TAMMITÄHTÖSET uuteen viikkoon
Huomenia kaikille tähtösille!!!
Ja oikein mukavaa alkanutta viikkoa =)
-O-
Kommentit (36)
Elaine80: Hui! Olipas sattumaa, että pomo samaan aikaan lääkärissä. :) No hyvä, että otti asian noin hyvin. Voi että ku vielä niin pieni, ettei oikein näe mitään. Mutta sitten seuraavassa ultrassa ja ainakin tiedät, että olet raskaana. :)
Pigu: Kiva.. Jännitystä alkaa olla jo ilmassa. :) Toisaalta pelottaa testailla. Esikoisesta en oo edes testin testiä tehnyt. Raskaus todettiin yksityisellä ultrassa joskus rv11. Oli pahin aika jo menny ohi.
Oma olo on edelleen omituinen.. Ja alavatsaa jomottaa sekä tuntuu, että olis turvonnu. Syömistä ja juomista tekee mieli, varsinkin limsaa ja mehuja. Lämpö 36,5-36.9. Minulle aika paljon.
Neitinokkosen testiä odotellessa. :) Plussasäteitä kaikille! Ja tarrasukkia jo plussanneille! :)
Itse en oo ennen raskautta mitään ostanu esikoisellekaan. Vasta sitten raskaana aloin ostella ja aika paljon sain kertymäänkin, ku tiesin, että tyttö tulee. Leluja ja muutakin tuli hankittua.
Nyt olis hyvät varastot pikkukakkoselle, varsinkin hempeitä tytön vaatteita. :)
Nalle puhista tykkää äiti ja tytär. :)
mun on pakko kans osallistua tuohon galluppiin ;D
Ei kyl niin kauheesti ole mitään tullut hommattua, kun tuota esikoistamme kuumeillaan.... oikeestaan vaan sellainen aivan ihana WSOYn vauvakirja, johon voi kirjata asioita ihan siitä hetkestä alkaen kun tietää olevansa raskaana, siis oikeestaan sellainen " leikekirja" .... ja sit kyl suunnitellaan remonttia " lastenhuoneeseen" eli mietitään yhdessä värejä; ollaan kallistumassa ruskean eri sävyihin tai keltaisen eri sävyihin....
Omasta takaa on tullut keräiltyä kaikenlaista Nalle Puh ja Anne Geddes kamaa.... nallekokoelmakin on valmiina vauvan huoneeseen.....
Ja tietty noita vauvan huonekaluja ja muita on tullut mietittyä, mutta mitään ei olla ostettu.......... OIKEESTI!!!! ;D
Mun pikkuveljellä on jo kaksi lasta, joten sieltä tiedän saavamme kaikenlaista tarpeellista.... ja mä uskon, että mun vanhemmat sekoaa onnesta kun sitten jonakin kauniina päivänä kerrotaan että meille tulee toivottu ja hartaasti odotettu vauva..... ainakin meidän äidin ostovimmaa saa sitten ihan toppuutella.....
Olen muuten ajatellut hieman ottaa rauhallisemmin tämän kuumeiluni kanssa, jos se nyt yleensä tällä luonteella on mahdollista..... teen muuten nimittäin itseni hulluksi!!! ;D
En siis aio mittailla lämpöjä ja muita.... viime viikolla mulla oli siis selkeästi lämpöä koko viikon (eli ilmeisesti olin vähän flunssainen tms.) ja siitäkös kuvittelin heti olevani raskaan.......................
Sorry kun tuli tätä omaa tarinaa.............................................
Voimia teille kaikille, ihan tasapuolisesti.Pidän piinailijoille varpaatkin pystyssä!!!
..ompas täällä tammitähtösten pinossa hiljaista...kaikillako niin kauhea raskaupahoinvointi ettei koneelle kykene;)...
ei vaiskaan.
itelläkin on jäänyt vähän tämä pinoutuminen kun mies poissa tämän viikon ja pojan kanssa kahdestaan ollaan kotona joten touhua riittää:)
hienoa elaine että ultrassa kaikki vaikutti olevan hyvin!..vaikka vielä olikin tuo vauva niiiin pieni..nyt vaan kasvattelemaan:)
poika päikyillä ja minulla siivoukset kesken joten...täytyy tästä lähteä lorvimasta..hih..vaikka kiiru onkin täytyy aina käydä kurkkaamassa täällä kuulumisia;)
edelleen jotain odotteleva fiikuna, kp43/25-28-? huhhuijaa..
kun oli ihan päässyt putoamaan ...
huuhuuu..missä kaikki?
oliko jollain nyt loppuviikosta testipäivä?
jatkamaan siivoiluja ..fiikuna
Minä olen yrittänyt viettää aikaa koululla kun saavuin tänne neljä (!) tuntia ennen luennon alkua! Meillä ei ollutkaan yksiä harjoituksia!
Huomenna aamulla ajattelin testata vieläkö uskaltaa viihteelle lähteä. Toisaalta ei yhtään huvittaisi ettei sitten joudu pettymään, mutta toisaalta onhan se kiva tietää! Toisaalta pelottaa sekin ettei se testi näytä plussaa vielä kun menkat ei ole myöhässä. Tai mistä minä tiedän ovatko myöhässä kun kierrosta ei hajuakaan. Minun tuurilla täti saapuu kylään tunti siitä kun olen testannut! no, mutta huomenna se ratkeaa! Olen elämässäni tehnyt aiemmin yhden raskaustestin, jonka toivon kovasti olevan nega, niinkuin se olikin. Nyt ensimmäistä kertaa toivoo plussaa!
Minulla on vauvakuume vähän laantunut viime aikoina. Olen alkanut ajatella valmistumista. Jos nyt olen raskaana se tietää sitä että valmistu en ensi vuoden keväänä. Pakko olis kuitenkin gradu saada kirjoitettua ennen kuin vuosiluku pyörähtää lukuun 2008! Alkuperäisestä aikataulusta saa siis myöhästyä ainoastaan puoli vuotta. Meillä on kyllä aika joustavaa tämä opiskelu, mutta miten sitä menee tenttiin lapsen kanssa. Mistä lapselle hoitaja muutamaksi tunniksi silloin kun se on ihan pieni? Omat vanhemmat hoitaisivat varmaan mielellään, mutta kun asuvat Suomen toisella puolella. Sisaruksia minulla ei ole eikä muitakaan tuttuja jotka joutaisivat viikolla vauvaa hoitamaan. Anoppi on tietysti yksi vaihtoehto, mikäli vielä silloin on kotosalla päivisin. Haluan kyllä oman lapsen tosi kovasti! Ahdistaa, kun ei saa päätettyä. Tuntuu että nyt alkaa pää vähän selvitä, laastereiden hormonit sekoitti ainakin mun pään aika tehokkaasti!
Mutta se minusta...
Mitäs muille kuuluu?
Kävin just syömässä ja nyt nukuttaa... Vielä pitäisi jaksaa pusertaa kolme tuntia opiskelua ja sitten alkaa meidän pidennetty viikonloppu :) Tänään mennä katsomaan yleisurheilua (hallikisoja) pitkästä aikaa. Ihan kivaa tehdä joskus arki-iltana muutakin kuin olla kotona.
Piqu: Heh, tuo hehkutus pottaan kakkaamisesta kuulostaa tutulta! Meillä neiti suostui tuossa ennen joulua ekan kerran istumaan potalla ja siitä lähtien päivttäin on sinne tavaraa tullut. Eilen ekaa kertaa hoidossa neiti oli pissannut pottaan eli on täälläkin hihkuttu!
Fiikuna: Oletko vielä ajatellut testata vai miten? Kyllä on pitkäksi kierto venynyt, toivottavasti tulee selvyys asiaan.
Neitinokkoselle plussaonnea huomiseen testiin! Tule sitten heti kertomaan tulos meille! Opiskelumurheet mullakin välillä mielessä ja mun olis kanssa tutkintouudituksen takia valmistuttava 2008 heinäkuuhun mennessä. 60 opintoviikkoa vielä puuttuu, siinä on urakkaa! Meinaan gradun saada ennen äippälomaa valmiiksi ja sitten muutama muu kurssi. 2007 kesällä menen sitten harjoitteluun ja mies saa jäädä vauvan ja tytsyn kanssa kotiin, tehtiin näin esikoisenkin vauva-aikana kun pidin pienen opiskelutauon. Meillä sopii tämä järjestely hyvin, tietty talouspuoli tuo ongelmia. Uskon kyllä, että joskus valmistun!
Vieläkö p76 on matkoilla? Entäs missä on kumppani, huhuu! Kirjoitelkaas sieltä taustalta kuulumisia :)
S-I ja Lumikukka 5+2
täälä yksi tuskainen piinailija...ei jaksa oottaa ja hulluksi tulee...nyt siis kp 21/25-28. mulla siis nippailut on jatkunu jo pitkästi yli viikon,nyt ei oo tehny pahaa,mut vilutus o kauhee. tosin poitsu o vähä flunssainen, et johtuskohan äiskälläki siitä et pöpöt leviää...aattelin ootella ens keskiviikkoo (jos maltan...jolloin kp 27),et sit jos vaavi antais ittensä ilmi,nii saisin ihanan synttärilahjan =) ja jos ei menkat ala ennen sitä...
ainii ja jee!!!!meiä pikku-ukko on oppinu kävelee,ihanaa!!! oon ollu iha tohkeissaa ja toitottanu kaikille!!!!!!!! =)
fiikuna: etkö sio enää testata? eikö tuo sun kierto oo jo hurjan pitkä?
G: ennen esikoista en ostanu mitää ennen ku sain tietää, et vaavi on tulos ja sitte sitä kertyki kaikkee hilpentöörää ja molemmille sukupuolille sxopiavia vaatteita...mut oon kyllä ehottaomasti sitä mieltä,et ei kannata ostaa ku välttämättömin ja sitte ku o nyytti kainalos lisäillä sitä mitä tarvii...
vaan mun pitää nyt lähtä kauppaan! kirjoitelkaahan tammitähtöset ettei ihan pudota pinosta...++++++++säteitä+++++++++++
Rual - täällä mennään aika lailla samoissa päivissä. KP on nyt 22. Itsekään en millään jaksas ensiviikkoon odotella mutta ei auta muuta kun odotella. Itse asiassa meinasin kyll jo ensiviikon perjantaina testata. Mullakin on vähän vatsaa nipistelly. Tosin ei enää eilisen jälkeen.
Tänne ei mitään ihmeellistä. siis kuulu - paitsi että kauheet ilmavaivat jo monta päivää :-(
Hauskaa Viikonloppua kaikille luulen että en enää viikonloppuna tänne ennätä !
T:hyrre
neitinokkoselle paljon plussatoivotuksia huomisiin testailuihin!!
jännää...toivotaan oikein kovasti niin kyllä se + sieltä tulee;)
tulehan sitten kertomaan...
rual ja hyrre: teilläkin alkaa olla jännät päivät käsillä...
katsotaan kuinka kauan maltatte olla testaamatta:)...
juu kai minäkin vielä joudun testaamaan, ja pettymään:/
kyllä turhauttaa, vaikka tädittömyys toisaalta nostaa toivoja..niin kuitenkin se vaan on eksynyt jonnekkin ja elättelen ihan turhia toiveita:(
masussa on pelkkiä laskiaispullia:P
hyviä torstai-iltoja!
poikaa nukuttamaan..
fiikuna
Huh, on ollut niin älytöntä hässäkkää duunissa, ettei ole täällä edes käymään kerennyt. Mielellään jäisin mammalomalle ja kotiin, töissä on niin tappotahti päällä, aina vaan pahenee.
Eilen oli kiertokin puolivälissä, muttei pupuilusta tietoakaan, puolilta öin kotiin ja puol kuudelta herätys. :(
Mä oon nyt ottanut (tai ainakin yrittänyt ottaa) sen asenteen, että vauva tulee kun tulee. Ja greippimehua juodaan ihan vaan siks, että se on niiin hyvää!
Elaine: Olipa sulla uskomaton tuuri, että pomo sattui paikalle! Meillä on töissä ihan vitsi siitä, että mä jään varmaan seuraavaksi mammikselle, kun oon ainoa nuori nainen meidän osastolla. Kaikki muut on jo jäänyt..Mitäpä siinä muuta voi kuin hymyillä sievästi...Ja toivoa, että työkavereista tarttuisi plussasäteitä.
Neitinokkonen: Tuloksia odotellaan! Täällä ollaan hengessä mukana!
Vielä hankinnoista...Mä ostelisin vaikka mitä, mutta oon nyt miehelle luvannut, että vasta plussan jälkeen tehdään hankintoja, siihen asti mä harrastan vaan ikkunaostoksia. On mulla toki muutama vaate jo hankittuna. :) Aika vähän on kivoja, sukupuolineutraaleja vaatteita saatavilla.
Mut kääk, nyt kiehuu makaronit yli, pakko rynnätä pelastamaan tilanne.
Palataan!
J
Se ei toivottu vieras löysi sitten meillekin. Tuli ihan pokkana punaisessa asussaan, vaikka kuinka yritin olla ottamatta vastaa. Harmitus oli kuitenkin aika suuri vaikka meilläkin oli ajatuksena, että käärö saa tulla ihan omalla aikataulullaan. Kuitenkin sitä on aika pettynyt, kun huomaamatta innostuin nopean raskautumisen mahdollisuudesta. Eniten harmitti, kun ehdin jo miehellekin mainita tädin myöhässä olemisesta. Höh, nyt kuiten reippaasti uuteen kiertoon.
Gallup: Meillä ei ole myöskään ole päästetty ostovimmaa vielä valloille. Kovasti kyllä tekisi mieli ostella pieniä vaatteita mutta yritän olla innostumatta. Kun ei tiedä kauanko tässä menee odotusta odottaessa (ehtii vielä muoti baihtumaan :).
Tänään sain hetkeksi ajatukset pois vauvaprojektista, kun käytiin katsomassa uutta kotiamme. Olisin voinut muuttaa vaikka heti mutta vielä pitäisi pari kuukautta malttaa. Tuntuu, että elämä olisi tällä hetkellä pelkkää odottamista. Joko muuton tai plussan...
Toivottavasti saadaan pian uusia plussia niin pääsisin iloitsemaan muiden puolesta.
zen
Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan. Lueskelemassa olen käynyt ja kovasti jännitän kaikkien puolesta :)
Eilen illalla pääsin kokeilemaan miltä raskauspahoinvointi tuntuu, ainakin luullakseni. En tiedä mikä mua vaivas mutta mulla oli vajaan tunnin verran TODELLA kuvottava olo, oksetti siis ihan tosissaan. Sit se meni aika nopeaan ohi. Kuvotukseen liiittyi myös päänsärky ja huimausta. Samanlainen olo oli viime kuussa häämatkalla, kun veneiltiin sellaisella isolla katamaraanilla. Onnistuin juuri ja juuri olemaan oksentamatta :/ Juurikaan muulloin en ole tuollaista oloa kokenut.
Mulla on hyvinkin ovulaation aika käsillä näinä päivinä, mutta rennosti koitan ottaa...
Hyvää viikonvaihdetta kaikille!
On tullut taustailtua viimeisen viikon ajan... ollut niin hässäkkää töissä ja harrastuksissa jne... ja tietty pupuiltukin. :) Ovis oli ilmeisesti eilen, nyt kp 14/27... parin viikon päästä jälleen kuumeillaan.
Gallupiin: melkein nolottaa tunnustaa, että meillä on jo pinoittain vauvalehtiä vuodesta 2000 alkaen... niin kuin mieheni aina sanoo: Teoriassa voisin olla jo äiti (teknisissä asioissa). Olen ostanut myös jotain vauvan vaatteita kun nähnyt jotain hienoja jossain. Vauvakirja koreilee myös hyllyssä. Ekaa siis kuumeillaan.
Tääl on tullut viime menkoista asti syötyä kaikkea " raskausaikana kiellettyä" - homejuustoa, sulatejuustoa, punaviiniä jne...
Kenelläs olisi viikonloppuna testaukset edessä?
Toivotaan, että monien raskausoireilta vaikuttavat oireet vahvistuisivat sitten raskaudeksi. ++++++++++++++ ja nyt kun tiedän mitä bdbdbdbdb tarkoittaa, niin bdbdbbdb peukut pystyyn vaan kaikille. :)
Hyvää yötä!
- Kumppani -
empäs olekaan tänne kirjoittanut hetkeen mitää! lueskellu sillointällöin, mutta en vaan oo saanu aikaiseksi kirjoittaa! ehkä syynä sekin, että ei oikein oo ollu mitään " aihetta" . tai, oon siis ollu siinä tylsässä vaiheessa ettei mitään odotettavaa.. menkat loppu ja ovikseen aikaa.... Nyt kuitenkin se aika taitaa olla. Kalenteriin oli piirretty koko viikolle nuijapäiden kuvia. :) mutta nyt sit miehen jutut töissä vaihtu, ja tulee vasta aamulla 5-6 aikaan kotia. siinä ei sitte kumpaakaa oikee nuijat kiinnosta. mä käännän unisena kylkeä, ja mies nukahtaa ku näkee sängyn. :)
galluppiin:
tuota esikoista kun ruvettiin kuumeilemaan, ostettiin vaikka mitä jo. itseasiassa vaunutkin ostettiin ennen plussaa. Ehkä vähä noloa ja outoa. Mutta löysin sellaset mihin ihastuin niin oli pakko saada. halusin ehdottomasti jotku missä kunnon kuvia. en mitään ruutua tms.
Ja ennen varsinaista kuumeilua kyllä oli jo ostettu vaatetta ym. itseasiassa jo yläasteella tein ensimäiset vauvan vaatteet, enkä halunnu antaa kenelekään, vaan säästää omalle vauvalle. :)
Mä siis oon luonne, joka on koko ikänsä kuumeillu omaa vauvaa. :)
nyt taas kun kuume on päällä, tekis mieli ostaa kaikkea.. joitain vaatteita on pitkin matkaa ostelluki. Mutta totta, että noineutraalit vaatteet ei niin kivoja ku kunnon tytön tai pojan vaatteet!
mitenkäs, kuinkamoni on ajatellu ruveta käytämään kestovaippoja?!? se kun nykypäivänä tuntuu olevan niin in juttu.
Mä niihin aina sillontällön tutustun nois sivuilla, mutta mutta,,
tytölle oon pari ostanu kokeilun kannalta, ja ihan kätsyjä kyllä. joskus aina tulee käytettyä. En vaan oo oikein päässy vielä niiden saloihin täysin mukaan.
ja lopuksi onnea tietty kaikille omaan vaiheeseen sopien. ketkä testaa, niille plussa onnea. ketke ovuloi, niille tärppejä... ja tietty teille jotka on jo plussan saanu, niin onnea muuten vaan!!!
iija
Oireita tuntuu olevan kovasti ilmassa Tammitähtösissi; hyvä, hyvä!
Jos joku olisi sanonut minulle kaksi vuotta sitten, että olisin onnellinen, erittäin onnellinen, siitä, että pieni poika kakkaa pottaan, olisin ajatellut sanojan olevan hullu!
En ajattelisi enää... Tämä mystinen kakka löysi vihdoin tiensä tänä aamuna pottaan, äidin mielestä vahingossa ja ihan yllättäin, jopa pyytämättä ;-) Vein pojan hoitoon ja vielä kotiin päin kävellessäni huomasin hymyileväni ja miettiväni, että minun poikani kakkasi pottaa, voi kuinka hienoa! Äitiys ylittää ymmärrykseni...
simppu06: Hienoa, että mennään samoissa päivissä. Ei tartte yksin piinailla. Tuosta testaamisesta. Olen vakaasti päättänyt, että testaan vasta ensi viikon torstaina tai perjantaina, jos vielä tarvetta on. Todellisuudessa varmaankin häärin ensimmäisen testin kanssa maanataina hyvässä lykyssä jo sunnuntaina. Mulla ei ole hyvä itsekuri näissä asioissa...
G: Ennen raskautta hankituista lastenvaatteista. Mulla oli tapana ostaa reissuilta, lähinnä jenkeistä, Nalle Puh aiheisia vauvanvaatteita. Olin siihen aikaan ihan Puh-friikka ja kyllähän ne vieläkin söpöja ja erilaisia oli. Varsinaiset hankinnat aloitin sitten raskaana ollessa. Tykkään kierellä kirppareita ja sieltä löytyi tosi paljon " hyvää kamaa" pikku vauvalle, nyt tilanne on jo toinen kun poika on isompi.
Mutta nyt päivän askareisiin. (lue: jouksemaan kaiken maailman virastoihin...lappuja sinne,lappuja tänne, eikö tämä koskaan lopu?)
Piqu