Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKEIJUJEN MAANANTAI

30.01.2006 |

Itse eilen ekaa kertaa tällä palstalla pyörähtelin, ja nyt jo keskustelua aloitan. =) Näin sitä innostuu!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitteluni kaikille, joilla on ongelmia raskaudessa. Toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin. Voimia!

Täällä pahoinvointi on kyllä huipussaan. Sitä riittää aamusta iltaan, ja yölläkin se valvottaa. Edelliset raskaudet ollut kyllä ainakin alun osalta helpompia. Ehkä tällä kertaa on tyttöraskaus.. ;) Kahden pojan jälkeen kieltämättä tyttöä hieman enemmän toivoo, varsinkin kun tämä tulokas taitaa jäädä meidän viimeiseksi. Toki poikakin on enenmmän kuin tervetullut!

Onko kenelläkään ollut ajoittaista korvasärkyä raskauden aikana? Mulla molempia korvia särkee päivittäin, mutta tulehdusta niissä ei ole. Mahtaisiko liittyä jotenkin raskauteen?

Andoliniska 6+4

Vierailija
22/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on vasta 23.2.... En jaksa oottaa!!! Sillon viikkoja ois jo 9+3, niin että luulisis sydänäänten kuuluvan. Esikoiselta kuului jo viikoilla 8+2. Tympee vaan ku neuvolatäti on nyt eri kuin viime raskauden aikaan. Ois ollu helpompi ku ei ois vaihtunu.

Näyttää syysvauvat säikäyttelevän tosissaan äitejään, kun jo niin monelta kuuluu huonoja uutisia! Toivotaan ettei kuitenkaan ole vakavammasta kyse kenelläkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Anmari,sinäkin päässyt tälle puolelle! onnea,onnea kovasti!

Mulla oli jo eka neuvola-aika viime viikolla,viikot silloin vasta 7+6, ja tosiaan kuudetta odotan,mutta kun neuvolantäti niin halusi,niin tokihan menin ;) Meilläpäin ei np-ultraa tarjota,vaan pitää ootella rakenneultraa. Tai mennä yksityiselle. Toivottavasti ekalla lääkärikäynnillä saatais jo sykkeet kuulumaan! Olis ainakin varmuus,että joku tuolla masussa on.

Huono olo ja Idon halaaminen jatkuu täällä edelleen. Viheliäistä touhua. Tän vaiheen voisin mieluusti hypätä yli :/

Voimia kaikille tuhruttelijoille ja epätietoisuudessa oleville,mikään ei ole niin pitkää kuin odottaminen ja toivominen,että kaikki olisi ok!

H+viisikko ja " Jesse" rv 8+5

Vierailija
24/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea kaikille joilla on epätietoisuutta! Ei kannata tässä vaiheessa huolehtia, kun sydänäänethän kuuluu vasta rv 10-12. Kyllä kaikki selviää ajallaan. Itsekkin olen tässä ollut kokoajan vähän " varpaillani" , kun on kokoajan sellainen olo että olenko oikeasti raskaana vai en. Kävin torstaina neuvolassa ja neuvolan täti koetti lohduttaa, että kyllä pahoinvointi on eritttäin hyvä merkki että olen raskaana. Kait vaan pitää luottaa häneen!

Hyvää maanantain jatkoo kaikille!

Mami 8+3

Vierailija
25/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on hieman helpotanut... Tänään oli taas työpäivä ei tahdo pysyä hereillä kahdeksaa tuntia putkeen :)

Viime viikko oli ihan kamalaa oksentamista, sen takia siis viikon saikulla. Toivottavasti se kamala olo ei tule takaisin. Kyllä nytkin on huono olo ja oksentelen välillä, mutta ei ole mitään verrattuna viime viikkoon.

Itseäkin aina välillä epäilyttää asukin mukana pysyminen ja meneekö kaikki hyvin, mutta eihän sitä tulevaa voi kukaan ennustaa, joten yritän " nauttia" olostani :)

Missäs Pepsis on???

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 8+0

Vierailija
26/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä kaikille epätietoisuudessa eläville odottajille.

Minä sain tänään työskentelykiellon, eli en ole jatkossa sairaslomalla vaan työkiellossa. Ero on se, että jatkossa joutuu työnantaja maksamaan minulle normaalin palkan, sairaslomalla vakuutus maksaa sen (en asu suomessa). Minullehan asia on ihan sama, nautin kotona olosta ja otan siintä kaiken irti.

Eilen oli eto-oloa ja meinasin jopa oksentaa, mutta tänään on taas loistava olo eikä mitään vaivoja.

Joku mainitsi täällä ettei kahvi oikein maistu. Minä olen tottunut juomaan monta kupillista päivässä extra vahvaa kahvia ja nyt raskaana ollessa ei kahvi mene sitten millään alas. Ei vaan tee mieli, eikä tee mieli teetäkään. Silloin tällöin haen itselle kupillisen teetä, mutta juomatta jää..

Seirana rv7 +5

Vierailija
27/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nimittäin ole tehnyt pahaa vielä missään vaiheessa. Välillä huimaa, hieman on ällöä oloa ollut ja masun nipistelyä mutta ei mitään ihmeellistä. Milloin teillä muilla on alkanut pahoinvointi/ oksentelu? Saattaa siis mulla olla vasta edessä (oon rv5+4), tai sitten säästyisin onnellisesti mokomalta vaivalta tyystin.

Cherie_80

Vierailija
28/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lime] mulla taisi olla väärät sulkeiset yrittäessäni saada väriä..josko nyt onnistuu....Kiitokset kathylle!

Kahvista....mulle kyllä kahvi maistuu, niin edellisessäkin raskaudessa. Ihan lopussa tosin kahvi aiheutti närästystä.

Taitaa tosiaan olla nämä syysmukelot säikyttelijöitä, mutta toivottavasti saadaan mahdollisimman monta vauvaa syntyväksi syyskuulle/syksylle! Erityisesti voimia ultraa odottaille (ainakin leahki) ja porenn

Oona ja sintti 6+1

Vierailija
29/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Cherie_80!

Ihan normaalia on. Minullakaan ei ole ollut yhtään pahoinvointia, eilinen oli eka päivä kun kunnolla etoi, mutta se oli varmasti pientä kun täällä lukee muiden kokemuksista. Alussa olin kanssa aika ihmeissäni ja huolissani, mutta nyt osaan jo olla iloinen pahoinvoimattomuudestani! Eli älä stressaa vaan ole iloinen! :)

Seirana rv7 +5

Vierailija
30/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon tällä erää teille heippa ja poistun pinostanne.

Pari viikkoa kestänyt tuhruttelu vaihtui eilen vereksi, ja ultrassa tänään ei näkynyt edistystä viime viikosta, joten tuulimuna tällä kertaa. Viikkoja menkkojen perusteella olisi ollut 9+1.

Leahkille ja kaikille epätietoisuudessa oleville paljon voimia ja tsemppiä! Kaikille teille oikein hyvää ja turvallista odotusta!

myttö

Vierailija
31/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkonen: meillä on sama la aika eli 20.9 täälläkin ja vieläpä minullakin kolmas lapsi kyseessä!!! =D

Piias:ta yritin bongailla kun jotain ultrasta puheli eilisessä pinossa, mutta ei ollut vielä kirjoitellut...toivottavasti kaikki on kuitenkin mennyt hyvin!!!

Paljon on murheita ja surullisia uutisia tämän päivän pinossa =/ Jaksuja kaikille heille jotka sitä tarvitsevat bdbdbd

Ihan alkoi itseäänkin pelottaa oma masu, mutta ei minulla ole ollut muita oireita kuin huonovointisuus ja finnit, ja nehän ovat vain hyviä merkkejä =) Jossain vaiheessa kun olisi normaalisti menkat alkaneet, oli selvää särkyä selässä ja vatsassa sekä enemmän turvotusta vatsassa, mutta ei onneksi vuotoja tullut!

Nyt olen vaihtanut mukavat suorat housuni tuulipuvun housuihin! Ei mene muut enää jalkaan. Tai menevät muttei saa nappeja kiinni...

Sairaslomaa sain kaksi päivää, kurjan pahoinvoinnin takia sekä ripulitaudin takia. Toivottavasti ei paino putoa liikaa.

Mutta nyt siivoomaan lasten sotkut!

*tiitiäinen79, masu 7+5*

Vierailija
32/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten tänään ultra näytti surullisen totuuden: kohdussa ei ole enää ketään ja lääkärikin korjasi viime viikon lausuntoansa sen verran, että ei siellä ollut ollut ketään viime viikollakaan, mutta halusi tänään varmistuksen asialle. Epäily on siis vahva, että raskaus on kohdun ulkopuolinen, koska testit kuitenkin viime viikolla osoittivat minun olevan raskaana.

Huomenna on uusinta raskaustesti ja siinä selviää vieläkö testit näyttää plussaa,.. jos näyttävät, niin seuranta jatkuu alkion sijainnin selvittämiseksi. Jos taas testi on negatiivinen, niin se osoittaa alkion poistuneen viikon kestäneen vuodon mukana ilman kipuja tms tuntemuksia.

Näiden kuulumisien myötä siis ilmoittaudun pois syyskeijujen listalta ja toivotan kaikille muille keijuille mitä parhainta jatkoa!

Toivottavasti pääsen itse kirjautumaan myöhemmin vaikka ' marrasmasukiksi' tai ' joulutonttuseksi' :)

Kiitos kaikille tsemppauksista ja lämpimistä ajatuksista. Hali teille jokaiselle!

Tintti & ' kadonnut' masukki

Vierailija
33/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin yhtä läärikirjaa

josta sain lisää uutta tietoa. Kuulemma oksentelua ilmenee vain 1 % raskaana olevista ja pahoinvointia ja/tai kuvotusta voi esiintyä jopa puolella raskaana olevista. Joten normaalilta kuulostaa meidän kaikkien oireet ja oireettomuudet. Yllättävä tieto oli minulle myös se, että riskiryhmään kuuluvat alle 18- ja yli 38-vuotiaat ensisynnyttäjät, tai liekkö tullut asiaa aiemmin erityisemmin ajateltua. Että sellaisia tietoja ongin tällä kertaa. (kirja:Jorma Palon Lääkärikirja, WSOY)

http://www.helistin.fi/?page=7452834

http://www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

mm.helistimen sivuilla rv 6 lukee seuraavaa:

Äidin keho

Kaikki elimet mukautuvat uuteen tilanteeseen suojatakseen ja turvatakseen uuden yksilön kasvun ja kehityksen kohdussa. Raskauden aikana aineenvaihdunta vilkastuu ja hengitys sekä verenkierto tehostuvat. Muutokset johtuvat pääosin istukan erittämistä hormoneista ja entsyymeistä.

Lapsi

Sikiön pituus on alle 4 mm. Sydän alkaa sykkiä. Raajojen, korvien ja silmien kehitys alkaa.

Ongelmat/huomiot

Raskaus ja verenvuoto: Alkuraskaudessa voi esiintyä niukkaa veristä vuotoa. Lääkäriin otetaan päivystyksellisesti yhteys, jos vuoto on runsasta (runsaampaa kuin kuukautisvuoto) tai esiintyy kovia alavatsakipuja. Verivuoto voi olla viatonta tai merkki keskenmenosta. Alkuraskauden keskenmenot ovat yleisiä (> 50 prosenttia).

vauva06 rv7+0

Vierailija
34/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikis pahoittelut myttö75 ja SyksyäOdotellen. Voimia ja jaksamista!

Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti. Laskettu aika muuttui 30.8, mutta silti pysyn syyskeijuissa ja luulenpa että toi la vielä muuttuu ja on oikeesti lähempänä 1.9. Ja veikkaampa jo nyt että menee yliaikaiseksi. Valitsin nyt alustavasti synnäriksi kättärin (voi olla että muutan sen vielä myöhemmin).

Huomenna pitäis mennä virtsanäyte ja verikokeet antamaan. tänään labra oli jo kiinni ja en ehtiny niitä hoitamaan.

Varattiin jo lääkäri aika ja se on 15.2. Silloin kuunnellaan sydänäänet.

Nyt meen salkkareita katsomaan.

Öttis, potsu 1v4kk ja masutoukka rv9+5(neuvolan tädin laskujen mukaan)

Vierailija
35/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

finnejä? Mulla nimittäin on, eikä kysymyksessä voi olla ruokavalio. Onkohan nekin raskausoireita.

Vierailija
36/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni SyksyäOdotellen ja muillekin kovaonnisille :( Tsemppiä jatkoon. Ja paljon paljon voimia!

Itse kävin siis tänään siellä ultrassa. Viikkoja on kasassa 6+4,

" masukki" on huikeat 6,7mm pitkä ja sydämen syke löytyi. Itsekin sen näin heti kun sikiön hahmotin. Eli kaikki kunnossa ja enempiä pähkäilemättä eteenpäin.

On se vaan niin käsittämätöntä miten " joku" voi olla noin pieni ja omata sykkivän sydämen. Ja minkä kokoinen se sydän sitten on!!!

Lasketuksi ajaksi sanoi sen 21.9, mutta raskauskiekon mukaan sitten pitäis jo olla 7:s viikko meneillään? Saa nyt nähä, kai se LA sitten np-ultrassa lopullisesti selviää.

Pahoinvointia ei juurikaan ole. Vähän ällöolo ilmoittelee jos unohtaa syödä ja se mitä ihmettelen niin aamun pienen etovan vellotuksen vie pois KAHVI! Kun ensimmäisen kulauksen saa alas niin ei ellota enää tipan tippaa. Kummajuttu...

Mahasta välillä nippailee ja selkä tuppaa kipeytymään pitkästä istuskelusta ja pissalla täytyy kyllä käydä normaalia useammin, toisaalta kyllä juonkin aikasta paljon.

Väsymys taitaa olla mulla se suurin oire, se on päällä miltein koko ajan.

Eikä asiaa helpota se että mies lähti äsken taas työkeikalle pariksi päiväksi. :( Sanoi että ovat n.22.30 perillä ja vielä pitäis jotain hommia tehä ennen ku pääsee yöpuulle. No lähtee sinne itse pomokin näin yötä vasten, että kai siellä oikeesti on kiire.

Mutta kyllä on mun mielestä kummat työajat..

kirsikka ja tyttö03 & masukki6+4

Vierailija
37/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsasin tän tuolta keskusteluista:

Rubiini77 - 25.01. 21:21 vastaa tähän viestiin (2/2)

hCG

Mulla oli hCG rv 4+6 9090 IU/l, 5+2 23580 ja rv 5+4 36640. Nämä arvot on kyllä selkeästi keskimääräistä korkeampia. Yksilöllinen vaihteluväli on aika suuri. Suunnilleen siinä vaiheessa kun menkat jää pois hCG on n. 50-400 IU/l. Sinun arvosi voisi olla siis rv 4+, tuskin rv 5+.

Uusi testi n. 2 pv:n päästä pitäisi antaa tuplautuneen arvon. Toivottavasti saat sellaisen!! Tsemppiä.

p.s. Laitan tähän vielä yhden hCG-taulukon, josta arvoja näkee. Eri lähteissä tosin on hiukan erillaisia arvoja... Nämä alla olevat ovat ehkä hieman matalempia kuin yleensä taulukoissa näkee.

RV 4, hCG keskimäärin n. 50 IU/L (vaihteluväli n. 6-100)

RV 6, hCG 10 000 IU/L (2000-30 000)

RV 8, hCG 100 000 IU/L (30 000-500 000)

RV 10, hCG 100 000 IU/L (10 000 - 300 000)

RV 12, hCG 60 000 IU/L (20 000 - 200 000)

RV 14 hCG 40 000 IU/L (10 000 - 100 000)

RV 16 hCG 30 000 IU/L (9000 - 90 000)

RV 18 hCG 20 000 IU/L (6000 - 50 000)

RV 20-40 hCG 15 000 IU/L (5000 - 40 000)

Vierailija
38/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tekay.fi/index.php

Käykää tutustumassa, mielenkiitoinen sivusto varsinkin kaikille ensikertalaisille!

T. ex-SyksyäOdotellen nyk.Tintti30v :)