Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKEIJUJEN MAANANTAI

30.01.2006 |

Itse eilen ekaa kertaa tällä palstalla pyörähtelin, ja nyt jo keskustelua aloitan. =) Näin sitä innostuu!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin äsken Femedaan ja kyselin niitä hintoja. Oli erittäin tyly täti joka puhui päälle eikä antanut mun kysyä kysymystäni loppuun. Eli kun sanoi että hinta vaihtelee lääkäreittäin (tiesinkin jo) 80-190 niin osaatteko sanoa onko tuossa esim. 80:ssä jo lääkärinpalkkio vai ei?

Vierailija
2/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäisen raskauteni alkuvaiheessa (viikolla 6). Kovasti on kaikki siis uutta ja ihmeellistä. Kertokaahan siis uudelle jäsenellenne viisaampina, mitä tässä on seuraavien viikkojen aikana odotettavissa? Mihin kannattaa valmistautua?

Kaikenlaiset kokemukset jotan ilolla vastaan! =)

Cherie_80

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen ekaa kertaa tänne kirjottelin ja taidan heti joutua poistumaan...aamulla alkoi aika runsas vuoto,ja vahvasti epäilen että kesken meni...surullista,mutta niin tuttua...Nyt vaan varaan ajan lääkärille että saadaan selvyys että onko vielä toivoa jäljellä...

Unelias76 ja ujo7+3(toivottavasti)

Vierailija
4/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(color=lime) kokeilenpa aamutuimaan jos saisin väriä tekstiin....

Vierailija
5/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko joku ystävällisesti neuvoo miten saan väriä elämään??? Tylsää tämä musta :)

No sit itse asiaan...Ensin pahoitteluni teille, joilla on ongelmia raskaudessa! Ja tervetuloa uudet palstailijat.

Viikonloppu meni ihan hyvin, väsymystä ilmassa ja hieman ällöäoloa mutta ei sen kummempia oireita. Tänään aamusta piti tehdä vielä varmistustesti ja kaksi viivaahaan siihen ruutuun tupsahti. Soitin myös neuvola-ajan, joka on 28.2 eli rv 10+2. Halusin ajan noin myöhään, koska toivon kuulevani silloin viuh-viuh äänet. Esikoiselta kuului samaan aikaan. Samalla sitten varasin esikoiselle korvakontrolli ajan. Hirmuisesti tekis mieli kertoa kaikille raskaudesta, mutta jos odottelis varmuuden vuoksi vielä jonkin aikaa, ainakin sinne ens kuun loppuun.

Mutta nyt kotihommiin!

Oona ja sintti 6+1

Vierailija
6/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolatätiä.

taustalla on raskauden toisella kolmannekselle menehtynyt esikoinen, keskenmenoja ja nyt tässä raskaudessa puolitoista viikkoa sitten lääkärin esittämä epäilys tuulimunasta.

pääsen vasta viikon päästä lääkäriin ja huoli on luonnollisesti todella suuri. Soitinkin tänään neuvolaan terkkarille ja pyysin heille ultraan että näkisi samantien onko sikiö lähtenyt kehittymään, kyllä sykkeen nyt jo näkee jos on nähdäkseen. Mutta eipä onnistunut. Täti selitti kaikkea mahdollista aikaisista viikoista, myöhäisestä oviksesta (oviksen tiedän 100%varmasti) jne. Eli ei tahtonut katsoa.. Ei paljon löydy tältä ihmiseltä ymmärrystä miten paljon huoltaja ahdistustakin tällainen odottaminen aiheuttaa kun ottaa huomioon taustan. Voihan se olla että syke ei vielä näy, mutta hyvin todennäköisesti näkyisi jo ainakin jos vertaa aikaisempiin raskauksiin..

Vierailija
7/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuuluis jo parempia uutisia tuhruttelijoille! Unelias76, ilmoittele miten käy, toivotaan ettei ole pahin kyseessä!!! :( Jaksamisia kaikille jotka sitä tarvitsevat!

Jokohan sitä pian itsekin uskaltautuisi varaamaan neuvolaan ajan... Pahoinvointia pidän kyllä hyvänä merkkinä, vaikka se niin kauheaa onkin. Tänä aamuna oli todella lähellä jo lentää laatta. Onneksi sain kuitenkin syötyä ja tuli parempi olo. Kahvia en saattanut juoda eilen ollenkaan ja nytkin ajatuskin kahvista etoo... Ja väsymys senkun jatkuu. Säälittää vain tuo meidän pienokainen kun ei äidistä ole nyt oikein mihinkään.

Mahakin on jo niin paisunut, että jouduin laittamaan muutamat housut pois kun niitä ei voi enää pitää... Kyllä kauhistuttaa että miten se voi niin pian paisua... Mutta oiskohan se sitten tosiaan niin että toiselta se helpommin paisuu kuin ensimmäiseltä ja muutenkin kun synnytyksestä ei ole kuin 8,5kk niin vieläkin helpommin sen takia. Vaikka kyllä jo ensimmäiseltä maha tuli näkyviin tosi pian!

Pitää kohta lähteä viemään neito päikkäreille ja vois vaikka itsekin samalla vähän levähdellä...:)

Tarrasukkia kaikille!

Mutsi-82 ja masuasukki 6+0

Vierailija
8/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Olen hieman flunssaa potenut sekä ollut kiireinen, ei ole konetta tullut avattua koko viikonloppuna. Ehkä vain hyvä.

Laitoin jo uuden avauksenkin suureen kysymykseeni " välimallin" housuista. Joku muukin täällä ihmetteli kovin nopeasti kasvavaa masua. Minulla on kyseessä vasta 1. raskaus ja vatsaa turvottaa niin vietävästi, etten mahdu enää tav. housuihini. Mitä siis laitan jalkaani?

Pahoinvointi jatkuu, ehkä hitusen lievempänä kuin viime viikolla. Mutta pahoja hetkiä on yhä liikaa! Sit on ilmaantunu kohdun ja oikean nivusen/reiden jomotusta. Painaisko kohtu nyt jotain hermoa, joka menee siinä sisäreiden kohdalla? Toivottavasti se helpottaa kun kohtu " pomppaa" ylös kuopastaan.

Näin viime yönä mitä kummallisinta unta. Löysin junasta Bo Carpelanin neuvolakortin, josta olikin tehty neliosainen muistelmateos. Otin sen mukaani junasta, mutten ehtinyt vielä lukea vihkosia... Olenkohan sekoamassa?!?

Vierailija
9/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia toivottelen minäkin täältä. Vaikka ei olisikaan tuhruttelua tai vuotoa, niin on tämä silti (ainakin mulle) sen verran rankkaa, että voimia tarvitsee itse kukin. Erityisesti tietysti ne joille on tullut mutkia matkaan. Toivottavasti kuitenkin mahdollisimman moni selviää säikähdyksellä!!

Mun kuulumisista sen verran, että sain tänään väestöliitosta torstain labratuloksen. HcG oli 1779, eli raskaana olen...muuta en tosta sitten tiedäkään. Kai se ihan hyvä tulos on??

Alkuraskauden ultra sovittiin ens viikon keskiviikolle... Toivottavasti masussa olis kaikki hyvin!!! Pelkään niin, että tuleekin jotain.

Oireista sen verran, että kai mulla niitä on, mutta tunnun vähättelevän ja mitätöivän niitä koko ajan. Väsymys -> oon mä muullonki ollu väsyny. Pikkunen huono olo -> oon vaan kuiteski kuvitellu sen. Rinnat kipeet -> aina ne on ennen menkkoja. Jne. Kai sitä vaan niin kovasti pelkää, että tulee keskenmeno tai on tuulimuna tai jotain. =( Koskahan sitä on tässä raskaudessa sen verran pitkällä, että uskaltaa olla pelkäämättä?!

Burde rv 6+2

Vierailija
10/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni multakin kaikille tuhruttelijoille :(

Väsymys painaa päälle, vaikka tuli taas ihan kunnolla nukuttua. Nostin pojan aamulla viereen, kun ajattelin että se vielä nukahtaa siihen. No joo, siinä se rupes sit mun hiuksilla leikkimään ja pyörimään ja pitämään kauheeta ääntä, joten pakkohan se oli ylös nousta. Yllättäen kävikin taas niin, että kun oli saatu äiti ylös niin nukahdetaan ite.

Sainpas soitettua ja varattua ajan sinne fysioterapautille. Vielä kun sais sinne neuvolaan soitettua. Eilen ehin 5 min olemaan stepperin kimpussa, kun rupes mahasta vihlomaan. Sit pitäis kysyä, että mites callaneticsin ja pilateksen kanssa, saako niistä tehä jotain liikkeitä. Turhauttavaa kun näkee tuolla hyllyssä jumppavideoita, muttei tiedä voiko niistä mitään tehdä. No, eiköhän se kohta selviä..

Nyt vien ton herran kylpyyn :)

Tisha, poitsu 10kk ja masukki rv 6+2?

Vierailija
11/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Te olette kyllä niin vilkkaita keskustelijoita että kun en viikonloppuna töiden takia konetta kovinkaan käyttänyt, olen jonyt ihan pihalla, noohh... =) Mutta ihanaa että juttu riittää!

Ihan pikaisesti tulin pinoutumaan ja katsomaan josko syksyä odotellen olisi jo saanut ultra kuulumiset muttei vielä näy.. toivon parasta!!!

Oma tuhruttelu vuotoni on näillä näkymin loppunut??!?! Lauantain jälkeen ei ole tullut mitään, mutten vielä iloitse, kerkeehän tuo palata. Perjantain ultraa odotan sekavin tuntein, jännittää, ihanaa, kamalaa.. Minä en tosiaan edes tajunnut kysyä paljon se maksaa.. hups, kaverini on kyllä käynyt tuolla samalla (Fredrika) ja maksettavaa jäi noin 80¿ kelakorvauksen jälkeen, muistaakseni, tai ainakin lähimain. Onneksi tuli joululisät niin on varaa maksaa, jotain hyötyä vuorotöistä ;) Mutta nyt valmistautumaan edellämainittuun... iltavuoroon.

Kaikille hyviä vointeja!!!

Kathy ja sintti rv 7+6 [color=pink][size=6]♥ [/size]

ps. niitä värejä.. laita [ color = lime ] kaikki yhteen... lisää oivallisia vinkkejä saitista sanottua ym. palstalla :)

Vierailija
12/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänä aamuna. Ei mitään ihmeellistä kerrottavaa, ihan perusjutut katsottiin ja rupateltiin nämä alkujutut. Laskettu aika siirtyi hieman ja olisi nyt 2.9, eli kuulemma nyt mennään 9+2, itse olin laskenut tälle päivälle 9+0.

Tuhruttelutilanne on ollut rauhallinen paitsi tietysti tänä aamuna piti taas tulla sellainen pyyhkäisytuhru. Alkaa jo ärsyttämään. En suostunut edes pahemmin pelästymään, en jaksa taas samalaista viikkoa kuin viime viikko oli. Selkä tai muita kipuja ei ole nyt ollut, ainakaan vielä. Eli nyt aion ottaa rauhallisesti enkä tosiaan jaksa taas pelätä pahinta, jotenkin enemmän nyt suututtaa. Ja kaikkihan oli viime viikolla ultrassa ok vaikka oli tuhrutellut ja särkenyt selkää ihan älyttömästi.

Pahonvointia on vielä jonkin verran, je esim. eilen oli taas enemmän, muuten väsymys ja muut oireet ennallaan.

Mitähän mahtaa muille kuulua? Onko tuhruttelut loppu? Ja miten mahtaa jaksaa syksyäodotellen?

Tinah 9+2

Vierailija
13/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin torstaina ultrassa varmistuakseni sykkeen olemassaolosta, että saisin aloittaa lääkityksen. Menkoista laskien silloin oli 6+4, Pitkän etsinnän jälkeen löytyi sikiökaiku mutta ei sykettä. Mittaa oli vain noin viiden viikon edestä. Joko sikiö on hedelmöittynyt myöhemmin tai sitten kehitys pysähtynyt.

Ensi perjantaille uusi aika ja sillä varauksella että jään sille reissulle ja kohtu tyhjennetään.

Minun maailmaani todellakin toi vain synkkiä pilviä. Asian kanssa eletään sen mukaan miten käy. Sairaalareissu tällä tavalla olisi viides. Eli kokemusta on.

Jotenkin itsellä on vahva tunne että syke perjantaina löytyy. Mulla on raskaustuntemukset kuitenkin vahvistuneet viikon aikana, pientä pahoinvointia ja väsymystä sekä rinnoissa tuntemuksia.

Syysvauva olisi niin kovin tervetullut. Mulla hoitovapaata näillänäkymin elokuun alkuun ja siitä olisi sievä kesälomapäivien jälkeen jäädä äitiyslomalle.

Positiivisia ajatuksia kaikille odottajille.

Terv. Leahki, tyttö pian 1v ja alku 7+1

Vierailija
14/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus... Toivotaan tosiaan että pikkuinen sydän sykkii edelleen. Rupesipa entisestään pelottamaan oma ultra perjantaina...

Kaikkea hyvää sinulle ja meille muillekin.

Kathy

Vierailija
15/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni minulla yö valvoen... Yhdynnän jälkeen alkoi pientä vuotoa ja kun kävin suihkussa niin tuli sellaisia " verihiuksia" Tiedän, ettei yhdyntä itsessään saa aikaan keskenmenoa, mutta kyllä oli tämä rouva viime yön ihan hermona. No, aamulla kaikki se pieni vuoto oli loppunut. Mitään kipuja ei missään vaiheessa kyllä ole ollut.

Järkeni sanoo että kaikki on kyllä kunnossa, mutta kuitenkin sellainen pieni pelko on koko ajan mukana. Mieskin taisi säikähtää, kun jo heit töihin päästyään soitteli ja kyseli että kuinkas kotona voidaan:) Puolen tunnin jankutuksen jälkeen lupasin hänelle sitten ottaa tänän ihan rauhallisesti, joten vieläkin sitten ollaan täällä yöpuvussa.

Tosin lupsin jo kuopukselle että mäkeen mennään laskemaan, mutta isäntä sanoi tulevansa sitten aikaisemmin töistä ja lupasi viedä pojan mäenlaskuun. (olisin siihen kyllä itsekin kyennyt, mutta mies on nyt eri mieltä asiasta)

Kohta puoliin pitäisi varmaan soitella neuvolaan ja tilata sitä ensimmäistä aikaa. Omien laskujen mukaan niitä viikkoja alkaa olemaan nyt 9.

Vierailija
16/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alkiota sikiöpussin sisällä näkynyt juuri lainkaan. Tänään tosiaan yritin päästä neuvolaan ultraan koska huolesta menen kohta pitkin seiniä (viikkoja nyt 7+4) mutta neuvola tätipä ei suostunut. Nyt ei auta kuin odotella perjantaihin.

Voi olla että jos sikiötä ei ole, joutuu jäämään suotaan kaavintaan ja olisi ihan kiva ollut tämänkin etukäteen tietää..

Toivon kuitenkin vielä että kaikki menisi hyvin, samaa toivon sinulle että syke löytyisikin.

huolesta sekaisin

karpalo

Vierailija
17/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen menossa alkuraskauden ultraan. Olen sitä jahkannut että menen, en mene, menen, mutta nyt sitten päätin että oman mielenterveyteni takia menen. Rupesin sitten aamulla aikaa varaamaan ja samalle päivälle sain! Sittenpähän ollaan varmoja että joku on matkassa. Vaikkei mulla mitään syytä toisaalta ole muuta olettaakaan.

Mutta sen pojan kuoleman jälkeen, kyllä kaikki nippaukset ja pistelyt aina jonkin verran mietityttää. Iltapäivällä sitten toivottavasti keveimmin mielin. :)

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!

rv7+ ? (kaipa ne viikotkin tänään selviää)

Vierailija
18/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu oltiin reissussa ja eilen lorahti pari kertaa ihan kunnolla verta ja sen jälkeen pientä tiputtelua. Yhteensä tuli ehkä vajaan desin. Onneksi vuotoa ei ole tullut eilisillan jälkeen. Neuvolaan soittelin, määrästä eivät oikein tykänneet, mutta toistaiseksi ei pitäisi olla mitään hätää ja seuraillaan. Eli veri oli puhdasta, ei hyytymiä mukana ja toistaiseksi vuoto on loppunut ja minulle ei ole ollut minkäännäköisiä kipuja. Katsellaan. Neuvolaan olisivat ottaneet, jos sydänääniä voisi jo kuunnella, mutta todennäköisesti tänään on rv9, joten vielä ei kuuluisi.

Muuten kaikki hyvin, nyt siis hieman varovaisella mielellä, oliko kyse ihan vaan jostain verisuonen katkeamisesta tms. Neuvolassa kävin ekan kerran torstaina ja verenpaine oli matala, kuten mulla normaalistikin, mutta hemppa oli meikäläiselle aivan loistava, 144! Yleensä se on alle 130.

Tuhruilijoille ja muille epätietoisille tsemppiä ja onnea matkaan, lienevätkö nämä syysvauvat vähän äidin säikyttelyyn taipuvaisia :)

Porenn ja Pimpula rv 9 / 11

Vierailija
19/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoittelut huolta ja murhetta kokeville. Toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin. Peukut ja varpaat on pystyssä. bdbd

Itselläni myös eilen pari kertaa vihlaisi masusta ja lievästi jomotteli selkää mutta ei jatkuvasti eikä kovin pitkään. Tänään ei ole sitten tuntunut mitään vihlaisuja tms. Yritän kovasti olla ajattelematta sitä pahinta mutta kyllä kaikki on vielä sen verran alussa että puhuttiin miehen kanssa ettei nyt hiiskuta tästä masuasukista vielä kenellekään yhtään mitään. Esikoisellekaan ei vielä olla sanottu mitään, koska on siinä iässä että saattaa " lörpötellä" tyyliin " äitin masussa vauva" jne. Toki sen voisi kuitata naurulla mutta jotenkin haluan odottaa hieman pidemmälle.

Neuvolaan pitäisi minunkin soitella sitä aikaa, muistaakseni esikoisen kohdalla eka neuvola oli viikolla 9. Onko muuten tietoa kenelläkään antavatko neuvolasta toisen, kolmannen jne. ollessa kyseessä ajan jotenkin myöhemmäksi vai suht samoille viikoille kuin esikoisessakin?

Mutta nyt mukavat päivän jatkot ja voimia tuhruista kärsiville!

T: Anmari rv 7+1

Vierailija
20/38 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn ketjuunne ensimmäistä kertaa. Itselläni la 20.9 ja raskaus on kolmas ja jotain syystä keskenmeno pelottaa enemmäin kuin koskaan.

Joten olen myös menossa ultraan Femedaan ja kun tiedustelin sieltä hintoja niin sain erittäin ystävällistä palvelua ja tiedon että yksi lääkäri on muita selvästi edullisempi eli Anna-Kaisa Larkio-Miettinen ja kelakorvauksen jälkeen maksettavaa jää n. 50 ¿.

Olen menossa itse hänen luokse ensi viikon keskiviikkona kun pitäisi olla viikkoja tasan 8 ( neuvolan mukaan 8+4).