Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, auttakaa pelokasta =/

17.06.2006 |

Aiempia raskauksia on kaksi. Molemmissa olen vain oksentanut ja oksentanut. Nyt olen taas raskaana, mutta oksentanut en pahemmin ole, etovaa oloa tunnen toisinaan. Mutta selkää särkee aivan tuolta alaselästä. Samten välillä vihloo menkkamaisesti alavatsalta, mutta tuo selkäkipu mietityttää enemmän...

Terveydenhoitaja sanoi että selkää voi toisilla vihloa, että on jotain nestekiinnikkeitä tms. Ja tämä kipu on tuntunut päivästä 1 lähtien.

Onko tosiaan näin, vai onko todennäköisempää että olisi vaikka keskenmeno. Mitään vuotoa ei ole ollut. Mutta kerran olen keskenmenonkin kokenut, eikä sillonkaan ollut kipuja tai vuotoja. =/

Niin toivoisin että kaikki olisi hyvin!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana neljä onnistunutta raskautta ja neljä kesken mennyttä, joista kaksi viimeisintä tuulimunia (eka ihan varma tapaus, toinen oma oletukseni). Onnistuneissa raskauksissa en koskaan oksentanut, mutta oli voimakasta etomista ja hirvittävän väsynyt olin alkuraskauksissa. Kahdessa seuraavassa, jotka olivat sikiöllisiä, mutta menivät siis kesken, oireet oli lievempiä ja oireet loppui n. rv8 (ekassa sikiö oli kuollut rv7+, toisessa rv8+), mutta km:t todettiin vasta np-ultrassa. Seuraava raskaus oli tuulimuna. Ihmettelin alaselkäsärkyä. Muutenkin oireet oli lievemmät kuin onnistuneissa. Sitten todettiin, että kyseessä on tuulimuna ja kaavittiin. Seuraavassakin raskaudessa oireet oli varsin lievät ja testikin näytti vain hyvin haaleita plussia (tästä syystä epäilen, että oli tuulimuna). Sitä en muista, oliko selkäsärkyä, saattoi hyvinkin olla. Ekan kerran vuotoa tuli rv5 ja rv6 alkoi kunnon vuoto ja kohtu tyhjeni itsestään.

Sitten alkoi tämä nykyinen raskaus. Taas oli alaselkäsärkyä ja oireet oli varsin lievät. Jonkun verran etoi, mutta kauhean väsynytkään en ollut. Pelkäsin, että on taas tuulimuna. Niin vaan kuitenkin rv6+ ultrassa näkyi sikiö ja syke. Minulla todettiin km:jen syyksi tukostaipumus, johon sain lääkityksen ja nyt tuleekin jo huomenna rv29 täyteen (uskomatonta). Onhan tämä ollut vähän erilainen raskaus kuin nuo aiemmat onnistuneet. Ne oli niin huolettomia.

Edellinen onnistunut raskaus oli vuonna 2002 enkä kyllä muista, että siinä olisi ollut selkäsärkyä kuten ei mielestäni myöskään sitä edellisissä. Näköjään nuo oireet voi vaihdella.

Toivottavasti sinullakin olisi kaikki kunnossa! Olen kyllä lukenut, että muillakin on ollut selkäsärkyä, vaikka raskaus on ollut aivan normaali ja edennyt ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Samoin menkkakivut tuntuu olevan yleisiä alkuraskaudessa. Toivottavasti sullakin siis ihan asiaankuuluvia tuntemuksia!

neronja rv 28+6

Vierailija
2/4 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. oli menkkamaisia kipuja pari ensimmäistä raskauskuukautta. Ihmettelin kovasti, kun niitä menkkoja ei kuulu, kun oireet olivat niin samankaltaiset. Menin jopa työterveyslääkärille valittamaan vatsakipuja, ja hän tietää meidän lapsettomuusongelmat, joten ekana ei tullut hänelläkään mieleen raskaus. Niin vaan vauva tuhisee mahassa rv 34+5 :). Ja tosiaan, minulla oli kovia alaselän särkyjä pari ekaa kuukautta.. Tiedä sitten mistä johtui.

elle06 + mussu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitääkseni erilaisia ja voivat mennä samallakin ihmisellä hyvin eri kaavalla. Jos asia vaivaa, soita ihmeessä neuvolaan/käy lääkärillä. Älä jää vatvomaan pahaa mieltä yksiksesi, ja vaikka tältä palstalta saakin hyvää vertaistukea, varmastikin neuvola on paras apu.

Uskon, että kohdallasi kaikki on varmasti hyvin. Itseäni on pistellyt ja jomottanut vatsasta vähän väliä, myös selkää särkee. Vatsaakaan itselläni ei juuri ole vielä, joten selkäsärky ei johdu ainakaan isosta vatsasta. Keskiviikkona kuulin kuitenkin neuvolassa pontevat sydänäänet ja vauvalla kaikki oli hyvin.

t. Sarimari

Vierailija
4/4 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juuri yhden tutun kanssa puhetta, miten alkuraskaudesta voi olla alaselkä kipeä, kun keho alkaa tekemään ensimmäisiä valmistelujaan. Eli löystymiseen tuo kipu voi viitata ja kaverini mainitsi myös että tuo nimenomainen aivan alaselässä oleva kipu kuuluu alkuraskauteen ja voi mennä/menee ohi jossakin vaiheessa.