****Toukokuiset viikkoon 5 ma-ke*****
Huomenta kaikille. Viikonloppu meni joutuisasti raksalla. Lakattiin laipioita ja seiniä. Tänä iltana jatkuisi urakka. Eilen olisi ollut ihana ulkoilu ilma. Toivottavasti moni sai eilen kimmokkeen kävelemään..... minulla jäi nyt väliin. =) Pitäisi varmaan vähän enemmän käydä ulkoilemassa, eikä aina töiden jäkeen jäädä sisälle nököttämään. Olisi varmaan huomattavasti virkeämpi....?? Omaan napaan ei uutta. Välillä tuntuu sellaisia kumautuksia, mutta ei mitään suurta. Jotenkin tuntuu että onko siellä kuitenkaan kaikki hyvin... mutta rakenneultrassa kaikki näytti hyvältä. Kait se on niin yksilöllistä tuo liikkeiden tunteminen....?? Jotenkin toivoisi että alkaisi jo antaa kunnon kumautuksia. No neuvola on viikon päästä ja silloin saan paperit kelaan. Pääsee äitiyspakkausta odottelemaan.....
Heidi 21+6
Kommentit (53)
Täälläkin nähdään kummallisia unia. ja viime yönä vielä vauva-aiheinen. kerran olen nähny unta et saatiin tyttö ja kaks kertaa et saatiin poika. hmm..onneks ei tarvii spekuloida kohta enää.. minäkin haluaisin tehdä jotain käsitöitä mutten osaa joten jää kyllä tekemättä..harmi!
Ei mitään kummempaa tällä kertaa. voikaa hyvin s.lomalaiset ja muut..vloppua odotellessa!
my_selene ja Remppa rv23+1
Mulle on tullut uusi vaiva. En meinaa enää millään saada unta. Eilenkin valvoi jonnekin kahteen asti sängyssä pyöriskellen. Ja herätys tuli taas tietty 7.30! Kauppaankin pitäisi jaksaa lähteä, muttei millään huvittaisi! Kyllä on oikeesti hankalaa ilman autoa, kun ei pääse edes parempiin (ja puolet halvempiin) kauppoihin, vaan pitää tyytyä tohon lähikauppaan:(
Masussa oli eilen erittäin aktiivista menoa koko päivän. Vauva muksi ihan tosissaan ja nyt keksi hän myös virtsarakon.
Voih, älkää puhuko lätyistä. Tein niitä yks päivä ja söin koko 4 hengen annoksen YKSIN!!! En nyt ihan kerralla, mut kahessa päivässä. Ja taas tekisi mieli lettuja!!!
Onnea opinnoille Pid! Minäkin mietin ennen tän vauvan alkua, että pitäisköhän kouluttautua samlle alalle. Sais sitten olla kotona omienkinlasten kanssa ja kuitenkin olisi tekemistä. Mutta sitte tulin siihen tulokseen, etten oo tarpeeksi järjestelmällinen työskentelemään kotona.
No niin, kaipa sitä ois sitten kauppaan lähdettävä...
Hyvää päivänjatkoa!
pricilla rv 22+0
Tulen vielä uutena mukaan toukokuisiin odottajiin. Olen lukenut lähes päivittäin muiden kuulumisia, mutten ole saanut itse vielä kirjoitettua.
Täällä tehdään koulun lopputyötä, kun olisi tarkoitus valmistua ennen vaavin syntymää. Tällä viikolla pitäisi työ saada tarkistukseen. Itseäni ei vain millään meinaa saada tekemään viimeisiä korjauksia, kun on mennyt mielenkiinto täysin.
Olemme perhe Keski-Karjalasta ja synyttämään olen menossa Joensuuhun. Onko muita sinne toukokuussa tulevia? Meille tuleva vauva on toinen ja isoveli on jo reipas 3-vuotias. Vaavin (Vekaran) LA on 10.5, mutta minusta todellinen aika on vasta viikkoa myöhemmin, joten en ole varmasti ensimmäinen toukokuinen uusi mamma. Raskausaika on mennyt melko mukavasti, muttei niin kivuttomasti kuin ensimmäinen odotus. Liitoskivut on aika mellevät ja luulinkin, että olen rapistunut tuolta alapäästä ainaisesta koneen ääressä istumisesta. Luin muidenkin vaivoja ja huomasin, että taitavat olla jo melko yleisiä tässä vaiheessa. " Sukurasituksena" minulla on iso vauvamaha ( sf- mitta 25 cm rv 25+1 ja tuleva Vekarakin on varmaan melko iso (yli 4 kg). Meidän suvun naiset on aina odottaessa isoja. Ei tarvitse kauan salailla raskautta.
Joku seuraili tarkastikin syömisiään ja niinhän se oli tarkoitus minullakin, mutta alkupahoinvoinni jälkeen herkut on maistunut vähän liiankin hyvin ja painoa on tullut jo yli 8 kiloa lisää. Himonani on ollut Royalin punainen suklaa, joka täytyy ostaa joka kauppareissulla. Eilen aloitin päiväni terveellisesti irtokarkeilla, kun menin kauppaan heti aamusta ilman aamupalaa.
Näin alustavasti täältä itärajalta ja nyt aloitan tosissani tekemään viime hetken korjaukset, jotta saan työni tulostettua vielä tänään.
Tämä onkin minun ensimmäinen viesti tänne, viikon verran olen lueskellut teidän viestejänne. Lyhyt esittely... Olen 33-vuotias äippä pääkaupunkiseudulta ja esikko on nyt 3-vuotias. LA on 29.5., mutta hyvin todennäköisesti syntyy kesäkuun puolella. Kai silti saan teidän kanssanne pyöriä... = )
Oikein hyvää viikkoa kaikille!
Hei ja onnea odotukseen! meilläkin on la 29.5 mut tää tulee ennen la niin kuin edellisetkin. =)
my_selene ja Remppa rv23+
Heippa!
Alanpa minäkin nyt vihdoin kirjoitella toukokuisiin. Olen kyllä lukenut viestejänne ahkerasti. Kiva lukeakin, kun itsellä ei tuttavapiirissä tällä hetkellä ole yhtään odottajaa.
Olen kolmekymppinen espoolainen ja odotan toista lastamme. Typykkä on pian kolmevuotias touhutäti. Olen nyt viikolla 26. Rakenneultrassa Brunolla selvisi, että neiti on tämä toinenkin. Isosiskon vaaleanpunaiset potkarit on jo kaivettu varastosta.
Toinen raskaus on ollut ehkä hiukka vaikeampi kuin ensimmäinen. Pahoinvointi oli voimakkaampaa ja itse asiassa sitä esiintyy ajoittain vieläkin. Iskias-tyyppisiä kipuja on ollut, samoin väsymystä. Töissä olen kuitenkin, ja hyvä niin. Olin alkuraskaudesta saikulla, ja silloin aika tuntui täysin jumiutuneen paikoilleen. Ajatukset pöyrivät vain vauvassa. Nyt on muutakin ajateltavaa, joten aika menee nopeammin. Tuttavat varmasti jo kyllästyivät siihen tosiasiaan, että aivotoimintani keskittyi vain vain ja ainoastaan vauvoihin. Saa nähdä, jaksanko loppuun asti töitä painaa. Onnellinen olen odotuksesta vaivoista huolimatta.
palailen myöhemmin. Yes, ensiesittäytyminen tehty.
Hyviä vointeja kaikille!
Liinanen
tännehän pukkaa porukkaa koko ajan lisää! :)
hyvä homma ja kaikille tervetuloa!
ja taas unohtu kaikki mitä piti kirjottaa!!
tää on tätä!
huomenna neuvolalääkäri ja torstaina sokerirasitus. kääk! miten voin olla aamun syömättä kun muutenkin tuntuu että väh. kahden tunnin välein on huutava nälkä!
kai se on vaan kestettävä!
mulla on muuten tää energinen keskiraskaus jääny kokonaan välistä :) tai siis saan energiapiikkejä jolloin imuroin tai siivoon apinan raivolla puoli tuntia ja sit olen ku kuraan kuollu kuttu loppu päivän! ja muutenkin tää työttömänä olo vaan laiskistuttaa!
kuinkas iso vaavi mahtaa nyt näillä viikoilla olla (26+1) et mahtuuko viel heittään kuperkeikkaa vai mistä tää möyriminen johtuu. koko ajan asento tuntuu muuttuvan.
eipä mulla muuta täl hetkellä. menen lasagnea syömään! nam!
meppe81 ja ruoto27rv
Uusille toukomasuille tervetuloa! Kiva kun porukka lisääntyy!!
Mulla oli nyt sitten tänään viimeinen koulupäivä!!! -07 syksyllä vasta sitten palaan takaisin aktiivisen opiskelun pariin. Ensi kuun ja vuoden päästä kevään teen kyllä vielä hissukseen kotoa käsin kouluhommia, mutta muuten se oli nyt tältä erää tässä. Hurjaa! Virallisesti äippäri sitten alkaa helmikuun 27.
Myönteinen lapsivakuutuspäätös tuli tänään Fennialta. Nyt on sitten sekin asia hoidettu.
Oli muuten eilen melkoinen ilta¿ raskausaika on mennyt suurimmaksi osaksi ihan rauhallisin mielin, mutta eilen iski joku ihme hetkellinen paniikki. Mies parka joutui kummissaan kuuntelemaan¿ tuli paruttua sille kaikki siitä lähtien, että mitä jos mä en edes osaa pukea sitä lasta oikein kun lähden sen kanssa ulkoilemaan jne. Vaikka sitä kuitenkin tietää ja uskoo, että kaikki menee hyvin ja on sitä tähänkin asti ekakertalaiset pärjänneet niin välillä aina mieleen hiipii ihan kummallisia pelkoja ja jännitystä. Mutta kaipa se kuuluu tähän esikoisen odotukseen.
Nyt päikkäreille¿
[color=red]pikku-milli & paco 27+4[/color]
Kiva saada uusia joukkoon, tervetuloa! =)
Ja kiitos opiskelukannustuksista, tehtäviä riittää mutta kyllä niistä selviää..
Ehdin tehdä ekan harjoittelun ja näytön möhömahakkaana ja loput sitten syksyllä, kesällä vauvanhoitoa ja etäopiskelua.. =)
Tänään oli neuvola ja kaikki ok.
Sf 23cm eli tismalleen keskikäyrällä niinkuin koko ajan
hb 117 eli retaferia tarviin multivita 2+.aa tehostamaan
verenpaine sun muut oikein hyvät.
painoa yhteensä nyt 5,8kg lisää
Sellaista..
Äiskä04, koitahan ottaa rennosti ettei äidy supistelemaan.. Tänään neuvolassa tajusin että omat supistukset ovat laantuneet normaaleiksi harvakseltaan tuleviksi harkkareiksi.. onneksi!
Meppe, tsemppiä sokerirasitukseen, siskolta olen kuullut ettei ole mikään ihanin juttu.. Mutta onneksi ei kestä loppujen lopuksi kauaa..
Ja Pikku-Millille hyvää äippälomaa! =)
Terveisin
[color=fuchsia]Pid ja pikkuinen Mytty 25+3[/color]
*ja nyt opiskelemaan jotain varhaiskasvatuksesta.. ;)*
Moi!
Kun nyt vihdoin viimein sain aikaiseksi kirjautua mukaan, niin täytyyhän sitä heti kirjoitellakin.
Miten teillä muilla, oletteko ajatelleet käydä vielä rakenneultran jälkeen kolmannessa ultrassa? Tai kuuluuko kunnassanne kolmas ultra jopa asiaan? Itse ajattelin, että en taida ultraan enää mennä, ellei jotain syytä ilmaannu. Ei mitään halpoja noi ultrat yksityisellä kuitenkaan. Esikoista odottaessa kävin kolmannessa ultrassa, koska SF-mitta ei ollut kasvanut. Typyä odottaessa sf oli korkeimmillaankin 30. Ja terve nuppunen syntyi rv 38 ja 4 ja painoi 2860. Itsekin olen kyllä pienikokoinen ja samoin mies on tosi hoikka, vaikkakin pitkä. Tai no jaa, pitäisikö sanoa, että olen normaalisti kirppu, mutta raskausaika jotenkin kerää noita kiloja ja himpun päälle 160 cm:n varressa ne näkyvät. . Ruoka ja herkut maistuvat todella hyvin. Sama oli esikoista odottaessa. 15 kiloa tuli silloin, ja kahdeksan niistä lähti vasta noin vuoden kuluttua synnytyksestä. No, en jaksa noista kiloista kauheasti ressata. Tiedän, että niitä ei ole kuitenkaan liikaa. Mutta oli se hassua, kun synnytyksen jälkeen omat vetimet mahtuivat päälle vasta vuoden kuluttua. Kiva kuitenkin on ollut huomata, että teillä muillakin on herkkuhimoja ja painoasioitakin tulee mietittyä.
Ja vielä tärkeä kysymys, joka mieltäni on välillä mietityttänyt. Onko teillä rakenneultrassa vaavin kaikki mitat vastanneet suurinpiirtein viikkoja? Itse jo meinasin huolen kehittää, kun Bruno mittaili ja pään mitta oli hieman viikkoja pienempi. Jalat vastasivat viikkoja hyvin, taisi se jalanmitta olla pidempikin. Bruno ei tosiaan sanonut muuta kuin että kaikki hyvin. Päädyin siis luottamaan häneen. Ja esikoinen on rakenteeltaan sellainen, että pieni siro pää ja pitkät raajat (isäänsä tullut).
Ja vielä kysymys: onko muilla särkenyt vietävästi lonkkia öisin?
Stellanord ja Pikku-milli, masunne ovat viehättäviä. Aika kivalta kuulostaa toi Millin opiskelusuunnitelma. Voit olla kotona, mutta toisaalta sinulla on halutessasi tekemistä.
Mitä luultavammin palailen taas piakkoin, kun nyt kerta alkuun pääsin. Hyviä vointeja kaikille!
Liinanen
ultrasta liinanen kyseli. ei mennä enää ultraan, vaikka mieli kyllä tekis. meidän budjetille vaan liian kallis :(
ja kunta ei tarjoa oikeasti kuin yhden mutta minä pääsin kaks kertaa kun oli kontrolli istukan sijainnin takia viikolla 20.
no tietysti jos jotain hälyttävää tulee niin pääsee ultraan mutta ei sitä niin toivo.
meillä ruodon mitat vastasi samaa viikkoa mutta ultraaja epäili lasketun ajan siirtyvän noin viidellä päivällä. virallista lasketun ajan muutosta ei siis tehty.
eli minäkään en taida olla eka jakaantuja. :) no en ehkä muutenkaan olis ollu.
kiva kyllä arvailla kuka mahtaa olla!
pikku-millillä suuret mahkut kyllä!
meppe81 ja ruoto27rv
Päästään vielä ultraan kun menen Kys.laan astmakontrolliin viikolla 32 eli maaliskuun 22. =)
Muutoin ei olisi kuin nuo kaksi ultraa mutta tosiaan astmakontrollin takia ainakin tämä kolmas ellei sitten vielä loppuviikoilla tarvitse uusia..
Astma ollu kyllä hyvässä tasapainossa ja kun masu kasvaa käyrillä niin ei varmaan ongelmiakaan ole..
Niin kukahan jakaantuu ekana, itse ainakin haluaisin jakaantua alkukuusta kun isin synttärit ovat silloin.. ;)
pid
Lämmin tervetulotoivotus minunkin puolestani kaikille mukaan hypänneille!
Kolmannesta ultrasta: näillä näkymin olemme tyytymässä kunnan tarjoamiin kahteen, mutta ainakin esikoisen synnytystapa-arviossa kyllä ultrattiin myös eli jos hyvin käy niin se kolmas ultra tulee meille " kaupan päälle" sitten joskus rv 35.
Muutama päivä sitten joku tuskitteli esikoisen päiväunien kanssa, olisiko ollut Pricilla? Taitaa olla joku ikään liittyvä juttu, sillä myös meidän 1v4kk on viimeisen kuukauden ajan kieltäytynyt nukahtamasta päikkäreille vaan riekkuu pinniksessään jopa pari tuntia ennen kuin simahtaa.
Pid, kiitos vaan vaikka onkin tämä äippäri vielä kuukauden verran epävirallinen =D
Ja mäkin kyllä mielelläni jakautuisin vaikka jo pääsiäisenä kun silloin viikkoja on se 38, mutta oon kyllä ihan vakaasti sitä mieltä, että ennen äitienpäivää ei meillä perheenlisäystä näy =D
Me ei enää ultraan mennä. Jos nyt ei siis mitään ihmeellistä tule minkä vuoksi ultrattaisiin. Ja meillähän noita ultria on jo kolme takana kun käytiin alkuraskauden ultrassakin yksityisellä. Ei kun siis niitähän on neljä kun se alkuraskauden ultra jouduttiin tekemään kahteen kertaan kun eka kerralla ei näkynyt mitään. No jopas, tuli mieleen että onhan niitä vielä yks lisää =D gynellä olin ihan muissa asioissa ja se ultrasi samalla, mutta ei vaan mulle näyttänyt silloin ollenkaan... enkä sitten pyytänytkään kun oli seuraavalla viikolla ultra tulossa. Eli kaikenkaikkiaan meidän Pacoa on ultrattu viis kertaa, mutta kolme kertaa me se ollaan nähty. =)
Eli oli normaalit kaksi ultraa mitkä täällä saa, sitten raskauteni havaittiin gynellä ultran kanssa ja tosiaan tänään.
Eilen jäin siis sairaslomalle korkean verenpaineen ja väsymyksen takia. Illlalla 22.30 tuli tunne että joku pisti veitsen mahan sisäpuolelta ja alkoi viiltelemään. Vessaan raahauduin ja sitten kivun takia lähtikin taju. Puolitoistatuntia taistelin vessassa yksin kun en liikkeelle päässyt ja puhelinta ei ollut mukana jolla olisin sanut soitettua veljen vaimon naapurista tuekseni. Vähän ennen 24 raahauduin sänkyyn ja sammuin samantien. Nukuin vajaan tunnin ja siitä taas valvoin aamuun jolloin oli heti varattuna neuvola. Sieltä passitettiin naistenklinikalle jossa ultrailtiin ja todettiin vauvalla olevan kaikki hyvin ja koko niin kuin pitääkin. Minulta ei löydetty mitään näkyvää. Epäiltiin kystan puhkeamista tai venähtänyttä lihasta kyljen seutuvilla missä kipu tuntuu. Istukka ei ainakaan ole vuotanut eikä vuotoa ole ollut muutoinkaan.
Koska olen tähän asti päässyt niin helpolla, luulin viime yönä kuolevani. Säikähdin oikein tosissani, mutta onneksi asukilla on kaikki ok. Tästä edespäin tämä yksin asuja kantaa puhelimen vessaankin mukanaan...
Sori vaihteeksi purkaus...En näköjään osaa enää muuta tehdä. Tervetuloa uudet, joita olikin runsain mitoin!
Dolosa ja sintti 23+4
Mukavaa, että on niin paljon uusia mukana!
Täälläkin herkut maistuu. Kaksi ja puoli viineriä tänään ja jätskiä päälle. Nyt on kamala makeaa syönyt maku suussa. Maistuuko teille muille cokis? Mun pitää juoda Pepsiä melkein joka päivä ja ruoan kanssa myös. Huono tapa. Muuten kyllä kiloja ei ole vielä tullut juurikaan ja mahakin on vielä melko pieni. Olen niin pitkä, että sekin vähän hämää.
Meillä täällä Porvoossa tarjotaan kaksi ultraa kunnan puolesta ja lisäksi kävin omakustanteisesti alkuraskauden ultrassa viikolla 9. Enää ei ultrata, enkä koe tarpeelliseksikaan. Meillä esikoisen kanssa käytiin Brunolla, mutta koin senkin vähän rahan haaskaamiseksi.
Viikonloppuna eräs inkeriläinen nainen kertoi uskomuksesta, että jos tulee lapsi peräkkäisinä vuosina, niin silloin on tyttö/poika tai poika/tyttö. Meillä esikoinen on syntynyt loppuvuodesta 04 ja nyt 06, eli taitaa olla toinen tyttö tulossa :). Tosin raskauskin on mennyt aikalailla samaa rataa ilman sen suurempia olotilan muutoksia. Sanotaan kaiketi, että pojista on huonompi olo kuin tytöistä. Olen kyllä jo sortunut muutamiin pojan vaatteisiin, jos vaikka olisikin poika... Mitenkä teillä muilla on hankittu vauvaa varten tavaraa? Mä haluaisin uuden telakallisen turvaistuimen ja kaksosten rattaat pitää hankkia. Onneksi tässä on vielä aikaa.
Oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille odottajille ja nautitaan yhdessä auringosta jookos.
Elli 22+6
=)
my_selene ja Remppa rv23+ ja masut täynnä pizzaa ja tekis kyllä mieli vähän jälkkärii..
Tuntuu, että siitä on ikuisuus, kun tänne olen kirjoittanut, vaikka pinoja olenkin käynyt lukemassa. Töissä en voi ollenkaan käydä millään vauvasivuilla, kun meillä on avokonttori ja kaikki näkevät heti mitä olisin puuhailemassa. Ja meillä niin kova kiire koko ajan, että en ehtisikään. Kun päivän on koneen ääressä istunut, liitoskivut ovat olleet niin kovat, että illalla ei ole kovasti enää kotona tehnyt mieli koneen ääressä istua, vaikka siis tänne olen kuitenkin monesti eksynyt.
Kovasti meidän tekisi mieli mennä 3D-ultraan, koska tämä todennäköisesti on viimeinen raskaus ja esikoista odottaessani jo tuosta ultrasta haaveilin, vaikka se sitten jäikin. Kunnan tarjoamissa niskapoimu- ja rakenneultrissa on käyty (mies ei päässyt kumpaankaan mukaan) ja sitten kävin alkuraskaudessa kaksi kertaa vielä yksityisellä. (Ensin verenvuodon takia ja kun sykkeen näkyminen oli epävarmaa, kävin parin viikon päästä vielä uudestaan tarkistuttamassa tilanteen.) Luultavasti tuo 3D-ultra jää kuitenkin käymättä, kun onhan se aika hintavaa ja nyt olen vielä saanut päähänpinttymiä kaikista uusista hankinnoista. Vaikka siis 2.5-vuotiaan esikoisen jäljiltä on suurin osa tavaroista jäljellä. Osa oli lainassa, joten jotain tavaroita täytyisi kuitenkin hankkia. Ultran mukaan toinen tyttö olisi tulossa, joten uusia vaatehankintoja ei ainakaan pitäisi joutua tekemään. Mutta olen nyt saanut pakkomielteen uusista vaunuista. En ollut esikoisen vaunuihin alunalkaenkaan kovin tyytyväinen ja joku vaunuhulluus on nyt iskenyt (mies ei voi ymmärtää), kun niin kovasti haikailen uusien vaunujen perään. Olisi niin ihana päästä katselemaan vaunuliikkeisiin ja ostamaan uudet vaunut, kun noita esikoisella olleita emme itse olleet valinneet. Kuulostanpa nyt ihan höpsähtäneeltä...
Tärkeintä olisi nyt tietysti se, että tämä pikkuinen pysyisi matkassa tuonne toukokuulle asti. Supisteluja on tullut jo niin monta viikkoa ja maha tuntuu olevan tosi alhaalla, että kovasti huolettaa onko kaikki kunnossa. Perjantaina on onneksi lääkäri, niin tietää mikä on tilanne.
Hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille!!
emmi-liini 24+5
joo, onkin vierähtänyt tovi, siitä kun viimeksi kirjoittelin.
Nyt ajattelin tulla hehkuttamaan :) 4D-ultraa... siis tänään tai oikeastaan, kun kelloa katsoo, niin eilen käytiin. Oli tosi hieno kokemus. Aivan ihana oli nähdä pikkuinen ja kuulla, että kaikki on hyvin. Saatiin DVDkin noin 20min kuvaa pikkuisesta. Ihanaa, sitä voi sitten ihastella. Niin ja se sukupuolikin selvisi, että poika tulossa. Sitten on yksi kumpaakin lajia. Kiva.
Ultrasta on täällä ollut muutenkin juttua. Joo, esikoista ultrattiin yhteensä noin 10 kertaa. Niin yksityisellä kuin kaupungin puolesta. Naureskeltiinkin, että on varmaan maailman ultratuin lapsi. Nyt kakkosen kanssa kertoja tulee vähemmän siis tähän asti vasta 4 kertaa. Joo, alkuraskauden ultrassa käytiin yksityisellä joskus rv9. Sitten np- ja rakenne. Kaupunki tarjoaa yleensä vaan toisen, mutta päästiin myös rakenneultraan, kun edellisessä raskaudessa oli verenpaine juttuja ja jotain. Niin ja taisi pikkuinen olla hieman yhteistyökyvytön np-ultrassa. Joo ja nyt tämä 4D. Sokereiden takia menen vielä käymään äippäpolilla, joten ainakin se ultra vielä tulee ja kai se synnytystapa arvio sitten joskus. Mutta esikon 10kertaan ei varmaan päästä :).
Muuten ei omaan napaan uutta. Potkuja satelee ja vilkkalta vaikuttaa pikkuinen. 4D-ultrassakin sai liikkeistä +++, joo. Kyllä tulee olemaan masunahka kovilla. Sokereita mittailen kotona pari kertaa viikossa ja jos ei niissä mitään kohoamista tapahdu niin sitten rv.28 äippäpolille kontrolliin. Vielä on arvot olleet hyviä.
Jotain piti kai kommentoidakin, mutta laho-pää ei muista. Joo.
kauniita unia kaikille...
Typy ja pähkynä 24+3
Tässä niitä neuvolakuulumisia:
rv 26+0
sf 23 (tasoittunut keskikäyrälle, alusta asti menny yläviivalla)
verenpaine 127/76
painoa tullut kaikkiaan 7,7kg (senkin tulo tasaantunut mässäilystä huolimatta)
syke 128-136
ja sisukset lääkärin sanojen mukaan " kuin et raskaana olisikaan" , mikä kai ihan hyvä asia tässä vaiheessa...?!
Ja kieltämättä, sellainen on vähän olokin. Tai siis tosi hyvä olo! Mitään kipuja tms ei ole ollut. Pissalla oon ravannu raskauden alusta asti, niin että siihenkin alkaa jo tottua. Yöt nukun yhä huonosti, mutta en silti ole väsynyt. Ja alustavat selkä- ja lonkkakivutkin on loppuneet täysin ryhdin ja kävelytyylin kertauksella (mä kuvittelin oikasevani selän suoraksi, kunnes kameran itselaukasimella leikkiessä tajusin, että mähän kaarran hitosti taaksepäin...).
Tsemppiä vaan vähemmän onnekkaille toukolaisille! Koittakaa ottaa kotilevosta kaikki irti...
*stellis joka tahtoisi olla kotisohvalla kutomassa vauvansukkaa*