==**==EX-HAAHUT---VIIKKO 5==**==
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (54)
Minäkin kuulun niihin, joilla huomenna on ultra. Masuani olen kovasti tutkaillut. Siis eilenkin tuntui, että pömpöttääkö se enää ollenkaan, mutta näkyy olevan niin, että varsinkin sitten kun on syönyt ja istuu esim. tähän tietokoneelle, niin masu näyttää tosi isolta (siis verrattuna entiseen). Nytkin on pakko vähän väliä silitellä tuota kumpuani ja kokeilla, että onko se tosiaan noinkin iso.
Välillä, kuten eilen, meinaa iskeä pelko, että onkohan se vauveli enää hengissä, kun ei ole tosiaan ollut sitä mieletöntä väsymystä ja pahoinvointikin on ollut vähäistä (niitä homeopaattisia olen ehkä kolme neljä kertaa ottanut, että siitäkö johtunee). Ja sit tosiaan kun tuntui, että pömpöttääkö se tuo masu enää ollenkaan. Kyllähän mulla nämä paksut sukkahousut puristaa, vaikka muutamia päiviä sitten säädin tuon kuminauhan pisimpään asentoon.
Homeopaattini kertoi viimeksi käydessäni, että Kajaanissa on viikonloppuna terveysmessut ja sinne tulee puhumaan Paula Heinonen. Sanoi, että hänpä kysyy Paulalta tuosta minun verenhyytymisvasta-ainehäikästä. Eilen sain sitten sähköpostia ja tää Heinonen oli sanonut, että voi voi disperiiniä ja oli suositellut ottamaan korkeintaan 50 mg:a ja ottamaan Duo-kalaöljykapseleita aluksi yksi ja vähän myöhemmin kaksi päivässä. Tuo kalaöljy ajaisi kuulemma saman asian kuin disperiini. No, helpommin sanottu kuin tehty. Eli jos huomenna ultrassa kaikki olisi hyvin, niin enpä tiedä uskaltaisinko luopua disperiinistä. Mielenkiintoista kuulla, millaisia jatko-ohjeita lääkäri antaa MIKÄLI kaikki on kunnossa. Viikonlopuksi ollaan lähdössä vähän reissuun, joten mietin jo, että jos kaavinta/lääkkeellinen on edessä, niin se saa luvan siirtyä ensi viikolle reissun jälkeen.
Wbm kysyi meidän kissoista. Siis meillähän on peräti kolme kissaa. Reilun vuoden ikäinen Minni ja 7 kk ikäiset veljekset. Nämä velipojat on sen meidän edesmenneen Topi-pennun veljiä. Kisulit saa lapsilta niin paljon hoitoa, ettei ne enää minun syliin välitä tulla. Minni varsinkaan ei ole muutenkaan mikään sylikissa, mutta tosi viehättävä persoona kylläkin. Hauskoja tapauksia :-).
Sorry, tässä nyt tuli vaan omaa napaa. En jaksanut avata toista selainta ja kommentoida. Onnea kaikille ultraan ja neuvolaan menijöille!!!
neronja rv8+5
Omassa navassakaan ei ole muuta valittamista kuin tosi pahaksi äitynyt refluksivaiva, joka on aiheuttanut ruokatorven tulehduksen. Viimeisen viikon olen nukkunut tunnin pätkissä lähes istuallaan, kun kurkkukipu on öisin sietämätöntä. Eilen sain lääkkeet, josta toivon pääseväni mahdollisimman pian eroon, vaikutuksia lapseen kun ei riittävästi tunneta.
Eilen olin taas neuvolalääkärissä. Kaikki hyvin, kohdunsuukin vielä kiinni, kaula kiinteä ja mittaa edelleen 3 cm. Reiska on jo pari viikkoa viihtynyt raivotarjonnassa, toivottavasti pysyykin. Mulle on painoa tullut kuutisen kiloa. SF-mitta on edelleen yläkäyrällä, vauvan mahdollinen iso koko vähän huolettaa. No, jospa rv 36 tehtävässä synnytystapa-arviossa saisi tietoa siltä osin.
Enää 10 työpäivää...
Riax rv 28+4 ja Reiska
Joo, mä olen Riaxin kanssa samaa mieltä, että täällä on mukavan positiivinen fiilinki!! Loistavaa! Hyvä me!! =)
Neronjalle tsemppiä ultraan!!
Loistavaa 5mamma että kaikki oli hyvin!
Tervetulotoivotus hopelle, ja oliko muita..? Tervetuloa ja onnea!!! =)
Napukka: eilen oli rakenneultra! Ja kaikki kohdalaan ja hienosti!! Nyt tuntuu jo paremmalta, ja osaan ola jopa onnellinen lähes jatkuvasti. Toki huolet yrittävät ujuttautua pään sisään, mutta mä päättäväisesti ajan ne " demonit" pois! Ukko oli mukana, ja saimme myös tietää sukupuolen! Toivottavasti lääkäri vaan näki oikein, kun onhan niitäkin kuultu, että varma t/p tulee, ja kuinkas sitten kävikän.. Mutta tärkeintä, että kaikki hyvin.
Mä lähetän kaikille ämpärikaupalla rohkeutta ja mielen tyyneytä!! Varsinkin alkumetreillä menijöille!!
Toivoa on!!!
kuutar 19+2 tai 19+5
Eilen olikin aivan mahtava ulkoiluilma - aurinko paistoi täydeltä terältä. Tulikin oltua reippaasti ulkona. Tänään olikin sitten pakkanen tehnyt tehtävänsä ja piha on paikoitellen kuin luistinrata :/. Onneksi sentään on nurmikon päällä mukavasti lunta, joten siellä riitti tilaa tytön kanssa touhuamiseen.
sartsu: kylläpä sulla on aivan mahtava asenne tuo peruspositiivisuus!!! Siihen pitäisi itsekin pyrkiä. Itse en olisi millään pystynyt odottelemaan ensimmäistä neuvolaa ja kunnallista ultraa. Hienoa, että pystyt nauttimaan raskaudestasi.
petju: kylläpä sullakin on jo mukavasti viikkoja kasassa! Onko siitä jo muka niin kauan... Onpas sulle tullut tosi vähän lisäkiloja - kateeksi käy. Kiva, että pikkuinen liikkuu, mutta josko löytäisi pian jonkun miellyttävämmän asennon äidin kannalta ;-).
Miikuko: kiitos kauniista sanoistasi! Jonkin aikaa sain toistenkin ovistikkujen ja clomien kanssa tehtailla, ennen kuin tänne pääsin siirtymään ;-). Mulla oli esikoista odottaessa ihan mielettömän iso maha ja kaikki kyseli jo muutamaa kuukautta ennen laskettua aikaa, että joko se kohta syntyy... Kaksosistakin kyseltiin... Aika iso tyttö sieltä sitten syntyikin 4300g, muttei mikään jätti kuitenkaan. Nytkin ultrassa rv6 gyne sanoi, että kohtu vaikuttaa suurelta viikkoihin nähden eli iso maha luvassa jälleen.
neronja: tsemppiä huomiseen ultraan! Mielenkiintoisen vastauksen sait homeopaatilta tuohon minidisperiiniin liittyen. En yhtään ihmettele, että sinua arveluttaa annoksen muuttaminen. Eiköhän se lääkärikin anna hyvät jatkohoito-ohjeet huomenna. Täällä on kaikki raajat pystyssä, että kaikki on hyvin.
riax: kurjaa, että joudut kärsimään noin ikävästä vaivasta. Toivottavasti lääkkeet tepsivät pian ja saat vaivan kuriin. Pikaista toipumista sinulle!
kuutar: olipas sinulla hienoja ultrauutisia! Onnea! Hienoa, että kaikki oli hyvin. Nyt nauttimaan raskaudesta!
Täällä alkaa vihdoin väsymys väistymään... Eilen oli taas pirteä päivä, tänään vähän väsympi, muttei mitään totaalista väsymystä enää. Ihanaa, että jaksaa taas tehdäkin kaikkea ja touhuta pikkuneidin kanssa. Ällö olo hiipii muutaman kerran päivässä, mutta se menee onneksi ohi kun juo paljon vettä ja syö jotain pientä. Eilen tosin sorruin taas suklaaseen... Ei pitäisi ostaa mitään herkkuja kotiin, sillä niihin sortuu ennemmin tai myöhemmin.
Olen yrittänyt hillitä makeanhimoani juomalla silloin tällöin light-limsaa. Eilen mies toi Lidlistä limua ja join lasillisen, kunnes rupesin tarkistamaan, millä se on makeutettu. Kuinka ollakaan se on makeutettu syklamaatilla sekä aspartaamilla, joten jäipä se sitten juomatta. Onneksi nuo muut " normaalit" lightit on kaikki makeutettu aspartaamilla ja asesulfaami K:lla, jotka sallittuja. En nimittäin voi sokeroituja juoda, koska edellisessä raskaudessa sokerin paastoarvo oli aavistuksen koholla...
Masu pömpöttää jo varsinkin iltaisin aika lailla. Varmaan sekin vaikuttaa, että vatsanahka on aika venynyt edellisen raskauden jäljiltä... Saas nähdä millainen hehtomaha tässä raskaudessa tulee ;-).
masunasu rv8+4
kävin aamulla katsomassa eikä pinoa löytyny ekasivulta...
Joo en tiedä onko edelleen joku tautui tulossa päälle vai mitä ihmettä tää on ettei meinaa ihan oikeasti jaksaa tehdä mitään!!!Klo 9:ksi tytön vieminen kerhoon on tätä nykyä ihan kamala ponnistus joka päättyy poikkeuksetta siihen että 5 vaille raavitaan viel autoa.. Niin ja kun päästään takasin niin rojahdan sohvalle ja torkahtelen siinä samalla yrjöä pidätellen.En ole oksennu viel kertaakaan vaikka esikoinen ystävällisesti neuvoikin oksentamaan jotta olo helpottuisi :) Muksuille ei olla kerrottu viel,olen vaan vihjaillut,mutta vastaanotto ei ole ollut yhtä sydämellistä kuin neronjalla:meillä 11v neiti sanoi että sitten hän kyllä muuttaa pois,ja taisi tuo 13v poikakin myötäillä samaa.No tuleepahan lisää tilaa,heeh :D
Niin siis tää yrjötys on ihan hurjaa,välillä mietin että onko tää osaksi jotain päälle painavaa oksutautiakin,kun välillä tuntuu vatsaakin vääntävän.
Itseasiassa tulin tähän koneelle siksi kun täällä on maailman sota meneillään,4v neiti on mennyt taas pitelemään isomman hileitä ja muita sikatärkeitäö juttuja ja maalaamaan sotkujaan sen maalauksen päälle jne.Voi hyvä ihme.En nyt jaksais kuunnella tota kun päässä helisee muutenkin ja kurkussa kiertää.Miehellekin kivan tekstarin laitoin että saa hoitaa kauppareissun ja siivouksen tänään,mä en KYKENE.Lohdutin että ei tää olotila enää kovin kauaa(kai) kestä.
Lyhyestä virsi kaunis,en jaksa tässäkään kauempaa olla,kyllä väsy ja paha olo vie niin voimat.Mutta täällä ollaan ja eletään.Terkkusii kaikille!!!
Femmis 7+1
Kuutar, onnea hyvistä kuulumisista rakenneultrassa! Ja hienoa, että pystyt jo nauttimaankin raskaudesta!
Masunasu, hienoa, että väsymyksesi jo hieman hellittää. Ei tarvitse koko aikaa olla toinen jalka höyhensaarilla ja toinen tässä maailmassa ;-).
Femmis, onpas sinullekin löytynyt jo oireita. Koetahan jaksella! Ikävää, ettei isommat lapsesi ole oikein innostuneita vauvasta. Toivottavasti heillä kuitenkin mieli pian muuttuu.
ON: Tänään alkoi päänsärky, saa nähdä kestääkö tätä pitkään. Muitten viesteistä olen lukenut, että se kuuluu useinkin raskauteen. Ei vaan ole jäänyt mieleen, että onko mulla sitä muissa raskauksissa ollut. Välillä tulee tosiaan ihan tämän päänsäryn takia pahaolo. Pojalla oli kaveri käymässä enkä viitsinyt ruveta nukkumaan, vaikka oliskin väsyttänyt. Onneksi nyt ollaan jo taas ihan omalla porukalla, joten kohta voisinkin olla vähän aikaa pitkällään.
Huomenna tosiaan se ultra. Olis se vaan niin ihanaa, jos kaikki olisi hyvin, mutta toisaalta vieläkin on tämä raskaus niin alussa, että mitä tahansa voi tapahtua. No, kai mä saisin taas viikoksi paremman mielen ja sittenhän oliskin jo kohta np-ultran aika. Tämä on nyt sellaista elämistä ultrasta ultraan. Toivon mukaan pääsen etenemään pysäkiltä toiselle kunnes tullaan päätepisteeseen ja poistun vauva kainalossa kyydistä. Jos huomiset kuulumiset on hyvät, niin saattaisin ehkä paljastaa esikoiselle tämän raskauden.
No, ei auta kuin jäädä odottelemaan, mitä tuleman pitää.
neronja rv8+5
Neronjalle tuhannesti onnenmurusia huomiseen ultraan, niinhän se on alussa askel askeleelta edetään.mutta onneksi ultra hetkeksi rauhoittaa!
Jep, tosta mun painosta, mulla ei hirveesti ole kertynyt ennekään painoa ja ne mitkä kertyy niin ihan loppumetreillä eli tyyliin 1,5kg/viikko!!Mutta aina normirajoissa.Mutta tuo painon nousuhan on niin äärettömän yksilöllistä,että ei sitä kannata surra, toisilla tulee 20 ja kävelevät laitokselta kuitenkin ilman ylimääräisiä kiloja kotiin, toisilla tulee ne 10 ja viimeiset 3 kiloa saattaa roikkua sen puoli vuotta kyydissä.Eli tulee mitä tulee, kunhan ovat terveydellisissä rajoissa, kuntoillaan sitten vaunulenkeillä loputkin pois! :)
neronjan makaamista naureskelin kun pojan kaveri kylässä..Mähän alkuraskaudessa nukahdin sohvalle kun oli kans vieraita lapsia kylässä ja havahduin siihen kun kuorsaan niin että kurkkuun sattui ja lapset KOETTI katsoa ts.kuulla piirrettyjä..*nolona* Mutta se uni mulla tuli siis niin salakavalasti aina..
Mutta nyt taas vähän pyykin raivaukseen...
petju
Kuuttarelle tuhannesti onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista! Et sitten meille paljastanut tulokkaan sukupuolta :) Höh, no ehkä me maltetaan odotella!
Neronjalle ihan hirmuistesti onnea huomiseen ultraan ja lääkärikäyntiin! Saatko huomenna verikoetuloksia? Jännä kuulla niitäkin, ja etenkin mitä lääkäri sitten määrää.
Hitsi kuinka vähän teille on tullut kiloja! Apua... Ehkä mun tarttis vähän alkaa katsoa mitä mä syön. Mutta kun oikeesti muhun ei ole IKINÄ tarttunut kilot, joten olen tottunut syömään silloin kun nälättää, enkä mitenkään suuriruokainen olekaan. Nyt on kyllä toisaalta maistunut aika hyvin, ja sehän sitten näkyy... Saa nähdä mitä sanovat neuvolassa, onkohan 10 kiloa mennyt rikki perjantaihin mennessä... No, tämä mun nykyinen paino on vielä ihan normaalipaino pituuteeni nähden, joten sen puoleen ei ehkä kamalasti huoleta, mutta kun kilojen karttuminen ei taida tästä eteenpäin hidatua, päin vastoin, niin aikasmoisen iso musta saattaa vielä viimeisten viikkojen aikana tulla!
Vai kaaduit sinäkin petju! Hui, onneksi ei sullakaan käynyt pahemmin. Mulla oli reisi kipeä kolmisen päivää, joten ihan vammoitta en säilynyt. Toivottavasti vaavelin rauha ei kuitenkaan järkkynyt :)
Olispa pian perjantai, niin pääsis taas neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Mua kiinnostaa kovasti myös veriarvot, mun hemppahan on ollut tooosi matala, joten toivottavasti ois nyt noussut tuplarautakuurin avulla. Ja sitten tietty kiinnostaa tuo sf-mittakin :)
Mies muuten vahtii kovasti että milloin mun napa " pullahtaa" . Onkos teillä muilla samoissa menijöillä napa jo tullut ulos...? Alkaa olla aika lähellä mulla jo :)
Eipäs tässä muuta, hyviä vointeja (niin tai sopivasti pahaaoloa sitä kaipaaville) ja pyöristyviä massuja kaikille :)
joanna rv26+6
Tuli muuten mieleen tuosta tänään alkaneesta päänsärystä, joka siis edelleen jatkuu, että voiskohan se johtua siitä, että istukka alkaa pikkuhiljaa toimia. Tietäiskö joku? Tuli vaan mieleen, kun tää on just sellasta hormonaalista päänsärkyä, mitä mulla yleensä on ollut ennen menkkoja ja menkkojen alettua. Panadolin otin, mutta ei se kyllä auttanut mitään ja sama on kyllä ollut aina silloinkin, kun menkkapäänsärky on kyseessä. Viime päivinä on tullut myös leukaan finnejä tai siis sellasia ihonalaisia paukamia. Hormooniperäisiä siis nekin.
En tosiaan niin tarkkaa tiedä tuosta, milloin se istukka alkaa toimia. Toisaalta, jos sikiöt kuolee alkuraskaudessa siihen, että istukkaan on tullut tukoksia, niin täytyyhän sen istukan toimia jo aiemmin.
Olettaisin, että huomenna kuulen uusintaverikokeen tuloksen. Luulisi sen nyt jo tulleen. Sitäkin olen mietiskellyt, että olisikohan hyvä tuon disperiinin lisäksi ruveta ottamaan ainakin silloin tällöin niitä kalaöljykapseleita. Täytyy nyt vielä miettiä ja kuullostella ensin ne tuloksetkin.
Mutta nyt hampaita pesemään ja nukkumaan.
neronja edelleen rv8+5
ooh,paha olo ei ottanut heti tajua pois aamulla kun heräsin,miltei pelästyin :) Mutta tiukasti tee-linjalla(ei puhettakaan edes kahvin keitosta) ja saa oikeen miettiä jokaista suupalaa että" voinko/kykenenkö mä tosiaan syödä tän.."
Hitsi,aamulla kohelsin pesuainen kanssa,mulla on sellanen 8 kilon pönttö josta laitan pienempään käyttöastiaan.No mä aamulla kiireessäni sitten kaadoin sitä,ja voi hyvä ihme kun sieltä pöllähti sitä pesuaihe pölyä,oiken tunsin kuinka se meni hengitysteihin.Voi paska siis!!!! Mä ääliö en älynny että se pöllähtää niin...nyt on sit pikkuparka saanu kamalan annoksen myrkkyä ja varmaan kupsahtanut siihen paikkaan.Hyvä minä :(
Ja Murphyn laki jälleen rulaa:ukko on tänään pois kotoo niin tietty tääl alkaa noi kaks pienintä nyt olla kipeenä,pienemmällä räkä valuu ja isommalla muuten vaan naama kalpeana.Onneks kävin eilen kaupassa(joo,mä sit " jaksoinkin" mennä,ja sen näki taas loppusummasta) mutta kukahan ne ruuat tarjoilee kun mä en sietäis edes nähdä tai haistaa mitään ruokaan viittaavaakaan.Ai niin ja kiukkusin sit tullessani ukolle, et oli viimonen kerta kun kannan tollasii kasseja,isossa kassissa oli yli 10 kiloo maitoja,jugurttii,kiisselii...ja muut päälle.Tuntu nimittäin mahanpohjassa ikävälle se nostaminen.
Lohduttakaa ny mua,ja kertokaa onko joku muu ollu yhtä idiootti tollasten pesuaineiden kaa...huoh.
Femmis---hakee lisää teetä ja elpyilee
Neronjaa ja muita asiasta tietäviä ajattelin tästä pinosta käydä huhuilemassa :)
Minulla siis se tilanne, että kaksi keskenmenoa takana (11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5). Molemmat ns. kohtukuolemia, jotka havaittiin ultrassa. Kummassakin sikiö oli jo aika iso, esim. toisessa km:ssa vielä viikkoa aiemmin np-ultrassa kaikki oli hyvin.
Mutta siis: Minulta otettiin se virusvasta-aineverikoe ja nyt sitten joulukuun alussa se spr:n hyytymistekijäpaketti. Lääkärille sain soittoajan tuloksista ja muutama päivä sitten joku gyne sairaalasta soittikin.
Hän luetteli vaan pikaisesti, että virusvasta-aineet oli ok. Cytomegalovirus sinulla oli positiivinen, mutta se vaan tarkoittaa, että olet joskus sen sairastanut. Ei ole voinut aiheuttaa km:ja, koska vasta-aineet eivät olleet tuoreita; sairastettu siis kauan sitten.
Sitten totesi, että hyytymistekijät myös ok, ei mitään näissä geenijutuissa. Fosfolipidi oli HEIKOHKOSTI KOHOLLA, joka viittaisi siihen, että on tilapäistä, mutta varmuuden vuoksi 3kk kuluttua kontrolli, eli verikoe, jonka voi käydä otattamassa vaikka omassa tk:ssa. Hieman ihmeissäni kysyin, että eikö tämä sitten ole voinut aiheuttaa km:ja. Lääkäri tokaisi, että kyllä jos se on pysyvästi koholla, niin voi lisätä tulppariskiä ja istukkaankin voi tulla mikrotukoksia. Mutta todennäköisesti siis väliaikaista...
Puhelu loppui lyhyeen ja koskapa pari asiaa jäi vaivaamaan, soitin heti uudestaan takaisin.. Kysyin, että mitäs jos nyt tulen raskaaksi, kannattaisiko minun syödä esim. minidisperiiniä. Sitä kun on valmis kaikkeen, ettei sama toistuisi 3. kertaa. Lääkäri sanoi, että sitä minidisperiinin käyttöä on nyt tutkittu ja tulosten mukaan siitä ei ole hyötyä keskenmenojen ehkäisyssä. Sitten jos fosfolipidi pysyvästi koholla, aloitetaan hepariinihoito täällä meillä tms...
Erityisesti minua huolettaa tuo tulppien tms. mahdollisuus. Siskollani nimittäin oli 41-vuotiaana aivoinfarkti, johon ei syytä ole löytynyt. Hänellekin tehtiin joku spr:n tutkimus, josta sanottiin vaan, että perinnöllistä se ei ole. Miksi muuten noita minidisperiinejä syödään vain raskausajan, jos kerran riski saada infarkti tms. on koko ajan suurentunut itselläkin..?
Mikähän olisi muuten sopiva väli otattaa tuo uusintakoe..? Lähetteessä, joka nyt verikokeeseen tuli, lukee nimittäin, että kontrolli 3kk kuluttua, mutta kätilö olikin kirjoittanut lapun päälle, että käy verikokeessa alkuviikosta. Soitin sairaalaan ja kätilö sanoi, että hän on varmaan sitten sekoittanut, ja jos lääkäri on puhunut kolmesta kuukaudesta, niin mene sitten vasta...
Muistelen, että sinulla neronja, oli jotain häikkää noissa hyytymistekijöissä..? On se vaan kumma, että joissakin paikoissa suorastaan kehoitetaan tuohon disperiinin syöntiin ja toisissa tyrmätään täysin!!! Lääkäri muutenkin suorastaan kivahti, että et kai sinä nyt vaan ole raskaana!? Verikoetta ei nimittäin mielellään oteta, jos raskaana. Sitäkin olen ihmetellyt, että jossakin nuo hyytymistekijät otetaan jopa raskaana olevilta. Täällä taas pidetään tärkeänä, että raskaudesta kulunut vähintään 3kk ennen kokeen ottoa...
Tällaisia pelonsekaisia mietteitä täällä... Vastatkaa joskus jos jaksatte. Ja Neronjalle hurjasti onnea raskautesi johdosta!!! ja onnea ultraan!!!
Nyt jo vähän hymyilyttää, kun on np-ultra takana. TOSIN, heti ekaksi luin Mamin viestin ja miten kaikki oli ollut hyvin vielä np-ultrassa. On se vaan niin väärin!!! Toivottavasti sulle Mami löydetään syy (jos ne veriarvot ei selitä sitä) noinkin myöhäisiin keskenmenoihin tai saat siihen jotain lääkitystä. Neronjalle onnea ultraan! Istukka alkaa kaiketi muodostua jo joskus viikolla 6 (ainakin mulla näkyi tasan 7 viikolla sen paikka ja napanuora), mutta olisko niin, että se alkaa täysin toimia vasta joskus 11-12 viikoilla. Ainakin vielä tänään gyne näytti mulle ruskuaispussin, joka toimii vieläkin vararavintona.
Femmis: tuskinpa yksi henkäisy pesuainetta saa mitään vahinkoa aikaiseksi. Eihän sitä voisi käydä edes tankkaamassa, jos alkaisi noin ajatella. On eri asia, jos sitä henkisi päivästä toiseen.
Ultrasta: kaikki vaikutti olevan kunnossa, mitä nyt Onni oli 5-6 päivää edellä mitoista. Ei kai se mitään haittaa, mutta viimeksi se vastasi kuitenkin täysin viikkoja. Multa löytyi myös joku hematooma, joka saattaa vielä puhjeta, eli vuotoa voi tulla. Onneksi tiedän tämän nyt etukäteen, enkä ehkä pelästy sitä niin kovasti kuin viime kerralla. Mä mainitsin ennen ultrausta, että ei haluta tietää niskapoimun paksuutta, mutta ilmeisesti sen näkee silmämääräisestikin, koskapa gyne sen kuitenkin kertoi (oli alle 1mm).
Nyt on kieltämättä hyvät fiilikset, vaan mistähän sitä repisi työmotivaatiota?! Terkkuja kaikille!
Kerttukasperi ja Onni rv11+1
mulle terkka sanoi että täällä treella np ajankohta alkaa 12+6 viikosta!? minäkin tykkäsin että on aika myöhänen ajankohta,viimeksi olin 11+5.
Mutta kiva että näkymät oli hyvät ja toivottavasti pysyykin.
Femmis viikolla 7+2 ja myrkytety asukki :S
Pakko kiireessä kirjoittaa, ku Petjun ja Joannan kans suunnilleen samoissa mennään, mutta osaapa olla eri tilanne... Mulla tullu kiloja jo kahdeksan ja maha on KAMALAN ISO! Ei oo omat housut mahtunu moneen kuukauteen ja varmaan osa kuvittelee, että laskettuaika on jo suunnilleen ens kuussa. Mutta onneksi oli edellisestäkin yhtä iso maha ja lapsi silti " vain" 3765g syntyessään, vaikka tuli reilusti yliajalla. Eli mulla vaan näkyy tuo kohdun kasvu aika helposti.
Masunasua oon jo kaipaillutkin tänne, Ihanaa, että tulit! Vaikka luotin kyllä, että heti perässä tulet - pidin peukkuja, että raskautuminen tarttuu... Hyvä näinkin!
Nyt iltasadun lukuun.
-miikuko