**LOKAKUISTEN MAANANTAIJUTUT**
Kommentit (87)
Pikaisesti kuulumisia... Oli kyllä maailman ihanin ääni eilen, kun Niko ekaa kertaa [b]nauroi ääneen[/b]!! <3 <3 <3 <3 <3
Tuli oikeen tippa linssiin, kun sen äänen kuulin!! Niin ihana.
Sain sen nauramaan kun keinuttelin käsissä, peilin edessä.
[b]PAINOSTA[/b]... mulla se vaan tuntuu nousevan koko ajan!??!!! En ymmärrä... En edes herkuttele, paitsi kyllä tunnustan viikonloppuna herkutelleeni, kun vietettiin synttäreitä, miehellä oli perjantaina ja mulla onkin nyt sitten vasta keskiviikkona (1,2) mut eilen pyydettiin kylään mun porukat.
No liekö sitten että mulle kasvaa koko ajan vaan lihaksia Nikoa kanniskellessa!??!! Juu siitä sen täytyy johtua... LOL
Jotain vielä piti sanomani, mutta nyt unohdin...
Palaanpa sitten jos/kun muistan sen taas.
Kaisa ja kohta 29v
Mut heti ekaksi tuli mieleen M-kirjaimesta Miehet, niin eiköhän [b]rakas Emppumme nytipylly[/b] ollutkin sen jo käyttänyt ;-P!
Vaikka mitä oli mielessä, vaan nyt ei tuu enää mitään mileen :( - yritänpä miettiä...
Kääntyilijöille oikein paljon onnea uudesta taidosta! Ja uusien taitojen oppiminenhan se sitten näkyy öiseen aikaan :-/...
[b]Hemulille[/b]: Meillä ei nuku koskaan levollisesti vaunuissa :(. Tai nukkuu, mutta meidän äänet täytyy kuulua vieressä. Heti kun tullaan tytön kanssa sisään, niin alkaa Eemil huudon ja se on otettava kans sisälle. Pisin aika, minkä yhtäjaksoisesti ilman vaunujen keikuntaa olen saanu sen nukkumaan, on 2 tuntia! No, mä otan sen sitten aina sisälle (tietty) kun siellä ärjyy pää sinipunasena ja se syö ja voi jatkaa jop+a parikin tuntia unia vielä sisällä. Mutta pidän toiveita yllä, että Eemilkin oppii nukkumaan vaunuissa pidenpiä jaksoja kuhanta kasvaa, tyttö oppi nukkumaan vasta reilu 4kk:n ikäisenä.
[b]Emppura[/b]: Teretulemast yhteisöön takas! Ja onhan se nyt ihan sama oletko pyjamassa vaiko juhlapuvussa, mä siellä esiinnyn molemmissa :D...
[b]Yöähinät/heräilyt[/b]: Kai liittyvät juuri siihen liikkumaan oppimiseen ja voihan olla samaan aikaan vielä tiheän imun kausikin. Nyt meillä on herätty n. 2-3 tunnin välein kun viime viikko herättiinkin tunnin välein. Silloin poika nukkui yöt läpeensä tissi suussa...kai...
Ja nyt lyö tyhjää. Tää menee siivoon keittiöstä nuo välipalajutskat pois ja lähtee tekeen lasagnea.
Morjens taas!
*Wal* ;D
[b][color=darkviolet]beibi0905[/b]
LP 65kg TP 60kg VMP 64,0 ***
[b][color=blue]blacka[/b]
LP 87kg TP 65-70kg VMP 85,0kg ***
[b][color=green]Emily78[/b]
LP 106,4kg TP 90kg VMP 101,8 kg ***
[b][color=red]Emppu[/b]
LP 67kg TP <60kg VMP 64,6kg ***
[b][color=brown]hennajo[/b]
LP 62,1kg TP 55kg VMP 62,6kg #######
[b][color=violet]Kaisa1977[/b]
LP 82kg TP 65kg VMP 84,3kg #######
[b][color=orange]mamiko[/b]
LP 66,1kg TP 55kg VMP 62,0kg ***
[b][color=green]Minski-78[/b]
LP 60kg TP 55kg VMP 56,8kg ***
[b][color=pink]Nelliina05[/b]
LP 81kg TP 65-68kg VMP
[b][color=darkyellow]NikkeH[/b]
LP 66,3kg TP 60kg VMP 65,4kg ***
[b][color=darkred]Päippy71[/b]
LP 70kg TP 65kg VMP 69,0kg ***
[b][color=darkblue]Sinilainen[/b]
LP 62,8kg TP 55kg VMP 58,2kg ***
[b][color=darkgreen]Vallu[/b]
LP 72kg TP n. 60kg VMP 71,0kg ***
[b][color=black]Waimo72[/b]
LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg ***
[b][color=fuscia]äitikolmelle[/b]
LP 68kg TP 60-63kg VMP 62,5kg ***
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino ***=paino tippunut #####=paino noussut (risuja...heh)[/color]
Hemuli:meillä ihan sama homma ollu jo jonkin aikaa,yleensä tunnin nukkuu hyvin vaunuissa,sit alkaa huuto ja vähän väliä saa käydä hytkyttämässä ja tarjoomassa tuttia:(
Kielo77;meilläkin 2 kissaa,pidetään ne yöt kylpyhuoneessa nukkumassa niin ei tartte miettiä könyääkö meidän tai Juliuksen sänkyyn:)
Meillä muuten Juliuksen yöunille rupeemiseen on tullu ihan uusi rytmi...ennen mentiin puoliltaöin,nyt viim.kymmeneltä,useimmiten puol kymmeneltä!!!!Mut sit herätäänkin nyt viim.yhdeksältä...yleisimmin kahdeksalta..
Voidaan sitten tarkkailla ettei päästä pulskaan kuntoon... ;)
[b]Wal[/b], sulla siis samanlainen järjenjuoksu kuin mulla (--> ne miehet ;D)
Ei Pinjakaan nuku vaunuissa kuin sen 30-40min, jos ne on paikallaan. Tai vähän riippuu.. kyllä se nytkin nukkuu kaukalossa tuolla makkarissa, kohta täyttyy kaks tuntia eikä se kaukalo siis tietenkään liiku olleskaan. Eniten varmaan herää sen tietyn ajan (30 tai 40min) jälkeen, jos on vähänkään kuuma. Ja mä yleensä laitan liikaa päälle, ettei pieni vaan palellu....!
No niin, tulipa tehtyä muutamat vatsalihakset kun molemmat lapset vielä nukkuu. Mitäs sitten tekis.......?!
ja vieläpä HK:n sinisellä :)
Joo, kiva _Emppu jos viitsit laittaa mulle vielä kuvia henkilökohtaisestikin, vaikka yhteisöön jo pääsitkin takasin.
Meillä ei vieläkään käännytä... johtuu tosiaan siitä varmasti etten pysty pitämään Roopea tarvittavan paljoa mahallaan lattialla... no eiköhän se siitä. Nyt oon pitäny muutaman kerran keittiön pöydällä herraa masullaan, mutta lähinnä se on ähinää ja lentämistä, eli jalat ja kädet ilmassa... siitä seuraa sitten isot puklut kun noin touhuaa. Päätä kyllä jaksais kannattaa vaik kuin kauan. Ja sama täälläkin, ei tajuta mihin se käsi pitäis laittaa ett pääsis pyörähtään.
Andromeeda: harmillista lukea että Martha sairastaa vieläkin... toivotaan että lääkärissä käynnistä olisi apua.
Nasuliko meinaa täyttää kortsuilla laivan????? No, mä lähen messiin, sillä en vielä kyllä lähde mukaan tuohon miehen vauvakuumeeseen. voin vaikka vapaa-ehtoisesti itse hommata ne kortsut...
Siitä tulikin mieleen et oon tyystin unohtanu et munhan täytyy se kierukka käydä asennuttamassa... Täytyy ottaa ja soittaa tk:een aika.
Kaisa: tippa linssissä oltiin täälläkin ku Roope perjantaina naurahti ekan kerran ääneen... se on niin suloista. Nyt se on sitte alkanu ynisemään ja hynisemään omaa unilaulua ennenku nukahtaa ja on väsyksissä... niin suloinen!
Ja taas thjeni pää... no, menen tiskaamaan pojan tutteja ja koitan keksiä jotain. Laitoin Roopen nukkumaan puolisen tuntia sitten ulos... Joo, muuten... meilläkin on tihennetty syöntiväli entisestä jopa reilusta kolmesta tunnista kahteen ja puoleen! Tää toimii muuten hyvin siihen pulautteluunkin. Ei ahmi niin hirveetä kyytiä sitä sapuskaa naamariinsa, vaan jaksaa syödä rauhallisesti -> ei puklaa kuin vähän :) Toivottavasti tepsii jatkossakin.
Misuli ja Roope
Heippa taasen ja maanantaita :)
Yhteisöön kuvat laitettu meitin neitistä joten kä' ykääpä kahtoilemassa :)
Viikonloppu meni ihan kivasti ja nyt taas uus viikko edessä...
Meillä tietsikka sijaitsee Mimosan huoneessa ja välil kyl tekis mieli siirtää se tonne olkkarin puolelle et iltasin vois rauhas näpytellä ku neiti nukkuu..
Täällä meillä kitistään omassa sängyssä kun äiti sinne laitto :(
Mut ei täs nyt kummempia palaillaan asiaan jos ehditään ku nää pinot tuppaa kasvamaan aikast nopeesti vaik olis vähän aikaa puis koneelta :)
Päivän jatkoja kaikille :)
Pulina ja Mimosa
Muuten, onko kukaan maistanut sitä uutta fazerin sinistä suklaata, sellaista ohutta.. Tiiätte varmaan mitä tarkoitan, herkkusuut!! *karsea makeanhimo*
Hmmm...niitähän vois vaikka leipoa joku päivä :)
Nyt on kaks tuntia mennyt, kun vein pojan nukkumaan ja oon kiitettävästi juossut pistämässä tutia suuhun :/ Söin jo lohdutukses sulkaakääretorttua.
Vatsiksia pitäis kyllä tehä munkin...kunhan jaksais. Mä oon niin huono alottamaan tekemään mitään tommosta! Kurja minä!!! vatsanahka sen kuin roikkuu :(
Naurusta:meilläkin poika on jo vähän aikaa sitten oppinut nauramaan kunnolla, ihanan kuulosta. Varsinkin kun hassuttelee, niin naurua tulee. Ihan liikuttuu siitä...
Hö, filmi katkes päästä. Painetaanpa siis viesti menemään.
Hemulii_i
vaikka tuolla yahoon yhteisössä olenkin pyörinyt jo monta kuukautta... Tahtoo nähdä teidän vauvat!
Mami, joka odottaa innolla keskiviikkoa, kun meille tulee 6 lokalahjaa mammoineen kylään :D
Puh:
Näin siitä suklaasta illalla mainoksen ja mietin et tarvii varmaan maistaa :D
Julma huvien ystäville ehkä upposi tuo laivan lastaus, muilta lienee pyyhkäissyt ohi ja lujaa :P
Ihan ensiksi täytyy mainita, muistatteko kun valitin lauantain(?) pinossa miehen oma-alotteisuuden puutteesta? Ja siitä miten en viitsi pyytää siltä apua niin paljon kun tarvitsisin... Sen kirjoitettuani tuli baby-alert ja syöksyin makkariin. Sinne kuulin, että mies naputteli koneella ja tajusin jättäneeni auki sen tekstin. En ole ihan varma lukiko mies sen, mutta kun palasin makkarista oli pyykit laitettu kuivumasta viikattuina kaappeihin! Sanaakaan siitä ei puhuttu, mutta olen melko varma, että nyt vähän helpottaa mun arki ;)
Vauvojen taidoista täällä taas käydään keskustelua. Meillähän Luka siis oppi viime viikolla (oliko se viime viikko vai edellinen?) tarttumaan leluihin ja siitä lähtien on helistimet saaneet kyytiä. Niitä pyöritellään käsissä, heilutellaan ja heitellään... Ja ekat kunnon naurun helinät saatiin jo kuusi viikkoa sitten! Lisäksi eilen opittiin ponnistamaan selinmakuulta ylös, kun äiti pitää käsistä kiinni. Ei nyt tietenkään ihan istumaan saakka, mutta aika hyvin Luka jaksaa itseään siitä nostaa. Ja nyt sitä pitäisi olla tekemässä koko ajan tai muuten känkkäränkkä tulee kylään, mutta pelkään, ettei pieni selkä vielä sitä jaksa.
Mutta " ongelmana" meillä on tuo mahallaan makaaminen. Se ei jaksa Lukaa kiinnostaa. Hetken " lentää" kaikki raajat ilmassa, joitakin kertoja nostaa päätään käsien varassa (mutta vain jos edessä on peili, piti ostaa sille oma ;)) ja sitten loppuu mielenkiinto. Eli ei varmaan ryömitä vielä ihan hetkeen...
Ilmeisesti muillakin on uudet opit tulleet uniin. Luka ainakin nukkuu niin " kevyttä unta" , että on ihan turha toivo kuvitella nostavansa sitä omaan sänkyyn kesken unien.
Onkos muilla muuten ongelmia kaulapoimujen kanssa? Koitan märillä vanulapuilla putsata herran kaulan ainakin kerran päivässä ja kyllähän se yleensä punoittaa. Nyt oli kuitenkin ihan haavauma tullut toiselle puolelle, josta tihkui vähän verta. Perunajauholla/talkillako niitä hoidetaan? Kysyy epätietoinen.
Meillä on vissiin ollut Nukkumatti kylässä, kun 15 tunnin yöunien jälkeen pikkumies vetää taas unta kuulaan. Niin ja eilen vielä ennen nukkumaanmenoa nukkui ylimääräiset iltaunet. Vaihtelee kyllä nyt nämä rytmit niin paljon, ettei ole tietoakaan siitä entisestä, lähes kellontarkasta kaverista.
Noniin, johan siinä tuli tarinaa. Menenpä tästä yhteisöön tutkailemaan uusia kuvia. Itsekin niitä lisäilin.
Heips!
On vähän pinoilu jäänyt.
Meille hyökkäsi kans RSV ja Riku oli sen takia viime viikolla 3 yötä sairaalassa.
Mä ja 1,5v tyttöni saatiin kans sama tauti, ei ole hauskaa. Ja kaiken kukkuraksi mun selkä sanoi poks, eli nostelu ja kantelu on tuskaa.
3kk neuvola jouduttiin perumaan taudin takia joten mittoja ei ole. Kunhan karanteeni loppuu, niin sit neuvolaan.
Meillä tietokone on teinin huoneessa ja kun mies on kotona, niin hänen kannettavasta pääsee nettiin missä huoneessa haluaa.
Riku ottaa jo leluista kiinni ja imeskelee niitä. Kääntyminen selältä vatsalleen tapahtuu kohta, koska kunnon kylkipuskeminen ja yritys on jo päällä. Rievut ja peitonkulmat menee kans siis hienosti suuhun ja hihat.
Alhaalta kuuluu kutsuhuuto...
VMP: 82,6kg !!!! kyllä määki otan ruusut vastaan ;)
Ja samantien meen tissityksiin...
Waimo72 & kiireinen maanantai Ja miehen MUKA vapaapäivä
Voi kun oliski....
Meillä on herätty kuudelta tänään ja mä oon koko päivän ollu tooosiii väsyny. Pitää mennä ajoissa tänään nukkumaan.
Tytön tokaisu tältä aamulta: Laitoin tytön hiuksia puolitukalle ja tyttö siihen tokas, et hän haluaa hevoshännän!! Onko se sitten sama kuin poninhäntä, mutta isompi.........?
Blacka: Ei noilla olekaan kerhoa keskiviikkona, mut meille sopii kahvittelut, paitsi ei sillon perjantaina.
Voi että oli suloisia Jansku ja tyttiliin Joel, kun laitettiin heidät vastakkain ja siinä he naureskeli toisilleen minkä ehti. Otettiin muuten myös yhteiskuva kaveruksista:)
Yllättäen jansku taas heräs, palaillaan!
Hennajo
Niistä kaulapoimujen puhdistuksesta... mä olen tehny niin, että juuri vanulapuilla putsaan, ensin märällä sitten kuivalla kuivaan. Ja sinkkivoide on aivan ehdoton apu niihin, näin meillä parani kaula tosi nopeasti...
Niin ja laiva on lastattu makupaloilla *miten niin mulla on nälkä*
Fazerin uutta ohutta tekis hulluna mieli maistaa *kuka kehtas mainita!!!*
Gallup: mitä ehditte syödä päivän aikana kun ootte kaksin vauvan ja tai lasten kans kotona? Tai siis ne joilla on isompia lapsia niin vastaa tietty kans...
Mä saan syötyä aamupalan siten et nousen miehen kans yhtäaikaa... päivällä kahvia juon sen mitä Roope antaa... ja päikkäriaikaan yleensä vetäsen pikapuuroa jotta liikenisi teille aikaa :) Illalla ku mies tulee kotiin syödään oikea ruoka sitten.
misuli
miten hyvin toisten kirjoituksia luetaan ;)
Puh ainakin ymmärtänee.... ;D
Äitiltäni nimittäin sain tuon talkki/perunajauho-ohjeen ja käski välttämään voiteita, jotka voi kuulemma pahentaa asiaa. Mitenkähän on...? Sinkkivoidettakin nimittäin olisi.
Huomasin tuolta yhteisön sivuilta et teitillä on mopsi :) Mun vanhemmilla on kans Topi nimeltään..Minkä ikänen teiän haukku on ja minkä niminen?
Möhköfanteilla
Ja Nasuli todellakin on hassu :D
Kävin jo yhteisöön luomassa oman valokuva-albumin, ja sain sinne tästä porukoiden koneelta nyt yhden kuvan Pinjasta.