kun meikäläinen puhaltaa ja kyykkii jossain ovenkarmissa roikkuen.

Ai niin - nelivuotias esikoinen alkoi esittää tukalia kysymyksiä aiheesta " kuinka se vauvan siemen menee äidin sisälle" , " ai miten se isä sen laittaa sinne" . Onneksi kirjastosta löytyi ihan passeli kirja aiheeseen liittyen. Samoin jouduin nyt selittämään myös sen mistä lapset tavallisesti tulevat, kun tyttö itse on syntynyt sektiolla ja selitykseksi on riittänyt vaan se, että lääkäri teki äidin mahaan oven ja otti sinut sieltä. Nyt kuulin kun tyttö väitteli kaverinsa kanssa aiheesta - tosin ei toinenkaan osapuoli nyt ihan selvillä ollut, kun se pohti että " mä en nyt muista että kummasta peräsuolesta se tulee, mutta äidin pyllystä kuitenkin" . Vähän meinasi hymyilyttää...

Mutta nyt taidan lopettaa itselleni valehtelun muka töiden tekemisestä ja siirryn sohvalle loikoilemaan. Vatsassa on ollut vaihteeksi hiljainen päivä, jospa makuulla niitä liikkeitäkin tuntuisi enemmän.

Anna ja vatsa 34+5

Vierailija
20/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu karmeet menkkamaiset säryt koko päivän ja vauvan pää rouhii alapäätä niinku tulis jo ulos...yritin neuvolaankin soittaa, mutta terkkari oli vapaalla. Mulla ke neuvola niinku monkeyllakin, mut en tiedä kuinka jaksaa sinne asti jos sama jatkuu. Kävely ihan tuskaa.

Sekään ei helpota oloa, ett esikoinen ei just tänään nukkunu päikkäreitä ollenkaan ja oli koko illan tosi riiviö väsymyksestä johtuen. Tänään on siis lapset koetellu yhtä ja toista.

Olikohan urkki, joka mainitsi Tommy Hellstenin kirjat. Mulla ois kaksi (ohut ja paksu) ja voin antaa ne sulle jos haluat;=) Anoppi ostellu meille joskus ja on kyl aika raskasta luettavaa.

Huomenna 24h kahdestaan tytön kanssa, kun mies töissä. Argh ja mua ku itkettää pelkkä ajatus koirankin ulkoilutuksesta;=(