Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

//MAALISMASUT ma-ti turinoihin//

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innolla jo ysiltä aamulla kirjoittelin tänne piiitkän viestin...no onnistuimpa tyrimään sen " lähetyksen" ja teksti hävis. Siitä pitkästä istumisesta sain kokopäiväks riesakseni turvonneen oikean jalan. Kenkä puristi niin perskuleesti kun ähräsin sen päiväl jalkaan... nyt taas ku tähän istahtaa pitemmäksi aikaa niin alkaa tuntua aika herkulta... no tänään onkin selkä ja lonkat olleetkin sit paljon paremmat. Huomenna olis aika äippäpolille... kattellaan siel miks ( . ) kasvaa niin suurena ja miksi se on niin kova. No nyt se on pehmentyny, liekö lapsiveden määrä muuttunut itsestään? Huomenna ollaan viisaampia...

Pääsin viimeviikolla shoppailemaan. Piti ostaa tumppuja, mutta sopivia en löytänynnä niin tuli ostettua bodyasu ja sellainen yöasu. Täytyis ihan kohtapuoliin kirjoitaa sellainen puutelista mitä tarvii ja sit mennä ettiin ne kaikki ja ei mitään ylimääräisiä ostoksia enää :-) Mites ootte mieltä alkkareista, siis vauvoille. Hankitteko het alkuun sellasetkin pöksyt käyttöön, vai? Olen tässä miettinynnä että pitäskö ne vaipan hyvin paikallaan vai onko ne ihan turhaa täytettä vaan? Myös pesuamme jutskat on hiipinyt mieleen. Eli onko se niin hyvä (ja millainen on hyvä... malli? koko?)että sellainen kannattaa hankkia? Mulla olis varastossa yksi yksinkertainen suht pieni amme... mahtaskohan se käydä vai miten pesu luonnistus ilman ammetta tai vadissa? Auttakee... Niin ja tuosta vauvanpesusta vielä. Kandeiskohan hankkia jotain vauvan pesuainetta tai herkän ihon pesuainetta? Mikäköhän olis parasta? Pesu-aiheessa vielä pysyäkseni... olen pessyt vanhoja vauvanvaatteita jotka on ollu mulla käytös... joskus vuonna veijo ja kivikausi :-D no täräytin ne 40 astees... olen täs ny miettinyt että riittiköhän se...pitäskö pestä uudelleen 60:ssä? Entäs miten äp-pakkauksen vaatteet. Oletteko pesseet ne kaikki?

No olipas siinä nyt kysymyksiäkin teille:-) toivottavasti joku viittii vastata. Kirjoittelen huomenna tai sitten kun taas jaksan ni äippäpoli kuulumiset sun muut voinnit:-)

Paukku rv. 32+2

Vierailija
22/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Tänään on vika työpäivä! Huomenna olen äitiyslomalainen... Ihan hassu fiilis herätä aamulla, ettäkö muka vaikaa päivää töihin... Aika on mennyt kyllä niin nopeesti!

Eilen oli kyllä melkosen tukala olo, eli ihan hyvä jäädä pois töistä. Sellasta oloa mulla ei vielä aikaisemmin ole ollutkaan. Luulen, että supisteli melkein koko päivän! Ihan varmaksi en voi sanoa, että ne supistukisa oli, mutta mitä muutakaan... Vielä piti kaupoissa käydä duunipäivän jälkeen, ja olin kyllä ihan poikki kun pääsin kotiin. Sitten olo kyllä helpottikin.

Jalat on edelleen turvoksissa, eipä taida laskea ennen kuin synnytyksen jälkeen... eli olkoot sitten pökkelöt. Sitä lymfaa kyllä ajattelin kokeilla, pitää huomenna soitella siitä.

NapNap rv34+6 [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla on eka päivä äitiyslomaa. Olen tosin ollut sairaslomalla jo jotain puolitoista kuukautta, niin että työpaikka on enää vain kaukainen puistatus... ANNA22 kyseli sairasloman palkasta. Se riippuu aika paljon työnantajasta, mulla viimeinen palkallinen päivä oli 20.12. ja sen jälkeen en oo saanu mitään rahaa. Kelan päätöstä odottelen, tuleehan sieltä sitten takautuvasti jotain. Meni nämä raha-asiat ihan poskelleen, etenkin kun olin toivonut saavani äitiysrahan puolen vuoden tulojen perusteella, kun mulla nousi palkka syyskuussa. Mun työnantaja ei myöskään maksa palkkaa äitiysloman ajalta (monet kai maksaa ne ensimmäiset kolme kuukautta, jotkut jopa puoli vuotta).

LINDA80 oli ostanut ABC Vivo -vaunut Hobby Hallista. Mekin aiotaan ostaa sellaset, valittiin jo valmiiksi että mies osais sitten yksinkin käydä ne hakemassa jos ehdin synnyttää ennen kuin tarvikkeet on hommattu. Turvakaukalo sentään ostettiin nyt viikonloppuna, että päästään sairaalasta kotiin. Muuten jo kovasti odotan synnytystä, mutta nuo valmistelut on sen verran kesken, että täytyy vielä olla jalat ristissä. Saisinpa jo tällä viikolla äityspakkauksen...

Jotenkin on kiva kun näin loppuvaiheessa on yhtenään neuvola! Eli siis kerran viikossa. Tulee oikeesti sellanen olo, että loppusuoralla ollaan. Perjantaina mulla on lääkäri ja siinä kai tehdään synnytystapa-arvio ja jospa saisin jotain tietoa, että minkä kokoinen poju sieltä on tulossa. Hullua, että mulla on jo seuraava vauva mielessä, vaikkei tämäkään oo vielä syntynyt. En kai mä vaan kiirehdi asioiden edelle...? :)

Huomasin eilen, että tänä keväänä tulee kuluneeksi 20 vuotta siitä, kun mä tutustuin mun mieheen. Taidetaan olla TOSI VANHOJA!!! Onneks silloin kakskyt vuotta sitten kukaan ei tullu väittään mulle, että siinä on mun tuleva mies. Olisin varmaan nauranu päin naamaa ja ehkä jopa loukkaantunut. Silloin kypsänä ja fiksuna teininä ajattelin tulevasta miesparastani, että se on rumin poika jonka mä tunnen. Ei siis mun puolelta rakkautta ensi silmäyksellä, mutta ehkäpä se oli rakkautta miljoonannella silmäyksellä tai jotain sinne päin ;)

Nyt menen herättämään sitä " ruminta tuntemaani poikaa" . Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
24/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola ja tädin tunnustellessa mahaa päätyi hän siihen, että vauva ei ole " pystyssä" , vaan jotenkin vinottain tuolla masussa. Sydänäänet kuului alhaalta sivusta. Vauva on kuulemma kasvot muhun päin ja pää tuolla alhaalla vasemmalla. Lääkäriaika on kahden viikon päästä, mutta täti (oli tänään sijainen) halusi, että kävisin siellä uudelleen ens viikolla, kun neuvolatäti tulee. Se saisi katsoa, että miten päin se siellä on. En tiedä, mikä kiire sillä tuli, kun viikkoja on nyt 32+5. Kai se sitä mietti, että jos pitää ruveta kääntämään, niin oltais ajoissa liikenteessä, kun vauva ei ehdi kasvaa liikaa... Sykkeet oli 150. Heloglobiini oli noussut kivasti. Ollut viikosta 14 lähien n. 110 ja nyt oli vihdoin noussut 121. Mulla on muutenkin alhainen hb ja vaikka oon syöny rautatabletteja, niin vasta nyt se on noussut edes vähän. Eikös hb nouse muutenkin loppuaikana, vai muistanko väärin?

Painoa oli tullut 500g viikossa. Kuulemma painotilanne hyvä, mutta itseä vain hirvittää tämä painon nousu, vaikka tuolla onkin pikkuinen tuomassa lisää painoa jne.

Kyselin eilen tuosta välilihan " rasvaamisesta" . Onko muut aloittaneet ja aloitatteko ollenkaan? Oon miettinyt tuota, että kannattaisiko se ja auttaako se siinä, että ei mahd. repeisi pahasti tai ollenkaan...

Tinttu81

rv 32+5

Vierailija
25/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole aikoihin kirjoitellut. Töissä ollessa ehtii juuri ja juuri lukea muiden kirjoituksia, joskus ei sitäkään. Eilen kuitenkin työterv.lääkäri kirjoitti lopuksi kolmeksi viikoksi sairaslomaa supistelujen ja selkäkipujen takia, joten kotona ollaan. Tuntuu oudolta, kun ei oikein tiedä mitä tässä osaa ja voi tehdä.

Miten teillä muilla esimies on suhtautunut ilmoitukseen sairaslomalle jäämisestä? Äsken, kun soitin niin pomo kyllä vaikutti varsin kireältä, mutta aiheuttaahan tämä tietysti ongelmia, kun sijainen ei oikein ollutkaan niin terävä mitä antoi ymmärtää ja ei pysty mitenkään hallitsemaan mun tehtäviä, vaikka on ollut opettelemassa jo pari kuukautta. Itselle vaan tulee sellainen olo, että olisi pitänyt olla töissä ja ei mennäkään lääkärille...se on tämä ikuinen omatunto...Tärkeintähän tässä on tietysti ihan muut asiat kuin työ ja oma työsopimuksenikin loppuu joka tapauksessa maaliskuu loppuun äitiysloman aikana, jonne asti saan palkan, joten itsekin tässä on oltu vaan sijaisena. Mulla kun vaan on tapana aina pyöritellä näitä juttuja mielessä, niin tulee sellainen olo, että jättää itsestään huonon kuvan , kun joutuu sairaslomalle, koska valitettavasti sellainenkin vaikuttaa. Joskus sitä kuitenkin taas palailee työelämään.

Huh!Ihme, jos joku jatkoin ton vuodatuksen lukea.

Toisaalta tuntuu mukavalta olla jo kotona, kunhan kaikki menee hyvin. Voi suunnitella ihan rauhassa vauvan juttuja ja keskittyä raskauteen. Vaunutkin on vielä ostamatta, mutta kaikki muu alkaa melkein olla valmiina, ehkä jotain pikkuhankintoja, tutteja, rasvoja yms. puuttuu vielä. Nyt on ainakin aikaa.

En ole aiemmin ollut tapaamisessa, mutta voisin olla innokas tulemaan nyt, kun ehtii, jos vaan vielä mukaan sopii ja jotain tapaamisia on täällä Helsingin alueella.

32+0

Vierailija
26/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Meille sýnnytysvalmennuksessa sanottiin, että kyllä sitä kannattaa rasvailla ja vähän venytellä. Ja ajattelin kokeilla. Mä otin neuvolasta sellasen lapunkin, missä oli ohjeita. Ceridal-spraytä ostin apteekista, sitä voi siihen rasvaamiseen käyttää. [/color]

Vierailija
27/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkareista, siis vauvoille.

Alkkareita ei kyllä tarvitse, useimmitenhan vauvalla on sitäpaitsi body päällä. Meillä alkkarit taisi olla joskus käytössä kesällä hameen kanssa, ihan vaan esteettisistä syistä :-) Nykyvaipat pysyvät mainiosti päällä ilmankin ja ovat ihan ok näköisiä.

Myös pesuamme jutskat on hiipinyt mieleen. Niin ja tuosta vauvanpesusta vielä.

Me pesimme aluksi vauvaa lavuaarissa (vessan tai keittiön)... oli selkäystävällisempää itselle. Myöhemmin käytössä oli sitten sellainen muovivanna (ihan perusmalli marketista), mutta vasta kun tyttö istui itse tukevasti. Eniten tykkäsi kun otti sylissä suihkuun mukaan, kylpyä kammoksui pitkään. Nykyään meillä on ihan kunnon kylpyamme ja siinä tyttö 2 v tykkää plutata.

Pesuaineita ei ihan pienelle tarvita. Veteen voi lorauttaa vähän jotain Natusan-kylpyöljyä, mutta älä laita liikaa... vauvasta voi tulla yllättävän liukas ;-) Mutta ilmankin saippuaa pärjää hienosti. Rasvaamisesta ollaan montaa mieltä, moni sanoo ettei kannata rasvata ' varmuuden vuoksi' sillä iho tottuu siihen. Tietysti jos vauvan iho on kovin kuiva, kannattaa kylvyn jälkeen rasvata huolella. Me selvisimme rasvoitta.

Kandeiskohan hankkia jotain vauvan pesuainetta tai herkän ihon pesuainetta? Mä olen pessyt alussa vaatteet Miniriskillä tai jollain muulla herkän ihon pesuaineella. Se on helppoa kun vaatteita pesee ison kasan kerralla. Myöhemmin kyllä lipsuin ihan perusaineisiin kun vauvan pyykki pyöri perheen muun pyykin joukossa. Meillä tytöllä ei ole ollut iho-ongelmia, joten uskalsin käyttää ihan perus-Omoa ja Bio Luvilia. Kyllä se 40 astetta riittää, voithan silittää vaatteet vielä. Kuuma rauta tappaa mahd. pöpöt ja vaatteista tulee pehmoisempia. Kaikki uudet ja kauan säilössä olleet vaatteet kannattaa kyllä pestä, etenkin sellaiset jotka tulevat suoraan ihoa vasten. Kaikkia pikkuvaatteita ei voi edes pestä 60 asteessa, mutta eiväthän ne edes likaannu paljon, korkeintaan puklu- ja maitotahroja jotka kyllä lähtevät alhaisemmassakin lämmössä.

Toivottavasti tästä oli apua.

Vierailija
28/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orange]Ainakin nukuttiin neidin kanssa pitkään, herättiin vasta kymmentä vaille yhdeksän. Taisi neiti olla eilen väsynytkin, kun oli niin hankala. Jospa nyt sitten tänään olisi reippaampi ja iloisempi, kun sai nukkua pitkään. Voin todellakin kuvitella [b]pinja[/b] miltä susta tuntuu... tsemppiä päivään!

Äippälomatkin alkaa tosi monella jo häämöttää ihan nurkan takana. Itsellä vielä aikaa siihen (15.2.), mutta toisaalta kotonahan olen jo valmiiksi =). Tsemppiä vikaan työpäivään [b]NapNap:lle[/b] ja onnea äippäloman johdosta [b]Zia:lle[/b]! Ja [b]oskarinoma[/b], nyt vaan ajattelet, että saikku on sun ja vauvan parhaaksi. Ei kannata kantaa huolta töistä, varmasti helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritä nyt kuitenkin.

Ihan hirveesti ootte ehtineet jo tänään puhella täällä. Piti oikein listaa tehdä, että muistaa.

VAUVANVAATTEITA en oo vielä kaivanut esiin, mutta kunhan saan sen tehdyksi, niin aattelin pestä vauvanvaatteet 60:ssä, mutta eiköhän tuo 40 riitä... Vai? Esikoisella en kyllä pitänyt ALUSHOUSUJA, kun kyllähän nuo nykyajan vaipat pysyy tosi hyvin paikallaan. Ja sitten alushousut vaan on taas yksi ihoa painava vaatekerros lisää. Kesällä taidettiin pitää alushousuja ja t-paitaa niin kuin yöpukuna, kun oli oikein kuuma ja sekin oikeestaan vaan ulkonäkösyystä. Kyllähän vaippasiltaankin voi nukuttaa oikein hyvin. Tuota AMMETTA olen myös pohtinut. Ja taidan päätyä siihen, että ostetaan mosselle ihan ikioma amme, kun tuo neitikin vielä omassaan niin mielellään kylpee. Ja sitten ainakin varmasti, jos vauva tarvitsisi hänen ammettaan. Meillä on sellasen ammeen jalatkin olemassa jossain ja ne oli kyllä kätevät kun vauva ihan pieni. Ei väsynyt selkä ollenkaan kylvettämisestä. Mites muut,

aiotteko ostaa vauvalle ikioman ammeen?

PESUAINETTA ei mekään muistaakseni juuri käytetty. Meillä oli kyllä natusanin top to toe -pesuainetta, mutta käytettiin sitä vaan sillon kun oli laitettu vauvan päähän öljyä karstaa irrottamaan. Toi pesuaine auttoi sen öljyn irrottamiseen. Meijän neidillä kun oli hiuksia syntyessään, kuin pienellä peikolla, niin tuntui, että ne jäi muuten aina öljyhoidon jälkeen rasvaiseksi, jos ei pesuaineella pessyt. RASVANA meillä oli Apo-basea sellanen iso tynnyri, siitä riitti koko perheelle.

Mä en esikoisen aikaan ollut edes kuullut VÄLILIHAN RASVAUKSESTA. Hieman mulla jouduttiin välilihaa leikkaamaan, mutten varmaan jaksa ruveta enää sitäkään rasvailemaan. Parani kuitenkin ainakin esikoisen aikaan niin hyvin.

[b]Tinttu[/b] kyseli Hb:n noususta ja mulle ainakin terkkari sanoi viime viikolla, että yleensä Hb nousee loppuraskaudessa. Mulla ainakin sais nousta, kun oli viimeksi vaan 101 ja oon nyt viikon juonut sitä Kräuterblutsaftia. No, huomennahan tilanne nähdään...

Omaan ( . ) ei edelleenkään sen ihmeempiä. Yöllä kyllä ikävästi vihloi tuota häpyluuta. Ja mulla on hirveen usein niitä harjoitussupistuksia (?), siis niitä joissa maha menee ihan kovaksi. En muista esikoisen ajalta niitä näin usein olleen. Myös nivuset edelleen kipeet, housujen ja sukkien laitto hankalaa, kun sattuu. Eli ei kurjuutta kummempaa... =)

Tsemppiä odotukseen kaikille " kärsiville" !

-Monkey ja mosse rv. 32+6-

Vierailija
29/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Täällä se minäkin vaan roikun, vaikka pitäs imuroida, ripustaa pyykit, leipoa piirakka ja sutia naama ihmisen näköseksi... Pari kaveria tulossa iltapäivällä kylään, siksi moinen työlista.

Onnea kaikille äippälomalaisille!

SAIRASLOMASTA

Vierailija
30/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa tänään remontti (ettei jäis viime tippaan)....Yläkerran lattiat uusiksi ja maalit seiniin...olen ihan innoissani, sillä olen hullaantunut nyt noihin ruskean ja luonnonvalkoisen sävyihin ja niitä tulee nyt sitten meille ja tammilaminaatit. Vielä kun saisin sellaisen kahvinruskean sohvan tai miksikähän sitä sävyä sitten ikinä kutsutaankin, niin olisin ihan myyty....sohvat vaan maksaa aivan turkasesti!!

Minä se olin, kun niistä Hellstenin kirjoista hekumoin!! Älä ihmeessa anna pois niitä kirjoja, jokaiselle tulee jossakin vaiheessa hetki, jolloin niitä kirjoja haluaa ja on hyväkin availla :) Jos ei muuten niin ymmärtääkseen elämää ja ihmisiä yleensä vaan paremmin!! Ne tuntuu aluksi vaikeilta lukea, mutta kun ajatus on mukana, niin ei ne sitten niin vaikeita ole...

Liitoskipuilua on edelleen riittävästi minulla ja yritän vimmatusti etsiä tukivyötä, jonka ostin esikoista odottaessa, mutta uskokaa tai älkää, mutta olen laittanut sen niin hyvään jemmaan, ettei tahdo vain löytyä!!! Helkutti, että ottaa päähän, sillä toista en aio ostaa, kun ovat kuitenkin niin kalliita ja käyttöaika lyhyt!! Mulla on raskausdementia (kaveri keksi nimen!), sillä se vähäinenkin muistaminen, mitä normaalisti on, on kerrassaan olematonta, enkä muista mitään!! Ihan arkipäivän juttuja ja tavaroiden paikkoja ja nimiä ja numeroita ja kaikkea sellaista....just on vaikka laittanut tavaran johonklin, eikä hetken päästä muista yhtään, että mihin sen laittoi!!!! Epätoivoisen tuntuista välillä!!

Mutta kaipa se tästä....fiiliksiä kaikille!! Urkki (jonka " dementia" estää muistamasta rv:ja:))

Vierailija
31/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]SAIRASLOMASTA siis sen verran vielä, että palkkahomma riippuu työehtosopimuksesta käsittääkseni. Oskarinoma poti hieman huonoa omaatuntoa sairaslomalle jäännistä, ihan turhaan! Minusta tuntui myös vaikealta jäädä saikulle ja mietin myös esimiehen reaktioita. Nyt olen ollut viikon pois töistä ja ajattelen, että eihän se ole minun huoleni, miten töissä pärjäävät, kukaan ei ole korvaamaton! Ja kukaan muu ei voi sanoa, voiko jäädä sairaslomalle, kuin itse. Nautisekelhan kotona olosta ja työstressin puuttumisesta!

VÄLILIHAN RASVAILUSTA en ollut kuullutkaan, mutta ehkäpä aloitan, kun pelkään kaikista eniten sitä repeämistä tai leikkaamista koko synnytyksessä...

SYNNYTYSVALMENNUS on meillä vasta siinä kuukautta ennen laskettua aikaa. On kuulemma iso ryhmä, mutta minkäpä sille mahtaa. Sairaalaan käydään varmaan tutustumassa sen ekan valmennuksen jälkeen.

Mulla olis neuvolalääkäri torstaina, tarkistaa kohdunsuun tilanteen ja kirjoittaa varmaankin sairaslomaa äippälomaan saakka. En voi kyllä edes ajatella töihin palaamista. Eilen olin ihan ihmeissäni, kun käytiin nukkumaan ja oikeasta rinnasta valui hieman " maitoa" , niin että lakanaankin tuli läikkiä. Jospa ei sentään vielä ala ruutailemaan kovin usein ja paljon!

Aranja taisikin kuulutella joskus aikaisemmin, että löytyykö täältä OULULAISIA odottajia? Voitaisiinkohan kenties miettiä omaa tapaamista?

Nyt hommiin!

~cadavera&muru~ rv32+2

Vierailija
32/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muutaman viikon öljynnyt välilihaa Ceridalilla, ihan joka päivä en muista/jaksa, mutta ehkä joka toinen. Käytän sitä samaa öljysprayta muuallekin, mm. mahaa öljyän joka päivä kun se kutisee niin kamalasti. Esikoista odottaessa öljysin välilihaa tavallisella oliiviöljyllä ja kyllä sekin ihan asiansa ajoi. Ei tarvinnut leikellä välilihaa, mutta en tiedä johtuiko se siitä öljyämisestä vai muuten vaan kävi hyvä tuuri.

Vierailija
33/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota öljyä ;) taitaa olla apteekin tuotteita? Paljonko maksaa?

Olis kyllä ihanaa jos selviäis ilman repeytymiä, vaikka ne kuulemma paranee ihmeen nopeesti....

Eilen haettiin äitiyspakkaus ja siellähän oli vaikka mitä suloista. Ainut juttu mistä en pitäny on sen ulkohaalarin " migreeni" kuosi siinä miehustassa.... no sehän on mielipide asia, mutt miusta se on outo...

3 päivää töitä =o] !!!!!

kauheesti olis kyllä hommia sit kun äitiysloma alkaa, vauvan vaatteet (paitsi pakkauksen) on pesty mut aattelin vielä silittää.... Sohvanpäällinen on kesken ja tänään ajattelin käydä ostamassa kangasta josta ompelisin pakkauslaatikkoon reunukset, kun ajateltiin laittaa vauva ensin siihen nukkumaan. Mies oli kyllä pitkään sitä mieltä ettei mein vauva missään pahvilaatikossa nuku (ja näyttää vähän " sellasta" naamaa edelleen), mutta sain puhuttua ympäri kun ei sitten tarttee sitä pinnistä heti sulloa meidän ahtaaseen makkriin... ;)

Mites muut ootte suunnitellu vauvan nukkumisen?

Fiona rv 34+2

Vierailija
34/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hävettää tunnustaa, olen toista päivää äitiyslomalla, ja nyt jo pitkästynyt. Kai näihin päiviin tulee rutiini ja tekemistäkin alkaa löytyä alkukankeuksien jälkeen. Varsinkin, kun olisin ollut vielä ihan työkuntoinen. Nyt valitus seis, täytyy olla onnellinen olotilastaan, josta moni on kateellinen ja vaihtaisi osia saman tien.

Sain aamulla varattua ajan Kättärille tutustumiseen, mennään vasta 22.2 eli silloin mennään jo rv 38+, no jos vauva päättää syntyä aikaisemmin niin eiköhän se ilman tutustumistakin onnistu;)

Ostettiin eilen kuivausrumpu ja nyt on eka satsi pyyheliinoja siellä pyörimässä. Osa tykkää hirveästi ja moni taas on kuivausrumpua vastaan. Vauvan vaatteissa näyttää osassa olevan kuivaus rummussa kielletty, mutta ajattelin silti laittaa. Mä olen pessyt vauvan vaatteet oikeastaan kaikki 60 asteessa. Silittää vielä pitäis noita vaatteita, sen verran kuitenkin tunnen itseäni, että taitaa olla ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun vauvan vaatteet jaksan silittää. Menevät vauvan synnyttyä suoraan kuivausrummusta kaappiin. Laiska mikä laiska.

Mutta nyt ulos lenkille ja sitten lasagnen tekoon ja ajattelin leipoa sämpylöitä. Minä, joka en ole leiponut vuosiin, vaikka alan koulutustakin löytyy:)

Sport75 rv 35+2

Vierailija
35/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Minttulia kun just nyt oot vissiin 2vko nettipimennossa? Olisin halunnut udella miksi sulla seurataan kilpirauhasarvoja? Mulla oli vajaatoimintaa ennen raskautta, mutta arvot normalisoitui ilman lääkitystä onneksi. Nyt on taas ihan mieletöntä väsymystä vaikka nukkuisi kuinka paljon niin ei auta... mietin josko taas on arvot menneet vajaatoiminnan puolelle? Täytyy tänään mainita asiasta lääkärille.

Tosiaan mulla on tossa tunnin päästä vauvan kasvukontrolli kun pikkuisen painoarvio oli vain 1850g rv 34. Toivottavasti olisi kasvanut reippaasti nyt tässä 10 päivän aikana!

Miten teillä on kaverit mukana odotuksessa? Mulla 3 hyvää ystävää on kyllä kukin eri tavalla; Yhden kanssa ollaan yhtä paljon tekemisissä kuin ennen raskauttakin, toinen taas on erityisen paljon halunnut olla tekemisissä ja on tosi kiinnostunut kaikesta, kenties vauvakuumetta hänellä? ;) Mutta kolmas ainakin ennen hyvä ystävä on katkaissut välit lähes kokonaan... ei ole varmaan yli kahteen kuukauteen itse ottanut yhteyttä. On kyllä vastannut jos mä olen tehnyt aloitteen, mutta mutta... rupee tuntumaan, että en kohta viitsi enää yrittää väkisin jos ei kerta kiinnosta?!

Hmm.. välilihan rasvailemisesta, mä en ole ajatellut asiaa aikaisemmin. Jotenkin mietin tässä, etten taida viitsiä ja onko siitä muka tosiaan hyötyä??

Mutta mutta, nyt täytyy lähteä vaihtamaan vaatteita etten myöhästy, heippa!

Vierailija
36/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Ceridalia saa apteekista, makso reilu 8 euroa.

Onko sulla fiona joku kaava siihen äitiyspakkauslaatikon reunalakanaan? Mä ajattelin kans ommella sellasen. Meillä ei myöskään pinnasänky mahdu millään meidän makkariin, joten laatikkoon laitetaan vauva aluksi. AT-lastenturvasta ainakin saa sellaisa kehtojalkoja siihen laatikkoon, maksaa reilu 15 euroa. Sellaset ajateltiin hommata! [/color]

Vierailija
37/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskauden aikoihin (2003) tosta juteltiin paljonkin ja mäkin rasvasin säännöllisen epäsäännöllisesti vikat kuukaudet. En sitten tiedä auttoiko, pieni kahden tikin repeämä tuli vaikka synnytys melko nopea. Tosin vauvakin oli pieni (3170g). Epparia ei NKL:lla rutiiniluonteisesti enää onneksi edes tehdä ja repeämät kuulemma paranevatkin nopeammin.

Löysin öljypullon viikonloppuna kaapista ja se oli vielä ihan kunnossa. Ajattelin koittaa muistaa rasvailla nyt loppuajan, ei siitä mitään haittaakaan ole. Mahaan ja kankkuihin olen laittanut ihan tavallista kropparasvaa aamuin illoin. Viimeksi selvisin ilman raitoja, saa nähdä miten käy nyt.

Vierailija
38/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muistan ; )

VAUVANVAATTEIDEN PESUSTA: Pesin meidän lapsilla käytössä aeimmin olleet vauvan vaatteet vaan 40 asteessa. Pesun jäljiltähän olin ne laatikkoihin pakannutkin. Uudet ehkä pesisin 60 asteessa ja kirpparilta ostetut. En silittäny tms kun kuitenkin ovat max päivän päällä ja taas pesussa. oon muutenki tosi laiska silittäjä.

VÄLILIHAA EN OLE KOSKAAN RASVAILLU eikä siltikään ole pahasti revenny synntyksissä. Esikosta sain välilihaan 2 tikkiä ja hyvin pysytin istuun. Kakkosta synnyttäessä tuli van nirhauma jota ei ommeltu. VINKKI! Pyytäkää kätilöä lämmittämään pyyhkeellä välilihaa ponnistaessa. Tällöin väliliha venyy vauvan työntyessä ulos paremmin ja tuntuu hyvältä. Kun synnytin kuopusta niin kätilö teki näin ja tuntui tosi hyvältä eikä ponnistaminen juurikaan sattunu. Istuminen ei kummallakaan kertaa ole teettäny vaikeuksia synnytyksen jälkeen.Pieni repeämä paranee sata kertaa nopeammin kuin eppari.

SUPSITUKSIA tulee ja menee mutta ovat varsin kivuttomia. epämukavia tietty. Eikä niitä tule säännöllisesti. Tuntuu että joskus kohtu supistuu kumartamisestakin ; ) Menkkamaista jomotusta tosin saattaa lantiossa olla tunnin-parin ajan kerrallaan.

VAUVAN KYLPYVETEEN olen laittanu geridal tai natusan öljyä tai sitten pelkällä vedellä pessyt. Ainoa mikä siis puuttuu vauvahankinnoista on tuo kylpyöljy.

KOTIINTULOVAATTEIKSI valitsin kahdet kun ei tiedä pituutta etukäteen. Laitoin 50 ja 56 senttiset bodyt ja puolipotkarit kaappiin pinoon valmiiksi, sekä myssyn,tumput,villasukat, villahaalari ja 56 senttinen fleecehaalari. Näillä eväillä kotiin. Kaverille kävi niin että valkkasi vauvalle 50 senttiset valmiiksi mutta mies joutui katsomaan vaaville toiset vaatteet kun hänellä olikin pituutta 55 cm ja harteikas kaveri jolle ei koskaan mahtuneet 50 senttiset vaatteet ; )

KYLPYAMMEENA meillä suht tavallinen hieman muotoiltu amme jossa jalat. On muuten selälle hyväksi tuo jalallinen malli. Esikosta ei jalkoja ammeessa ollu ja se otti selkään.

Enempiä kysymyksiä en taas enään muistakaan. Pienen kävelylenksun tein aamulla ja kyllä se vaan hankalaa alkaa oleen. Pariin otteeseen piti pysähtyä huilaamaan vajaan kilometrin lenkillä ; ) Sitten kävin kaupassa ja nyt istun tässä. Sairaalakassiin pistin taas täytettä lisää ne mitä voi pakata. Repun päälle kirjotin pienen muistilapun mitä pitää muistaa vielä laittaa mukaan lähtiessä kuten hammasharja, deodorantti, neuvolakortti, kamera.

Huomenna mullakin taas neuvola ja viikon päästä taas olis äippäpoli reissu jossa sitten varmaa jo hieman päätetään tuosta synnytystavasta ja ajankohdasta. Tiedän etti tätä yliaikaseks päästetä joten viimestään 6,5 viikon päästä meillä on VAUVA.

Tajusin myös sen että huomena JO HELMIKUU ja pian alkavat ensimmäiset maaliskuiset jo jakaantua. Jäämme siis odotteleen kuka on eka.

Mulla tänään 33+3 viikko.

Vierailija
39/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miulla oo kaavoja siihen reunuskankaaseen, vaan aattelin " säveltää" ja säheltää ja katotaan mitä saan aikaseks... Eihän se kovin monimutkainen juttu oo, kun ajattelin ommella sileän osan sinne sisäpuolelle ja sit tehhä sauman siihen ylös (laatikon reunaan) ja joko rypyttää tai laskostaa kankaan joka tulee sit laatikon ulkopuolelle. Löytyispä jotain kivaa kangasta :) Olitko muuten NapNap kans ajatellu kestovaippoja kokeilla? vai muistanko ihan väärin? Mie oon jo jonkuu verra niitä ommellu ja vähän vois ommella viel ja enemmän sit kun vauva on syntyny ja näkee millä kaavoilla ommellut istuu ja toimii just mein vauvalla parhaiten....

Vierailija
40/47 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä viikonloppu taas nopeasti, tuntuu nykyään et aika vaan hurahtaa kovaa vauhtia...tosin ehkä se on hyvä vaan niin tää odottaminen loppuukin nopeammin : )

En jaksanut eilen tulla lukemaan/kirjoittelemaan kun flunssa meinaa tulla,kirosin miehelleni että tämäkin vielä kaikkien muiden vaivojen lisäksi ihan kuin muutenkaan ei olis jo tuskainen olo, nyt saa vielä huonommin nukuttua kun on ihan tukossa : (

Perjantaina tuli vihdoin ja viimein äitiyspakkaus ja nyt oon pessyt vaatteita ja muita juttuja.Pakko touhuta jotain vaikka olo onkin hirvee mut kun ei jaksa maata sohvallakaan koko päivää.

Mulla on hankittuna kotiin tulovaatteiksi 56cm kokoiset vaatteet neidille.

Joku kyseli valmennuksista, meillä alkaa valmennukset 13.2 ,joita on 3 kertaa.

Masussa on taas neidillä rauhallisempi meno päällä, iltaisin meno vähän kiihtyy.Viimeks neuvolassa sanottiin et olis rt mut en tiiä onko kääntynyt kun välillä heiluu koko masu ihan kuin neiti kääntyisi, toivottavasti olis pysynyt rt.No, torstaina olis neuvola joten eiköhän sitten saada selville miten päin neiti oleilee : )

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!

Nasu rv 31+5 ja Emppu