==**==EX-HAAHUT---VIIKKO 5==**==
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Kuonokas: [/b][/color] pk-seutu, molemmat 30+, toinen lapsi tulossa, km 11/05 rv6+5[color=red] LA 5.9[/color]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (54)
Siis tuo pesuaine-kommentti oli tietenkin tarkoitettu femmammalle eikä kerttukasperille.
Olipa muuten pitkä viesti. Taisi mennä pari muutkaina siaa tai ainakin kirjainta sekaisin :)
Aapeli
Sekoilen näköjään urakalla. Pahoitteluni. Työkaverini kyselikin, että joko alkaa muisti pätkiä, sillä vauva kuulemma imee äidiltä kaiken järjen. Heh heh. Näköjään
Aapeli sekopäisenä
No niin, vihdoin kotiuduin kaupungista ja tässäpä tulee kuulumiset. Masussa edelleen kaikki hyvin eli nyt kun on rv8+6 niin vauveli vastasi kokoa 9+1, joten edelleen tuo kahden päivän ero kuten edellisessäkin ultrassa. Pelkäsin kuulevani, että sikiö on jäänyt kasvussa jälkeen tai ettei syke enää näykään. En aluksi oikein uskaltanut katsoakaan ruutua, vaan odottelin, että lääkäri kommentoisi jotain, josta voisin päätellä, että kaikki on hyvin. No, onneksi kaikki tosiaan näytti hyvältä ja kaikki raajat löytyi ja verenkiertokin näytti hyvältä.
No, sitten se toinen asia. Nyt mulla varmistui se hyytymistekijähäikkä ja aloitan jo tänään klexanen pistämisen mahanahkaan. Pistoshoitoa jatketaan vielä 6 vk synnytyksen jälkeen, niin että huh huh. Kävin ostamassa 10 ruiskun paketin ja hinnaksi jäi kelan korvauksen jälkeen 34,72 e. Eli ruiskut on 3,50 e kappale... No, pääasia olisi, että raskaus sujuisi hyvin.
Kirjoitan tähän vielä lausunnon, josta lääkäri mulle antoi kopion:
" Lupusantikoagulantti on toisella (PTT-LA) seulontaan käytettävistä testeistä positiivinen. Lisäksi todetaan IgM-luokan kardiolipiinivasta-aineita (39 MPL). Ei beeta-2-glykoproteiini 1-vasta-aineita. Fosfolipidivasta-aine todettiin myös edellisessä näytteessä 11/2005, joten pysyvän fosfolipidivasta-aineen kriteerit täyttyvät. Pysyvä fosfolipidivasta-aine on sekä valtimo- että laskimotromboosin vaaratekijä ja siihen voi liittyä toistuvia keskenmenoja."
Ja mulla tämä fosfolipidivasta-aine on siis hankinnainen, ei synnynnäinen. Mutta selitystä sille, mistä tuo vasta-aine on mulle tullut, ei kukaan pysty antamaan.
Ainiin, lääkäri kysyi, että sinäkö olet nyt ottanut 50 mg minidisperiiniä. Vastasin, että niin olen... Aloin sitten kuumeisesti miettiä, että miten kauan voin valehdella asiassa ja päätin, että kerron totuuden. Sanoin, että jos olen ihan rehellinen, niin olen ottanut 100 mg, koska netissä kaikki toistuvista km:ista kärsivät, joille on määrätty disperiiniä ottavat 100 mg lääkärin määräyksestä eli en uskaltanut jättää 50:een. Lääkärin ilme hieman synkistyi ja huokaisi syvään ja sanoi, että meidän on hirveän vaikea hoitaa sinua, jos me ei tiedetä, miten sinä itseäsi lääkitset. Sanoin, että mitään muuta salaisuutta minulla ei ole. Lääkäri sanoi sitten, että no jatkat nyt sitten 100 mg disperiiniä ja 40 mg klexanea päivässä.
Tuota klexanen pistämistä minulle neuvottiin synnyttäneiden osastolla eli piti mennä polireissun päätteeksi sinne. Vähän iäkkäämpi nainen sitä mulle sitten rupesi näyttämään sellaiseen " tekomahaan" . Kerroin kyllä sille, että mulla on ollut toistuvia km:ja ja nyt todettiin hyytymistekijöissä häikkää ja sen takia aloitan tuon piikityksen. Kuitenkin tämä nainen puhui mulle jotain, että sitten kun sulle on se leikkaus tehty, niin hoitajat käy pistämässä illalla, joten pistä sinäkin kotona aina illalla. Siis mikä ihmeen leikkaus??? Sitten kun tein lähtöä, sanoin, että jospa sitä voisi sitten syksyllä tulla tänne ison mahan kanssa, mutta enpä saanut siihenkään mitään rohkaisevaa/kannustavaa tms. toivotusta. Ei se oikeastaan sanonut mitään, kun lähdin, joten eipä mitenkään erityisen empaattinen ihminen. Tosin nyt tuli mieleen, että enhän minä sinne synnyttäneiden osastolle halua ison mahan kanssa, vaan siis vauvan kanssa tietysti ;-).
Niin, ajattelin, että jospa se rakas mieheni alkaisikin toimia sairaanhoitajana ja pistäisi mulle päivittäin sen piikin. Vaikka kyllä kai siihen oppii pikku hiljaa itsekin. Olen kyllä hieman piikkikammoinen, joten täytyy tunnustaa, että vähän jännittää.
No joo, täytyy ruveta lähteä hakemaan poikaa kaverinsa luota. KK:lle lämmin onnittelu hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti hematoomasta ei tule olemaan mitään haittaa.
Niin ja kiva kuulla pitkästä aikaa Mamistakin. Olen sinua aina silloin tällöin ajatellut ja miettinyt, mitä sinulle mahtaa kuulua. Täytyy myöhemmällä katsoa, jos joku kysymyksesi jäi vaille vastausta. Mikään asiantuntija en todellakaan ole vastailemaan ;-).
Toivottavasti Aapelilla on kaikki ultrassa hyvin!
neronja rv8+6
Ihanaa,että kaikki oli hyvin!Koko päivän oon käyny kurkkimassa joko on kuulumisia :)
Pistetäänkös noi sun piikit mahanahkaan? *täysin ummikko* Mähän jouduin edellisessä raskaudessa pistämään insuliinia ja aluks jännitin hirveesti miten osaan/uskallan pistää sen itse.Mutta parin pistämisen jälkeen ei tuntunut enää missään.Vaikka jouduthan sä tietty pistämään tosi kauan,ei varmaan ihan mukavaa.Mutta mitäpä sitä ei tekis,että sais sen vauvelin ihan syliin saakka!
Toivottavasti sulla nyt noi lääkitykset toimis ja kaikki menis tosiaan hyvin loppuun saakka!!!!
Sari,erittäin väsyneenä 9+6
Ihanaa ja hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin ja että myöskin kokeen tulokset tulivat ja sinulla on nyt lääkitys!
Femmis: tuskinpa ne pienet pölläytykset mitään vaikuttaa kun ei sen pitoisuus verenkierrossa kuitenkaan ole niin suuri loppujen lopuksi. Vaikka ymmärrän, kun itse mietin ihan samoja juttuja..
Niistä vatsalihaksista, mulla tuli ihan sellainen vatsalihasvako siihen keskelle viime raskaudessa kun se raskaus edistyi, ja vatsa muutti ihan selvästi muotoaan jos niitä jännitin.. Tämä johtuen urheilullisesta " menneisyydestäni" . No, enpä liikoja jännitellyt. Nyt ei taida olla siitäkään huolta kun en ole noita liian kireälle ekan raskauden jälkeen koettanutkaan saada ja osin ihan tarkoituksella :)
(.) Päivät menee kerrallaan eteenpäin ja varasin nyt sit ajan siihen ultraan ens maanantai-iltapäiväksi. Pakko on nimittäin alkaa työssä kertomaan kohta, kun on työn laatu sellainen, että raskaus on otettava siinä huomioon.. Olis sit kiva kun ja jos kaikki on hyvin siellä ultrassa niin sitten ilmoitella pomolle.. Väsymys on kova ja paha olokin on vaihtelevasti,mutta kaikkein näkyvintä on naaman " kukinta" .
Masukin alkaa jo pömpöttää hieman, tai oikeastaan se kerros mikä sen masun päällä on :) Töissä ei kyllä meinais aina jaksaa olla, kun se niin kovin vaatii energiaa, mutta kyllä tämä väsymys vielä joskus helpottaa, toivottavasti! (äiti, joka on nukkunut 2.4 vuoteen n. 5 täyttä yötä, kun esikoinen on hieman herkkäunisempaa tyyppiä..)
Hyvää viikon jatkoa ja masunkasvatusta kaikille!
peebee rv 6+6
Täälläpä oli ihania ultrakuulumisia! Onnea tuhannesti.
Ihan nopsaan samaan syssyyn oma napa, kun liippaa niin läheltä:
Minullakin ultrassa kaikki hyvin, vastasi kaiketi viikkoja (nlan ultra sellainen vanha rahiseva laite, jolla ei kovin hyvin näe...). Sydän ainakin sykki, ja hypähtipä pikkarainen muutaman kerran ympärikin siinä ruudulla.
Paha olo jo paljon hellittänyt, onneksi. Vähän on virtaa taas tehdäkin jotain.
Nyt pakko mennä lumitöihin, ennen kuin isäntä herppaa. Palaan myöhemmin eetteriin...Tsemppiä, mammaset.
Onnesta soikeana, taas
kuonokas rv9+1
Ihmettelen lääkärisi kommenttia tuosta minidisperiinistä. Helsingissä Veli-Matti Ulander tekee tutkimusta liittyen toistuviin keskenmenoihin ja tukostaipumukseen ja hän määrää osalle potilasita disperiiniä ja osalle lumelääkettä ja lisäksi kaikki hänen tutkimuspotilaansa piikittää hepariiniä, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Ei siis ainakaan Ulander ole tullut siihen tulokseen, ettei disperiinillä ole merkitystä. Ihmettelen, mistä sinua hoitanut lääkäri on saanut tuollaista tutkimustietoa.
Itselleni on tullut sellainen käsitys, että disperiinin avulla moni raskaus onnistuu ja vielä varmemmin ne, joissa on vielä hepariini apuna. Ja tätä koktailiahan määrätään myös niille toistuvista km:ista kärsiville, joilla ei ole edes todettu hyytymisessä häikkää.
Minä kävin siis ekan kerran tuossa spr:n verikokeessa 11/05 eli heti viimeisimmän km:n (rv6+) jälkeen. Ja verikokeen määrännyt lääkäri hyvin tiesi, että km oli juuri ollut. Tulokset sain kuulla heti tammikuun alussa ja silloinhan olin jo uudestaan raskaana. Lääkärini luki papereistaan, että jos tuossa spr:n tutkimuksessa todetaan häikkää, niin tutkimus voidaan uusia jo kuukauden (muistaakseni) päästä, että häikän pysyvyys voidaan varmistaa. Lääkärini määräsi mulle heti varattavaksi uusintakokeen ottoa varten ajan ja siinä tuli sitten vähän vajaa 2 kk väliä noille näytteenotoille. Ja nämä molemmat näytteet otettiin siis niin, että ne lennätettiin aamukoneella Helsinkiin tutkittavaksi. Oliko sullakin tarkoitus näin vai mitä lääkärisi tarkoitti sillä, että verikoe voidaan ottaa tk:ssa?
Mullekin on epäselvää se, että entä sitten, kun en ole raskaana. Pitääkö sitten tyytyä syömään vaan kalaöljykapseleita ja toivoa, ettei mitään tulppaa sattuisi tulemaan. En tosiaan tiedä.
Jos muistan oikein, niin lääkärini selitti, että disperiinistä ja hepariinistä (eli mulla klexane) toinen vaikuttaa laskimoihin ja toinen valtimoihin. Lienenkö ymmärtänyt oikein.
Mami, jos sinua kiinnostaa, niin voit hakea jäsenyyttä toistuvista keskenmenoista kärsivien yahoo-ryhmään. Sinne on kyllä päässyt jo kahden km:n jälkeen ja varsinkin kun sulla otetaan huomioon, että km:t on sattuneet noin myöhään. Vanhoja keskusteluita selaamalla löytyy tietoa näistä tukostaipumusasioista ja lääkityksestä. Moni niistä, jotka ovat ryhmään sen perustamisesta asti kuuluneet (ei kovin vanha ryhmä), ovat jo pitkällä raskauksissaan ja ekojen vauvojen pitäisi vissiin kohta puoliin syntyä. Tässä ryhmän osoite: http://health.groups.yahoo.com/group/toistuvatkeskenmenot/. Toivottavasti sulla tulee asioihin selvyyttä ja seuraavaan raskauteen saat kunnollisen lääkityksen, vaikkei häikkää löytyisikään ja varsinkin sitten jos löytyy. Tsemppiä sinulle jatkoon!!!
Kuonokkaalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja Sartsulle ja peebeelle kiitokset kannustavista kommenteista :-)!
Ainiin ja np-ultra olis 1.3. Silloin taitais olla rv12+6. Edellisenä päivänä minun pitää kuulema käydä verikokeessa. Nyt kun aloitan tuon klexanen, niin mulla seurataan kuukauden välein veriarvoja.
Mutta eiköhän tässä tullut aika tyhjentävästi tästä päivästä ;-).
neronja rv8+6 edelleen
Kerttukasperille ja Neronjalle onnittelut hyvin menneistä ultrista, tästä on hyvä jatkaa :) Ja hieno juttu Neronja, että sulla on nyt lääkitys päällä. Ainakin minulla on luottavainen olo sun raskauden jatkumisen suhteen.
Kiva kun kerroit disperiinijutskan lääkärille, niin eipähän siitäkään tarvitse enää murhetta kantaa. Nyt on lääkärinkin siunaus sille asialle.
Oma napa puksuttaa omaa tietään. Kannoin kaupassa kauppakoria, ei pitänyt mitään isompaa ostaa..mutta niin vain kori alkoi täyttyä ja täyttyä..ja painaa!! Siinä vaiheessa kun alkoi tuntua, että nyt painaa niin, että kohta pisut on pöksyssä oli pakko paeta kassalle. Vihloksii nyt hieman, mutta lienee normaalia. Olen tuota kanniskelua pyrkinyt välttämään, vaikka kätilö sanoikin, ettei sitä tarvitse välttää.. mutta jotenkin ei haluaisi ainakaan kantaa mitään ylipainavaa. Hölmö kun olin, niin enhän minä sitä kärriä..
Muuten olo on ollut ihan ok, masu pullottelee jo hieman, ja kun kohdun kohdilta tunnustelee kyllä siinä pieni kumpu jo on. Miehen kanssa emme ole nähneet tässä oikein kunnolla (tekee siis vuorotyötä) ja viime viikonloppuna saunassa (pitkästä aikaa kahden) se sitten katseli minua pitkään ja mietteliäänä sanoi " ohhoh.." joo, ja hetken päästä, että taitaa sulla olla tuo maha vähän kasvanut. No, onhan siinä paljon turvotustakin, mutta kyllä se hieman on tainnut oikeastikin kasvaa.
Ensi viikolla olisi sitten neuvola. En ole kuullut vielä koskaan sydänääniä (vaikka tässäkin raskaudessa olen kahdesti käynyt ultrassa) niin sydänääniä ei olla vielä kuunneltu. Jännittää kovasti.
Jotenkin minä haluaisin useammin käydä tuolla neuvolassa, vaikka vain kuuntelemassa sydänäänet..mutta täytyy nyt vain jaksaa odottaa ja toivoa, että ne siellä kuuluvat.
Mutta säästänpä palstatilaa nyt muille ja siirryn takavasemmalle. Voikaa hyvin t. wbm rv 14
Neronja: onnittelut hienoista ultrakuulumisista!! Ja tsemppiä hepariinipiikkien pistelyyn. Mä epäilen suuresti, että en ainakaan itse sitä pystyisi tekemään. Toivottavasti miehesi on pätevä sisar hento valkoinen! ;) Ja kiitos tsempityksistä, niitä tarvitaan vielä, kun on vielä viikko epätietoisuutta; ja sen jälkeenkin vielä mooooonta viikkoa...:-/
Masunasu: mites sulla meni ultra??
Kuonokas: onnittelu sullekin hyvistä ultrakuulumisista!!
peebee: sulla ei ole enään monta yötä jännättävänä, kun pääset jo maanantaina ultraan!
Kaikille teille muillekin masukkaille ihanaa odotusaikaa!!
Toivottavasti " nähdään" tällä puolella pian!! En vielä uskalla siirtyä tänne, ennenkuin syke nähty. 8 yötä ultraan on... kääks!
Voikaahan PAKSUSTI:)
Ulriina rv?
No niin, pistetty on. Alkoi vaan tuntua, että kyllä mä taidan tehdä sen itse. Otin ruiskun esille, avasin korkin, otin mahapoimun sormien väliin ja ruisku ihoa kohti... Mutta pupu meni pöksyyn. Join vähän kahvia ja söin laskiaispullan puolikkaan ja luin lehteä. Ajattelin, että jos uskallan pistää itse, niin ehkäpä tämä raskauskin onnistuu. Otin ruiskun uudestaan käteen, poimun sormien väliin ja tökkäsin. Upposi tosi helposti, mutta auts että kirveli, kun painoin lääkkeen ulos ruiskusta. Huh, nyt onneksi tuo kirvely helpottaa. Mutta näkyy olevankin niin, että tuossa itse pistämisessä ei ole mitään, mutta tuo kirvely. Hyvä ettei tippa tule linssiin, kun tätä pitää tehdä joka päivä. Nyt mun pitää ruveta pitkälleen. Alko heikottaa... Sorry jos kuvailin pistämistä liian tarkkaan ;-).
Petju, kirvelikö sulla tuo hepariini?
Millään en jaksaisi koneen ääressä istua, mutta olen koko päivän jännittänyt miten ultrassakävijöiden kävi ja nyt oli pakko tulla kurkkimaan, vaikka kuinka heikottaisi!!
MILJOONA ONNEN RUTISTUSTA NERONJA JA KK!! IHANAA!! Mites AAPELIN ultra meni? Kyllä se vaan nyt niin on, että positiivinen noste jatkuu täällä ex-haahuissa!! Ja ihanaa NERONJA, että syykin keskenmenoihin löytyi, vaikka se piikitys ei kivalta tunnukaan, mutta nyt voi olla melko varma, että raskaus onnistuu, koska saat oikeanlaista lääkettä...
Omassa ( . ) vatsatauti jyllää... Ensin ajattelin, että tämä johtuu siitä rautalääkityksestä jonka aloitin muutama päivä sitten, mutta en usko... Sen verran monta kertaa olen juossut vessassa tänään, päätä särkee ja muutenkin on tosi heikko olo, joten tuskin yksi rautalääke nyt tällaista oloa saa aikaiseksi!! Vauvakin on hikannut koko päivän ja muutenkin ollut tosi levoton mun vatsanpörinöistä!! ;) Toivottavasti huomenna olisi jo parempi päivä!! Mitään en ole saanut aikaiseksi tänään... Makoillut vaan sohvalla ja katsellut Frendejä dvd:ltä!! Noh, pesin siinä sivussa kaksi koneellista vauvan vaatteita, mutta sehän nyt ei vaadi mitään, paitsi että nyt ne pitäs jaksaa ripustaa kuivumaan... Blääh!!
Nyt en jaksa avata toista selainta ja kommentoida yhtikäs mitään, tulin vaan onnittelemaan ultrassa käyneitä!!
Mellu ja pikku-prinssi rv32+2
elikkäs olen 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05
nyt menossa rv5+1 ja toivon kovasti että pikkuinen nyt loppuun asti mukana jaksaa..
vaikka pelko päällä koko ajan kun kova selkäsärky on..
eli LA olis 3.10.06
neronjalle erittäin tyhjentävästä vastauksestasi! Olipa hyvä tietää tuokin, että uusintakokeeseen voi mennä jo aiemmin. Ikävää tämä odottaminen.. muutenkin kun minulla ollut jo pitkään suurimpana pelkona kaikki mahdolliset sydän/verisuonisairaudet, tulpat ja infarktit, niin saati sitten nyt, kun jotain häikkää oikeasti löytyi :-/
Hankinnainenhan tämä fosfolipidivasta-aine taitaa olla. Haulla löysin sen verran tietoa, että sen on voinut aiheuttaa lääke- tai kemikaalimyrkytys.
Kyllä minullekin viimeksi puhuttiin jotain näytteiden Helsinkiin lähettämisestä, kun kävin siis OYS:ssa verikokeessa. Nyt oman kunnan labrasta sanottiin vaan, että käydä mielellään alkuviikosta ja ennen klo 10 aamulla ja näyte lähetetään sitten Ouluun. Vähän outoa tosiaan.. Silloin kun koe otettiin Oulussa, oli tärkeää olla siellä jo ennen klo 8 aamulla, että näyte ehtii Helsinkiin...
Kiitos myös tuosta osoitteesta! Tosi hyvä tietää, mistä sitä tietoa tarvittaessa saa. On vaan muka olevinaan niin kiirettä, ettei enää näillä palstoillakaan ehdi käymään. Ja jotenkin taka-alalle jää välillä koko vauvakuumekin.
Omituista on tosiaan tuo lääkärien erilaiset mielipiteet disperiinin tehosta. Juuri näin tämä lääkäri minulle sanoi. Jotenkin niin ehdottoman kuuloisesti vielä, että minidisperiinin käyttöä on nyt tutkittu, eikä siitä ole mitään hyötyä keskenmenojen ehkäisyssä. Suunnilleen samalla tavalla sanoi minulle toinen gyne jälkitarkastuksen yhteydessä.
Todella iloinen olen puolestasi, neronja, että sinulla oli kaikki niin ihanasti ultrassa! Jaksa nyt vaan tuota klexanea pistellä, vaikka hurjaltahan tuo kuulostaa, että ihan joka päivä... Mutta monenlaistahan sitä on valmis kärsimään, että sen pienen nyytin joskus saisi kainaloon. Ja erittäin hyvältä vaikuttaa nyt tuo sinun tilanteesi! Ja muidenkin ex-haahujen raskaudet totisesti antavat toivoa meillekin muille. Olipa pitkästä aikaa ihana käydä lukemassa kaikkien teidän tuttujen nimien kuulumisia. Ja että teidän raskaudet ovat niin hyvällä mallilla - ja pitkällä jo!
t. mami, jolla menkat nyt 10 päivää myöhässä ja raskaustestit negaa.. Eiköhän siihenkin ollut joku lääke keksitty, jolla menkat saadaan käynnistettyä, huoh.. :)
jaksoimpas kampeutua tähän tuolille.
Oliks masunasulla kanssa ultra milloin,mitä kuului?
Neronjalle ja KK:lle onnittelut hyvistä ultranäkymistä
Sit kysymys:vieläkö alkuraskautelaisilla on sellasta limaista valkkista?tää on oikeesti inhottavaa kun saa olla " housut märkänä" koko ajan.Enkä mä muista että mulla ois koskaan ollu tällästä ennen.
Mellulle mahdollisimman laimean vatsataudin toivotuksia.Mä en kanssa tiiä et onko tässä samalla ollut jotain vatsista mullakin,kun on maha ollu vähä sekasin ja toisinaan yökkäyttänyt ihan kamalasti,jotenki " liikaa"
Mut nyt taas pötkölleen.Mulla alkaa heti toi olo pahentua,eli alkaa kuvottaa enemmän,jos touhuun,ja niinku äskenekin oikeen nopeatempoisesti tein hommia,niin melki polvilleen vetää toi paha olo.Aika sillee " sairas olo" tosiaan kun ei pysty täyspainoisesti tekee mitään.
WBM; kiva että vatsa pullottaa..siitä neuvolasta, mä kävin välillä viikonkin välein kuuntelemassa pelkät sydänäänet ja eipä terkka yhtään kieroon katsonut, mulla se helpotti kovin alkua!Kysäises saatko ahdingon tullessa käydä kuuntelulla :)
neronja; no niin tervetuloa verivikaisten sekavaan joukkoon :) Hyvä että asiat rullaa ja lääkitys hanskassa.Siitä on hyvä jaktaa.Mulla ei ton pistämisen kanssa ollut ongelmia, se onnas hyvin, mutta kuten sanoit SE AINE KIRVELEE!!se on jotenkin tosi ilkeen tuntusta.Mutta mitäpä sitä ei kärsisi, mutta henkeä oli välillä vedettävä, ja kun mäkin pistin niin kuin napapiikkinä just navan seutuun kun ite niitä nipsin (mies ei usakaltanut ;)) vaikka voisi muuallekkin, mutta kun alkoi olemaan samaan seutuun pstoksia iho tuntui aralle :/
Sitten toinen juttu neronja ettet säikähdä, iho saattaa tehdä komean lähes luumun kokoisen mustelman joka kerta kuin pistät..Että tiedoksi, oma maha oli kuin selkääni olisin saanut ja sainkin uimahallissa vähän vinoja silmäyksiä, että ukkoko piessyt..ne sitten aikanaan häviää, mutta sattunut piikki pieneen suoneen osumaan ja muutoinkin saattaa verta purkaa ihon alle.
jep, ja piikkien hintahan oli aika suolainen, isommissa paketeissa ovat hieman halvempia ja tuleehan niissä onneksi joskus se kelan maksukatto sitten vastaan..
Mutta nyt täytyy lähteä töihin, muut taas lounaalla, niin ite työn ohella surffauskierroksella..;) Enää muutama viikko äippälomaan, onneksi, olen siis niin lusmu ja luuseri nykyään töissä ettei uskokkaan, vaikka haluankin kaikki työni saada roikkumasta ennen lomaa, että voi aloittaa heti ihan stressittömän mammailun :)
Joannalle halit,mulla taas kohdunsuulla viiltelyitä, onkohan liian rankkoja venyttelysessioita mulla ollut salilla, vai kasvaako vaan kohtu, vitsit näitä vihlontoja, perhana...
heippatirallaa,
petju
sitten jos satut omistamaan upeat raskausarvet, niin katsoppa ettei siinä pistokohdassa ole, voi juukeli siihen kun pistää kun on arpea, niin tekeepäs sitten ilkeesti.. itse muutaman omistan ja joskus vahingossa tuikkasin, niin vedet valu silmistä!
Tää on ihan juu oma lajinsa kyllä, varsinaista extremeä..
Täällä taas... Ihanan talvinen ilma - lunta sataa ja on vähän pakkasta. Harmi vaan, että viikonlopuksi luvattiin taas kovaa pakkasta tuulen kera.
Kerttukasperi: onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!! Hienoa, että pikkuinen kasvaa kovasti.
neronja: ihanaa, että ultrassa kaikki oli hyvin!!! Hyvä, että sait nyt lääkityksen kohdalleen. Kuulostaa kieltämättä aika hurjalta tuo pistäminen, mutta mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin hyväksi. Tsemppiä pistelyyn! Joko kerroit pojalle masuasukista?
peebee: vai varasit sinäkin ultran... Hyvä, että oireita riittää. Maanantaikin tulee kyllä tosi nopeasti, kun on viikonloppu välissä. Ikävää, että teidän esikoinen on herkästi heräävää sorttia. Meilläkin oli tässä muutaman viikon putki melkoista rumbaa, mutta se on pientä tuohon teidän tilanteeseen verrattuna. Toivottavasti saat kuitenkin riittävästi levättyä.
kuonokas: olipas mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Kiva, että ultrassa kaikki oli hyvin ja paha olokin hellittänyt. Onnellista jatkoraskautta!!!
wbm: mukava kuulla, että kaikki hyvin! Varmasti jännää mennä nauvolaan kuuntelemaan sydänääniä. Se on kyllä melkoista jumpsutusta ;-). Kyllähän siellä neuvolassa voi käydä useamminkin kuin " laki määrää" , jos huolettaa.
ulriina: kiva " nähdä" sinua tällä puolella kurkkimassa =). Hienoa, että kaikki toistaiseksi hyvin. Eihän tuohon sinunkaan ultraan enää niin pitkä aika ole. Päivä kerrallaan ja täällä edelleen kaikki ulokkeet pystyssä, että siellä masussa kaikki hyvin! Ei mulla kyllä eilen mitään ultraa ollut... Neuvolaan olen menossa tiistaina.
aapeli: mitenkäs lääkärissä meni???
melike: pikaista paranemista vatsataudista!!! Kurjaa, että sinun piti nyt tuolla tavalla sairastua... Lepäile rauhassa!
hexu: tervetuloa ex-haahuihin!
femmis: kyllä mulla tuota valkkaria lorahtelee edelleen... Lienee ihan normaalia. Toivottavasti sinunkin olosi kohenee pian. Toisaalta hyvä, että oireita löytyy... Tsemppiä!
petju: kylläpä sinäkin olet jo pitkällä raskaudessasi! Eihän sitä nyt enää kannata töissä itseään stressata muutaman viikon takia. Tosin hyvähän se on, jos saa " kaiken" tehtyä, ettei tarvitse mieltään vaivata työasioilla... Mä jouduin/pääsin saikulle esikoista odottaessa noin kuukautta ennen la:a ja voi vitsi sitä piinaa, kun töistä soitettiin melkein päivittäin... Kyllä otti päähän, munhan olisi pitänyt levätä kotona, mutta teinkin töitä puhelimen välityksellä :/.
Pahin väsy onneksi helpotti. Nyt olen vaan vähän normaalia väsyneempi ;-). Ihanaa, kun jaksaa tehdäkin taas kaikkea! Ällö olo hiipii aina välillä, mutta muuten ihan hyvin menee. Välillä melkoisia repäisykipuja ja oikealla puolella se keltarauhanen välillä pistelee. Tiistaina onkin sitten eka neuvola. Saas nähdä, millainen tämä uusi nuori th on äitiysneuvolan puolella. Toivottavasti mukava ja asiallinen. Mulla kun tuo lähtöpainokin on vähän yläkanttiin, niin varmaan siitä tulee sanomista. Ainakin esikoisen kohdalla se oli jotenkin " iso" juttu. Kävin silloin sokerirasituskokeetkin, mutta eipä niissä häikkää ollut - onneksi. Nyt yritän kyllä kovasti olla hankkimatta turhia kiloja syömällä, mutta ruoka vaan maistuu vähän liiankin hyvin ja useasti. Tuntuu, että koko ajan pitäisi syödä jotain...
Tulipas sitä taas sepustettua melkoinen romaani... Nyt mentävä siivoamaan keittiö ennen kuin esikoinen herää päikkäreiltä.
masunasu rv8+6
KK ja Neronjalle onnittelut ultrakuulumisista, ihanaa että kaikki oli hyvin!
Mellulle pikaista paranemista, tosi inhottava tauti tuo vatsatauti, yritä jaksella
ulriina; kiva, että uskalsit kurkistella tänne puolelle, toivottavasti pian pääset siirtymään ihan virallisesti ex-haahuihin, sit me ei sinua täältä pois lasketa muutakun vauva sylissä
hexu; tervetuloa ja onnittelut plussasta!
Sitten omaa napaa; Tänään oli äippäpoli käynti. Vauvalta otettiin sydänkäyrä ja ultrattiin. Kaikki oli hyvin, vauva oli kasvanut tosi reippaasti, painoa oli arvion mukaan jo 2800 g, saas nähä kuinka suureksi hän oikein kerkiää kasvamaan. Labrassakin kävin ja lupasivat huomenna soitella, jos jotain huolestuttavaa niissä näkyy. Seuraava labrakäynti on tiistaina ja taas viikon päästä uusi äippäpoli käynti. Oli puhetta, että käyn siellä viikon välein ja lääkäri oli ainakin vielä sitä mieltä, että käynnistellään sit rv 38, jos ei maksa-arvot nyt jostain ihme syystä laske.
Kaikille toiveikasta torstaita ja hyvää loppuviikkoa
Nette 34+2
Yritänpä nyt aika pikaisesti kirjoitella jotain. Viikonlopuksi ollaan lähdössä reissuun ja pakkaaminen kesken...
Wbm, mieltäni lämmitti kovasti kommenttisi siitä, että sinulla on luottavainen olo raskauteni suhteen. Toivottavasti olosi pitäisi paikkansa. Itsekin olen välillä toiveikas, välillä aika epävarma. Tosi hienoa, että sinulla raskaus on sujunut hyvin. Minustakin tuntuu, että olisi kiva käydä neuvolassa säännöllisin väliajoin kuuntelemassa sydänäänet. Täytyy asiasta jutella viikon päästä, kun on eka neuvola.
Ulriina, kiitos onnitteluista ja kiva, että kävit kurkkimassa tälle puolelle. Toivottavasti pääset ultran jälkeen siirtymään tänne moneksi, moneksi kuukaudeksi!
Melike, kiitos myös sinulle onnitteluista :-). Toivottavasti sulla on mahatauti mennyt jo ohi!
Hexu, tervetuloa ex-haahuihin! Toivottavasti raskautesi nyt onnistuu ja saat nyytin syliin!!!
Mami, olis tosi kiva saada sinut " ihan oikeasti" tälle puolelle. Tuntuu tosi ikävälle, että sinulla on kaksi raskautta mennyt noin myöhäisessä vaiheessa kesken. Tuntuu tosi epäreilulta. Mutta toivottavasti seuraavasta plussasta saat myös lopulta nyytin syliin!!!
Femmis, kiitos onnitteluista! Kysyit valkkarista, mulla ei oo sitä ollut enää muutamaan viikkoon. Tosin mähän käytän vielä niitä lugeja ja sitä sit valuu pikkuhousunsuojaan, joten voi tietty olla, että seassa on myös valkkaria. Onneks voin kohta jättää nuo luget pois. Koetahan jaksella väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa!
Petju, kiitos kommenteistasi. Isompia mustelmia ei ole vielä tullut. Sellaiset vaan pienet punaiset jäljet pistokohtiin. Sitä vaan ihmettelen, että mitenkähän tuo pistäminen onnistuu, jos ja kun masu kasvaa isoksi. Pitääkö tässä ruveta harmittelemaan, että tulikin laihdutettua 6 kg eli olis ollut masussa enemmän läskiä, jos en olis laihtunut ja pistäminen näin ollen helpompaa ;-). Toivottavasti sinun vihlontasi kohdunsuulla eivät ole mitenkään " merkityksellisiä" !
Masunasu, hienoa, että sulla on väsymys jo helpottanut. Mullakin on varmaan ihan ekaa kertaa tiedossa tuo sokerirasituskoe. Niin ainakin terkka viime kesänä sanoi, kun silloisessa raskaudessa kerkesin käydä neuvolassa. Tosin mulla on tuo painoindeksi nyt laskenut ja sehän taisi olla yksi ratkaiseva tekijä siihen, joutuuko testiin vai ei. Mikä sitten liekään se raja-arvo? Lisäksi kun mulla on kolme viimeisintä vauvaa painanut syntyessään yli neljä kiloa, niin se oli toinen syy, miksi joutuisin sokerirasitukseen. Itse en sitä näkisi kylläkään kovin tarpeelliseksi, kun raskausaikana ei ole ollut mitään ongelmia (siis silloin kun raskaudet vielä onnistui).
Kysyit, kerroinko jo pojalle. En ole kertonut. Tällä hetkellä vähän sellainen fiilis, että jos np-ultrassa 1.3. kaikki hyvin, niin sitten kai vois kertoa (ellei masu paljasta jo ennen sitä). Yksi asia, miksi ei oikein huvita kertoa, on se, että poika alkais varmaan heti kärttää sitä pikkuveljeä ja minähän en pysty sitä lupaamaan. Tuntuu, että tulee vaan itelle vähän pahamieli, kun tulokas voi ollakin tyttö ja sitten yksi perheestämme on häneen erityisen pettynyt. Ja sit se, että kun ite vaan haluais, että vauva pysyis hengissä, olkoonpa mitä sukupuolta tahansa, niin ei oikein jaksais alkaa sukupuolesta tehdä numeroa pojan kanssa keskustellessa.
Nette, kiitos onnitteluista! Toivottavasti sulla oli labra-arvot kunnossa!!! Synnytyksesi alkaakin olla jo melkoisen lähellä, varsinkin jos käynnistävät etuajassa.
Mitenkäs Aapelin lääkärireissu sujui? Toivottavasti kaikki oli kunnossa!!!
ON: Kaksi kertaa olen nyt klexanea pistänyt ja ei kai siinä sen kummempaa. Kyllä se illallakin kirveli, mutta nyt se ei ollut enää niin kamalaa, kun tiesi sitä odottaa. Itse asiassa jännä, että se kirvely alkaa vasta sitten, kun neulan vetää pois.
Nyt olen viime yöt nukkunut entiseen tapaan eli tosi sikeästi. Tässä oli välissä vaihe, että saatoin herätä yöllä ja tuntui, ettei juurikaan väsytä. Nykyisin uni kyllä maittaa hyvin ja päivisinkin taas väsyttää. Etomistakin aina välillä on. Masun kasvu näyttäisi tasaantuneen. Kai mulla oli turvotusta. Nyt on nuo paksut sukkahousut hyvin mahtuneet jalkaan tai siis silleen, etteivät kuitenkaan hirveästi kiristä. Ja omat farkutkin vielä mahtuu, johtuen siitä, että ne oli laihtumisen vuoksi alunperinkin väljät.
Eiköhän siinä tullutkin tärkeimmät. Pakko olis jatkaa tuota pakkaamista. Aamulla oli pakkasta -26 ja poikaa piti käyttää hammaslääkärissä yörautojen kiristyksessä. Tuntui kyllä tosi kylmältä eikä oikein huvittanut ajatus reissuunlähdöstä.
Mutta nyt löpinät sikseen ja pakkaamaan. Hauskaa viikonloppua kaikille ja voikaahan paksusti :-)!
neronja rv9+1
Lunta sataa oikein urakalla.
Tänään on siis lääkäri. Kiva mennä, kun lääkäri on sama kuin silloin alussa sen kolme kertaa (omasta ehdotuksestaan) ja tiedän millaiselle ihmiselle menen ronkittavaksi. Vähän jännittää, sillä edellinen sisätutkimus tosiaan tehty rv9+ ja nyt jo mennään 20+5.
Supistellut on iltaisin useaankin otteeseen ja lyhyelläkin aikavälillä, mutta kivuttomia ovat olleet ja siksi en epäile, että mitään hätää olisi, mutta varmennuksen siis tuolle liikunnan jatkamiselle kuitenkin haluan.
Kerttukasperille hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista. Tuo hematooma-homma on kurja, mutta varmasti hyvä, että tiedät mistä johtuu jos/kun vuotoa ilmestyy.
Femmammalle liikunnasta. Olen itse sitä mieltä, että liikuntaa voi harrastaa kuten ennenkin kunhan se tuntuu hyvältä.
Vatsalihakset on syytä jättää vähemmälle tai kokonaan pois. Itse olen tehnyt nyt vain poikittaisia (syviä) vatsalihaksia vaativia liikkeitä ja muut olen jättänyt suosiolla hyvin vähälle. Itse asiassa noitakin olen vähentämään päin. Huomaan silti, että vaikken ole suoranaisia perus-vatsalihasliikkeitä tehnyt, on tuo suorien vatsalihasten yläosa (siis ihan tuossa rintalastan alla) tosi tiukalla. Onkin jännän näköistä kun vetää vatsalihaksia tiukaksi seistessä masu tietenkin hiukan litistyy (ihan hiukkasen vain), mutta siihen vatsan yläosaan kuroutuu sellainen suoranainen ¿panta¿. Joogassakin tuntuivat nuo olevan niin tiukalla, että oikein tuntui ikävältä.
Muutoin olen sluibaillut lähes kaikesta muusta lihaharjoitteesta (noh, niin paljon kuin se nyt aerobic-tunnilla on mahdollista ;)). Askelkyykyt eivät enää tunnu kovin hyviltä ja luulenpa, että jos salilla kävisin, jättäisin niissä painoa vähemmälle. Kuten sinullekin oli Ylävartaloa olen sen sijaan tehnyt paljonkin. Yritän saada edes jotakin lihaksen tapaista takaisin tuonne yläkroppaan kun tuo alkuraskaus meni usean kuukauden ajan ilman liikuntaa ja painoja ja käsivarret ovat ihan ruikulat.
Selkälihaksia kannattaa ehdottomasti vahvistaa. Niitähän tuo kasvava vatsa ennen kaikkea rasittaa puhumattakaan tulevasta kannettavasta vauvasta. Painoja tuskin kuitenkaan kannattaa käyttää kuten sinulle oli neuvottukin.
Älä ihmeessä hylkää liikuntaa vaan pyydä, että joku Elixian ohjaaja vähän tarkistaa kuntosaliohjelmaasi ja neuvoo mikä on järkevää tai sitten kokeile vaikka jotakin joogan tyyppistä (jooga ei kyllä ainakaan minun liikunnantarvettani tyydytä alkuunkaan :-D).
Ai niin.. venytelläkin kannattaa :)
Koeta jaksella muutenkin katraasi kanssa. Ja tuskinpa tuosta pesuaineesta mitään haitta on ollut. Jos maalaisjärjellä miettii niin jos kovin vaarallista olisi ollut, olisit varmasti itsekin tuntenut sen niin. Tämä on kummallinen tämä kehomme sillä se niin uskomattoman hyvin kykenee kuitenkin suojautumaan myrkkyjä sun muita vastaan, joten jospa saisit sen mielesi myös samaan rauhaan ;)
Petjuskalla taisi vauveli potkia virtsarakkoa kohti. Minusta kun tuntuu, että tuo omani jo jotenkin pomppii välillä myös virstarakon päällä ja silloin olen vain päättänyt etten mene vessaan. Sinnittelen kunnes lopettaa. Tämä kun on ensimmäiseni, Ei auta kuin odotella mitä ihmeellisyyksiä on edessä vielä. Voimakkaampia potkuja ja säännöllisemminkin odotan jo ja hauska kuulla, että noilla viikoilla niitä jo on. Vaikkakin siis kurjaan paikkaan.
Neronja. Miten ultrassa meni? Toivottavasti olet päässyt päänsärystä jo eroon.
Riaxille jaksamista tuon refluksin kanssa. Kuulostaa tosi kurjalta. Onnea hyvistä neuvolakuulumisista. Mallikkaasti näyttää kaikki olevan.
Kuuttarelle onnea hyvistä ultrakuulumisista.
Kiva kuulla Masunasu, että väsymys hiukan hellittää. Kyllä se niin totaalista onkin, ettei sitä edes jälkikäteen voi kuvitella. Hyvähän se on, että edes suklaa maistuu ja eiköhän sitä näin raskausaikana saa sitäkin syödä.
Painosta: Petjuska sinulla ei liikaa ole tuo paino kyllä päässyt nousemaan. Itse tässä ihmettelen sillä tänään näytti vaaka sellaisia lukemia, ettei vielä ikinä. Hurjaa. Paino noussut neuvolan ekasta mittauksesta 3kg, tosin tuossa välissähän se putosi melkein viisi silloin alussa kun ei ruoka maistunut eikä liiemmin pysynyt sisälläkään. Jännityksellä odotan mille kymmenluvuille tässä vielä nousen. Hui! Jos niitä kiloja paljon tulee, ollaan sitten Joanna yhdessä ¿isoja¿ :-D
Tunnin päästä lähden hipsimään kohti lääkäriä ja toivottavasti papu näkyy myös. Ja mieskin saa nähdä. Ei kai lääkäri sitä kielläkään. Ja voihan olla, että sukupuolestakin saamme aavistuksen. Hui! Tosin ehkäpä sen arvailu saa jäädä sitten sinne 3D-ultraan. Tärkein on kuitenkin siis itse tarkastus, että kaikki ok.
Tänään aamulla juuri mietin kuin hurjasti rakastankaan tätä masua. Ja kuljen tietenkin polleana tiukka paita päälläni. Hupsua. Enköhän ehdi kirota moneen otteeseen kun nyt jo välillä tuntuu, että kumartuminen tekee tiukkaa vaikka vatsa onkin aika pieni vielä.
Iloista keskiviikkoa.
Aapeli ja papu 20+5